Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Dzisiaj o 19:55:21 »
Najważniejsze, żeby ten "metal" był w dobrej kondycji, bo np. w autach stojących pod drzewem rdzewieje i gnije, rozpada się - a wtedy szyba wpada do środka drzwi.

Jak masz uszkodzoną szybę, to resztę "wybijesz" z uchwytu. Nowa jest montowana, jeśli się nie mylę, na ścisk. Ale grzebałem tam 10 lat temu (jeszcze w zgniłym polonezie), mogę źle pamiętać.
2
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 19:49:58 »
Z tego co mi wiadomo to maciek89 właśnie jest na etapie budowy takiego moda.

Kompletnie niecelowe. Wymaga modyfikacji zwrotnicy i kielicha sprężyny, bo trzeba gdzieś posadzić łożysko kolumny. W standardowym McPhersonie jeszcze wszystkie siły idą w kielich, co w Polonezie nie ma miejsca bo odbój jest na belce i to można zostawić. Standardowo w McPhersonie nie da się ustawić niczego poza zbieżnością, przy przeróbce w Polonezie dałoby się, tylko po co wyważać otwarte drzwi, skoro wszystkie możliwości regulacji już istnieją.

Kupa roboty tylko po to żeby uzyskać takie same możliwości jakie już były, przy czym zwiększą się obciążenia tulejek wahacza dolnego, bo już nic poza nim nie będzie trzymać kąta pochylenia koła przy przeciążeniu bocznym.

Więc prawdopodobnie żeby tulejka nie padała co kilkaset km. trzeba by również zastosować inne wahacze dolne z dwiema i większymi tulejami zamiast jednej, a to z kolei oznaczałoby likwidację możliwości regulacji kąta wyprzedzenia i łatwego eksperymentowania z różnymi kątami pochylenia koła, za to wymusiłoby również zastosowanie nowej belki, więc albo trzeba by wyrzeźbić do niej jakieś ramiona pod odboje jak w Polonezie, albo zdać się na odboje w McPhersonie. Tylko że przy tym drugim wariancie, przy dobiciu na większej dziurze na kielich będą działać siły, których konstruktorzy nadwozia w projekcie nie przewidzieli.
3
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 19:44:13 »
wiele problemów związanych z istniejącym zawieszeniem.
O jakich problemach mówisz?

Z tego co mi wiadomo to maciek89 właśnie jest na etapie budowy takiego moda.

Widzę, że banned mnie ubiegł w temacie.

4
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 19:41:05 »
Niby jakich problemów? W Polonezie można ustawiać i kąt wyprzedzenia zwrotnicy i kąt pochylenia koła, co większości aut jest niemożliwe, i to można sobie tak ustawić żeby kąt się zmieniał lub był stały w zależności od przechyłu nadwozia, kwestia umiejętności jak to policzyć i gdzie wywiercić dziurę w belce. W najgorszym razie można na pałę stosować i testować różne ustawienia, choć są dostępne takie programy, gdzie wystarczy wpisać wartości miar zdjęte z Poloneza i można sobie dowolnie symulować co się stanie.

Kolumna McPhersona nie daje takich możliwości regulacji i wymaga zastosowania innych zwrotnic lub zespawania zwrotnicy z kolumną. Tzn. daje, bo żeby zmienić kąt pochylenia koła w przechyle, trzeba będzie zastosować takie same modyfikacje belki jak w seryjnym zawieszeniu Poloneza, tylko że zostaje kwestia zrobienia nowych zwrotnic. Same straty i trudności, żadnych korzyści.
5
Szybkie pytanie / odpowiedź / szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Dzisiaj o 19:04:35 »
Witam

Muszę wymienić szybę w drzwiach kierowcy.

1. Znalazłem w necie ofertę na nową szybę, ale to jest gołe szkło. Czy ten metal, na dole, mam użyć ze starej szyby, czy kupić nowy? jak szyba trzyma się do tego metalu?

2. Rozumiem, że wszystkie roczniki miały identyczne szyby w przednich drzwiach? (5/4-drzwiowe).
6
Zawieszenie i układ kierowniczy / Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wrb#1974 dnia Dzisiaj o 18:58:23 »
czy dałoby się zastosować  kolumnę MacPhersona  w Polonezie? myślę że rozwiązało by to wiele problemów związanych z istniejącym zawieszeniem.



7
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin406 dnia Dzisiaj o 18:21:16 »
Nie  wiem jak to poprawnie nazwać ale jak zdemontowałem lewarek  i został krótki drążek z drugą gumą to można nim normalnie wbijać biegi, jeśli wybierak jest pod tą gumą to od kokpitu się do niego nie raczej nie dostane...ruszając tylko tym krótkim wbiłem na luz i przepchałem do garażu
8
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Majonez dnia Dzisiaj o 16:51:33 »
Złamał się w pół niczym polonez truck, ale nadal jest w stanie jechać. Swoją drogą silnik wydaje się być w zaskakująco dobrej  kondycji.
9
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Dzisiaj o 15:51:08 »
A jak zdemontowałeś głowicę wybieraka to wrzuć ręcznie któryś bieg. Np wrzuć środkowy wodzik do przodu.
10
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin406 dnia Dzisiaj o 14:41:26 »
Nic nie słychać, wszystko chodzi jak dotychczas tylko nie było żadnej reakcji na koła ... Przyznam się że trochę go przeczołgałem na rozruszniku bo zgasł w newralgicznym miejscu a sam nie upchałem.  Może to szarpanie go skończyło chociaż to było tylko kilka metrów, ale jak widać wystarczyło...
Strony: [1] 2 3 ... 10