Autor Wątek: Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?  (Przeczytany 7348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« dnia: Sierpień 28, 2008, 12:30:37 pm »

Czapla

  • Gość
Witam.
Jakieś trzy Polonezy w tył (jeszcze za głębokiej komuny) miewałem problem z cofaniem się benzyny. Skutek był taki, że po dłuższym postoju trzeba było zdrowo kręcić rozrusznikiem, aby zapełnić gaźnik, a akumulatory były wówczas towarem niedostępnym i piekielnie drogim. Wstawiłem więc pompę od Łady czy Skody z ręczną wajchą, dzięki czemu mogłem zalać gaźnik jeszcze przed odpaleniem. W następnym Poldku miałem już gaz. Bak był dziurawy, więc benzyny z lenistwa praktycznie nie używałem. Sprzęt odpalał prawie zawsze z gazu, w jakieś potworne mrozy wlewałem troszkę benzyny do gaźnika i kłopotów nie było żadnych, buteleczkę z benzyną zawsze miałem w zapasie. Teraz mam GSI i ni cholery na gazie nie odpali. Pompa elektryczna, do tego w baku, i droga jak diabli, dla mnie to oczywiście nowość. Nasłuchałem się wiele o uszkodzeniach takich pomp, gdy zdarzy się im popracować na pusto, przeraziłem się trochę. Prundu też szkoda, zwłaszcza że kazali barany na światłach jeździć zawsze.  Wstawiłem więc patent, tzn. dodatkowy wyłącznik pompy, będący jednocześnie zabezpieczeniem przed złodziejami. Odpalam spokojnie na benzynie, przełączam na gaz i wyłączam pompę (jak nie chodzi to i się nie zatrze :). Ze dwa lata tak już jest. No i dwa pytania mam (do praktyków oczywiście):
1. Czy brak obiegu benzyny w czasie jazdy na gazie nie wpływa niekorzystnie na wtryski, bo te nie mają chłodzenia?
2. Czy jest jakiś patent na odpalenie sprzęta w wypadku uszkodzenia pompy? Tzn. czy da radę gdzieś podlać benzynę, coby sprzęt tylko zagdakał? Te wtryski multi i mono to dla mnie zupełna nowość, zawsze gaźnik miałem, nijak nie wiem jak to to funkcjonuje. Tu nie chodzi o stałe odpalanie w ten sposób a o naprawdę incydentalne przypadki, jakby pompę szlag trafił, żeby w pielesze tylko powrócić.
Z niektórymi dziwnymi urządzeniami (kosiarka, generator) radziłem sobie w ten sposób, że odkręcałem świecę, wlewałem strzykawką trochę benzyny i odpalało natychmiast. Przejdzie taki numer w Poldesławie? Zawsze wożę cały warsztat, strzykawkę też :)

Pozdrawiam

Czapla

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2008, 16:10:31 pm »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "Czapla"
Pompa elektryczna, do tego w baku, i droga jak diabli


Od 125 do 165 zł na Allegro. Rzeczywiście, droga jak diabli.

Cytat: "Czapla"
Prundu też szkoda, zwłaszcza że kazali barany na światłach jeździć zawsze


Policz sobie, ile światełka zżerają tego cennego "prundu".

Cytat: "Czapla"
Wstawiłem więc patent, tzn. dodatkowy wyłącznik pompy


Pompa dostanie dokładnie tak samo po dupie, jakbyś używał samochodu kilka minut dziennie.

Cytat: "Czapla"
Czy brak obiegu benzyny w czasie jazdy na gazie nie wpływa niekorzystnie na wtryski, bo te nie mają chłodzenia?


Niektórzy twierdzą, że wtryskom nie służy wysoka temperatura, kiedy nie są chłodzone i smarowane benzyną.

Cytat: "Czapla"
Czy jest jakiś patent na odpalenie sprzęta w wypadku uszkodzenia pompy?


Jeśli Twoja instalacja gazowa to pełna sekwencja, to nie odpalisz silnika na gazie. Każdą wcześniejszą instalację można awaryjnie na LPG odpalić.

Moja rada: skoro stać Cię już na samochód, to o niego dbaj. Pojeździj czasem na benzynie... silniki to lubią. Kiedy skończy się gaz, nie panikuj, tylko dzień później zatankuj. 30 zł miesięcznie chyba możesz przeznaczyć na paliwko?

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2008, 19:06:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja patent z pompą na przekaźniku mam od 2 lat i nic się nie dzieje. Problemu z jazdą na Pb też nie ma. Instalacja nie ma funcji odpalania na gazie ale jak padła pierwsza pompa jeszcze przed założeniem przekaźnika (po pół roku) to na elektrozawór podałem 12V i odpalił od razu :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2008, 21:12:47 pm »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Od 125 do 165 zł na Allegro. Rzeczywiście, droga jak diabli.


Jakieś 10 proc. wartości pojazdu. Rzeczywiście, tania jak diabli... W starym Poldku woziłem zapasową, kupioną za 5 zł. Ale tamtą można było wymienić w 15 minut. Ciekawe też gdzie na trasie wytrzasnę allegro, jak mi pompa walnie:). W sklepie to ok. 400 z ogonkiem + pół dnia roboty. BTW, w Boże Ciało jechałem na działkę (300 km). Strzeliła oponka. Wulkanizatorni na tej trasie było ze 100, wszystko zamknięte. Dojechałem na dojazdówce (ok. 200 km). Nie chciałbym, żeby z pompą było tak jak z tą oponą, w trasie można liczyć tylko na siebie.

Cytat: "Mateoos"
Policz sobie, ile światełka zżerają tego cennego "prundu".


No to liczę: 2x45W z przodu, 3x10 z tyłu. 120 W. To CA 10 A prundu płynącego w diabły, dzięki naszym posłomatołkom. BTW, sprawdź jak jest w krajach cywilizowanych z tymi światłami. Chodzi o Japonię, naprawdę mocno się ździwisz.

Cytat: "Mateoos"
Pompa dostanie dokładnie tak samo po dupie, jakbyś używał samochodu kilka minut dziennie.


Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Skoro pompa jest odłączona, to jak ją mogę spalić? Z tego co słyszałem (być może błędnie) pompy strzelają, jak się jeździ po wybojach i nie ma pełnego baku, z powodu zapowietrzenia i pracy na pusto. Przy ruszaniu wybojów nie ma, czasu na zapowietrzenie też nie, więc nie wiem dlaczego moja pompa ma dostać po d. Chyba że coś przeoczyłem.

Cytat: "Mateoos"
Niektórzy twierdzą, że wtryskom nie służy wysoka temperatura, kiedy nie są chłodzone i smarowane benzyną.


Tego się właśnie boję, ale nie wiem jak to jest w praktyce, bo opinie na ten temat są ostro podzielone. Ja na wszelki wypadek, za poradą jakiegoś fachmana, wlewam stp i troszeczkę czasami jadę na benzynie. Coby te wtryski (o których nie mam pojęcia) się nie pozapiekały. No i jak Tira trzeba ścignąć, bo różnicę między gazem a benzyną odczuwam.

Cytat: "Mateoos"
Jeśli Twoja instalacja gazowa to pełna sekwencja, to nie odpalisz silnika na gazie. Każdą wcześniejszą instalację można awaryjnie na LPG odpalić.


Niestety, chyba tak jest, ona jest w miarę nowa.

Cytat: "Mateoos"
Moja rada: skoro stać Cię już na samochód,.


Stać mnie, ale z pewnych, bardzo istotnych względów wolę Poloneza :).

Cytat: "Mateoos"
to o niego dbaj.


Ano dbam. Specjalnie przecież zamontowałem to odcięcie pompy.

Cytat: "Mateoos"
Pojeździj czasem na benzynie... silniki to lubią. Kiedy skończy się gaz, nie panikuj, tylko dzień później zatankuj. 30 zł miesięcznie chyba możesz przeznaczyć na paliwko?


30 zł? To jakieś niecałe 10 litrów. Trochę kocich łbów i pompa spalona... Jest jakaś wielka wojna pomiędzy samochodziarzami. Jedni twierdzą, że jazda na gazie niszczy silnik, inni odwrotnie. Nie chciałbym się w tę wojnę mieszać, ale poprzednim Poldkiem jeździłem 5 lat, grama benzyny on w baku nie uświadczył, kłopotów z silnikiem nie miałem prawie żadnych, na złomowisko też dojechał o własnych siłach. Ale tam była archaiczna instalacja gazowa, zawsze odpalał z gazu, chyba że było -30 stopni (wtedy pomagało zalanie gaźnika).

Pozdrawiam

Czapla

[ Dodano: 28 Sie 2008 21:19 ]
Cytat: "matucha"
Ja patent z pompą na przekaźniku mam od 2 lat i nic się nie dzieje.


To tak jak u mnie! Też już 2 lata :).

Cytat: "matucha"
to na elektrozawór podałem 12V i odpalił od razu :)


Nie jestem pewien, ale chyba ja te 2 lata temu mierzyłem napięcia na elektrozaworze i było, a odpalić nie chciał. Ale mogło mi się coś pomylić. Nie wytrzymam, zaraz schodzę i sprawdzę.

Pozdrawiam

Czapla

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2008, 21:47:26 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Czapla"
Nie jestem pewien, ale chyba ja te 2 lata temu mierzyłem napięcia na elektrozaworze i było, a odpalić nie chciał. Ale mogło mi się coś pomylić. Nie wytrzymam, zaraz schodzę i sprawdzę.

No ale może na tym przy butli nie ma (chociaż w w/w przypadku to irracjonalne).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Re: Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2008, 02:11:39 am »

Kon.radek

  • Gość
Cytat: "Czapla"
Witam.
Jakieś trzy Polonezy w tył (jeszcze za głębokiej komuny) miewałem problem z cofaniem się benzyny. Skutek był taki, że po dłuższym postoju trzeba było zdrowo kręcić rozrusznikiem, aby zapełnić gaźnik, a akumulatory były wówczas towarem niedostępnym i piekielnie drogim. Wstawiłem więc pompę od Łady czy Skody z ręczną wajchą, dzięki czemu mogłem zalać gaźnik jeszcze przed odpaleniem.
Czapla


Szczerze mówiąc nie będę się wcinał między wódkę, a zakąskę, ale w starym Wartburgu kilka lat temu, też po dłuższym postoju, ściągałem obudowę filtra i wlewałem wprost do gaźnika paliwko.. Nawet do głowy mi nie przysżło kominowanie z pompami ręcznymi - chyba dłużej trwa zabawa z instalacją samą, niż odkręcenie kilku śrubek i wlanie wachy.

Re: Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2008, 10:57:55 am »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Kon.radek"
Szczerze mówiąc nie będę się wcinał między wódkę, a zakąskę, ale w starym Wartburgu kilka lat temu, też po dłuższym postoju, ściągałem obudowę filtra i wlewałem wprost do gaźnika paliwko.. Nawet do głowy mi nie przysżło kominowanie z pompami ręcznymi - chyba dłużej trwa zabawa z instalacją samą, niż odkręcenie kilku śrubek i wlanie wachy.


Bo ja widzisz straszny leń jestem. Naciśnięcie dżwigni pompy to jakieś pół sekundy. Odkręcenie pokrywy (nawet z motylkiem) otworzenie bagażnika, wyjęcie butelki z benzyną itd. trwa zdecydowanie dłużej, do tego dochodzi jeszcze umycie rąk.

Pozdrawiam

Czapla

OT
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2008, 15:59:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Van#1860"

jesli szukasz porad typu jak za pomocą drutu naprawić samochód to pomyliłęs forum


Eee no ja bym poczytał o takich sprawach - zawsze się może przydać :D
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2008, 16:11:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
o nie bo póżniej jakaś pierdoła zrobi sobie kuku i kto bedzie winien ??

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2008, 16:19:33 pm »

Kon.radek

  • Gość
Odnośnie Twojego stwierdzenia Czapla na temat jazdy z małą ilością paliwa. W swoim PN wlewam codziennie paliwa za 50zł ( tak żeby reszty na stacji nie wydawali). I codziennie to auto przejeżdża ok. 100km - poza niedzielą.Przyzwyczaiłem się, że rano wita mnie pomarańczowa lampka i wskazówka przy lewej krawędzi. Może raz na miesiąc, dwa, dam zatankować za 100zł, taki prezent dla auta. Pompa paliwa była już wymianiana, 3 lata temu. Ale wiesz ile auto ma lat? 13. Więc wyciągnij z tego wnioski.


Swoją drogą zauważyłem, że w każdym poście podkreślasz jak to było dawniej, kiedy części brak, a złe dzieci rzucały w Ciebie kamieniami.. Czasy się troszkę zmieniły i możesz co miesiąc odkładać 10 zł na pompę, po roku sobie kupisz i gotowe. Taki fundusz remontowy rozumiesz.

Mówisz też, że nie zauwazysz oznak uszkodzenia pompy, bo przełączasz na gaz. Ale we wcześniejszym poście stwierdziłeś, że jednak dajesz mu czasem pochodzić na benzynie i to w ilości większej niż 10 litrów/miesiąc ( tak wywnioskowałem z kpiącego tonu Twej wypowiedzi). Więc coś tu naprawdę jest z kimś nie tak..

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2008, 16:42:48 pm »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "Czapla"
jeśli ktoś nie szuka oszczędności to jeździłby Polonezem?


Ja jeździłem Polonezem, a nawet dwoma, i wcale nie szukałem oszczędności. Wszelkie części zamienne kupowałem jako oryginalne i nigdy nie narzekałem. Rzemieślniczy zamek tylnej klapy można od razu wyrzucić - miałem takie dwa. Dopiero zamek od tylnej kanapy /jest taki sam/, działał prawidłowo.

Chcesz łatać samochód drutem, kup Golfa - tam takie zachowanie nazywa się tuningiem.

PS. Znam człowieka, który tarcze i klocki hamulcowe kupuje na szrotach...

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2008, 18:09:50 pm »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Oj, chłopaku,.

O rany, ze 30 lat nikt tak do mnie nie powiedział :)
Cytat: "Mateoos"
robisz się coraz bardziej agresywny.

Agresywny? To ja dawałem wikipedyczną lekcję dotyczącą ironii? Zadawałem głupie pytania dotyczące jeżdżenia bez podwozia? Kwestionowałem czyjś poziom umysłowy albo brak logiki? Nazwałem czyjegoś Poldka trupem?
Cytat: "Mateoos"
Nikt tutaj nie ma obowiązku odpowiadać Ci tak, jak sobie życzysz.

Jestem tego samego zdania. Ale chyba przyznasz, że wyjaśnienie pojęcia "ironia" jest luźno związane tematycznie z odpalaniem Poldka.
Cytat: "Mateoos"
Jak tylko zdradzisz tajemnicę, czy to zwykła II - gen. czy też sekwencja /w co wątpię/, to odpowiemy Ci chóralnie, jak odpalić samochód na gazie.

Będę bardzo zobowiązany, oczywiście sprawdzę. Instalacja jest dużo młodsza niż sam Poldek, więc ta sekwencja, choć mało prawdopodobna, nie jest wykluczona.
Co do kwestii ogólnych - smutne to, ale nie ma co ukrywać, że Poldek nie jest samochodem rozwojowym. Nowych już nie będzie, stare będą się wykruszać, części będzie coraz mniej, z naprawami będzie coraz trudniej. Dlatego wydaje mi się, że wymiana doświadczeń w kwestii różnych sposobów ("patentów"), takich jak np. to odpalenie bez pompy, ma chyba sens. Choć oczywiście nie wykluczam, że mogę się mylić i nikogo to nie zainteresuje.

Pozdrawiam

Czapla

[ Dodano: 29 Sie 2008 18:13 ]
Cytat: "jimo#1921"
Od tej chwili proszę wstrzymać się z dywagacjami na temat Batuty, Freuda

OK :)
Cytat: "jimo#1921"
Czapla - pytanie do Ciebie - jaką masz instalację lpg - jak napisał Mateoos to pomoże nam wypracować jakieś racjonalne rozwiązanie Twojego wyżej opisanego problemu.


Sprawdzę jak tylko wrócę do domu.

Pozdrawiam

Czapla

[ Dodano: 29 Sie 2008 21:23 ]
Cytat: "jimo#1921"
Czapla - pytanie do Ciebie - jaką masz instalację lpg - jak napisał Mateoos to pomoże nam wypracować jakieś racjonalne rozwiązanie Twojego wyżej opisanego problemu.


Posprawdzałem wszystko. Dzięki Bogu to tylko Lavato 305 :).
Pomierzyłem napięcia na elektrozaworze. Było oczywiście zero, z drobnym niuansem. W momencie jak przełączam z benzyny na gaz (tzn. na środek przełącznika) elektrozawór dostaje prąd, ale tylko na jakąś sekundę. Od biedy można w tym czasie odpalić, chociaż dopiero za którymś razem. Przy puszczeniu prądu bezpośrednio na elektrozawór (na krótko) odpala natychmiast i bez żadnego problemu. Po odłączeniu tego kabelka chodzi z 5 sekund, jest więc czas na podpięcie oryginału. Sprawdziłem też spięcie na krótko bez odpinania starego kabla - wszystko gra, nic nie popaliło. Więc w zasadzie problem jest rozwiązany.
Nie wiem dlaczego on puszcza ten prąd tylko na sekundę. Możliwe, że jest to związane z immobilaiserem, to spadek po poprzednim właścicielu i nie znam się na tym zupełnie. Ale skoro już wiem jak mam jak odpalić sprzęta awaryjnie, to w zasadzie reszta nie ma znaczenia.

Pozdrawiam

Czapla

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 29, 2008, 22:13:41 pm »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Mamy następujące możliwości:
2. Przełącznik benzyna - gaz jest trzypozycyjny.


Tak właśnie jest. W poprzednim Poldku miałem taki sam przełącznik. Wciśnięta góra - benzyna. Wciśnięty dół - gaz. Środek w poprzednim Poldku służył mi do odpalania z gazu, potem przełączało się na dół.  Obecnie we wszystkich pozycjach, niezależnie od tego kiedy włączę stacyjkę prądu na elektrozaworze nie ma. Pojawia się tylko na sekundę, gdy przełączam z góry (benzyna) na środek, oczywiście przy włączonym zapłonie.

Pozdrawiam

Czapla

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 29, 2008, 22:16:19 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Mateoos"
Skoro wchodzimy już na właściwe tory, podzielę się tą wiedzą, jaką posiadam.

3. Przełącznik jest jednopozycyjny, tzn. dotykowy.

Znajomy ma taki w Fiacie Siena i pomimo prób przez chyba pół godziny nie udało mi się dojść do tego, jak odpalić taką instalację na gazie.


Tu proponuje przytrzymac ten guzik kilka sekund, przy kluczyku w pozycji zapłon, rowniez migajaca diodka powinna sie zaswiecic na stałe.

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2008, 22:41:18 pm »

Mateoos

  • Gość
Cytat: "Maurer"
proponuje przytrzymac ten guzik kilka sekund, przy kluczyku w pozycji zapłon, rowniez migajaca diodka powinna sie zaswiecic na stałe.


To była pierwsza metoda, jaką przetestowaliśmy. Niestety, nie działa.

Cytat: "Czapla"
ciśnięta góra - benzyna. Wciśnięty dół - gaz. Środek w poprzednim Poldku służył mi do odpalania z gazu, potem przełączało się na dół.


Rozumiem, że położenie dolne oznacza rozruch na benzynie i automatyczne przełącznenie się na gaz przy odpowiednich obrotach lub/i temperaturze?

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2008, 23:28:09 pm »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
Rozumiem, że położenie dolne oznacza rozruch na benzynie?

Nie. Wciśnięta góra - benzyna, no i rozruch na benzynie. Potem przełącza się na środek, żeby załapał gaz. Czasami w tym momencie (ale tylko bezpośrednio po zatankowaniu gazu) potrafi zgasnąć, jeśli nie zwiększę obrotów. Potem wciskam dół i można jechać na gazie.
Cytat: "Mateoos"
i automatyczne przełącznenie się na gaz przy odpowiednich obrotach lub/i temperaturze?

A broń Boże! Zero automatyki, wszystko ręcznie tym przełącznikiem. Różnica pomiędzy starym Poldkiem a nowym jest tylko taka, że w środkowym położeniu nowy nie daje prądu na elektrozawór. Ja się naprawdę poważnie zastanawiam, czy to nie jest jakiś patent z immobileisera. Chciałem go w ogóle usunąć, ale strach jest, że potem Poldka nie odpalę.

Pozdrawiam

Czapla

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 30, 2008, 00:18:14 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Czapla"
Cytat: "Mateoos"
Rozumiem, że położenie dolne oznacza rozruch na benzynie?

Nie. Wciśnięta góra - benzyna, no i rozruch na benzynie. Potem przełącza się na środek, żeby załapał gaz. Czasami w tym momencie (ale tylko bezpośrednio po zatankowaniu gazu) potrafi zgasnąć, jeśli nie zwiększę obrotów. Potem wciskaym dół i można jechać na gazie.
Cytat: "Mateoos"
i automatyczne przełącznenie się na gaz przy odpowiednich obrotach lub/i temperaturze?

A broń Boże! Zero automatyki, wszystko ręcznie tym przełącznikiem. Różnica pomiędzy starym Poldkiem a nowym jest tylko taka, że w środkowym położeniu nowy nie daje prądu na elektrozawór. Ja się naprawdę poważnie zastanawiam, czy to nie jest jakiś patent z immobileisera. Chciałem go w ogóle usunąć, ale strach jest, że potem Poldka nie odpalę.
a


Czapla jednak chyba musimy Cię zmartwić ;) bo masz (wszystko na to wskazuje) możliwość przechodzenia bezpośrednio z beny na gaz po przekroczeniu pewnych obrotow. wyjmij centralkę z mocowania rozpinajac z tylu kable i zobacz czy na bocznej ściance nie masz jakiegoś małego otworka :]. Małym kluczykiem ampulowym, albo płaskim śrubokrętem. To zwykle jest sterowanie przy jakich obrotach ma Ci przerzucic automatem na lpg - co jest z kolei bardzo wygodne.

W pozycji środkowej nie ma opcji odpalenia na benzynie? Nalepiej jakbyś wyczytał model tej centralki - bo nie chce mi sie wierzyć, że ktoś dał III pozycyjną centralkę z gażnika :lol: do II generacji (bo rozumiem - taką masz) ...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 30, 2008, 06:53:09 am »

Mateoos

  • Gość
No to niezły pasztet, pierwsza generacja do wielopunktu... :) Emulatora lambdy też pewnie nie masz. A nie świeci Ci się przypadkiem kontrolka Check Engine?

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 30, 2008, 08:25:58 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Mateoos"
No to niezły pasztet, pierwsza generacja do wielopunktu... :) Emulatora lambdy też pewnie nie masz. A nie świeci Ci się przypadkiem kontrolka Check Engine?

W myśl aktualnych przepisów taki polder nie powinien przejść w ogóle przeglądu.
Ja u siebie z gaźnikiem pojechałem na przegląd to w dwóch różnych stacjach się czepiają, że mam na śrubę - nie miało znaczenia, że to jest gaźnik.. Przepisy ponoć zmieniły się jakoś w ty roku.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Jak odpalić Poldka bez pompy paliwa?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2008, 10:28:08 am »

Czapla

  • Gość
Cytat: "Mateoos"
No to niezły pasztet, pierwsza generacja do wielopunktu... :) Emulatora lambdy też pewnie nie masz. A nie świeci Ci się przypadkiem kontrolka Check Engine?


Świeci, świeci. Zawsze po włączeniu stacyjki, przez parę sekund. Ale Poldek odpala niezależnie od tego czy ona się świeci. Co do emulatora - pojęcia nie mam. Sama lambda jest, działa prawidłowo.

Pozdrawiam

Czapla

[ Dodano: 30 Sie 2008 10:46 ]
Cytat: "jimo#1921"
W myśl aktualnych przepisów taki polder nie powinien przejść w ogóle przeglądu.

Ktoś mnie tu objechał za wspominanie starych czasów, więc zaznaczę tylko, że za komuny zawsze taki tekst leciał w czasie przegląu. Niezależnie od typu i stanu samochodu :)

Pozdrawiam

Czapla

[ Dodano: 30 Sie 2008 11:08 ]
Cytat: "jimo#1921"
Czapla jednak chyba musimy Cię zmartwić ;) bo masz (wszystko na to wskazuje) możliwość przechodzenia bezpośrednio z beny na gaz po przekroczeniu pewnych obrotow.


Bardzo możliwe że po prostu nie zauważyłem tej możliwości, bo od razu przełączałem ręcznie na gaz. Dzisiaj sobie przetestuję. Centralka i tak chyba wariuje - na początku, na gazie przy pełnym zbiorniku paliła się zielona dioda, na rezerwie zapalała się dodatkowo czerwona. Potem coś się przestawiło i jest odwrotnie z diodą rezerwy. Nie rozkręcałem i nic nie ruszałem, bo w sumie wszystko chodzi, wskazuje prawidłowo, choć odwrotnie, a mógłbym coś pop... po rozkręceniu.
Cytat: "jimo#1921"
wyjmij centralkę z mocowania.

OK, pobawię się dziś lub jutro.
Cytat: "jimo#1921"
W pozycji środkowej nie ma opcji odpalenia na benzynie? .

Tak mi się wydawało, ale teraz, po przeczytaniu tych postów, to już pewności nie mam. Podłączę sobie żarówkę równolegle z elektrozaworem i wszystko sprawdzę. Gaz był zakładany jakieś 5 lat temu, więc nie jest to jakieś kompletne muzeum. BTW, w poprzednim Poldku gaz był przyczyną złomowania, bo skończył mi się przegląd na instalację.

Pozdrawiam

Czapla

Przetestowałem i sprawdziłem. Jest oczywiście możliwość odpalenia ze środkowego położenia. Odpala ładnie i automatycznie przełącza się na gaz. Niestety, działa to tylko na zimnym silniku, dlatego w ogóle nie używałem tej funkcji. W sumie utrudnienie żadne, więc nie będę drążył dlaczego tak się dzieje, niech się martwi sąsiad, który za 3 miesiące dziedziczy sprzęt :)

Pozdrawiam

Czapla