Autor Wątek: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-  (Przeczytany 675721 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1560 dnia: Marzec 30, 2011, 20:27:36 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Zrobiłem odcięcie pompy paliwa na LPG
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1561 dnia: Marzec 30, 2011, 20:44:15 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
zrobiłem liste co mam do zrobienia we frozenie... :/ moze lepiej to sprzedac ... a najlepiej oba i kupić coś innego...
Co to jest "frozen"?

Polonez Caro 1995r. z klimatyzacją
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1562 dnia: Marzec 30, 2011, 20:57:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
2 x wymiana oleju, 2 x wymiana filtrów (powietrze, olej, gaz), 1 x końcówka drążka kierowniczego, 1 x komplet halogenów.

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1563 dnia: Marzec 30, 2011, 21:07:08 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Byłem w urzędzie i zalegalizowałem związek Borka z Roverkiem - odebrałem miękki dowód rejestracyjny - 1398cm i 76kW. Koniec jazdy "na kocią łapę" i strachu przed kontrolą... Pojawiły się też pierwsze oszczędności - o 36zł zapłaciłem mniej za ubezpieczenie.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1564 dnia: Marzec 30, 2011, 21:10:00 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Wymieniony wspornik drążków układu kierowniczego. Oraz drążek środkowy układu kierowniczego na taki firmy Kager(dobre to?), bo nie mieli w kilku sklepach w okolicy Delphi-ego.
Chciałem wyjać kata i wstawić tłumik ale urwałem obie śruby między katem a kolektorem (te ze sprężynkami). Teraz czeka mnie zrzucanie kolektora. potem ucinanie diaksem tych nakrętek, i będę mieć te śruby "na kontrowanie z drugiej strony". Swoją drogą jednej nakrętce od strony kat - rura ukręcił się prawie do okrągłego łeb. Nie chciało mi się bawić w jakieś sposoby na odkręcenie więc w ruch też poszedł diaks. Aktualnie mój wydech kończy się na kolektorze. :lol: Ale i tak dopiero w poniedziałek wyjeżdżam tym samochodem z garażu. To nie pali się z tym.
zrobiłem liste co mam do zrobienia we frozenie
No to pochwal się. :P
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1565 dnia: Marzec 30, 2011, 21:25:06 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Byłem w urzędzie i zalegalizowałem związek Borka z Roverkiem - odebrałem miękki dowód rejestracyjny - 1398cm i 76kW. Koniec jazdy "na kocią łapę" i strachu przed kontrolą... Pojawiły się też pierwsze oszczędności - o 36zł zapłaciłem mniej za ubezpieczenie.
trzeba zgłaszać swap? Ja się szykuje niedługo w swoim Atu+ i teraz mnie zaciekawiłeś tym
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1566 dnia: Marzec 30, 2011, 21:37:12 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Ja swapu nie zgłaszałem nigdzie, a jak się gość na przeglądzie gość pytał jaka pojemność to mu powiedziałem 1,6 DOHC i dał se spokój.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1567 dnia: Marzec 30, 2011, 21:39:53 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
trzeba zgłaszać swap? Ja się szykuje niedługo w swoim Atu+ i teraz mnie zaciekawiłeś tym

No jak Ci się zmienia pojemność silnika to raczej trzeba...
Nie wiem jak jest jeżeli się sama moc zmieni.

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1568 dnia: Marzec 30, 2011, 21:41:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Równie dobrze można komuś potem powiedzieć, że się ma 1.6 Rovera, co do mocy to urzędnik popełnił błąd (często widuje np. 0kW), a o ilości zaworów przecież nie ma mowy :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1569 dnia: Marzec 30, 2011, 21:44:05 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Byłem w urzędzie i zalegalizowałem związek Borka z Roverkiem - odebrałem miękki dowód rejestracyjny - 1398cm i 76kW. Koniec jazdy "na kocią łapę" i strachu przed kontrolą... Pojawiły się też pierwsze oszczędności - o 36zł zapłaciłem mniej za ubezpieczenie.
trzeba zgłaszać swap? Ja się szykuje niedługo w swoim Atu+ i teraz mnie zaciekawiłeś tym
Zmiana 1600 na 1400 się opłaca.

Teraz czeka mnie zrzucanie kolektora. potem ucinanie diaksem tych nakrętek, i będę mieć te śruby "na kontrowanie z drugiej strony".
Tak mam w swoim aucie i zupełnie spokojnie to daje radę.

zrobiłem liste co mam do zrobienia we frozenie... :/ moze lepiej to sprzedac ... a najlepiej oba i kupić coś innego...

To bardzo "pułapkowy" sposób rozumowania. Na ogół w efekcie kupujemy auto mające inne usterki i też jest z nim od cholery roboty... :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2011, 21:51:02 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1570 dnia: Marzec 30, 2011, 21:51:36 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
trzeba zgłaszać swap? Ja się szykuje niedługo w swoim Atu+ i teraz mnie zaciekawiłeś tym
w Caro nikogo nie dziwi Roverek, ale w Borku raz miałem niemiłą sytuacje kiedy to policjanci sami nie wiedzieli co mi mogą zrobić, ale w końcu oddali dowód, a teraz skoro skończyły sie miejsca na pieczątki to chciałem to załatwić i mieć wszystko tak jak należy. Gdzieś był temat o tym jak to ma wyglądać - najpierw robisz przegląd rozszeżony na OSKP - do normalnego przeglądu 100zł, płacisz dodatkowo 80zł, jak z gazem to jeszcze 63zł, a później na wymaine dowodu, bo raczej wpisów nowych nie robią - 74zł. A to czy trzeba to zależy na kogo trafisz przy kontroli...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1571 dnia: Marzec 30, 2011, 22:54:30 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
trzeba zgłaszać swap? Ja się szykuje niedługo w swoim Atu+ i teraz mnie zaciekawiłeś tym

Generalnie powinieneś zgłosić to w ciągu 30 dni od dnia ukończenia swap'a. Ale zawsze możesz powiedzieć, że silnik wczoraj włożyłeś i go testujesz.

W temacie:
Sprawdziłem poziom oleju, a potem obejrzałem nowe kołpaki.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1572 dnia: Marzec 30, 2011, 23:09:52 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Ja przy zmianie silnika z OHV na rovera 1.4 pojechałem na przegląd z wbiciem nowego silnika w dowód. trzeba to robić tylko, gdy zmienia się pojemność. Po swapie na 1.8 nikt się nie połapie, a warto płacić OC za pojemność 1.4

A w temacie co zrobiłem, to póki co nic bo nie mam kiedy, ale nowe części gromadzę na bierząco. jak tylko będzie czas to od razu działam

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1573 dnia: Marzec 31, 2011, 07:50:08 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
to będę musiał pomyśleć nad tym, dzięki za odpowiedzi :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1574 dnia: Marzec 31, 2011, 12:18:18 pm »

Offline Gelu1991

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Astra G coupe
Mój polonez przestał jeździć na benzynie myślałem ze pompka sie zjarała lecz gdy ją dzisiaj wyciągnąłem okazało sie ze mam masakryczny syf w zbiorniku. To sitko było tak obklejone syfem ze pompka nie ma prawa pociągnąć paliwa. Czeka mnie czyszczenie zbiornika i pewnie wymiana filtra paliwa przy okazji zmienie opaski od zbiornika i mam takie pytanie jak je zdjąć ? Odkręciłem te śruby ale nie wiem jak zdjąć je tam przy moście nie chciałem na chama zeby nic nie urwać.

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1575 dnia: Marzec 31, 2011, 13:40:32 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Poprawiłem wydech - juz nie powinien mi uderzać o podłogę ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2011, 13:42:24 pm wysłana przez Ukash »
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1576 dnia: Marzec 31, 2011, 14:10:08 pm »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
zmienie opaski od zbiornika i mam takie pytanie jak je zdjąć ?

Po ściągnięciu dwóch pasów trzymających bak jak rozbierałem, to użyłem do opasek śrubokręta z nasadkami bodajże na 7 i kluczyk mały płasko-oczkowy (dodatkowo WD-40). Przy rurce odpowietrzającej też jest opaska na baku. Jak będziesz ściągał od strony wlewu to zauważysz taką plastikową rurkę wewnątrz która trzyma się na wlewie. I śmiało możesz wyciągać bak jeśli ci rurki gumowe ładnie puszczą :P Gumę od wlewu ściągaj od strony baku podpierając szerokim śrubokrętem żeby nie uciąć go (odpowietrzającą też). Następnie bez baku ściągnij opaskę z plastikowego wlewu. Przy składaniu rurek gumowych użyj ludwiku żeby gładko gumy wchodziły na miejsce nie męcząc się :P  Jedno co możesz połamać to plastikowy wlew jak będziesz miał za dużo siły w łapach przy ściąganiu baku lub urwać krótki przewód masy połączony do pływaka który trzeba odkręcić :P

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1577 dnia: Marzec 31, 2011, 14:36:52 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Byłem u blacharza i sobotę mi go zwróci (po 2 tyg. u niego) , i okazało się jeszcze że trzeba prowadnice robić, ale po świętach.
Na prowadnicach ta blacha która jest osłania środek, rusza się i jest dziura na wylot (zgnita itd. ) dodajcie sobie do tego silnik 1.9 GLD.
Do tego jest przymocowany układ kierowniczy, tzn. koncówka i ruszy mocniej to odpada, nie wiem dokładnie jak to się zwie, ale na 2 śrubach jest przykręcone.
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1578 dnia: Marzec 31, 2011, 14:50:48 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
(...)Czeka mnie czyszczenie zbiornika i pewnie wymiana filtra paliwa przy okazji zmienie opaski od zbiornika i mam takie pytanie jak je zdjąć ? Odkręciłem te śruby ale nie wiem jak zdjąć je tam przy moście nie chciałem na chama zeby nic nie urwać.
Jeśli chodzi Ci o opaski mocujące bak, to z tyłu są nałożone na śruby, a z przodu mają podłużne otwory i są nimi zaczepione za takie haki na nadwoziu. Wystarczy je podnieść do góry i można zdjąć.

Speed024 - to przykręcone po drugiej stronie analogicznie jak przekładnia się nazywa "wspornik dźwigni pośredniej".
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: -= Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... =-
« Odpowiedź #1579 dnia: Marzec 31, 2011, 14:56:58 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Chyba nie tyle podnieśc do góry, co lekko odchylić w któryś bok, z tego co pamietam to otwory w pasach są podluzne, i a haczyki na nie są po skosie.