Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez Caro 1.6 GLI Abimex 1995 rok
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 18:46:47 »
wszechobecną sylwetkę Poloneza
No z tą powszechnością to bym polemizował, akurat u mnie w mieścinie powiatowej częściej idzie spotkać Mustanga albo Corvette czy inne wynalazki zza wielkiej wody niż poczciwe Caro, że o czterookich Polonezach nie wspomnę.

Pasek fajny, ogólnie te wszystkie kalkomanie z "eksportówek" zawsze mi się podobały.
Tylko ten czerwony pasek na zderzaku jakoś nie bardzo mi pasuje. O ile od frontu jest ok, to z boku jakoś dziwnie wygląda jak nie ciągnie się przez cała długość auta.
2
ZLOTY OGÓLNOPOLSKIE / Odp: III RAJD POLONEZA - 3 MAJA 2024
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mareks#1181 dnia Dzisiaj o 14:56:08 »
Jak ktoś ma pecha to ma, zwaliła mi się rodzina i trudno było się wyrwać. No może coś jeszcze będzie ze zlotów robione, i nic nie stanie na przeszkodzie żeby być.
3
SILNIKI / Odp: Gaźnikowanie i platynkowanie OHV Bosch/GSI.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Dzisiaj o 13:50:34 »
Co wcale nie oznacza również wyrobionych zębów na samym wałku rozrządu.

Bardzo możliwe że tak jest, ale nawet nie pomyślałem żeby to sprawdzić, choć przypuszczam że to co bym mógł widzieć przez otwór w bloku, niekoniecznie było by jednoznaczne.   
4
SILNIKI / Odp: Gaźnikowanie i platynkowanie OHV Bosch/GSI.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Dzisiaj o 13:33:06 »
Co wcale nie oznacza również wyrobionych zębów na samym wałku rozrządu.
5
SILNIKI / Odp: Gaźnikowanie i platynkowanie OHV Bosch/GSI.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Dzisiaj o 13:17:18 »
Wygląda na to, że przyczyna poszarpywania znaleziona, a zwie się to: zużyte zęby na kole napędu pompy olejowej i aparatu zapłonowego (te zazębione z wałkiem rozrządu). To coś było przyczyną kilkustopniowego luzu wałka aparatu zapłonowego i jak się ustawił dobrze to i poszarpywania nie było, ale w większości przypadków jednak występowało... Koło wymienione na drugie, praktycznie bez śladów zużycia, aczkolwiek z silnika o większym przebiegu. Poszarpywanie obecnie praktycznie nie występuje, choć mam wrażenie że tak trochę jeszcze bujnie silnikiem. Bardzo możliwe, że znowu trzeba pobawić się ustawieniem kąta wyprzedzenia zapłonu (oczywiście na słuch na próbach drogowych, bo książkowe mu niezbyt pasowało), bo mimo wykonania znaków przed wyjęciem aparatu, to koła zębate mogą mieć odrobinę inaczej nacięte zęby i wielowypusty. Najciekawsze jest to, że chodzi mi po głowie że w czasie przeglądu tego silnika przed założeniem do PF 125p oglądałem to koło i nie budziło moich podejrzeń, oczywiście nie dam sobie niczego uciąć że tak było, ale i takiej opcji nie wykluczam w 100%... 
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojciech dnia Dzisiaj o 13:16:37 »
Chciałem odtworzyć pasek widoczny na Polonezach Caro prezentowanych na prospektach. Wyszło mniej więcej tak - jestem zadowolony.

Zdjęcie pierwowzoru:



Zdjęcie mojego samochodu:



7
AUTA SYMPATYKÓW KLUBU / Odp: Polonez Caro 1.6 GLI Abimex 1995 rok
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojciech dnia Dzisiaj o 13:10:28 »
Chciałem odtworzyć pasek widoczny na Polonezach Caro prezentowanych na prospektach. Wyszło tak jak poniżej. Zobaczcie, jak nie wiele trzeba było aby trochę uatrakcyjnić wszechobecną sylwetkę Poloneza.

Zdjęcie pierwowzoru:



Zdjęcia mojego samochodu:







8
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / Odp: nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mruk1313 dnia Dzisiaj o 12:08:59 »
Kiedyś, kiedyś ktoś coś próbował ożenić z astrą 1, ewentualnie ruska od 2107 ale tam chyba zawór był obok jak w starej.
9
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Joker dnia Dzisiaj o 11:43:20 »
Witam,
zaczęła cieknąć mi nagrzewnica, oryginalna z zaworkiem pod maska (wiem da się naprawić i w ostateczności tak zrobię) ale czy może dopasował ktoś jakąś nagrzewnice ale aluminiowa z innego auta ? chodzi mi o samą nagrzewnice, bez całego zestawu ogrzewania.

Pozdrawiam
10
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Wczoraj o 23:00:33 »
Nie przy pierdolonezach, a przy jednośladach.

W WUSCE poprawiłem uszczelkę na pokrywie sprzęgła. I byłoby fajnie, bo już nie cieknie, niestety pojawił się problem polegający na tym, że nowy oring który "na oko" był taki sam, okazał się jednak nie być taki sam i wałek startera pracuje z oporem - nie wraca. Drugi problem jest taki, że współczesny wałek startera, który wymieniłem przy okazji naprawy sprzęgła, jest zrobiony z gównolitu i już ma spore ubytki we wpustach... Więc chyba  zainwestuję w kolejny wałek+nowa uszczelka+właściwy oring i powinno być ok. Po wszystkim, powalczyłem z pozimowym zastojem i wyruszyłem na przejażdżkę. Pomyślnie dokręciłem kilkanaście km.

W końcu, po pół roku grzebania się w g... złożyłem i odpaliłem Charta na zapłonie CDI mojego pomysłu. Jak na prototyp nie wyszło najgorzej. Natomiast jest kilka drobiazgów które będę musiał poprawić w wersji finalnej. A ogólnie, to w porównaniu do serynego zapłonu, to jest przepaść. Odpala z ćwierć obrotu, ładowanie ma takie, że "kur*" mać. Generalnie 3 fazowe ładowanie wyszło na prawdę zacnie, nawet chyba trochę za zacnie, bo spaliło żarówki 12V które do tej pory miałem w nim zamontowane <lol> Mam nadzieję, że w tym tygodniu uda mi się okiełznać problemy wieku dzieciencego i przejść do testów drogowych :)
Strony: [1] 2 3 ... 10