Autor Wątek: 4-2-1 kolektor  (Przeczytany 9836 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

4-2-1 kolektor
« dnia: Sierpień 07, 2009, 11:32:33 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Czy ktoś w Poldku zrobił sobie kolektor 4-2-1?
I jakie są odczucia?

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2009, 11:33:48 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Fabryka zrobiła w GSI,
a ja sobie sam zrobiłem, tylko jeszcze nie założony - w 2.0 OHC :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2009, 14:46:50 pm »

STax

  • Gość
W punto tak jak w polonezie do jednopunktowych dawali też 4-1 a do wielopunktu 4-2-1. Ja u siebie w jednopunkcie założyłem 4-2-1 i daje sie przez to odczuć niewielka poprawa dynamiki na wyższych (ok3,5-4tys rpm wzwyż) obrotach. Czy w polonezowskim ohv będzie podobnie nie wiem.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2009, 15:12:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "STax"
W punto tak jak w polonezie do jednopunktowych dawali też 4-1 a do wielopunktu 4-2-1. Ja u siebie w jednopunkcie założyłem 4-2-1 i daje sie przez to odczuć niewielka poprawa dynamiki na wyższych (ok3,5-4tys rpm wzwyż) obrotach. Czy w polonezowskim ohv będzie podobnie nie wiem.

w polonezie i dfie ohv nigdy nie bylo kolektora 4-1 ,zawsze byl 4-2-1

rurowy kolektor gsi jest sporo lzejszy ,czy cos daje ?
ciezko powiedziec, napewno jest lepszy od zeliwnego pod katem falowego przeplywu spalin ,bo taki byl zamysl jego stworzenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2009, 22:58:54 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Chodzi o "prawdziwy" kolektor 4-2-1.
Gdzie wydech jest tak ukształtowany aby do jednej rury szły gazy z cylindrów które wykonywały pracę (w pn chyba 1 i 4 oraz 2 i 3 jednocześnie).

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2009, 01:12:31 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w gsi jest "prawdziwy" rurowiec 4-2-1

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 16, 2009, 09:29:38 am »

STax

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Chodzi o "prawdziwy" kolektor 4-2-1.
Gdzie wydech jest tak ukształtowany aby do jednej rury szły gazy z cylindrów które wykonywały pracę

A są inne 4-2-1? ;)

U mnie jest taki (nie w polonezie ;) ale chodzi o analogiczną zasadę)
 
Też łączy 1 z 4 i 2 z 3 ;)

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 16, 2009, 14:18:05 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ale to nie jest rurowy tylko żeliwny

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 16, 2009, 14:32:45 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Ja mam u siebie wariację 4-2-1 stworzoną na bazie oryginalnego kolektora od 1.8 i dwururki od ściery, starając się jako- tako wymiary utrzymać. Poprawiałem za to światło rur w kołnierzu przykręcanym do głowicy bo fabryczne spawy pozostawiały dużo do życzenia :P Brzmi to ładnie, do zwykłego nie mam porównania :wink:

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:04:44 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "maciejowski"
w gsi jest "prawdziwy" rurowiec 4-2-1

[url=http://img9.imageshack.us/img9/6873/694562816.th.jpg]Obrazek[/URL]

Yyy tylko to 4-1 akurat.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:14:26 pm »

Piotrekk

  • Gość
w 1,4   4-2-1 trochę daje.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2009, 12:19:42 pm »

NeoN

  • Gość
Cytat: "Gandziorz"
Yyy tylko to 4-1 akurat.
Bzdura, przyjrzyj się dokładnie.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2009, 19:09:19 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Kurka cały czas myśłem, że w GSi  to kolektor jest 4w2w1 .Człowiek całe zycie sie uczy :mrgreen: Gandziorz pomyśl i zobacz fotki zanim coś palniesz  8)

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 30, 2009, 12:30:11 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "NeoN"
Cytat: "Gandziorz"
Yyy tylko to 4-1 akurat.
Bzdura, przyjrzyj się dokładnie.

Sorry zobaczyłem jeszcze raz. Przepraszam nie przyjrzałem się że one zachodzą w 2 a potem w 1 :D

Taka mała głupotka.

Powiedźcie mi co mam zrobić. Otóż po włożeniu 2.0 nie mogę wstawić oryginalnej dwururki z sondą od omy bo jest za mało miejsca. Musiałbym pewnie wyspawać nowy kolektor. Czy może inaczej doradzicie?

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 30, 2009, 17:47:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Gandziorz, pokaż fotę. wydaje mi się, że powinieneś najprościej do tego podejśc, czyli przemodelować rure, a kolektor zostawić w spokoju
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 01, 2009, 22:10:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JohnyWalker"
Ja mam u siebie wariację 4-2-1 stworzoną na bazie oryginalnego kolektora od 1.8 i dwururki od ściery, starając się jako- tako wymiary utrzymać.

Pokaż jak możesz to cudo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2009, 00:10:55 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Pokaż jak możesz to cudo.
Pewnie wykorzystany jest tylko fragment przejścia 2 w 1 z forda  i dospawane to jest do reszty kolektora od rovera  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2009, 15:33:27 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Pewnie wykorzystany jest tylko fragment przejścia 2 w 1 z forda  i dospawane to jest do reszty kolektora od rovera  :)


Dokładnie :)

Z góry wygląda to tak:



Postaram się później od spodu foto zrobić, tu za wiele nie widać :P

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 02, 2009, 20:34:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Faktycznie mało widać. Szkoda że nie masz fotek z procesu produkcji...

Ciekawe czy lepszy jest od mojego 4w1 :?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

4-2-1 kolektor
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 02, 2009, 21:47:24 pm »

Piotrekk

  • Gość
podobno na 4-1 moment idzie w gore, ale to tylko wyczytane w necie.