Autor Wątek: Obroty i dlawienie  (Przeczytany 322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obroty i dlawienie
« dnia: Kwiecień 21, 2024, 16:53:51 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Witam
W moim  abimexie ( bez gazu ) pojawił się problem , na zimnym ( po nocy ) silnik  ma  1500 obrotów po chwili zaczynają falować 1200-500 aż przygasa . Po uzyskaniu tem 60 stopni wszystko ustaje i obroty są 1000 . Podczas falowania nie można nim jechać bo się mocno dławi .
Co może być ?

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2024, 17:03:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Wyczyścić krokowy na początek. Check engine świeci się? Zgłasza błąd?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2024, 17:07:09 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Brak błędów , krokowy nowy

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2024, 17:40:00 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2093
zdejmij klemę. Nowy krokowiec musi sie ustawić.
Odpal, poczekaj aż się nagrzeje i powinno wrócić do normy.
Jeśli nie wróci to sprawdź jeszcze czy gniazdo krokowca jest czyste. Tam gdzie opiera się tłoczek . Czasami jest tam nagar to przycina silniczek.

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2024, 17:43:03 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Po wymianie krokowca było dobrze , już jeździłem nim normalnie, problem pojawił się wczoraj.

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2024, 18:48:03 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Może czujnik prędkości pojazdu zaczyna szwankować? Rurka do Map sensor szczelna? Pompa paliwa lub jej zasilanie?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2024, 19:48:05 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1682
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Abimex przy 60 st. to przypadkiem nie zaczyna pracowac w closed loop?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2024, 23:09:28 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4693
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Abimex przy 60 st. to przypadkiem nie zaczyna pracowac w closed loop?

Z tego co pamiętam, komputer bierze pod uwagę sondę dopiero po przekroczeniu 67 stopni.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2024, 15:55:01 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Czujnik temp w kolektorze ssącym, może zaszedł kamieniem (jest w zakamarku magistrali wodnej) i źle czyta. Jeżeli problem zalezy tylko od temperatury.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Obroty i dlawienie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2024, 19:09:10 pm »

Offline Piter003

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Czujnik i wężyk do map sensor są nowe
Czy czujnik prędkości ma coś wspólnego z falowaniem obrotów i tak samo z pompą paliwa , trochę mylne jak dla mnie .
Bo zimny odpala normalnie ( ma tzw. ssanie ) po około pół minuty wariuje aż do uzyskania 60 stopni i jest spokój