FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Czerwiec 20, 2013, 20:12:37 pm
-
Tak jak zawsze, problem ;) :
Mam obecnie problem z tubem.
Leje ono do dolotu i na zewnątrz.
Na zewnątrz :
Leje się olej tam z łączenia obudowa turbo z sprężarką:
Z tego dokładnie:
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2205_zps6c5ef4d0.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2205_zps6c5ef4d0.jpg.html)
Do dolotu:
W ciągu 30 minut pracy tyle się pojawiło, nie wiem czy tak ma być, czy może już turbo padnięte.
Nigdy nie miałem turbo-sprężarki więc nie wiem ile może się lać, ale w ciągu 30 minut pracy podczas postoju tyle się pojawiło:
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2196_zpsdb883b47.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2196_zpsdb883b47.jpg.html)
Z góry dzięki za pomoc.
-
turbo trup
-
A może by coś więcej napisał jakie auto i jaki silnik.
-
Silnik 2.1 TD , Citroen XM .
Wirnik luzów nie ma, ale nie wiem czy tyle oleju może być itd. ?
-
Mi bardzo podobnie sie stało, leciało z niej jak nie wiem co i po oddaniu do speca okazała sie zatarta :(
-
Właśnie nie wiem ile może się z niej lać. Bo słyszałem że ma prawo być kieliszek oleju tam.
Ale jak na 30 minut pracy? Co prawda tutaj jest praktycznie kilka kropel.
-
raczej nie ma prawa być w ogóle oleju, oddaj do speca to sie przekonasz...
-
Teoretycznie nie ma prawa tam być oleju, ale jak rzeczywistość pokazuję olej zawsze tam będzie, i mówię tu o śladowych ilościach.
Skoro nie ma luzów na wirniku to nie jest źle. Kwestia wymiany uszczelniaczy i sprawdzenia co tam w środku się dzieje kładąc nacisk na łożysko ślizgowe oraz stan łopatek
-
Turbo oddane do naprawy o 14 i odebrane o 15.30 , byłem przy tym jak rozbierał i pokazywał co i jak. I uszczelniacz padnięty był i podawał olej, wirnik bez rys itd. więc tylko wymiana uszczelnień, piaskowanie itp. Dzięki za odpowiedzi.
-
Miałbym takie pytanie, da radę obrócić samo ucho sprężarki? Bo ja nie zwróciłem dokładnie uwagi przy rozbieraniu, po ściągnięciu segieru czy można obrócić ucho o np. 30 stopni ?
-
Z tym problemem sobie poradzilem, da radę obrócić. Ale mam inny problem a raczej zapytanie, po regeneracji turbo ale bez jeszcze go odpalonego wyczuwam duży luz na wirniku góra - dół natomiast lewo - prawo brak luzu. Tak powinno być? Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli ze tak może być póki silnika się nie odpali, że dopiero wówczas wpływa olej pomiędzy poduszki olejowe i luz kasuje. Może to być prawda?
-
Z tym problemem sobie poradzilem, da radę obrócić. Ale mam inny problem a raczej zapytanie, po regeneracji turbo ale bez jeszcze go odpalonego wyczuwam duży luz na wirniku góra - dół natomiast lewo - prawo brak luzu. Tak powinno być? Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli ze tak może być póki silnika się nie odpali, że dopiero wówczas wpływa olej pomiędzy poduszki olejowe i luz kasuje. Może to być prawda?
Tak
-
Prawda, prawda. W turbosprężarkach zawsze najważniejszy jest brak luzu poprzecznego, wzdłużny/osiowy jest jak najbardziej w porządku.
-
Prawda, prawda. W turbosprężarkach zawsze najważniejszy jest brak luzu poprzecznego, wzdłużny/osiowy jest jak najbardziej w porządku.
no nie bardzo,
luzy zawsze sa ,ale kazdy ma sie miescic w zalozonych wartosciach,
czesto sa spore luzy poprzeczne w sprawnej ,ale przez lozysko slizgowe luzno osadzone w obudowie ,a nie przez luz lozysko-walek,
taki luz po podaniu cis. oleju ustala lozyska w odpowiedniej pozycji,
ale luz wzdluzny nie moze byc nigdy duzy,bo lopatkibeda szorowac o obudowe
-
Teraz po odpaleniu ten luz nadal jest, ale o wiele mniejszy i jest tylko w 1 miejscu (lewo-prawo) ale dość niewielki.
A przód - tył ma tam jakiś, ale ledwo wyczuwalny może z 1 mm w stronę.
-
Taki luz to norma i się tak nie stresuj, ważniejszą sprawą jest żeby spływ z turbiny był w pionie.