Autor Wątek: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!  (Przeczytany 22443 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2007, 15:10:35 pm »

Finnista

  • Gość
Rózne modele maja różną odległosc alternatora od silnika. Wiec ugięcie 1 cm nie zawsze jest jednakową miarą...

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2007, 22:00:49 pm »

Arnold

  • Gość
Mówiłem że pasek :) Co i tak nie wyklucza że kontrolka chyba powinna się palić...

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 02, 2007, 00:10:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Arnold#1910"
Mówiłem że pasek
Nie tylko ty Arnoldzie  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 02, 2007, 00:24:19 am »

Arnold

  • Gość
Wiem wiem Elwoodzie :)

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2007, 16:30:37 pm »

Tomasz_atu_plus

  • Gość
miałem to samo. to że kontrolka sie nie świeci to nic nie znaczy.
jeżeli alternator jest trafiony to kontrolka aku nie będzie się świeciła wcale, a jak jest ok to powinna się świecić po przekręceniu kluczyka, przed odpaleniem auta.
a objawy takie jak opisujesz miałem jak mi regulator padł...

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 29, 2007, 12:08:19 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Tomasz_atu_plus"
miałem to samo. to że kontrolka sie nie świeci to nic nie znaczy.


to wlasnie bardzo wiele znaczy

napisze jeszcze raz przy wylaczonym silniku, a przekreconym zaplonie kontrolka MUSI SIE SWIECIC !!!!!!!!!!!!!
jesli sie nie swieci to jest przerwa w obwodzie wzbudzenia wtedy altek sie nie wzbudzi i nie bedzie ladowal
moze sie tak zdazyc ze po solidnej przegazowce jednak sam sie wzbudzi i do zgaszenia silnika  bedzie ok, ale zeby to stwierdzic to trzeba miec wskaznik napiecia aku w samochodzie

jesli po naciagnieciu paska przy zgaszonym silniku, a wlaczonym zaplonie dalej sie kontrolka nie swieci to JEST ZLE
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 29, 2007, 13:18:39 pm »

Tomasz_atu_plus

  • Gość
taki skrót myślowy, bo chyba widzisz że następne zdanie mnie rehabilituje.

chodziło mi o to że przy włączonym silniku nawet jak altek padnie to kontrolka sie nie zaświeci.
wytłumaczyłem sie? :)

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 29, 2007, 13:26:32 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
moja wypowiedz tyczyla sie tych wczesniejszych :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 30, 2007, 08:20:10 am »

kan

  • Gość
Cytat: "Tomasz_atu_plus"
taki skrót myślowy, bo chyba widzisz że następne zdanie mnie rehabilituje.

chodziło mi o to że przy włączonym silniku nawet jak altek padnie to kontrolka sie nie zaświeci.
wytłumaczyłem sie? :)


A możesz podać przykład uszkodzenia alternatora przy którym lampka świeci się i gaśnie(całkowicie) po uruchomieniu silnika a ładowania nie ma?  Bo ja nie umiem sobie wyobrazić takiego uszkodzenia alternatora.

Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 30, 2007, 09:15:43 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
kan ja mialem taki objaw po wymianie alternatora. Nie wiem co mu dolega bo poki co wlozylem swoj stary.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 24, 2013, 17:17:35 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Panowie.
Zauwazyłem brak kontrolki aku w pozycji zapłon.Po odpaleniu silnika na wolnych ładowania brak , ale przygazówka pomaga i ładowanie wraca na 14.5v jak zawsze  i jest również na wolnych obrotach.
Najdziwniejsze jest,że kontrolka sie zapala od czasu do czasu norlmalnie podczas przekręcenia kluczyka i wszystko jest ok.
Zacisnąłem mocniej konektorek od kabelka , który idzie do regulatora napiecia , ale problem dalej wystepuje.
Może żaróweczka się poluzowała??

Alternator kupowałem jakiś czas temu nowy chyba made in china  z regulatorem marelli,l ale problemów nie było.
Da rade tak jezdzic i pamietac o przygazówce?Nie korzystam od pewnego czasu często z autka

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 24, 2013, 18:08:51 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Możliwe że diody wzbudzenia altka się powoli kończą, czy ma kiepskie połączenia elektryczne alternator <-> instalacja / alternator <-> żarówka (albo również jest słaba masa dochodzaca do altka).
Ale ostatnio miałem podobne zjawisko - było dokładnie to samo co opisujesz, tyle że po zmianie zegarów. Jako że moje chwilowo wymontowałem "na remont" to żeby mieć ładowanie wrzuciłem jakieś rozebrane "wydmuszki" (z diesla)... A tu do pierwszej przegazówki kontrolka świeci, ładowania niet.
Już myślałem czemu tak nagle sie zaczęło pierniczyć, a tu po wrzuceniu starych zegarów... ładowanie wróciło do normy :)
Może była inna żarówka - tu jest istotna jej moc - od tego chyba zależy próg załączania?
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 27, 2013, 09:35:24 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Sprawdzilem dzisiaj, dotykajac kabelkiem do masy - zaroweczka zaswieciła.
Problem więc lezy po stronie alternatora , pewnie diody wzbudzenia:/
Dzieki

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 27, 2013, 17:44:25 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Problem leży w regulatorze a dokładnie w producencie... Ty masz wiecej szczęścia niż ja, w moich przypadkach magneti było zrypane od razu z paczki :D

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 30, 2013, 13:31:17 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Alternator na stole u elektryka okazal sie sprawny:/
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zawieszenie sie szczotki:/

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 31, 2013, 05:26:01 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Jako, że masz plusa, to i tak szczotki są razem z regulatorem napięcia, więc może warto już wymienić, jeżeli firma gówniana.

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 11, 2013, 00:55:52 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Panowie szału dostanę:)
Regulator wymieniony na inny magneti i bylo chwilowo dobrze;)
Już dwa razy się zdarzyło, że po zgaszeniu  ciepłego silnika kontrolka akumulatora nie zapaliła się na chwile. Po włączeniu zapłonu również jej nie było.
Kiedy po 2 godzinach poszedłem do samochodu kontrolka ożyła i alternator wzbudził się normalnie:/
O co kaman????

Rozumiem , alternator marelli to kupa (teraz już wiem), ale elektryk stwierdził, że był sprawny i wymienił regulator profilaktycznie po naszej wspólnej teorii zawieszenia szczotek.Wychodzi na to ,że coś się pierdzieli na ciepłym silniku.

Dziś wracając z pracy wzbudził sie normalnie i jak powszechnie wiadomo kontrolka żarzy się po wciśnieciu hamulca czy kierunkowskazów ( było tak od zawsze) i tak było przez całą drogę po czym kiedy miałem już zgasić zobaczyłem ,że zdechła, bo już się nie żarzyła nawet.
Czy do tego alternatora mozna zamontowac regulator elmotowski Rna 12a czy chociażby ape???
Może znowu ten magnetowski jest winny??
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2013, 00:57:45 am wysłana przez skyer »

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 11, 2013, 09:28:23 am »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
ja do oryginalnego alternatora założyłem regulator jakiś no-name i działa tak jak trzeba, co prawda alternator działał wcześniej dobrze, jedynie szczotki się skończyły.
A co do twojego alternatora musisz rozejrzeć sie za zamiennikami tego regulatora
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 11, 2013, 12:17:20 pm »

piciek

  • Gość
A przewod od kontrolki do altka nie jest nigdzie przetarty?

Odp: Nie laduje sie aku a kontrolka ladowanie sie NIE świeci!
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 11, 2013, 12:55:52 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Nie rzuciło mi się w oczy widoczne przetarcie.Ale poprzednim razem kontrolka umarła na amen a jak dotknąłem  kabelkiem do masy się zaświeciła.Dlatego wymontowałem alternator:/


I znów kontrolka ożyła. Wzbudził się normalnie a po zgaszeniu już kaplica. Ewidentnie na ciepłym silniku brak wzbudzenia:(
Ta sama sytuacja wieczorem:/
Zaczynam sie zastanawiać jak wyglądało to sprawdzenie alternatora przez elektryka.Pewnie zobaczył, że ładuje i tyle.
Może którąś diodę w mostku szlak trafił i na ciepłym nie styka.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2013, 00:24:35 am wysłana przez skyer »