Autor Wątek: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)  (Przeczytany 31617 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 25, 2008, 16:14:35 pm »

djm

  • Gość
mam dwa schematy pierwszy prostszy, oparty na samych rezystorach, drugi oparty o elementy takie jak tranzystory. zastanawiam się dlaczego w pierwszym przypadku każą się podłączyć w piny A,B i E a w drugim przypadku A, F, G (F wiadomo ale zamiast E jest tutaj G)? męczy mnie problem tego typu, że jak podłączam kabel (jest oparty na rezystorach rys1 i zgodny ze schematem) to kontrolka check engine nawet nie tyle co miga co po prostu nierównomiernie szybko "pulsuje". program nie ma komunikacji z komputerem w aucie? mam poloneza atu 96 1.6GLI Abimex...

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 06, 2008, 14:47:00 pm »

tur-GSI

  • Gość
Panowie więc jaki jest najlepszy program do diagnostyki kompa GSI,znalazłem kilka na elektrodzie ale żaden mi się nie komunikował z laptopem,może to wina laptopa że nie ma koma tylko taki emulator na usb?proszę  o odpowiedzi. :mrgreen:

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 06, 2008, 14:56:00 pm »

tur-GSI

  • Gość
Cytat: "matucha"
A tak wogóle, to najlepiej użyj spinacza :P Tani, prosty w użyciu i niezawodny :mrgreen:

no właśnie mógłbyś mi tak na chłopski rozum podpowiedzieć jak te błyski odczytywać mam opis ale nie moge zaskoczyć jak te błędy odczytywać :roll:

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 07, 2008, 18:52:56 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
tur-GSI, szczerze to nie pamiętam dokładnie. Ale szło to jakoś tak:
Kody ogólnie są wszystkie 2 cyfrowe.
Lampka Ci mrugnie kilka razy, dłuższa przerwa i znowu kilka razy.
Np. 2 razy, przerwa 3 razy to masz kod 23. Wywala wszystkie błędy jeden po drugim i potem jedzie od początku. Ale już nie pamiętam na 100%. Nagraj filmik, wrzuć do neta, to ktoś Ci napewno policzy, albo mi się przypomni ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 12, 2008, 20:52:50 pm »

driftpol

  • Gość
powitac moze ktos wie jak podlaczyc "interfejs obd ll kkl"  do poldka gsi i czy bedzie porozumienie z programem (umieszczam link do niego bo nie wiem jak sie nazywa http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217 )

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 06, 2010, 20:49:57 pm »

HEMI

  • Gość
Odświeże temat.
Chciałbym zakupić interfejs i kabel pod mojego plusa GSi(czyli multec XM)żeby wkońcu mieć możliwość pełnej kontroli parametrów silnika i w razie czego możliwości usunięcia błędów.
Sprawdzałem już na allegro kilka interfejsów,wyczytałem też na forum,że można zastosować interfejs od opla i daewoo.Który z interfejsów może być bardziej przydatny pod Poldka?
Allegro proponuje coś takiego :) :
http://moto.allegro.pl/item938689546_interface_diagnostyczny_euroscan.html  -OPEL
http://moto.allegro.pl/item940283838_hit_interfejs_aldl_daewoo_z_kablami_obd2_i_daewoo.html  -DAEWOO

Kabla niestety nie znalazłem,oprogramowanie już zassałem z elektrody.
Może ktoś na forum już dłuższy czas użytkuje któryś z interfejsów i podzielił by się informacjami,kabel rozumiem,że trzeba samemu zrobić,czy jest możliwość zakupu w nie astronomicznych pieniądzach?Myślę,że odświeżenie tego tematu pomoże użytkownikom ze względu na doświadczenia posiadaczy interfejsów i programów do poldka GSi ;)

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 06, 2010, 21:12:05 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
wiekszosc uzytkownikow diagnozuje kabelkiem ze spinacza biurowego :D bez PC :P  i sprawdza sie znakomicie to rozwiazanie  :mrgreen:
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 06, 2010, 21:13:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mój znajomy mechanik miał interfejs do Opla i ten nie chcial się z Poldkiem połączyć, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to ten sam.

Z drugiej strony kontaktowałem się z gościem, który sprzedał mi interfejs do Kangoo i zapytałem go o interfejs do Poloneza - odpowiedział, że musi być specjalny do Daewoo, bo z innym się nie dogada, ale takich na USB jeszcze nie robią ( mi chodziło właśnie na USB ).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 06, 2010, 21:25:59 pm »

HEMI

  • Gość
Wiem,że diagnozować da się spinaczem ale chcę się pobawić na laptopie bo jednego mam z dosem a drugiego z vistą także tego z dosem mógłbym wykorzystać dla poldka:)
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
Zależy mi na dokładnej diagnostyce i usuwaniu błędów,powoli zazdroszczę użytkownikom Poldków na boschu gdzie nie ma takiej komplikacji z oprogramowaniem i interfejsami czy kablami.

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 07, 2010, 16:14:46 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Cytat: "HEMI"
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
pewnie chodziło im o abimexa
Powered by Lpg.

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 09, 2010, 21:53:13 pm »

HEMI

  • Gość
Zadałem kilka podstawowych pytań jednemu ze sprzedawców na allegro czy posiada interfejs do GSi,wyjaśniłem mu jaki to wtrysk,producent itp. W odpowiedzi zapytam mnie tylko czy to abimex czy bosch co mnie zdziwiło bo boschowskiego wielopunktu nie było w poldku GSi.Tak więc czekam na kolejną odpowiedź...w między czasie może ktoś stąd wyjawi"sekret" jaki zestaw pasuje pod diagnostykę GSi ;)

Dostałem odpowiedź od sprzedawcy z allegro : "nie mamy" tzn.ze z ALDL nie da się połączyć GSi z kompem? :roll:

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 27, 2010, 20:17:57 pm »

koniuszko

  • Gość
Niestety nie znalazłem nigdzie jak korzystać z interfejsu do Poloneza GSI więc pozwolę sobie napisać parę słów, a może komuś się przyda.
Do GSI inteface (kabelek) jest taki sam jak do GLI Abimexa. Niestety trzeba go zrobić samemu.
Uwaga! Wcześniej w tym temacie był podawany schemat odręczny, jednak jest błędny, ponieważ są w nim  pozamieniane wartości oporników.

Poprawny schemat:


Jak widać schemat jest prosty więc nie powinno być kłopotów z jego wykonaniem.  Wszystko mieści się we wtyczce DB9, poza opornikiem 10K, który "zwiera" piny A i B.
Prawidłowe wykonanie interfejsu objawia się szybkim migotaniem kontrolki Check Engine w rytm przesyłanych danych. Tak wiec migotanie jest jak najbardziej poprawne.

Program do GSI musi być w wersji 3.4 do sciągniecia z:http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296
Do tego DOS w wersji 5.0 do 7.xx lub dyskietka startowa z Windows 95 lub 98, a w zasadzie 3 pliki IO.SYS, MSDOS.SYS i COMMAND.COM. Program i te 3 pliki systemowe zmieszczą się na jednej dyskietce.  Laptop należny uruchomić z dyskietki, dlatego też potrzebny jest laptop z flopem, a już na pewno z Comm-em. Zwykle jak jest w laptopie comm to i flop też jest ;) Po uruchomieniu systemu uruchamiamy program wpisując monitor.exe. Jeśli nie mamy w katalogu głównym programu należy przejść do katalogu w którym jest program, polecenie CD
azwa_katalogu. Po uruchomieniu program zapyta się czy interfejs jest podpięty należy podać Y. Następnie program pokaże błędy jeśli są. Jeśli nie ma pojawi się komunikat No Error Codes. Następnie pojawi się okno do odczytu parametrów z ECU. Tu mamy do odczytu:
- Throttle pos [V]- położenie przepustnicy
- Engine Speed [rpm]- obroty silnika
- MAP [kPa]- podciśnienie z MAP Sensora
- O2 [mV]Sensor - Napięcie jakie podaje sonda Lambda
- Integrator i BLM [jednostki]- skład mieszanki prawidłowa wartość to  128
- Coolant temp [*C]- temperatura płynu chłodzącego
- Man. Air Temp [*C]- Temperatura powietrza (w gsi czujnik na filtrze powietrza)
- Spark Adv. [*BTDC]- kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Idle Air [kroki]- ilość kroków silniczka krokowego
- Vech. speed [km/h]- prędkość pojazdu
- Battery [V]- napięcie akumulatora

Jeśli ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wartości niech napisze. Miłego diagnozowania.  :D

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 03, 2010, 21:18:48 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No dobra. Mam kod usterki 29. Co on oznacza? Pytam bo nigdzie o nim nie ma.  :roll:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 03, 2010, 21:30:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:01:55 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Multec"
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)


Podmiana przekaźnika od pompy i od wtrysku i powinien zniknąć ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:07:40 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:19:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "Grzech#1938"
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).


No może być też ;) Ale pod warunkiem, że wyłącznik działa na sterowaniu przekaźnika, a nie jest wpięty w obwód zasilania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 26, 2010, 18:25:57 pm »

Macki

  • Gość
Robił może już ktoś ten interface w/g schematu Kolegi Koniuszka?
Ja jakiś czas temu sobie zrobiłem, pożyczyłem specjalnie z roboty Della D610 (ma COM i nawet LPT) i...
kombinowałem jak mogłem ale za cholerę nie chciało to z się Poldkiem dogadać :|

Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 26, 2010, 20:14:53 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
w czym go chciałeś odpalić  ( trzeba 486 pod dosem z RS dopiero się dogadają )
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 07, 2011, 22:41:08 pm »

Marek_K80

  • Gość
Witam, mam pytanie jak wywołać błędy diagnostyczne z komputera (GSi Delco) przedstawionego na zdjęciu, czy wogóle się da?, z boku są dwa duże łącza wielopinowe czerwone i białe (lokalizacja komputera pod fotelem pasażera), w tym wątku doszło do zbyt dużych niedomówień. Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens