Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----  (Przeczytany 49437 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1020 dnia: Listopad 25, 2023, 18:09:08 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3057
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zamówiłem też teleskopy do klapy do corolli verso. Najtańsze. Po 25 zł. Zobaczę, na ile wystarczą.
Aha... Żeby założyć pasek alternatora w lublinie, trzeba zdjąć pasek wspomagania, więc gdyby stary pasek zleciał z powodu nadmiernego luzu, w najgorszym wypadku zawisłby w okolicach pompy wspomagania.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2023, 18:10:39 pm wysłana przez mp79 »

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1021 dnia: Listopad 25, 2023, 19:00:46 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No, niestety, ale nie zawsze wszystko jest takie proste, jak się wydaje. Temat wielokrotnie przerabiany.  W jedynce była krótka piłka - zwykły pasek klinowy, jak w minusie. Tutaj jest, niestety, wielorowkowy. Naciąganie pomagało zawsze tylko na chwilę. Dość krótko po założeniu nowego paska pojawia się piszczenie, początkowo sporadyczne, a każde napinanie okazuje się być rozwiązaniem doraźnym. No, przynajmniej w przypadku tego egzemplarza. Czy to kwestia jakości polskiej motoryzacji jako takiej, czy materiałów stosowanych do produkcji tych nieszczęsnych pasków... Mam swoje zdanie na ten temat, ale wolę się nie wypowiadać.

Tylko, że ten pasek wielorowkowy nie został wprowadzony bez powodu... może on uciągnąć mocniejsze alternatory, niż zwykły klinowy. W moskwiczu mam aktualnie alternator 120A na starym klinowym (pod koło pasowe pompy i koło pasowe od jednopunktowej nivy), nie ślizga się, ale jest napięty jak baranie jaja, i trochę się zastanawiam, czy łożyska pompy dadzą na dłuższą metę radę, ale póki co odpukać, nic się nie dzieje.

Zastanówmy się zatem nad problemem.

Pasek robi "pipipipi", i naciąganie daje krótkotrwałe rezultaty.
Możliwe przyczyny:
a)Jakość polskiej motoryzacji - koła pasowe w alternatorze Lublina są zrobione z plastiku.
b)Jakość paska klinowego marki "krzak", z losowego sklepu w Białymstoku ze śliskimi schodami.
c)Za słabe naciągnięcie paska
d)ktoś w nocy polewa pasek klinowy olejem

Stawiam na b). Koła pasowe w Lublinie wyglądają na zrobione z metalu, mimo, że na zdjęciach w necie jest czarne, lub ewentualnie c). Jak kupiłem kiedyś kiepski jednorowkowy pasek, też musiałem kilka razy go naciągać, widocznie taka jakość gumy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2023, 23:35:08 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1022 dnia: Listopad 25, 2023, 19:15:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Myślę, że Pan Artur znałby odpowiedź ale, że...

Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1023 dnia: Listopad 25, 2023, 20:59:41 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 562
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Pasek robi "pipipipi", i naciąganie daje krótkotrwałe rezultaty.
Możliwe przyczyny:
a)Jakość polskiej motoryzacji - koła pasowe w alternatorze Lublina są zrobione z plastiku.
b)Jakość paska klinowego marki "krzak", z losowego sklepu w Białymstoku ze śliskimi schodami.
c)Za słabe naciągnięcie paska
d)ktoś w nocy polewa pasek klinowy olejem

Albo opcja e, już alternator nie domaga. Pamiętam że jak się kończyły szczotki w golfie 3 ojca to też pasek piszczał a alternator miał problem ze wzbudzeniem. Po wymianie regulatora napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami) problem jak ręką odjął.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1024 dnia: Listopad 25, 2023, 22:32:31 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zastanówmy się zatem nad problemem.

Pasek robi "pipipipi", i naciąganie daje krótkotrwałe rezultaty.
Możliwe przyczyny:
a)Jakość polskiej motoryzacji - koła pasowe w alternatorze Lublina są zrobione z plastiku.
b)Jakość paska klinowego marki "krzak", z losowego sklepu w Białymstoku ze śliskimi schodami.
c)Za słabe naciągnięcie paska
d)ktoś w nocy polewa pasek klinowy olejem
Daniel, dałeś do pieca jak nigdy. Przez chwilę myślałem, że to dział Humor.
Kolega niżej, też nie pozostał dłużny.
Myślę, że Pan Artur znałby odpowiedź ale, że...
To już tu chyba taka tradycja, że gdy kolega mp79 pisze o jakichś swoich problemach z polską (i nie tylko) motoryzacją, to zawsze dostaje jakże trafne i miłe podpowiedzi, które od razu poprawiają humor.
Albo opcja e, już alternator nie domaga. Pamiętam że jak się kończyły szczotki w golfie 3 ojca to też pasek piszczał a alternator miał problem ze wzbudzeniem. Po wymianie regulatora napięcia (jest zintegrowany ze szczotkami) problem jak ręką odjął.
Tylko że słabo ładujący, lub w ogóle nie ładujący alternator, nie powoduje jakiegoś wielkiego obciążenia. Zamocuj sobie kiedyś alternator w imadło, podłącz mu zasilanie z aku, kontrolę i co tam trzeba i spróbuj go napędzić za pomocą wiertarki lub wkrętarki, jednocześnie go wzbudzając przez kontrolkę. Gdy zacznie ładować, wiertarka od razu zastęka.
Alternator w tym modelu Lublina ma już ze 70 A, lub nawet więcej, tego nie wiem dokładnie, bo to już model po 2000 roku i może być różnie. Sprawny alternator tej mocy, będzie dawał obciążenie i jak pasek będzie gówniany, lub słabo naciągnięty, to może piszczeć, bo przecież ma ciężko. To, że te paski są wielorowkowe i mają większą powierzchnię "cierną" że tak powiem, nie znaczy, że mają być słabiej naciągnięte. Sprawdzić naciąg, a jak jest ok, to sam alternator. Może coś z kołem pasowym jest, albo może piszczy coś innego.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1025 dnia: Listopad 26, 2023, 03:37:20 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3057
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
losowego sklepu w Białymstoku ze śliskimi schodami
Ha ha ha, nie takiego znowu losowego, bo to sklep przy dawnym ASO Żuka i Lublina - jedyny znany mi magazyn, który takie graty ma od ręki na półce.
Ale co do tych schodów - nie mogę wyjść ze zdumienia dla takiego dziadowskiego podejścia do klienta. Ja, gdyby u mnie w firmie ktoś się wyrąbał na schodach, zaproponowałbym co najmniej plaster do zaklejenia kolana, a już na pewno zapytałbym, czy nic się nie stało. Coraz częściej dochodzę do wniosku, że ze swoim poczuciem współodpowiedzialności za różne niedopatrzenia, nie pasuję do tego świata.
alternator miał problem ze wzbudzeniem
Alternator jest akurat OK. Ładuje zawsze od razu po odpaleniu, nawet gdy pasek piszczy, a odpalam bez przygazówy.
Może coś z kołem pasowym jest, albo może piszczy coś innego.
Jak już mam obstawić któreś koło pasowe, to - na chłopski rozum - wału korbowego. W innym przypadku obroty nie przekładałyby się raczej tak bezpośrednio na intensywność piszczenia.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1026 dnia: Listopad 26, 2023, 11:43:48 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Wyczytałem na forach Daewoo że podobno były 3 rodzaje, różniące się właśnie ilością generowanych impulsów: 6, 8 i 16 impulsów na obrót (VSS z Poloneza generuje 6 impulsów)
A wiesz może jakie numery ma ten dający 6 impulsów? Z tego co widzę to VSS z daewoo ma najpopularniejsze obecnie gniazdo 3 pinowe. Na ile przekopałem internety to na dzień dzisiejszy autorska kostka GMa/Abimexa jest nie do dostania. Także dobrze byłoby mieć taki zamiennik nie tylko do modów, a zwyczajnie gdyby oryginalny VSS wyzionął ducha.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1027 dnia: Listopad 26, 2023, 12:23:52 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
A wiesz może jakie numery ma ten dający 6 impulsów? Z tego co widzę to VSS z daewoo ma najpopularniejsze obecnie gniazdo 3 pinowe. Na ile przekopałem internety to na dzień dzisiejszy autorska kostka GMa/Abimexa jest nie do dostania. Także dobrze byłoby mieć taki zamiennik nie tylko do modów, a zwyczajnie gdyby oryginalny VSS wyzionął ducha.
Jeszcze tego nie rozszyfrowałem, co więcej zamienniki dostępne na allegro mają opis, że pasują do większości Daewoo i niektórych Chevroletów czyli są takie same, np. https://allegro.pl/oferta/daewoo-lanos-nubira-czujnik-predkosci-impulsator-9967749251
U Tomka odcięliśmy fabryczną kostkę od VSSa z Poloneza i zastosowaliśmy standardowe złącze 3pin Superseal takie jak ma czujnik z Daewoo.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1028 dnia: Listopad 27, 2023, 00:11:04 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
gdyby oryginalny VSS wyzionął ducha.

Ale vss z daewoo nie jest przelotowy, chyba że robisz konwersji na licznik saxo to może się na coś przydać. Mnie zaciekawiła duża kompatybilność tych czujników, to znaczy że nie tylko gwinty pasują ale też bolce i gniazda na linkę siw pokrywały, niby wszystko jest od GM ale żeby aż tak można było to zenic między sobą to się trochę pozytywnie zaskoczyłem.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1029 dnia: Listopad 27, 2023, 12:59:54 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
I ja miałem przygodę z paskiem alternatora. Wczoraj w moskwiczu, bez ostrzeżenia i żadnych pisków, strzelił pasek klinowy. Zakup paska był w niedzielę w nocy niemożliwy, więc... Z Mikołowa do Katowic dojechaliśmy z kumplem bez napędu alternatora i pompy wody. Pod domem pierwszy raz w życiu miałem okazję przekonać się, że pończocha może uratować tyłek nie tylko w syrenie, ale też w silniku łady z alternatorem 120A, dziewczyna brata Łukasza uratowała mnie w ten sposób szybszym powrotem do domu bez potrzeby kolejnych postojów na schłodzenie silnika. Pod domem, pasek jest wciąż na swoim miejscu  <lol2> Oczywiście ładowania nie było, ale całkiem sprawnie napędził pompę wody, i w drodze do domu miałem już chłodzenie i ogrzewanie wnętrza. Wcześniej 10km pokonaliśmy drogę częściowo na luzie ze zgaszonym silnikiem, uruchamiając auto na chwilę, plus postój na lepsze wychłodzenie. Fartem był mróz (termometr pokazał po powrocie do domu -6 stopni) - wskaźnik temperatury nawet nie doszedł do wyższej wartości niż 100 stopni.

Pasek wytrzymał w sumie parę miesięcy, słaby wynik. Żeby było śmieszniej, jakieś 2 tygodnie wcześniej go oglądałem, i stwierdziłem, że przyda się niedługo wymiana, bo wyglądał, jakby zrobił większy przebieg, niż w rzeczywistości. Pasek był jak sobie przypomniałem dzisiaj "gatesa", którego już radzili tutaj omijać. Więc u mnie wypadła najprawdopodobniej tym razem opcja b), ale tego będę pewien dopiero po południu, jak wezmę ze sklepu nowy.

Zastanawiam się teraz nad kupnem trapezowego, zamiast rowkowanego - nie wiem tylko, czy to ma sens w tym wypadku (podobno rowki w paskach klinowych są po to, aby niwelować naprężenia, z drugiej strony osłabiają pasek, ma "mniej mięsa"). Coś tego typu, tylko w wymiarze dla łady:

https://allegro.pl/oferta/pas-pasek-klinowy-a750-stomil-sanok-wzmocniony-13785720199

Na "ruskich" stronach wciąż można kupić takie paski do łady, więc trapez chyba nie wyszedł całkiem z użycia. Chyba wypróbuję, może nie będzie się tak męczył, tym bardziej, że napędzenie tego alternatora z alfy jest dość sporym obciążeniem dla takiego wąskiego paska, a przekrój trapezowy wydaje się mieć większą styczność z kołem pasowym, niż zębaty.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2023, 13:12:30 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1030 dnia: Listopad 27, 2023, 15:09:54 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
I ja miałem przygodę z paskiem alternatora. Wczoraj w moskwiczu, bez ostrzeżenia i żadnych pisków, strzelił pasek klinowy. Zakup paska był w niedzielę w nocy niemożliwy, więc...
Jak widzę, nie takie na wyrost jest powiedzenie "Mądry Polak po szkodzie". Co wam ludzie szkodzi wozić zapasowy pasek? Ani to ciężkie, ani szczególnie duże...
Ale żeby nie było, sam nie lepszy jestem i lata temu, też mi się w żuku podobna historia przydarzyła, ponad 100 km od domu, ale że czasy były inne i te sprzęty były w normalnym użyciu, to pasek można było kupić od ręki.
Sam się dziwię swojej głupocie, że niczego mnie to nie nauczyło i nie wożę w żadnym aucie zapasowego. Człowiek zawsze myśli, że nic się nie stanie, ale jakbym miał się wybrać w trasę powyżej 100 km, to bym chyba zapakował parę rzeczy, jak na Złombol.
Ale chociaż parę kluczy nauczyłem się ze sobą brać. Przezorny zawsze ubezpieczony.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1031 dnia: Listopad 27, 2023, 16:14:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
pończocha może uratować tyłek nie tylko w syrenie, ale też w silniku łady z alternatorem 120A

Ktoś kiedyś powiedział, że dziewczyny leciały na włoski pasek w 125p, bo nie musiały poświęcać pończoch.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1032 dnia: Listopad 27, 2023, 17:43:44 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3057
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
pierwszy raz w życiu miałem okazję przekonać się, że pończocha może uratować tyłek nie tylko w syrenie, ale też w silniku łady z alternatorem 120A, dziewczyna brata Łukasza uratowała mnie w ten sposób szybszym powrotem do domu bez potrzeby kolejnych postojów na schłodzenie silnika
No to musisz jej kupić teraz jakieś jeszcze porządniejsze! 😊
...bo nie wiesz, czy i Tobie się nie przydadzą. 😁
Oczywiście ładowania nie było, ale całkiem sprawnie napędził pompę wody, i w drodze do domu miałem już chłodzenie i ogrzewanie wnętrza. Wcześniej 10km pokonaliśmy drogę częściowo na luzie ze zgaszonym silnikiem, uruchamiając auto na chwilę, plus postój na lepsze wychłodzenie.
Yyy... Znaczy, że gasiliście go mimo braku ładowania? 🤔
mnie wypadła najprawdopodobniej tym razem opcja b)
A mówiłem: nie kupuj w Białymstoku... 😜
Swoją drogą, ten, o którym pisałem kilka postów temu to też był ten cały gej-cośtam, zdaje się.
Teraz mam dayco. Na razie nie piszczy.
A samochód, o dziwo, pomimo -11 na termometrze, odpalił dziś bez większych trudności, choć zasługa paska w tym raczej niewielka... Czyżby zbawienny wpływ zatankowania do pełna?

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1033 dnia: Listopad 27, 2023, 22:21:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
I ja miałem przygodę z paskiem alternatora. Wczoraj w moskwiczu, bez ostrzeżenia i żadnych pisków, strzelił pasek klinowy. Zakup paska był w niedzielę w nocy niemożliwy, więc...
Jak widzę, nie takie na wyrost jest powiedzenie "Mądry Polak po szkodzie". Co wam ludzie szkodzi wozić zapasowy pasek? Ani to ciężkie, ani szczególnie duże...

Ano głupia sprawa, bo zazwyczaj wożę, ale tym razem, z bagażnika było wszystko wyrzucone, bo właśnie wyklejałem go nowymi matami bitumicznymi. Znalazłem dzisiaj w garażu, coś kojarzyłem, że miałem zapasowy :D Jeszcze od poprzedniego właściciela, spakowany w torbie narzędziowej, która jeszcze 2 tygodnie temu jeździła w bagażniku. Akurat rąbnął wtedy, kiedy musiałem go opróżnić pod wytłumianie, i by się przydał. Swoją drogą - zrobiliśmy trasę do Mikołowa, to rzut beretem od Katowic. Ale sobie wybrał moment na urwanie się, pewnie za tydzień pasek z resztą gratów i narzędziami by był już zapakowany do bagażnika.

mp79: W Katowicach i całej Polsce jest to badziewie, bo to kolejna firma, która kiedyś produkując dobre rzeczy, stała się pakowaczem :P. Teraz będę to g... omijał. Jeszcze parę lat temu ta firma była dość mocno chwalona, podobnie jak fagumit, a teraz, mi się rozleciał pasek, a kumplowi po 2 latach przewód do paliwa "fagumit" spękał, jakby miał 20 lat.

Niestety, tak jest z kiepskimi częściami, one mają najlepszą promocję i są zawsze dostępne od ręki. Po lepsze (jak np. ten pasek z Sanoka co wkleiłem), porządne termostaty czy regulatory napięcia, zawsze muszę zamawiać na allegro. I tak pewnie będzie z tym paskiem, zamówię sobie od razu dwa, jeśli potwierdzę, że dadzą sobie radę lepiej, niż rowkowane.

Cytuj (zaznaczone)
Yyy... Znaczy, że gasiliście go mimo braku ładowania?

Tak jest. Przecież nie było napędu pompy wody, musiał ostygnąć. I jeszcze dzisiaj bez ładowania go odpaliłem i pojechałem nim do garażu,sklepu i z powrotem. Jeszcze raz by raczej obleciał taką trasę, bo napięcie na nim wynosiło dzisiaj 12,5V (pełny ma 12,8). Opłacało się wymienić oświetlenie na ledowe i kupić dobry akumulator :) Zapłon i elektrozawór LPG to małe obciążenie, mógłby na nim chodzić parę godzin.

Apropo tego bagażnika, to już po wyklejaniu matami o grubości 2,5mm. Wcześniej oczyściłem go ze rdzy i pomalowałem podkładem antykorozyjnym i farbą chlorokauczukową. Teraz na to będzie wykładzina bagażnika, i temat wnętrza mam w sumie w tym aucie zamknięty.

« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2023, 22:34:25 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1034 dnia: Listopad 27, 2023, 22:55:12 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Opłacało się wymienić oświetlenie na ledowe
No właśnie. Korzystając z okazji, to mam pytanie. Bo tych żarówek ledowych (zamienników naszych tradycyjnych P21W) jest od groma, a myślałem nawet, żeby sobie wymienić w poldku na takie, choćby same do świateł cofania, żeby to lepiej jarzyło i najlepiej białe zimne i jak tak patrzę po allegro, to jest tego tyle różnych rodzajów i kształtów, że nie wiem, co by było najlepsze? Jedne są w miarę proste, a inne znów mają jakieś dziwne kształty i budowę. Tak samo żarówki do podświetlania zegarów, kontrolek itd. Są niby takie dosyć proste, z płaskim końcem, jak również z zaokrąglonym, a są też takie jakieś dziwne, jakby z malutkimi diodami po kilka sztuk obok siebie. Nigdy nie wiem, czy takie ledowe żarówki mają mieć skupione światło, czy jednak świecić w miarę dookoła, jak tradycyjne? Przeważnie podają kąt świecenia 360* a każda jest innej budowy. To samo, jakbym chciał założyć te lampy z miejscem na żarówki P21W, to też za cholerę nie wiem, jakie zastosować ledowe odpowiedniki. Tyle tego jest, że zupełnie nie wiem, czym się kierować. Było by łatwiej, gdyby było nie więcej, niż 2-3 rodzaje, a nie 10.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1035 dnia: Listopad 27, 2023, 23:08:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
Fagumit do paliwa to zawsze był szajs. Podobno do LPG było spoko , ale też nigdy ich nie lubiłem i zakładałem Parkera.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1036 dnia: Listopad 27, 2023, 23:10:42 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Led ledowi nierówny, i czasem jedna taka chińska ledówka świeci rewelacyjnie, a druga, droższa lub tańsza, nieważne - beznadziejnie. U mnie muszą być ciepłobiałe, bo nie lubię barwy zimnej w samochodzie - jedne ciepłobiałe potrafią świecić faktycznie jak żarówka, a inne tak opisane, na pomarańczowo.

U siebie mam te i te mogę polecić (w barwie żółtej jak opisane - a faktycznie - ciepłej białej, świecą jak żarówka, nie widać z zewnątrz, że to led):

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-2-cob-filament-p21w-r5w-ba15s-12v-24v-8571715619  zamiast 5W

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-4-cob-filament-p21w-r5w-ba15s-12v-24v-8855517391 zamiast 21W

https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione/876fe998-a663-3a94-b0e1-de209b156ff8/oferta/51d7e0a0-122b-11ee-9d80-8bb4bd2c8122 Zamiast W5W (pozycyjnych)

https://allegro.pl/oferta/led-6-smd-5630-c5w-zarowka-biala-ciepla-36-mm-7109523060 oświetlenie wnętrza

Tylko jak ktoś chce właśnie ciepłe białe, to trzeba zaznaczać im to, raz mi wysłali zimne, ale udało się wymienić na właściwe. Domyślnie wysyłają właśnie takie zimno-biało-niebieskie.

Uwaga - jakbyś chciał je założyć też do kierunkowskazów (P21W), to trzeba wymienić przerywacz na taki do ledowych kierunkowskazów, lub zmodyfikować fabryczny. Ale wszystko inne mi śmiga.

W poldku nie zainstalowałem jeszcze jedynie zamiennych żarówek 1,2W do oświetlenia zegarów, ale póki co jeszcze nie znalazłem dobrych ledowych zamienników żarówek 1,2W.

Co do tych zamienników żarówek 5W - pozycyjnych - w moskwiczu nie chciały wejść w otwory na żarówkę 5W (pozycyjne mają mniejszą bańkę niż 21W do stopu, świateł cofania itd), więc po prostu zbiłem w nich bańkę. Świecą tak od kupna auta, do tej pory nie musiałem jeszcze żadnej wymieniać.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2023, 23:16:59 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1037 dnia: Listopad 28, 2023, 07:32:12 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Ale wszystko inne mi śmiga.
Buźka ma Plusa, bedzie mu ciagle walilo bledem spalonej zarowki. Niby wiekszosc ma tego calego Canbusa ale zazwyczaj nie dziala to poprawnie. Pakowanie LED-a tylko po to, zeby dorzucac rezystor - troche bez sensu. A kontrola spalonych zarowek w Plusie to spoko sprawa.
Osobiscie z LEDow polecam tylko w swiatla cofania o ten model, jest bardzo jasno. W inne swiatla bym tego nie wrzucal bo jest za mocne:
https://allegro.pl/oferta/1-szt-p21w-ba15s-canbus-drl-wsteczne-led-13624633102
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1038 dnia: Listopad 28, 2023, 08:57:59 am »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
O ile zamiana podświetlenia wnętrza, zegarów, deski rozdzielczej, swiatła pozycyjne, czy nawet retrofity H4 to jeszcze można kombinować. Natomiast kierunkowskazy czy światła stop nie świecą ciągle, więc tutaj chyba nie ma sensu zmiany.

Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2023** =====-----
« Odpowiedź #1039 dnia: Listopad 28, 2023, 11:34:24 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
wykrywa jakikolwiek ruch, ma to podobno wpływ na dobór parametrów pracy sterownika

Jeszcze dopowiem w tym temacie.

jak jeździłem bez VSSa to sterownik cały czas myślał że jest na wolnych oborotach. Wiązało się to z tym, że po hamowaniu silnikiem sterownik zubażał mieszanke bo chciał sobie utrzymać wolne a odczytywał dużo większą prędkość obrotowa silnika. Po takim hamowniu i zatrzymaniu na światłach wolne kulały bo musiał się ratować w drugą strone. Po podpięciu VSS problemy zniknęły.

Ceva - czy to z nie z Toba jakoś tydzien temu dyskutował na fb pod postem na temat przyspieszenia 0-100 poloneza z X20sed? Broniłem tam teorii że nubira szybsza niż polonez.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .