Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 22:26:03 »
Przetestuj na jakimś złomie, co się stanie po jednorazomym użyciu kwasku cytrynowego. Działa równie dobrze, a przynajmniej jest tani.

Ja wszystko w domu czyszczę octem lub kwasem cytrynowym. Na samochodzie jeszcze nie próbowałem.
Ogólnie te przeciwskazania to trochę jak z promieniowaniem. To nie jest problem przyjąć dawkę do pewnego limitu. Problem się pojawia, jakbyś w takim promieniowaniu miał mieszkać.
2
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / Odp: nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez OLO dnia Dzisiaj o 14:00:48 »
Jak często jeździcie Polonezami w zimie, ponizej -10? Mam wrażenie jakbym się przeniósł w czasie o 20 lat
3
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / Odp: nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Dzisiaj o 13:31:50 »
Pany trzeba coś kombinować z tymi nagrzewnicami, bo za niby fabryczne to już 550 zł chcą, a używka za 150 zł. A od innych aut pasujące i aluminiowe, chyba lepiej grzejące nawet, to trzeba dać około 50-70 zł, i to nówki. Osobiście mam parę pomysłów na polepszenie ogrzewania w plusie. I tak odkręcić obudowę wentylatora jakoś się dostać taką wycinarką na odpowiedni brzeszczot odciąć rurki i pewnie wtedy by wyszła w kierunku kabiny, po odkręceniu konsoli oczywiście, następnie wywiercić w odpowiednim miejscu dziury dla wyjść z nowej nagrzewnicy do komory silnika, które są proste, i powinno być ok. Następny pomysł to wpakować tę nową w odpowiednim miejscu  w obudowie wentylatora , i też trzeba zrobić przejście do komory silnika, podłączyć równolegle z istniejącą, dołożyć zawór , żeby na lato można zamykać przepływ przez tę nową. Następny pomysł to w obudowę wiatraka nagrzewnicy wpasować nagrzewnicę elektryczną, ma chyba 1000 wat czyli by pobierała około 83 A, oczywiście zmiana alternatora na minimum 100 A, i wtedy wstępnie podgrzane powietrze przez elektryczną by było lepiej  dogrzewane przez wodną fabryczną. Następny patent to dodatkowa nagrzewnica wodna w kabinie pod siedzeniem np kierowcy lub pasażera, oczywiście doprowadzenie połączeń wodnych i elektrycznych. Trza se radzić panowie bo cwaniaki coś za dużo przesadzają. Olej 10W40 Qualitum na alledrogo 75 zł a u kumpla w motoryzacyjnym 125zł, do golfa taki leję bo już zaczyna brać.
4
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomasz#1969 dnia Dzisiaj o 10:16:11 »
a te tabletki nie są przeciwskazane w kontakcie z aluminium / miedzią?

Też mam układ do wypłukania, podobno dobrze sobie radzą leki na kamienie nerkowe  <co> dziwna teoria nie weryfikowałem
5
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 23:24:17 »
W Kombi małe święto:
Na oryginalnym walku takie cuda? Jak tak, to gratuluję.
Kiedyś robiliśmy płukankę układu chłodzenia w ww. Kombi tabletkami do zmywarki i przyznam, że efekty były nadspodziewanie zadowalające
Bo te tabletki, to chyba całkiem mocne są. Nie pomyślałem nawet o tym, a wiem o takim patencie. Tyle tam to myłem, że puściło ile miało puścić, trochę może po tym specyfiku rdzy odpuściło i przelałem to od razu czystą wodą pod ciśnieniem. Wąż do wyjścia na głowicy i kran na full, żeby wypływało otworem, spustowym i przez pompę. Może coś to dało.
Byłbym zapomniał. Zamówiłem sobie jeszcze też taki krótki łącznik elastyczny (plecionkę) do wydechu.
https://allegro.pl/oferta/zlacze-elastyczne-lacznik-elastyczny-wydechu-tlumik-drgan-45x100-4835106871
Wstawię to zamiast tego śmiesznego kołnierza z tym śmiesznym uszczelnieniem. Flansze mam już zrobione, pospawa się do kupy, a przy samym tłumiku zrobię "na zakładkę" czyli rura w rurę i obejma. Mam jeszcze drugą dwururkę od ohvki i myślałem nawet, żeby zrobić patent, o jakim tu zdaje sie daniel wspominał, czyli kolektor  GSI połączony z tą dwururką. Poprzymierzałem to i nawet by pasowało, ale jakoś mi się nie chce. Przyjdzie to złącze, to pomyślę, ale i tak trzeba na aucie przymierzać. Tu będzie mniej roboty, niż z kolektorem w roverze, bo tylko obciąć kolektor przed zejściem 2 w 1 i dospawać to, a na końcu odciąć i wspawać flansze, tak jak planowałem tu.
Zobaczę, ale jak zrobię, to się pochwalę efektem.
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Wczoraj o 22:56:25 »
W Kombi małe święto:


Z tej okazji wymiana paska rozrządu + filtry i olej.

W Turbołośku niestety małe kuku - po spotkaniu z sarną lewy błotnik do wymiany :/

A Caro Turbo od majówki nie ruszane, może coś w tym tygodniu przy nim podłubię - mosty wypiaskowany i zabezpieczony R-Stopem czeka na właściwy podkład, a później na montaż szpery.

Dodatkowo zastosowałem jakiś tam specyfik do "odkamieniania" chłodnic i jeszcze samą nagrzewnice dodatkowo wygotowałem w occie.
Kiedyś robiliśmy płukankę układu chłodzenia w ww. Kombi tabletkami do zmywarki i przyznam, że efekty były nadspodziewanie zadowalające  :P
7
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 19:27:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=0sZQBh9rBkc

Bardzo ciekawy niemiecki test Fiata 132 z epoki.

Pierwszy raz widzę tor ze specjalną turbiną do badania reakcji samochodu na uderzenie wiatru bocznego i z sekcją symulującą podtopienie jezdni  <wow>
8
Kupię / Odp: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 18:33:56 »
Dzięki. Puściłem w zły dział, bo kolory forum czynią je totalnie nieczytelnym.
Kontakt tylko pw, będę zaglądał co jakiś czas.
9
CAŁA POLSKA / Odp: Humor II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 18:31:45 »
10
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 17:36:10 »
Zamówiłem sobie ten zaworek z Lublina, żeby odciąć zasilanie nagrzewnicy i do niego podepnę siłownik od centralnego, jak pisałem i ma działać.
Cały układ chłodzenia porządnie wymyłem, przy okazji rozebrania silnika, jak również samą nagrzewnicę. Dodatkowo zastosowałem jakiś tam specyfik do "odkamieniania" chłodnic i jeszcze samą nagrzewnice dodatkowo wygotowałem w occie. Zobaczymy w zimniejszych porach, czy to coś pomogło, bo ogrzewanie miałem dosyć słabe, jak na plusa.
Przy okazji, jak już rozebrałem nagrzewnicę, to pouszczelniam porządnie klapy, za pomocą samoprzylepnych uszczelek do okien, bo ta gąbka już się gdzieniegdzie zaczynała rozpadać. Filtr kabinowy mam zamiar wsadzić w tunel zimnego powietrza z podszybia, w miejscu gdzie wchodzi do obudowy wentylatora. raz na rok ściągnąć deskę, to dla mnie żaden problem. Filtr kupiłem jakiś taki długi, to po docięciu starczy mi na cztery wymiany. Mam już dosyć tego kurzu w środku.
Strony: [1] 2 3 ... 10