Autor Wątek: Zaciski ESEN SKV  (Przeczytany 1475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zaciski ESEN SKV
« dnia: Wrzesień 01, 2022, 15:38:37 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Witam, dzień doby

Czy ktoś z państwa używa lub zna wymienionego producenta?
Zachodzi potrzeba kupna zacisków na tył i się zastanawiam co wybrać.

Regenerowane do mnie nie przemawiają bo miałem i szybko zaczął przeciekać na kumkach
Są dostępne nowe, chińskiej produkcji, firmy ESEN ale kompletnie nie wiem jaka to jakość produktu.
Słyszałem również,że chinoli nie da się zregenerować.
Czy ktoś mógłby rozwinąć temat?

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2022, 18:45:49 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ja znam osobiście właściciela firmy. Ale co chcesz usłyszeć? To co już wiesz? Chińczyk. Raz lepszy, raz gorszy.

Do jakiego to auta?


Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2022, 19:19:03 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kupiłem sobie to coś do laguny. Póki co śmiga, ale przebiegu dużego nie zrobiło (~15 kkm). Wymieniałem od razu 2 szt. W sumie kosztowało coś koło 400 zł. Myślę, że za te pieniądze można się szarpnąć raz na kilka lat.

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2022, 21:31:04 pm »

Offline Conrado967

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 63
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Atu 1.8 16V
    • GTA Polish Mods
Cześć,

kupiłem takie zaciski rok z kawałkiem temu do Volvo 850. Od tamtego czasu żadnych problemów jak na razie. Zaciski nadal ładnie się prezentują, nie zardzewiały. Nie ma też problemów z grzejącymi się hamulcami czy coś. Myślę, że za tą cenę można te wyroby polecić, ale nie wiem jak jest z powtarzalnością produkcji.

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2022, 22:27:27 pm »

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2022, 23:47:10 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
Dobry wieczor, dotychczas byłem biernym czytaczem forum, jednak dzisiaj mam coś do powiedzenia, gdyż 6 lat pracowałem w firmie regenerującej zaciski  :]
Zaciski bendixa są problematyczne że względu na nieszczelność osłony gumowej zewnętrznej, tzw. prochownika. Leciwe zaciski mają już dość mocno skorodowany rant mocujący osłonę, przez co jest ona nieskuteczna. Oprócz tego, fabryczne osłony były moim zdaniem wadliwe, co powodowało przenikanie wilgoci do wnętrza zacisku.
Dobrym sposobem na pozbycie się problemu jest zastosowanie innych osłon gumowych. Do tylnych zacisków bardzo fajnie pasuje osłona gumowa z mastera 2 z tylnej osi (nr zestawu fre242023 o ile dobrze pamiętam-nie jestem pewny na 100 procent czy to numer na przednią czy tylna oś, ale tak na 90 procent tylna. Jakby było zainteresowanie, to poszukam. ). Osłona ma zewnętrzna krawędź wzmocniona pierścieniem stalowym, zakładanie jest upierdliwe, ale osłona jest szczelna na 100 procent.
Co do zamienników całych zacisków, jakość jest losowa, zwykle nie da ich się ich zregenerować (średnica tłoczka różni się zwykle o parenaście setek na plus w stosunku do oryginału). Zwykle te zaciski wytrzymują 2-3 lata, wybór należy do was
Reasumując, przed podjęciem decyzji co dalej robić, trzeba obejrzeć dokładnie korpus zacisku, ośkę, gwint odpowietrznika i podjąć decyzje co bardziej się opłaca. Nie skreślam zamienników, zwykle dość bezproblemowo wymieniają je na nowe w razie reklamacji
Edit: jak zdecyduje się ktoś na zamiennik, bezwzględnie wymienić płyn hamulcowy. Lubią odrzucać z automatu reklamacje że względu na brudny płyn.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2022, 23:55:59 pm wysłana przez macq »

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2022, 21:21:44 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 542
    • polonez 1500 88r.
Kupiłem chińczyki
Z dwóch powodów
1 - regenerowane co gościu miał na stanie miały już mocno zjedzony rant po którym chodzą ślizgi. Tak miejscami bardziej niż połowę brakowało. Gwinty odpowietrznika i zasilania też wyglądały na mocno zmęczone
2 - wszystkie regenerowane, które miałem zaczęły przeciekać na uszczelnieniu tłoczek-korpus

Zobaczymy jak to będzie się sprawowało

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2022, 22:07:02 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja już jakiś czas temu przestałem się bawić w regenerację aluminiowych zacisków,szczególnie słynne tylne w vagach. Nie niecałe 200 zł od sztuki mam u siebie w hurtowni nowe i błyszczące bez grzebania w utlenionym aluminium o kombinowaniu by nie ciekło na ośce nie wspominając  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Zaciski ESEN SKV
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2022, 23:00:32 pm »

Offline macq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1,6 GSI+ LPG 99'
Vagi nie ciekną pod warunkiem zastosowania nowej ośki regulatora i założenia odpowiedniego oringa (odpowiedniego- czyli na pewno nie tego z zestawu naprawczego ;)). Tym niemniej masz rację z korpusami, vagi potrafią być zgnite pod uszczelnieniem ośki, w miejscu styku z przednim klockiem, itd. Jedyne co należy mieć na uwadze w przypadku chińczyka, to fakt, że jakość osłon jest mocno średnia i ich trwałość jest dość niska
W przypadku bendixow, faktycznie mało kto zwraca uwagę na powierzchnie pod ślizgi i jeżeli są uszkodzone, to kolega wyżej podjął rozsądną decyzję kupując nowe zaciski.