Autor Wątek: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014  (Przeczytany 374182 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1840 dnia: Grudzień 06, 2014, 23:07:27 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1841 dnia: Grudzień 07, 2014, 09:54:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie zdążyłem dwururki wyspawać, z resztą tłumika mi pierwszego brakuje, ale reszta gotowa, jeszcze kolektor ssący obrabiałem.
Zamawiam poliuretany-dalszy ciąg zabawy.

Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1842 dnia: Grudzień 07, 2014, 18:51:33 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2235
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zamawiam poliuretany-dalszy ciąg zabawy.
Komplet na całe zawieszenie czy tylko konkretne elementy ? z Olkusza ? jaką twardość wziąłeś ?

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1843 dnia: Grudzień 07, 2014, 20:57:43 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tulejki wahaczy-twarde, bycze jaja i stabilizator normalne. Resztę na razie zostawiam
Zamówiłem też gazówki z pajero na przod.

Zamontowałem nowe zegary pafal-kiedyś kupiłem i akurat.
Rozkminiam przeróbkę ogrzewania, może ktoś z was ma pomysł skąd wziąć zawór trójdrogowy sterowany mechanicznie?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1844 dnia: Grudzień 09, 2014, 21:14:35 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Rozkminiam przeróbkę ogrzewania, może ktoś z was ma pomysł skąd wziąć zawór trójdrogowy sterowany mechanicznie?
Potrzebujesz taki zamknij / otwórz, czy proporcjonalnie zmieniający przepływ?? I na jaką średnicę mniej więcej??
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1845 dnia: Grudzień 10, 2014, 08:26:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Matucha-wymyśliłem i kupiłem już. Potrzebowałem najchętniej proporcjonalny. Kupiłem dwa zaworki z VW po 10zl, wczoraj przyszły, skręce je ze sobą i będą sterowane jedną linką- jeden się otwiera, a drugi zamyka. Do układu trzeba dorzucić jeden trójnik więcej, ale trudno. Mają plus, że lekko chodzą.
Taki z astry ze sterowaniem podciśnieniowym nie przemawiał do mnie.

Do tego nowa nagrzewnica z Samary, którą zamontuje w standardową obudowę i powinno się poprawić. Poziom kosztów jest na razie niewiele ponad używana nagrzewnica z Poloneza, więc ok ;)

Samochód jeździ, co sprawdziłem robiąc kilometrową rundę, wydech zrobiony. Teraz zawieszenie i można się przejechać :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1846 dnia: Grudzień 10, 2014, 15:47:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do ktorego 1.6 pakujesz te wszystkie wynalazki ? chyba nie do Borka !
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1847 dnia: Grudzień 10, 2014, 15:55:48 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
 Do trucka przyinwestowałem w pasek rorządu i świece żarowe. Póki co odpala od strzała :)
Silnik wyraźnie odżył po wymianie zasyfionego baku, ogólnie jest ok gdyby nie dziwne dźwięki dochodzące z koła przy ruszaniu..
Co dziwne zdarza się to przy wyjeżdżaniu tyłem i tylko jeden raz.
Prowadzi się bez zmian, trochę mi brakuje pomysłów bo w zwrotnicy dokręciłem chyba wszystkie ruchome połączenia, w zawieszeniu nie ma luzów..

Hmmm  <mysli>

A Caro wczoraj pozdrowiłem słup w SBM, szykuje się nowy nosek i klosz lampy :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1848 dnia: Grudzień 10, 2014, 17:23:18 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Kgb, Do borka, tego z fiatowskim dohc, to można tylko ewentualnie pakować paliwo do pełna :)
Teraz jest czas modyfikacji carówki 1.4 i jest już carewiczem z 1.6, ale rover.

Zaworek i nagrzewnice zmontowałem. Próba wyszła pomyślnie, jak zamontuje wentylator to zobaczę jak dmucha.
Nagrzewnica weszła bez bólu, plastikowe końce wystają za obudowę, a radiator elegancko wypelnia prawie całe jej wnętrze.
Węże wodne przeszły oryginalną dziurą.
uszczelniona naokoło-przepływ powietrza tylko przez nią, dlatego potrzebne te szczelne zaworki.
Nawet całkiem zgrabnie to wyszło pod maską
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1849 dnia: Grudzień 10, 2014, 18:27:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Kgb, Do borka, tego z fiatowskim dohc, to można tylko ewentualnie pakować paliwo do pełna :)
nooo,bo juz zwatpilem

a z tego co kojaze to nagrzewnica z Lady ma gorsza konstrukcie niz ta nowsza z PN - czyli ta z falbankami finami,a nie  prostymi blaszkami jak w wlasnie w Ładzie,
niby wieksza powierzchnia oddawania ciepla,ale jednak duzo wiekszy opor powietrza,przez co nadmuch bedzie slabszy,
rozne nagrzewnice sprawdzone lata temu na chlodzeniu komputerow :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1850 dnia: Grudzień 10, 2014, 19:24:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Matucha-wymyśliłem i kupiłem już. Potrzebowałem najchętniej proporcjonalny. Kupiłem dwa zaworki z VW po 10zl, wczoraj przyszły, skręce je ze sobą i będą sterowane jedną linką- jeden się otwiera, a drugi zamyka. Do układu trzeba dorzucić jeden trójnik więcej, ale trudno. Mają plus, że lekko chodzą.
Ja bym nie ryzykował. Istnieje ryzyko, że obydwa mogą być zamknięte - nie wiem co wtedy u Ciebie.
Zawór proporcjonalny trójdrogowy można bez problemu od instalacji grzewczych wziąć. Sterowanie to obrót do 90*.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1851 dnia: Grudzień 11, 2014, 08:26:44 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zawór instalacyjny się nie sprawdza, mieszający chodzi lekko, ale nie jest szczelny, odcinający chodzi ciężko jak kulowy. To co zrobiłem jest ok-nie ma możliwości, by jakiś się nie otworzył/zamknął-są skręcone se sobą i zawory i dźwigienki.
Test zrobiłem-Przepływ powietrza w normie, zaworki trzymają, po nagrzaniu silnika do 70st z nawiewów leci mocno gorące, porównywalnie jak w nagrzewnicy z astry.
Przy okazji poprawiłem nawiew na nogi, by wiało na stopy, wszystko dobrze uszczelniłem i wygłuszyłem co trzeba-wentylator chodzi nadzwyczaj cicho.
Byle tylko zaworki trzymały, to w lato będzie ok. Nagrzewnica ze stałym przepływem ma niestety tą wadę, że jednak nagrzewa konsolę w srodku i konieczna była izolacja całego zespołu, a i tak nie do końca to działało.

Nagrzewnica jest z aluminiowym rdzeniem i drobnymi żeberkami- http://allegro.pl/nagrzewnica-lada-avtowaz-samara-87-nowa-i4856331238.html

Podpięta wiązka podgrzewania foteli, jeszcze brak foteli z tą funkcją :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1852 dnia: Grudzień 11, 2014, 13:20:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to inna niz w ładofiacie - tam sa miedziane,
ta tutaj,to aluminium jak w szmelcwagenach, maja ta zalete,ze sa znacznie tansze jako zamienniki,
najczesciej tez maja kanaly okragle, wiec trudniej je zatkac niz cienkie kanaly w miedziankach,
myslalem o dobraniu takiej nagrzewnicy,gdyby zaszla potrzeba wymiany tej w plusie,
u Ciebie rozumiem,ze zmieniales w starym ukladzie ? wiec wymiary nagrzewnicy z Samary mnie nie urzadzaja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1853 dnia: Grudzień 11, 2014, 14:56:13 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Silnik wyraźnie odżył po wymianie zasyfionego baku, ogólnie jest ok gdyby nie dziwne dźwięki dochodzące z koła przy ruszaniu..
Co dziwne zdarza się to przy wyjeżdżaniu tyłem i tylko jeden raz.
Prowadzi się bez zmian, trochę mi brakuje pomysłów bo w zwrotnicy dokręciłem chyba wszystkie ruchome połączenia, w zawieszeniu nie ma luzów..
Chodzi Ci o takie dość mocne "puknięcie"? Ja to właśnie mam po prawej stronie, czasem występuje przy hamowaniu/ruszaniu, czasem przy jeździe do tyłu. Takie pojedyncze mocne stuknięcie, którego dźwięk nieco rezonuje. Przejrzałem już prawie wszystko (mam nowe: drążek środkowy, końcówki, sworznie, rozebrałem wspornik układu kierowniczego, napchałem smaru i skręciłem, luzów nie ma), jedyne co mi przychodzi do głowy to coś związanego z łącznikiem staba, samym stabem, albo drążkiem reakcyjnym, może sprężyna się dziwnie układa (obcięta 1 zwój z trucka bez zaklepywania, końcówka wypada dokładnie w miejscu do tego przeznaczonym na wahaczu, przez 3 lata było ok). Na dziurach nic nie stuka, tylko w ww. przypadkach.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2014, 14:58:14 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1854 dnia: Grudzień 11, 2014, 15:19:10 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Dokładnie! Myślę, że mamy podobne zjawisko. U mnie zawias przeszedł generalny remont, może coś się poluzowało tylko pytanie co..

Co do przejazdów przez nierówności to ostatnio po załadowaniu i dynamicznym najechaniu na próg zwalniający z okolic koła wydobyło sie donośne zgrzytnięcie, jakby przedrzeć płat przerdzewiałej blachy, no ale było to jednorazowe niemniej coś tam w tym zawieszeniu siedzi! :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1855 dnia: Grudzień 11, 2014, 15:31:42 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Panowie, proponuje sprawdzić dokręcenie przedniego drążka reakcyjnego do wahacza (śruba M10). U mnie występowały dokładnie te same objawy, winnym okazała się poluzowana śruba drążka reakcyjnego przy wahaczu ;)
 
A w temacie umyłem Poloneza i odkurzyłem wnętrze ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2014, 15:35:44 pm wysłana przez PoldoFan »

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1856 dnia: Grudzień 11, 2014, 15:52:04 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Też mam pukanie w zawiasie, a prawie wszystko nowe. U siebie obstawiam poduszki amora, ale za zimno żeby siedzieć i sobie rozkręcać wszystko po kolei.

Ostatnio załatwiłem przegląd, OC, kupiłem olej i filtr, ale nie mam kiedy wymienić :/ Może w przyszły weekend mi się uda.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1857 dnia: Grudzień 11, 2014, 16:03:49 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Panowie, proponuje sprawdzić dokręcenie przedniego drążka reakcyjnego do wahacza (śruba M10). U mnie występowały dokładnie te same objawy, winnym okazała się poluzowana śruba drążka reakcyjnego przy wahaczu
Możesz mieć rację, 1,5 roku temu wymieniałem wahacze dolne i górne, i mogła się ta śruba poluzować.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1858 dnia: Grudzień 11, 2014, 16:36:26 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3034
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Dzięki za wskazówkę PoldoFanie!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: ===Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem...=== 2014
« Odpowiedź #1859 dnia: Grudzień 11, 2014, 16:40:29 pm »

Offline Blacnik

  • Mroczek
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 336
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GTi
W Poldasie wymieniony został cylinderek i przewód hamulcowy i musze przyznać że nie miałem pojęcia że Lucas tak fajnie hamuje :d
Caro Plus 1.6 GTi
Romet Kadet m780