Autor Wątek: Naprawa blacharki  (Przeczytany 8770 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Naprawa blacharki
« dnia: Sierpień 26, 2009, 12:31:41 pm »

STax

  • Gość
Sytuacja dotyczy prawej strony auta. Głównym problemem są drzwi, które wyglądają tak:

(od środka trochę lepiej)

Myślałem nad wymianą obu drzwi, ale może da się je jakoś naprawić?

Drugi (poważniejszy nawet) problem to to:

Wyżarte jest mniej więcej tyle co zaznaczyłem na czerwono, po otwarciu drzwi widać sporą dziurę :/
Jak to naprawić? Szpachla? Spawanie? Ile to może kosztować?

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2009, 12:33:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Drzwi bym wymienił na "zdrowe", jeżeli chodzi o błotnik, to trzeba wspawać nową dolną połówkę.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2009, 12:44:48 pm »

STax

  • Gość
Ale tam nie tylko błotnika brakuje, ale i kawałka progu (pod tym czarnym progiem na zdjęciu nic nie ma).
Da sie to gdzieś kupić czy po szrotach trzeba szukać? I ile to może kosztować łacznie ze spawaniem?

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2009, 12:51:01 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jeżeli będziesz korzystał z "mechanika"/blacharza w warsztacie usługowym to koszt będzie równy lub przewyższy wartość takiego poloneza mniej zardzewiałego/mało zardzewiałego...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2009, 12:55:01 pm »

STax

  • Gość
Uuu... liczyłem że taniej da się to zrobić :/ Szczerze mówiąc, to chciałbym tak koło 100zł na drzwi (oboje) i ze 200-300 na spawanie wydać. Jest to choć trochę realne?

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2009, 12:59:22 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
koszta napewno będa spore, chyba ze bys zrobił sam, i mozliwe ze za ta kase kupiłbys drugiego poldka ale zdrugiej strony jak to zrobisz to pojezdzisz a jak kupisz drugiego to max za 2 lata bedziesz miał powtórke z rozrywki.....
Powered by Lpg.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2009, 13:04:38 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "radzio_1991"
chyba ze bys zrobił sam

Hmm, sam na pewno nie będę robił, ale zakładam, że znajdę spawacza, który za 50-100zł mi to zrobi, tylko pytanie ile będzie materiał (dół błotnika + część progu) kosztować (drzwi to już sobie samy wymienie ;))

[ Dodano: 26 Sie 2009 13:09 ]
Cytat: "radzio_1991"
mozliwe ze za ta kase kupiłbys drugiego poldka

Nie za bardzo mi się chce bawić w taki handel, żeby kupić innego to musiałbym sprzedać tego, a to nie będzie proste ;) Poza tym już go polubiłem  :mrgreen:

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 26, 2009, 13:21:48 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ceny są takie:

Za 2 szt drzwi używanych w bardzo dobrym stanie zapłaciłem 46 zł. Normalnie można kupić za 80-90 2szt całkiem niezłe. Ale można też upolować okazję.
Progi zewnętrzne i wewnętrzne można znaleźć od 30zł w górę.
Reperaturka błotnika kosztuje 10zł.

Wszystkiego trzeba szukać na Allegro bo tak wychodzi najtaniej na ogół.

A co do kupowania "innego za tę samą cenę" to jest to nielogiczna kalkulacja - wynika to z faktu iż Poloneza z blacharką zrobioną naprawdę porządnie (bo dla siebie) to się po prostu nie dostanie za przeciętne pieniądze. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 26, 2009, 13:46:04 pm »

STax

  • Gość
No to trochę mnie pocieszyłeś z tymi cenami, bo już sie bałem, że gorzej będzie.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 26, 2009, 14:11:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Grzech"
Reperaturka błotnika kosztuje 10zł.
coś niską cenę podałeś  :shock:  ja za cały dół - czyli od przetłoczenia w dół - dałem około 70 zł w zeszłym roku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:16:51 pm »

STax

  • Gość
http://moto.allegro.pl/item718637940_polonez_reperaturka_blotnika_przod_tyl.html chyba takie coś kupię, bo z przodu przy malowaniu odrdzewiaczem też mała dziurkę zrobiłem na wylot  :mrgreen:  Chociaż tam jest na tyle mała, że dało by sie zaszpachlować chyba.

Cytat: "BARTEK#1925"
ja za cały dół - czyli od przetłoczenia w dół - dałem około 70 zł w zeszłym roku

Za takie coś? http://moto.allegro.pl/item705446154_reperaturka_blotnika_tylnego_polonez.html

[ Dodano: 26 Sie 2009 15:24 ]
A jeszcze odnośnie drzwi - bo widziałem na allegro oprócz kompletnych drzwi jeszcze coś takiego http://moto.allegro.pl/item708236425_polonez_st_nt_caro_caro_plus_poszycie_drzwi.html Warto się w to pchac czy lepiej takie drzwi kupić http://moto.allegro.pl/item722148036_polonez_drzwi_tylne_prawe.html

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:33:21 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Można zawsze spróbować upolować drzwi w takim samym kolorze. Ja kiedyś ze znajomym pojechałem do kasacji aut z PZU i 4 sztuki dało się wyrwać, więc malowanie odchodzi.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:34:36 pm »

STax

  • Gość
matucha#1931, ja będę całe auto przemalowywał, więc kolor akurat nie gra roli.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:37:07 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja nie znam cen bo interesuje się częściami wtedy kiedy je potrzebuję ale w przypadku starego samochodu nigdy nie będzie idealnego rozwiązania. Możesz wydać pieniądze na naprawę i cieszyć się z prawego boku, że starczy na kilka lat. Ale poza tym to zostanie jeszcze kupa miejsc, gdzie na pewno wcześniej niż za te kilka lat wyjdzie korozja taka jak ta teraz. I znowu parę stówek...
Moim zdaniem najlepszą i najwygodniejszą opcja jest używanie tego i poszukiwanie okazji. Najlepiej ten sam model. Wtedy starego rozkręcasz i zostawiasz sobie części, które mogą się niedługo przydać do tego, który kupisz (oczywiście jak masz gdzie to trzymać). Wiadomo, że okazja nie trafia się często ale może za miesiąc, dwa... Ta korozja, którą pokazałeś też nie wyskoczyła w ostatnim tygodniu tylko pewnie już rok albo dużo dłużej tak straszy... Jak ktoś jest wytrwały w poszukiwaniach to nawet ten sam kolor znajdzie.... Pisząc okazja ma na myśli kupno zadbanego poloneza od osoby, która np. kupiła sobie jakieś nowe auto i złomuje stare albo auto stoi bo zdrowie nie pozwala na jazdę itp. Nie od handlarzy z Allegro itp. Okazje zaczynają się od 100 zł.  Piszę tak bo sam tak kupiłem jednego 125p i PN Abimexa też...
Ale oczywiście każdy robi tak jak mu się podoba...

A widzę teraz, że całe auto będziesz malował to koszty nie maja znaczenia... Podczas przygotowania do malowania znajdziesz te inne miejsca...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:43:08 pm »

Offline Speed024

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 705
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro ( - ) 1995r. 2.1 TD / Honda Prelude V 2.2 VTi (4WS) 1996r.
    • Moto Porady
Malowanie kosztuje 2 tys. jak nie więcej...
Zapraszam po porady!

http://www.motoporady.pl/

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 26, 2009, 15:53:59 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "Grzech"
Reperaturka błotnika kosztuje 10zł.
coś niską cenę podałeś  :shock:  ja za cały dół - czyli od przetłoczenia w dół - dałem około 70 zł w zeszłym roku.

Chodziło mi o reperaturkę tego kawałka błotnika co jest zaznaczony na czerwono. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 26, 2009, 16:14:54 pm »

marcij

  • Gość
cos mi mowi , ze tam progu ani podlogi tez juz nie bedzie...

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 26, 2009, 16:24:09 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "marcij"
cos mi mowi , ze tam progu ani podlogi tez juz nie bedzie

Progu nie ma tylko kawałka  :mrgreen:  za to podłoga, o dziwo, jest cała i to nawet nie pognita.

Cytat: "DAMIAN1122334"
Malowanie kosztuje 2 tys. jak nie więcej

Malował będę sam, może wyjdzie gorzej, ale za to taniej.

Cytat: "DF"
Moim zdaniem najlepszą i najwygodniejszą opcja jest używanie tego i poszukiwanie okazji. Najlepiej ten sam model. Wtedy starego rozkręcasz i zostawiasz sobie części, które mogą się niedługo przydać do tego, który kupisz (oczywiście jak masz gdzie to trzymać).

No niestety nie mam, ten poldek też niestety na dworze stoi... A korozja jest taka, bo chyba ze 2 lata wogóle nie był ruszany (jedynie przepalany co jakiś czas). Przynajmniej tak zeznał poprzedni właściciel  :mrgreen:
Tak czy siak kupno innego odpada.

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 26, 2009, 16:57:01 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 564
Cytat: "matucha#1931"
Można zawsze spróbować upolować drzwi w takim samym kolorze. Ja kiedyś ze znajomym pojechałem do kasacji aut z PZU i 4 sztuki dało się wyrwać, więc malowanie odchodzi.

Gdzie jak kasacja PZU?

Naprawa blacharki
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 26, 2009, 20:31:31 pm »

santi86

  • Gość
Tak lucas, ale dla pewności zobacz na serwo i pompę hamulcowa: pompa prosta dluga= stary typ, pompa pod kątem = lucas