FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: laik w Lipiec 05, 2005, 16:37:59 pm

Tytuł: siła dokręcenia śrub w głowicy
Wiadomość wysłana przez: laik w Lipiec 05, 2005, 16:37:59 pm
Witam
mam pytanie jaka jest nominalna siła dokręcenia ?rub głowicy  :shock: chodzi o fiata punto ale nie powinno być dużych różnic pomiędzy puntem a poldkiem :?
Dzięki za okazan? pomoc :)
Tytuł: siła dokręcenia śrub w głowicy
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Lipiec 05, 2005, 16:47:09 pm
Niestety ale każdy samochód ma inaczej sprecyzowany moment dokręcania ?rub głowicy, kolejno?ć dokręcania i co też nie mniej ważne-odstępy czasowe pomiędzy poszczególnymi fazami dokręcania-nigdy nie wolno dokręcać głowicy za jednym razem. Robi się to stopniowo-na pocz?tek np 20 Nm, po 5-10 minutach 40-50 Nm, po następnych 10 minutach finalne dokręcanie z momentem powyżej 80 Nm.

Rekordzistami w czasach dokręcania głowicy s? stare diesle. W ich przypadku czas dokręcania to 12 godzin (sic!). Najlpeszym przykładem jest tu nasz polski Lublin.

Poza tym na opakowaniu uszczelki pod głowicę na 99,9% masz podany moment dokręcania ?rub głowicy :roll:
Tytuł: siła dokręcenia śrub w głowicy
Wiadomość wysłana przez: SerU#408 w Lipiec 05, 2005, 17:16:30 pm
Polonez ma od bodaj 90 do 105 Nm (w zależno?ci od pojemno?ci), fiatowskie DOHC-e 83 Nm, inne samochody też w granicach 80-100 Nm. Zobacz na łbie ?ruby od głowicy jak? ma wytrzymało?ć odejmij 10% i z tak? dokręć (tam s? podawane w Kg/m)
Tytuł: siła dokręcenia śrub w głowicy
Wiadomość wysłana przez: laik w Lipiec 05, 2005, 17:24:45 pm
Seru napisał bardzo cenn? uwagę z t? wytrzymało?ci? ?rub i odjęciem 10 % za co szczególnie dziękuję wszystkim pozostałym również
Pozdrawiam