Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 01:27:14 »
Ten zawór nagrzewnicy z Lublina mi przyszedł. Widzę, że to niby APE produkuje, więc pewnie stąd ta cena. Wydaje się być bardzo delikatny, ale może będzie trwały. Te oryginalne z poloneza, to nieporozumienie, bo to bardzo ciężko chodzi. Ten chodzi leciutko, bez żadnego oporu. Siłownik centralnego, będzie to bezproblemowo otwierał i zamykał, bo w plusie może działać 0-1, bo regulację temperatury ustala się klapami w obudowie nagrzewnicy, chociaż w caro miałem też tak podłączone, bo ja albo nie grzałem wcale, albo grzałem, normalnie. nie ustawiałem nigdy jakichś pośrednich wartości temperatury.
Bawiłem się dzisiaj w uszczelnianie klap nagrzewnicy. Tzn, wczoraj to niby zrobiłem, ale jak to bywa, za pierwszym razem nie zawsze wychodzi. Kupiłem nieodpowiednie uszczelki, bo takie w kształcie litery D, nie za bardzo się nadają, więc poodklejałem to wszystko w pizdu i kupiłem dzisiaj uszczelkę, która bardziej odpowiada kształtem i wymiarami tej oryginalej gąbce, która tam była. Okazuje się tez, że te klapki mają tendencję do wykrzywiania się z jednej strony, temperatura i czas robią swoje, a poza tym, nacisk nie rozkłada się równomiernie na całek powierzchni, tylko największa siła jest przy samym ramieniu sterującym otwarciem. Ja podkleiłem dodatkowe uszczelki w miejscach, gdzie klapy są odkształcone. Odkształcają się tylko te cienkie, bo grubszym nic nie jest. Zobaczymy, czy to przyniesie jakiekolwiek efekty. Przy okazji zauważyłem, że wykorbienie sterujące wychyleniem ramion klap, ma tendencję do wyskakiwania z prowadnic, co na samochodzie nigdy mi się nie stało, ale dzisiaj, podczas próby działania, kilka razy wyskoczyło. Więc postanowiłem poprawić fabrykę i przy okazji uniknąć ewentualnych problemów, bo pewnie wyskoczyło by już na samochodzie. Przerobiłem to tak, ze nawierciłem otworki we tych "sworzniach" wykorbień, które chodzą w prowadnicach ramion i które właśnie stamtąd wyskakują, później odciąłem je na równo i zastosowałem takie tulejki, które oryginalnie pochodzą z prędkościomierza z poloneza. są one osadzone w tej gumowej przelotce-uszczelce pomiędzy korpusem licznika, a obudowę zegarów i wkręca się w nie śruby. To spasowało tam idealnie, jakby stamtąd było. Wsadziłem tym szerokim łbem do dołu i przez całość dałem małą śrubkę, tez łebkiem do dołu, a u góry nakrętka idealnie wcisnęła się w ten otworek w plastiku. Po dokręceniu, ściąłem na równo wystającą część śruby, żeby nie wadziło, bo to musi być równe, bo raniona klap się mijają. Wszystko chodzi bardzo ładnie, nie jest na sztywno, a szeroki łeb tej tulejki, nie pozwoli mechanizmowi się rozpiąć.
Gaść fotek.




Takie pytanie przy okazji: od czego jest ta klapka? Nie jest niczym sterowana, więc po co to?

A tu już przeróbka mechanizmu sterowania klapami.




A tu przy okazji, jak miałem rozebrany silnik, to postanowiłem zrobić sobie kopię obu mocowań do klimy, czyli to przy głowicy i to przy obudowie rozrządu. Zostało tylko wywiercić większy otwór i dorobić tulejkę pod rolkę napinacza. Nie jest mi to do niczego potrzebne, ale jak miałem to na wierzchu, to grzech było nie skorzystać z okazji.
U góry oryginał, na dole home made.

Flansze, które zrobiłem, metoda ta sama, czyli szlifierka, spawarka i frez.

Plecionka mi przyszła i widzę, że ładnie wszystko spasuje. Kwestia tylko tego, czy przerobię przy okazji kolektor wspawując dwururkę, czy nie. Zależy, czy mi się zachce.
Złącze to, z tej aukcji, pasuje idealnie w miejsce tego śmiesznego złącza fabrycznego, bo ma tylko 10 cm długości.
https://allegro.pl/oferta/zlacze-elastyczne-lacznik-elastyczny-wydechu-tlumik-drgan-45x100-4835106871
Silnik na wózku, który stworzyłem. Podpięta chłodnica itd i odpalałem go na tym normalnie.

Zrobiłem dwa komplety mocowań pod rovera i pod ohv, więc oba silniki siadają zamiennie. Te mocowania pod ohv przykręcane są do tych od rovera.

2
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 23:27:23 »
Sprzedać w sumie mogę. A jaka to ta "oryginalna" kierownica? Chodzi ci o taką na gruby wieloklin?
3
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 23:02:55 »
swoja w znacznie lepszym stanie moge sprzedac

Jestem chętny. Jaka to dokładnie kierownica? możesz pokazać?
Mam nie-Plusa z drobnym wieloklinem. Więc potrzebuję czteroramienną kierownicę ze znaczkiem FSO.

przycisk za 50? Mam takich w domu kilka
Sprzedasz 1, jeśli nie znajdę oryginalnej kierownicy?
4
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 22:13:02 »
Kierownica jak kierownica, ale przycisk za 50? Mam takich w domu kilka, a tu taka kasa za to.
Za kierownicę z mazdy dałem 50 i jest o niebo wygodniejsza i przede wszystkim, mniejsza. Pewnie wielkościowo to samo, co z kombi. No i pasuje stylistycznie do plusowej deski.
5
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 21:57:45 »
podobno dobrze sobie radzą leki na kamienie nerkowe  <co> dziwna teoria nie weryfikowałem
to musial wymyslic totalny idiota - przynajmniej od razu wiesz, z kim masz do czynienia, a to juz wartosc dodana,
co tam jeszcze gadal, moze ze tabletki na cis. krwi dodane do oleju reguluja jego przeply, a UPG leczy tabletkami na bol glowy ?
6
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 21:54:30 »
chcesz wydac 150pln na standardowa kierownice?
swoja w znacznie lepszym stanie moge sprzedac za taka kase ;p
7
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Wczoraj o 20:53:43 »
a te tabletki nie są przeciwskazane w kontakcie z aluminium / miedzią?

Też z początku mieliśmy takie obawy ale ani nagrzewnica nie zaczęła ciec, ani przy wymianie termostatu na aluminiowym korpusie nie było widać żadnych wżerów.
8
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Wczoraj o 20:48:46 »
Jak sprężynek nie pogubią, to tak.

Ale akurat ta kierownica z linku ma jakiś upieprzony styk od klaksonu - niby powinno działać ale jakoś mi się to nie podoba.
9
Kupię / Odp: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 20:23:14 »
Szybę mam zamówioną, więc prawdopodobnie nieaktualne.

Szukam pozostałych fantów i korbki do szyby do Caro.
10
Szybkie pytanie / odpowiedź / Czy ten przycisk klaksonu będzie pasować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 20:19:53 »
Strony: [1] 2 3 ... 10