GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > NA SZYBKO

Smarować czy nie smarować? Zaciski hamulcowe.

<< < (4/4)

Gomulsky:
Parafrazując gościa prowadzącego szkolenie z ATE, czy LM jest producentem układów hamulcowych? Nie, oni robią środki smarne, więc im opłaca się wciskać kit, że smaruje się wszystko jak leci i na bogato, ale to g... prawda!
Na filmie mamy zaciski ATE, gdzie smarować można co najwyżej końcówki tego drucika sprężynującego od zewnetrznej strony, żeby nie zapiekły się w zacisku i delikatnie zwilżyć smarem miejsce współpracy klocka i jarzma. W ogóle ziomek błędnie wciska tłoczek w zacisk, stary płyn nie powinien być cofany do układu, tylko wypuszczony przez odpowietrznik, żeby syf zgromadzony w zacisku nie uszkodził agregatu ESP, a przy okazji, żeby do zacisku napłynął nowy "suchy" płyn hamulcowy.

--- Cytat: Joker w Kwiecień 23, 2020, 21:50:29 pm ---a o ktorych prowadnicach mowisz? z bendixa czy lucasa? z bendixa nigdy nie smarowalem, z lucasa musza byc posmarowane
--- Koniec cytatu ---
Ja bendixa smarowałem tylko tyle, żeby był delikatnie zwilżony smarem, Lucas to wiadomo smaru więcej, ale też bez przesady.

altowiolista:
Troche na boku... Gumki ochronne do prowadnic Lukasa gdzie można zdobyć?

Joker:

--- Cytat: altowiolista w Kwiecień 24, 2020, 20:31:52 pm ---Troche na boku... Gumki ochronne do prowadnic Lukasa gdzie można zdobyć?

--- Koniec cytatu ---

 w kazdym motoryzacyjnym, pasuja z wiekszosci aut

AUTOSAN:

--- Cytat: altowiolista w Kwiecień 24, 2020, 20:31:52 pm ---Troche na boku... Gumki ochronne do prowadnic Lukasa gdzie można zdobyć?

--- Koniec cytatu ---
AUTOFREN SEINSA   D4205
FRENKIT   248014

KGB:

--- Cytat: diodalodz w Kwiecień 22, 2020, 19:22:52 pm ---Smar ceramiczny nie łapie brudu.
--- Koniec cytatu ---
no wiesz, jezeli do jakiegos smaru roznoraki pyl nie jest w stanie sie przykleic, to ten smar nie jest w stanie przykleic sie do powierzchni metalu

--- Cytat: diodalodz w Kwiecień 24, 2020, 00:17:57 am ---LM twierdzi co innego
--- Koniec cytatu ---
na puszcze jest napisane, ze to jest srodek zapobiegajacy zapiekaniu sie (taki sam do pryskania na piaste), a wiec to ma zabezpieczyc przed korozja, a nie nadac poslizg,
problem w tym,ze jezeli uzyjesz w tym celu dowolnego smaru, to nie spelni on tego zadania,
gorzej : jezeli przetrwa on tam na tyle dlugo, ze zostanie zgarniety na tarcze, to sorki ale tarczy nie nalezy smarowac ;p


--- Cytat: Gomulsky w Kwiecień 24, 2020, 10:31:28 am --- oni robią środki smarne, więc im opłaca się wciskać kit, że smaruje się wszystko jak leci i na bogato, ale to g... prawda!
--- Koniec cytatu ---
w sumie tak to z grubsza wyglada


--- Cytat: Gomulsky w Kwiecień 23, 2020, 10:52:58 am ---Wszystko zależy co kto rozumie pod pojęciem "grubo". Dla mnie to jest tyle smaru, aby mógł się on rozprowadzić w całej przestrzeni roboczej prowadnicy i ewentualny nadmiar wypłynął do gumki.
--- Koniec cytatu ---
i to jest wlasnie duzo za duzo,
kazda nadmiarowa ilosc to duzy problem z usunieciem, gdy zgestnieje (badz skosnieje), a z kolei gdy wymieniasz czesto, by nie dopuscic do utwardzenia sie, to mala ilosc na prowadnicy, to mniej roboty z czyszczeniem,
oczywiscie mala czy duza ilosc smaru nie pomoze, gdy prowadnica sie zapiecze, ale tez ilosc smaru nie ma na to wplywu

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej