FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: bruns w Maj 29, 2007, 23:23:04 pm

Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 29, 2007, 23:23:04 pm
Witam ! W obecnie panującej modzie na tłumiki wydające odgłosy jak po zjedzeniu całego garnka grochówki z nostalgią wspominam jaki piękny gwizd dawały tłumiki na wysokich obrotach silnika w poldkach i fiatach z końca 70-tych i początku 80 ?
Jest to pytanie raczej do starszych forumowiczów bo były sposoby na zwiększenie tego efektu przez nawiercanie otworów i nacinanie rury wydechowej . Nie pamiętam jak się to robiło bo zawsze wolałem tłumiki abartha które "smarzyły skwarki" a teraz bym chciał mieć w kancie taki klasyczny gwiżdzący wydech . Ktoś wie lub pamięta jak to się robiło ten efekt ? Fajnie było by znowu mieć coś tak oryginalnego w zalewie buczących i pierdzących aut . Pozdrawiam !
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Maj 29, 2007, 23:30:05 pm
Proszę, oto i gwizdek:
(http://img527.imageshack.us/img527/7089/wupexargentadf8.jpg)
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 29, 2007, 23:34:36 pm
kup panstwowy tlumik koncowy i na bank bedzie gwizdał
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 30, 2007, 00:03:38 am
alex , super ! Właśnie pamiętam ze sie nacinało i wgniatało rurę . Ciekawe czy samo nacięcie rury bez robienia tłumików wywoła gwizd ? Tłumiki też  wery profi nie mają żadnych przegród dławiących musza dyć całkiem nie złe . GT mam kanta 1,5 ME z seryjnym wydechem i wydaje dżwięk rzężący jak w polonezie . Pozdrawiam !
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Maj 30, 2007, 00:09:09 am
Cytat: "bruns"
mam kanta 1,5 ME z seryjnym wydechem i wydaje dżwięk rzężący jak w polonezie . Pozdrawiam !

a tłumik oryginał czy rzemiosło ?
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 30, 2007, 00:22:39 am
wox a są  jeszce oryginały ? Mam założony wyglądający jak oryginał . Przelotowy , emaliowany , wykonany całkiem solidnie . Po roku jazdy na LPG zero korozji . Nawet jeżeli to nie oryginał to bardzo do niego zbliżony konstrukcją .
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Maj 30, 2007, 00:33:02 am
sa jeszcze panstwowe tlumiki do DFa , bo jest to najtansza przelotowka na rynku, powszechnie stosowana w wielu samochodach jako zamiennik. np kilka firm dospawuje do nich koncowki ultera i sprzedaje jako basowe tlumiki :mrgreen:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: alex1916 w Maj 30, 2007, 06:12:42 am
Cytat: "bruns"
Ciekawe czy samo nacięcie rury bez robienia tłumików wywoła gwizd ? Tłumiki też  wery profi nie mają żadnych przegród dławiących musza dyć całkiem nie złe .

Właśnie dlatego że fabrycznie jest to już tłumik przelotowy nie ma co robić tłumików. Gwizd, jak to gwizd, wynika z gwizdka ;) Samo nacięcie rury wystarczy w zupełności.
Tytuł: Re: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 30, 2007, 10:12:30 am
Cytat: "bruns"
Witam ! W obecnie panującej modzie na tłumiki wydające odgłosy jak po zjedzeniu całego garnka grochówki z nostalgią wspominam jaki piękny gwizd dawały tłumiki na wysokich obrotach silnika w poldkach i fiatach z końca 70-tych i początku 80 ?


Ten gwizd był głównie spowodowany dolotem i starą obudową filtra powietrza. Zmień sobie obudowę na taką z tym długim zasysaczem i będzie Ci gwizdał jak marzenie.
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: vox+241 w Maj 30, 2007, 10:19:20 am
tłumik musi byc oryginalny i będzie gwizdał
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Maj 30, 2007, 18:16:48 pm
Dzięki wielkie za porady . Pokombinuję z tym nacięciem bo to najprostsze a jak coś nie wyjdzie to zawsze mogę dospawać nową końcówkę . Dam znać czy to da jakiś efekt . kan co do obudowy filtra powietrza to jakoś nie widzę związku z odgłosem z tłumika końcowego chyba że miałeś na myśli świst zasysanego powietrza do gażnika . Mi chodzi o gwizd z tyłu z rury a nie pod maską . Pozdrawiam !
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Maj 31, 2007, 16:47:01 pm
Ja mam w caro ostatni tlumnik z borka z dorobiona rura i swist jest piekny a odzwywa sie tak od 4K rpm

PZDR Pluton
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: maras w Czerwiec 02, 2007, 02:17:59 am
Dzisiaj grzebałem przy samochodzie, poszedłem  do tyłu i kazałem bracholowi wkręcić na 4-5tyś. Po dwóch latach posiadania michaela usłyszałem,że ma on coś z gwiżdżących tłumików, nawet podłączony do rovera :mrgreen:  Szkoda,że w zakresie gwizdu, w środku, słyszalny jest tylko silnik
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Czerwiec 02, 2007, 08:51:35 am
bruns, mam kajnerowy tlumnik od borka przelotowy i do tego mam zwykla rure ktora laczy flansze orginalnych tlownikow, nie wiem jak dokladnie zlwykle tlumniki od borka gwizdza ale moj robi to pieknie :P a z wygladu niczym chyba sie nie rozni od zwyklego. Wiec powinienies zalozyc zwykly tlumnik z borka i miec taki efekt.


PZDR Pltuon
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: opal344 w Czerwiec 03, 2007, 15:25:20 pm
to tłumik z borka pasuje do normalnego carosa bez zadnych przrubek????
i jak mam powieziec w sklepie ze chce tłumik do poloneza jakiego??????/
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Russell w Czerwiec 03, 2007, 16:51:04 pm
Ehh opal, idz do sklepu i powiedz ze chcesz tłumik koncowy od fiata 125.   Nie pasuje on idealnie do caro chyba od 93 albo cos. ja sie nie znam. albo przespawasz rure i wieszaki, albo kupisz też stary środkowy tłumik.  Ja mam w kapciu dwie  przelotówki z DFa po obu stronach wału.:D. Nie pierdzi, bo to jedyne tłuniki poza rozprężnikiem :D
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: pluton_14 w Czerwiec 03, 2007, 23:20:16 pm
opal344, w moim uchwyt fabryczny do tego tlumnika byl wiec potrzeba ci:
-tlumnik
-wieszak gumowy
-2 sroby
-dorobiona rura do tlumnika (ja placilem u tlumnikarza razem z montazem 70 zx)


PZDR Pluton
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: opal344 w Czerwiec 04, 2007, 15:45:51 pm
czyli w sklepie mam wołac tłumik do borweicza nie do fiata ????
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Russell w Czerwiec 04, 2007, 22:05:03 pm
Cytat: "opal344"
czyli w sklepie mam wołac tłumik do borweicza nie do fiata ????

To jeden i ten sam tłumik
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 04, 2007, 22:44:39 pm
bruns, a czy krecisz go powyzej 4 tys?? bo jezeli nie to swistu nieuraczysz, taka prawda
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 04, 2007, 23:12:47 pm
Wsadź w rure kawałek blaszki.


Carówka na oryginalnych tłumikach też pięknie "szumi", ale to rzadko sie już spotyka.
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Czerwiec 04, 2007, 23:17:53 pm
Cytat: "G.T."
bruns, a czy krecisz go powyzej 4 tys?? bo jezeli nie to swistu nieuraczysz, taka prawda


  :arrow:  

Cytat: "bruns"
przy ok.5000 rpm coś jakby chciał gwizdać ale tylko śladowo .

...
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Kojack w Czerwiec 06, 2007, 18:17:08 pm
Ja przy swoim Fiacie miałem już 3 ostatnie tłumiki i na żadnym nie chciał gwizdać. Postanowiłem wymusić to z niego i zainstalowałem takie oto cacko:
http://img413.imageshack.us/img413/6007/img0105eb3.jpg
wiadomo że żadna firma nie podrobi gwizdka FSO ale jakoś sobie trzeba radzić;) a gwizdek pojawia się już od 2tys obr/min.
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 06, 2007, 19:37:22 pm
Kojack i gwiżdże jak trzeba ? Gwizd jest konkretny tzn. słyszalny i głośniejszy niż sam wydech czy tylko , tylko go słychac ? Od 2000 obr. było by idealnie bo trudno kręcić cały czas 5000 obr.  chociaż lubie ale troche szkoda silnika i paliwa . Napisz jakiej długości jest oryginalna końcówka rury od puszki , jakiej średnicy i o ile dłuższa jest ta dospawana gruba rura i czy musi mieć te zawinięcie krawędzi do środka . No i ten krzyżak z blaszki ? Jest ozdobą , zabezpieczeniem przed ciśnięciem kartofla do rury , mocowaniem czy czymś jeszcze ?
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Kojack w Czerwiec 07, 2007, 15:16:21 pm
Całą tą wkładkę kupiłem gotową. Blaszkę przyciąłem na odpowiednią szerokość (była za szeroka). Gwizd jest słyszalny ale musisz mieć opuszczoną lekko szybę boczną. Gwizda dość dobrze lecz to nie jest to co FSO-wski pogwizd.
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Czerwiec 09, 2007, 23:02:31 pm
bruns,  może to pomoże http://www.moto.allegro.pl/item202774885_gwizdek_wrc_do_rury_wydechowej_hit.html
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 10, 2007, 12:28:17 pm
to jest chyba gwizdek troche innego typu.

W DF/Polonezie to cały układ tak pracował, ze był ten charakterystyczny gwizd połączony z czymś takim jakby wydechem opiłki metalu wylatywały i ocierały się o ścianki rury(nie wiem jak to opisać).
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Czerwiec 10, 2007, 21:03:52 pm
wiem o co chodzi z tym gwizdem
tak po prostu zaproponowałem ten gwizdek
pewnie coś delikatnie zmieniło się w dziś produkowanych tłumikach i trudno o ten gwizd
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 11, 2007, 08:52:29 am
Wcześniej dość modne w pojazdach FSO były wiercone blaszki w tłumiku końcowym. Gwizdało to już od 2 tyś :)
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 11, 2007, 20:35:58 pm
Van wiem że nie boli i nie gryzie ale nic konkretnego nie znalazłem oprucz tej świstawki co zaproponował Meme . Nawiasem mówiąc to znalazłem ją dawno temu w necie ale czytając opinie nabywców to jej nie chcę jej za darmo . Ani jednej pozytywnej opini . gwizd z niej jest cienki i piskliwy "tak jakby ratownik na basenie gwizdał " A o co chodzi z wierconymi blaszkami w końcowym tłumiku ? Napisz coś więcej , albo obrazek , albo linka , albo jak Chcesz . Pozdrawiam !
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Czerwiec 11, 2007, 23:51:34 pm
http://www.youtube.com/watch?v=BxgbGTSChlU (http://www.youtube.com/watch?v=BxgbGTSChlU)   :D

tutaj też co nieco słychać: http://www.youtube.com/watch?v=Xfu7j3gmmRs (http://www.youtube.com/watch?v=Xfu7j3gmmRs)
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 12, 2007, 08:46:29 am
obrazka ani linka nie posiadam. była to płąska blaszka nawiercana w tylu miejscach ilu sie dało. Kiedyś jak byłem mniejszy czesto widywałem takie cudo wetknięte w rurę dużego fiata :D
po nawierceniu możliwie dużej ilości niewielkich dziurek były one nakierunkowane jakimś gwoździkiem w jedną stronę - wtykane w rurę mniej więcej dzieląc przelot na połowę. i ot świstawka
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 13, 2007, 03:02:17 am
Dzięki  Van !  Osobiście nie spotkałem się z tym nigdy ale sprawdzę może zadziała .
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Czerwiec 13, 2007, 22:53:54 pm
witam.
a ja mam takie pytanko - gdyby obciąć fabryczną końcówkę i wywiercić większy otwór w tłumiku, np. o średnicy 100mm i wspawać tam rurę o takich wymiarach to dałoby to coś w dźwięku?? :idea:
...oczywiście nie szkodząc tym silnikowi :roll:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 13, 2007, 23:09:04 pm
kisiel silnikowi to może zaszkodzić brak oleju lub płynu w chłodnicy ale nie dziura w tłumiku . Co do dźwięku to może być podobny jak po zjedzeniu grochówki z chlebem razowym .
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Czerwiec 13, 2007, 23:11:51 pm
Cytuj (zaznaczone)
kisiel silnikowi to może zaszkodzić brak oleju lub płynu w chłodnicy ale nie dziura w tłumiku . Co do dźwięku to może być podobny jak po zjedzeniu grochówki z chlebem razowym .

no ale kiedyś czytałem ze jesli spaliny zbyt szybko opuszczają układ to sonda lambda nie osiąga temperatury roboczej i wzrasta spalanie, a w tym przypadku chyba tak będzie... :roll:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: utek w Czerwiec 13, 2007, 23:19:11 pm
Oczywiście, że dziura w tłumiku szkodzi.

Dla przykładu proszę wywiercić dziurkę w środkowym tłumiku lub rozszczelnić układ wydechowy przy łączeniach tłumików. Auto znacznie osłabnie.
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Czerwiec 13, 2007, 23:26:17 pm
nie chodzi mi o dziurę w tłumiku, tylko żeby końcówka była o większej średnicy :)   i chodzi mi o wywalenie tej starej, powiększenie otworu i wspawanie większej...
powinno gwizdać ale nie wiem :roll:  doradźcie :oops:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 14, 2007, 00:21:01 am
sonda lambda jest wkręcona przed katalizatorem i jeżeli nie jest on wydłubany w srodku lub usunięty  w całości to średnica wylotu ostatniego tłumika nie ma żadnego wpływu na pracę silnika i nie czyni mu żadnej szkody . Pisałem w przenośni o dziurze w tłumiku ,  miałem na myśli wycięcie większego otworu w tylnym deklu tłumika . Nie bardzo się to uda ponieważ rura wewnątrz tłumika  się trzyma tylnego dekielka . Prawa akustyki są takie że zwiększając średnicę rury powodujemy przesunięcie dźwięku w zakres tonów niskich i o żadnym gwiżdźe mowy być nie może . Poza tym kisiel nie pisze o jakie auto mu chodzi , kant czy pold z katem lub bez ?
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: G.T. w Czerwiec 14, 2007, 06:58:17 am
bruns, a co do twojego gwizdu, to spotkalem sie z przypadkiem ze w rurze wylotowej z ostatniego tlumika gosc mial wspawane wiertlo  i nawet to gwizdalo, ale to patent made in PRL
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Czerwiec 14, 2007, 10:58:05 am
Cytat: "bruns"
Prawa akustyki są takie że zwiększając średnicę rury powodujemy przesunięcie dźwięku w zakres tonów niskich i o żadnym gwiżdźe mowy być nie może

czyli będziemy mieli coś w stylu basowego odgłosu??  chodzi mi o tłumik Atu... :roll:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Cycu_E30 w Czerwiec 14, 2007, 14:01:38 pm
Cytat: "bruns"
sonda lambda jest wkręcona przed katalizatorem i jeżeli nie jest on wydłubany w srodku lub usunięty  w całości to średnica wylotu ostatniego tłumika nie ma żadnego wpływu na pracę silnika i nie czyni mu żadnej szkody . Pisałem w przenośni o dziurze w tłumiku ,  miałem na myśli wycięcie większego otworu w tylnym deklu tłumika . Nie bardzo się to uda ponieważ rura wewnątrz tłumika  się trzyma tylnego dekielka . Prawa akustyki są takie że zwiększając średnicę rury powodujemy przesunięcie dźwięku w zakres tonów niskich i o żadnym gwiżdźe mowy być nie może . Poza tym kisiel nie pisze o jakie auto mu chodzi , kant czy pold z katem lub bez ?
w takim razie powinien mi palic wiecej?  :lol: koncowówka o srednicy 100mm + calkowicie przelotowy uklad, czyt. bez katalizatora :?:  :lol:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 15, 2007, 22:52:10 pm
kisiel dokładnie zwiekszenie średnic to więcej basów . Ta sama zasada jest w kolumnach  głośnikowych . powównaj średnice głośników niskotonowych ze średnio i wysoko tonowymi .
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: kisiel w Czerwiec 16, 2007, 23:44:44 pm
no ok.  a jak juz wywalę tą końcówkę to jak wyciąć większy otwór w tłumiku??  i czy ta fabryczna końcówka jest tylko dospawana, czy jest głęboko w tłumiku... :roll:
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 17, 2007, 01:18:11 am
Van blaszkę zrobiłem i nic nie daje w temacie gwizdu . Blaszka ma wymiary ok. 230 mm długości i 37 mm szer. otwory nawierciłem śr. 4.5 mm dosyć gęsto wszystkie przegięre w jedną stronę . Może otworki nie takie albo trzeba część ich wygiąć w drugą strone aby wtwołać zawirowanie i gwizd .
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Van w Czerwiec 17, 2007, 03:22:56 am
hmmm który wymiar to długość??  może przy krótka. tamte miały tak ok 6-8cm. Wiertełkiem drobnym tłuczone. Moze własnie trzeba je troche powyginać w rózne. Własnie w tym sęk, że nie znam dokładnej budowy tego patentu
Tytuł: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: bruns w Czerwiec 17, 2007, 20:56:44 pm
przeciez napisałem 230 mm długośc i 37 mm szerokość

[ Dodano: 2007-08-14, 13:01 ]
Witam po dlugiej przerwie ! Jest gwizd ! Gwiżdże jak cholera w całym zakresie obrotów . Wspawałem starą końcówkę tłumika od "gebelsa" VW . Że też mi wcześniej to do głowy nie przyszło tym bardziej że kilka takich końcówek wala się w warsztacie od lat .
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 11, 2018, 19:23:01 pm
Mały odkop tematu. Od paru lat usiłuję wydusić gwizd z tłumików FSO, w tym celu montowałem rzemiosło z lat 80 w fiacie, a w polonezie nowy wydech z borka polmo-ostrów, ale gwizdać to nie ma zamiaru za nic...

Kolega Bonifacy z forum kupił 3 dni temu przejściówkę z zamontowanym zestawem drugi tłumik edex, końcowy - coś co wygląda na tłumik z kwasówki, i podczas wyprzedzania na pełnym gazie, powyżej 3,5k obrotów słychać nawet w środku auta piękny gwizd, dokładnie taki, jaki pamiętam z dzieciństwa, który wydawały duże fiaty i polonezy sprzed caro  <spoko> Teorii na temat gwizdu słyszałem mnóstwo, nawet taką, że za ten efekt odpowiadają stare portki (co jest według mnie bzdurą), rzemieślnicze środkowe tłumiki, i wreszcie chyba najwięcej opinii - państwowe tłumiki końcowe z polmo-brodnica. Skoro tutaj efekt został raczej uzyskany bardziej ze "spawaka", niż z tłumika edexu, ciekawi mnie, czy ten efekt jest wynikiem tego, że w tłumiku zapomnieli zamontować/wypaliło się wytłumienie i stąd gwizd, czy to jeszcze może być kwestia innego nawiercenia otworów, czy wykonania państwowych tłumików, które zawierają jakąś subtelną różnicę w konstrukcji względem rzemiosła/innych wytwórni, a na którym być może wzorował się szpec spawający tłumik z poniższych fotek, lub beznadziejna jakość wkładów do tłumików z lat `80 (redaktor motoru w teście akwarium z 1986 roku opisywał, jak tłumik w nowym aucie zaczął gwizdać po przebiegu 5000km).

Jakieś pomysły? Zdjęcia gwiżdżącego zestawu:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/uploads/Beton_2018-11-11_264989.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/uploads/Beton_2018-11-11_264988.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-11/264985.jpeg)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 11, 2018, 20:04:02 pm
Ostatni tłumik  w DF mam z Polmo-Brodnicy, przez ten czas przejechałem chyba z 2500km, niestety nie gwiżdże, a miałem wcześniej rzemiosło lub samoróbkę zrobioną z kaloryfera! i gwizdał jak głupi.
Wsadziłem kiedyś koncówkę z Garbusa był gwizd ale i spadł z mocy.

Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Listopad 11, 2018, 20:34:34 pm
Daniel, ja mam niemal identyczny tłumik z fabrycznie ozdobną końcówką jak na przedstawionych zdjęciach w Borewiczu '86. To ten egzemplarz, który kiedyś opisywałem, co jest podejrzanie mocny i zdecydowanie odstaje in plus od innych moich aut.  Gwiżdże jak wściekły i nie ma na nim grama korozji.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Fobik w Listopad 11, 2018, 20:55:07 pm
https://youtu.be/_Mgy89VuZDQ
W latach 94-95 mieliśmy Borka i kupiony był tłumik właśnie z taką polerowaną końcówką na  którym super gwizdał. Na
filmiku poldek brata - producent tłumika Edex, pięknie gwizdał. Zostawiłem go sobie do przejściówki, gdyż blondyn szedł na złom. Po skończeniu tego tłumika przez parę lat wymiany ze 3 tłumików, żaden już nie gwizdał <uoee> Wstawiałem blaszkę z dziurkami,ale denerwowało mnie ćwierkotanie na wolnych obrotach, i w ogóle to już nie było to <blee>
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 11, 2018, 21:45:32 pm
Daniel, ja mam niemal identyczny tłumik z fabrycznie ozdobną końcówką jak na przedstawionych zdjęciach w Borewiczu '86. To ten egzemplarz, który kiedyś opisywałem, co jest podejrzanie mocny i zdecydowanie odstaje in plus od innych moich aut.  Gwiżdże jak wściekły i nie ma na nim grama korozji.

Mógłbyś podesłać link do tematu? Według mnie końcówka ze zdjęć to raczej błyszcząca rura z kwasówki fantazyjnie ucięta, chętnie zobaczę zdjęcie tłumika z Twojego borka, jeśli masz je gdzieś w zasobach  :] Skoro odstaje dynamiką od innych aut, to może jest modzony + zastosowano w nim inne tłumiki (w usprawnieniach poloneza opisywano tłumiki wupex w wariancie "dynamicznym i ekonomicznym", które miały niby poprawiać dynamikę, lub zapewniać mniejsze spalanie).

Fobik, to ciekawe, kto był producentem tych tłumików, o których mówicie, i czy są wykonane z nierdzewki, bo ten w przejściówce kolegi wygląda podejrzanie zbyt dobrze względem reszty wydechu, poza tym wtedy chyba była moda na końcowe wydechy z nierdzewki, dziadek w naszym skradzionym w 2001 roku fiacie też miał tłumik końcowy wykonany jeszcze w Z.A Puławy na zamówienie - ale czy gwizdał, nie pamiętam. Może to jest kwestia braku wypełnienia w tych tłumikach... albo i nie  <mysli> Dźwięk tłumika z Twojego filmu jest identyczny jak w przejściówce Bonifacego, lub jak tutaj:

https://youtu.be/5TREApSR92U?t=3787

https://youtu.be/5TREApSR92U?t=5026

Skoku cenowego nie będzie, bo w sumie nie wiadomo jakie szukać, opinie o gwizdaniu Brodnicy są jak widać podzielone.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Listopad 11, 2018, 22:06:35 pm

Skoro odstaje dynamiką od innych aut, to może jest modzony + zastosowano w nim inne tłumiki (w usprawnieniach poloneza opisywano tłumiki wupex w wariancie "dynamicznym i ekonomicznym", które miały niby poprawiać dynamikę, lub zapewniać mniejsze spalanie).


Modzony raczej nie był, ma 16 tys. nalotu, raczej obstawiam egzemplarz z Czwartku oraz wzorową regulację:). Po prostu łatwość przyspieszania oraz rozpędzania do prędkości autostradowej jest dla mnie zawsze zdumiewająca.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Listopad 11, 2018, 22:17:24 pm
Chyba nigdy się nie dowiemy, dopóki ktoś nie poświęci gwiżdżącego tłumika i nie zajrzy do środka. W sumie to nie technologia kosmiczna, ot dwa kawałki rury z tyłu i z przodu, walcowata komora i jakieś wytłumienie w środku. Myślę że myk jest z tym ostatnim, po prostu wypala się w losowych miejscach na wylot i czasem w pewnej kombinacji przelatujące spaliny powodują gwizd. Pewnie zależy to też od rodzaju zastosowanego materiału (nie wiem co się konkretnie daje), skoro stare oryginały gwizdały częściej i chętniej.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 11, 2018, 23:09:21 pm
Chyba nigdy się nie dowiemy, dopóki ktoś nie poświęci gwiżdżącego tłumika i nie zajrzy do środka. W sumie to nie technologia kosmiczna, ot dwa kawałki rury z tyłu i z przodu, walcowata komora i jakieś wytłumienie w środku. Myślę że myk jest z tym ostatnim, po prostu wypala się w losowych miejscach na wylot i czasem w pewnej kombinacji przelatujące spaliny powodują gwizd. Pewnie zależy to też od rodzaju zastosowanego materiału (nie wiem co się konkretnie daje), skoro stare oryginały gwizdały częściej i chętniej.

Chyba raczej coś w ten deseń bo im bardziej wyeksploatowane tłumiki ( nie ważne czy rzemiosło -fabryka) to gwizd się pojawiał.
Wychodziło by na to że jak się przepalają to zaczynają wydawać charakterystyczny gwizd. I to pewnie będzie cała przyczyna tajemniczego dzwięku.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 11, 2018, 23:33:06 pm
Nie do końca, w fiacie miałem skrajnie wyeksploatowany tłumik końcowy (rzemiosło, lata 80), podczas jazdy dosłownie się rozpadł, lecz nie gwizdał. Żeby znaleźć gwiżdżący kupiłem kilka lat temu bardzo słabo wykonane rzemiosło, malowane zwykłą farbą na szaro, wewnętrzna, dziurkowana część rury wyglądała, jakby ktoś nawiercał ją po prostu wiertarką, było widać masę zadziorów (dla porównania tłumiki polmo - ostrów żadnych zadziorów nie mają, otwory są idealnie gładkie) - zrobiłem na nim 10kkm, ale gwizdać nie ma zamiaru podobnie, jak poprzedni  :]

Tłumiki końcowe nie są w sumie drogie, może poświęcę kiedyś te 40zł, rozetnę taki tłumik, wytnę wytłumienie i zaspawam... Pojawi się gwizd = sprawa będzie rozwiązana. Inaczej się chyba faktycznie nie dowiemy.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 24, 2018, 15:44:20 pm
No i zacząłem się dzisiaj nudzić, więc poleciałem do sklepu i kupiłem nowy tłumik z Płóciennika do pocięcia. Czas na próbę zrobienia gwiżdżącego tłumika...

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-24/265510.jpeg)

Po rozcięciu widać, czym wypełnione wnętrze tłumika - szczelnie wypchane włóknem szklanym.

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-24/265511.jpeg)

Sporo tego upchnęli :) :

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-24/265512.jpeg)

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-24/265513.jpeg)

No i teraz mam dylemat. Migomatu się nie dorobiłem, więc na pospawanie będę musiał czekać aż do poniedziałku, na otwarcie jakiegoś zakładu. Według Inż.Pachonia fabryczny tłumik jako wytłumienie miał watę mineralną, ale oba materiały są raczej niepalne, więc i powinny być trwałe, lecz może wełna w przeciwieństwie do włókna inaczej się wypalała, rozpadała, i tłumik pełen takich latających śmieci zaczynał gwizdać, natomiast włókno jest trwalsze od waty, i nawet skorodowane i mocno zużyte tłumiki współczesnej produkcji nie chcą gwizdać?  <mysli>

(http://fotki.lighting-gallery.pl/uploads/Beton_2018-11-24_265516.jpeg)

Teraz nie wiem, czy wywalić z niego absolutnie wszystko, czy włożyć trochę tego włókna szklanego (jakieś dwie garści), czy kupić trochę waty mineralnej i upchnąć, potem czekać na przepalenie. Najpewniej zacznę od drugiej opcji, jak nie wyjdzie, będę ciął drugi raz... Ciekawe też, jak bardzo wybebeszenie tylko końcowego tłumika wpłynie ujemnie na osiągi.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Listopad 24, 2018, 17:05:47 pm
I to jest ciekawy temat <spoko> . Ja bym spróbował zrobić to tak jak było w oryginale, czyli też jestem za opcją nr. 2 .
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 24, 2018, 17:22:19 pm
Tylko pytanie teraz, jaka to miała być wata, a właściwie wełna? Pod tym pojęciem dwa rodzaje: skalna i szklana. Zawsze mogę też spróbować od pustego tłumika, ale mam wrażenie, że wypalonej wełny tłumik nie wydmuchiwał, a latała ona po puszce i działała jak np. kulka z korka w zwykłym gwizdku.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 24, 2018, 17:30:22 pm
zacznij od pustego, rodzaj wygluszenia nie ma znaczenia dla gwizdania,
predzej jego ilosc lub miejsce gdzie sie zahaczy gdy rura przerdzewieje i wykruszy,

ile teraz taki tlumik kosztuje, bo musze pomyslec o powrocie do nigo,a stary gdzies sie zawieruszyl (musialem zmienic,bo puscila rura zaadaptowana z nowszego)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 24, 2018, 17:38:49 pm
Może tak zrobię - do eksperymentu dam całkiem pusty, na razie dałem tam tylko garść tego włókna, ale pewnie wyjmę i na razie tam zaspawam, sugerując się ostatnim postem z tego tematu: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=8201&orderby=asc&start=100

W sklepie dałem za niego całe 39zł, na allegro wiszą trochę drożej.

Jeszcze myślałem o ucięciu końcówki rury jak w fabrycznym na zdjęciu poniżej - brodnickie tlumiki, jak i gwiżdżąca samoróbka z poprzedniej strony mają silnie ściętą pod kątem:

(http://fotki.lighting-gallery.pl/images/Beton/2018-11-24/265517.jpeg)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 26, 2018, 16:19:58 pm
No i narobiłem się na darmo, zostawiłem dosłownie garść waty w tłumiku, tak, że lata teraz pewnie po puszce luźno, reszta - cała reklamówka włókna poszła do śmieci, efekt - brak gwizdu, brzmienie tłumika prawie w ogóle się nie zmieniło. Nie wiem, czy tutaj pierwszy tłumik z caro jednak nie bruździ, bo brakuje charakterystycznego, borkowego dźwięku na wyższych obrotach, może wprowadza jakieś dodatkowe zawirowania, choć po tym poście sam nie wiem, co sądzić:

https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=173744&orderby=asc&start=20

Czyżby jednak majstry miały rację, i wpływ na gwizdanie ma długość ostatniej rury wychodzącej z puszki, ścięcie, czy środkowy tłumik... chyba na razie nie dojdziemy, skąd się bierze "gwizd"  <blee>
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 27, 2018, 23:56:20 pm
Może być to wypadkowa kilku elementów np. dolotu i wydechu z borewicza, długości i średnicy końcówki, wszystkiego razem, gdy jeden warunek nie jest spełniony, nie ma gwzidu.

Obstawiałbym jednak że to sprawka końcówki tłumika lub rury perforowanej wewnątrz.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 28, 2018, 00:39:53 am
Będę więc działał dalej - najpierw zastanowię się, co dalej z pierwszym tłumikiem, a dalej utknę końcówkę wydechu do identycznej długości i pod tym samym kątem, co w gwiżdżącym tłumiku Bonifacego. Zobaczymy, czy to coś da.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2018, 00:50:31 am
Czyżby jednak majstry miały rację, i wpływ na gwizdanie ma długość ostatniej rury wychodzącej z puszki, ścięcie
gdy na koncowej rurze zalozysz gwizdek to na pewno bedzie gwizdal,
i serio radze isc tym tropem
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 28, 2018, 01:03:46 am
To chyba Bonifacy musiałby się poświęcić w imię nauki, iść zdjąć ostatni tłumik, wysłać mi go do Katowic, żebym mógł go założyć i sprawdzić, czy zagwiżdże...  <rotfl2> Jak tak dalej pójdzie, to wydam książkę "w poszukiwaniu gwizdu"   <lol2>

KGB: Te gwizdki z allegro, jeśli o nie chodzilo, brzmią jak straszna kupa, może dla psów są ciekawe, ale dla mnie brzmią okropnie, już lepiej ciąć i spawać tłumiki  :] Jak widać nawet na niefabrycznej nierdzewce można wydobyć dźwięk jak ze starych filmów/kojarzony z dzieciństwa, pytanie tylko, co go powoduje.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 28, 2018, 01:12:45 am
Te gwizdki z allegro, jeśli o nie chodzilo, brzmią jak straszna kupa
ale czy ja sugerowalem wlozenie gwizdka z alledrogo ?
chodzi o sama konstrukcje gwizdka, moze w tych tlumikach ktoras rura wchodzila w wieksza lub mniejsza, przez co tworzy sie ostra krawedz na przewezeniu i przy okreslonej predkosci przeplywu spalin pojawia sie gwizd,
to najbardziej prawdopodobna wersja
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Listopad 28, 2018, 08:51:09 am
po przejechaniu trasy Lublin Karpacz i z powrotem wywaliłem wszelkie gwizdki i inne dudniąco- buczące urządzenia. założyłem normalny układ i cieszyłem się ciszą.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Listopad 28, 2018, 12:29:12 pm
U mnie w akwarium wszystko seryjne z brodnicy i "0" gwizdu. Jest przyjemna cisza....
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 28, 2018, 13:41:06 pm
To Brodnica ze ściętą, czy prostą końcówką? Podobno te nowsze nie gwizdały.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 28, 2018, 19:46:12 pm
To Brodnica ze ściętą, czy prostą końcówką? Podobno te nowsze nie gwizdały.

Ja mam Brodnicę już 6 lat z prostą końcówką ( leżak współczesny z 2007 roku) . Niestety gwizdu nie ma. Obstawiam że nie tyle co końcówka a wypalanie się tłumika w środku powoduje jego magiczny gwizd.


Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 28, 2018, 19:52:26 pm
To by się zgadzało z relacjami z "motoru" o kiepskiej trwałości waty w tłumikach, wypalającej się po kilku tysiącach kilometrów, ale czemu w takim wypadku mój nie chce gwizdać? Chyba jednak składa się na to coś więcej, odpowiedź może będziemy mieli za jakiś czas...

Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 29, 2018, 00:14:14 am
To by się zgadzało z relacjami z "motoru" o kiepskiej trwałości waty w tłumikach, wypalającej się po kilku tysiącach kilometrów, ale czemu w takim wypadku mój nie chce gwizdać? Chyba jednak składa się na to coś więcej, odpowiedź może będziemy mieli za jakiś czas...


Ja myślę że to nie sprawka waty, tylko ta perforacja rury po częściowym wypaleniu przebierała kształt powodujący gwizdanie, czyli albo rurę szybko zjadało i powstawał gwizdek jak pewnym miejscu ją schrupało, albo te otwory na skutek korozji zmieniały się w kilkadziesiąt małych gwizdków.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 29, 2018, 21:09:16 pm
Wyrzuciłem pierwszy tłumik, efekt - dźwięk jest bardziej rasowy, jest trochę bliżej borka (chociaż widzę, że na kolektorze GSI nie będzie nigdy taki sam, jak na starych portkach i żeliwniaku - kij już z tym, nie będę wracał do gorszego kolektora), ale o gwiździe można pomarzyć, natomiast mam wrażenie, że auto straciło trochę elastyczności - coś w miejsce pierwszego tłumika będzie musiało wlecieć, bo widocznie komora rozprężna jest tam potrzebna - może strumiennica, dyfuzor (ktoś na f&f kiedyś montował, choć nie wiem, czy w 4t ma to sens)...

Następny etap: skracanie końcówki ostatniego tłumika i ścięcie pod kątem, jak to nic nie da to już chyba tylko podmiana na tłumik Bonifacego przy okazji da odpowiedź, co odpowiada za gwizd.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 29, 2018, 21:23:34 pm
Czy możliwość gwizdu zagłusza, to się nie dowiemy póki nie wstawię ostatniego tłumika na sto procent gwiżdżącego, na razie to wszystko tylko domysły. Większość głosów przemawiała do tej pory za tym, że to ostatni tłumik odpowiada za ten efekt i po jego zmianie na inny gwizdu nie było - czyli na chłopski rozum na jakimkolwiek kolektorze powinien gwizdać.

Przecież napisałem : "dźwięk jest bardziej rasowy, jest trochę bliżej borka (chociaż widzę, że na kolektorze GSI nie będzie nigdy taki sam, jak na starych portkach i żeliwniaku". Owszem, jest trochę inny, ale fakt faktem przypomina borka, tylko sto procent identyczny pewnie nie będzie - choć żeby to stwierdzić, na ile w procentowym stopniu się różni od borka muszę stanąć za autem i posłuchać z tyłu, bo było zimno i z otwartymi szybami jechałem tylko chwilę  <lol>

// posprzątałem temat i proszę - dość walk o literówki. Przybijcie sobie 5kę i do przodu!
T#1969
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 08, 2018, 20:16:59 pm
Mały update. Bonifacy pomierzył tłumik, ja pomierzyłem swoje. Dowidzieliśmy się conieco o tłumiku, który jest zamontowany w jego aucie. Jest to tak jak podejrzewałem kwasówka, wykonana na wzór fabrycznego, Brodnickiego tłumika w dobrych czasach PZL-Świdnik. Po prostu po zgniciu oryginalnego tłumika właściciel postanowił zapewnić sobie "dożywotni"  :]

Wyniki po czołganiu się z miarką wyglądają tak, jak w załączniku.

Następny etap to będzie skrócenie końcówki tłumika i ścięcie pod kątem jak w tłumiku Bonifacego, a jak to nic nie da - montaż tłumika u mnie i próba. Jak zagwiżdże - wykosztuję się i zlecę wykonanie kopii 1:1 z nierdzewki - tylko do pełni szczęścia przydałoby się zajrzeć, jakie ma wytłumienie w środku i rurę perforowaną, może tam jest jakiś haczyk. Założymy - dowiemy się, oby już niedługo  :]

W związku z fajną pogodą poprosiłem też kolegę o przejazd autem i nagrałem dźwięk, powiem tak, w środku tego nie słychać przy zamkniętych szybach w zimie, ale przy otwartych w lecie będzie przyjemnie posłuchać takiego dźwięku, jeśli się nie uzyska gwizdu :). Nie chciałbym go zepsuć, więc zastanawiam się, czy nie zamontować 1 tłumika bez wypełnienia z waty, lub jednak zastanowić się nad tą strumiennicą (która raczej niewiele wycisza brzmienie, ale też opinie na temat tego, czy cokolwiek daje są mocno podzielone). Nie miałem ochoty ani programu, żeby zmontować więc dwa filmiki:

Film 1: https://youtu.be/pl2Ha-uvxrk

Film 2: https://youtu.be/xlgCm838_d8
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Grudzień 08, 2018, 21:13:11 pm
Powiem Ci tak.
Jest tragicznie nawet  bardzo.
Jak miałem abimexa w 2003r z katem 1.6GLI dzwięk był inny, lepszy taki fajny bulgocący i dzwoniący( przyjemny dla ucha nie taki drastyczny).
Tu tylko słychać dźwięk silnika, wydech nie wiadomo jaki.
Szczerze mój plus ( fabryczne GSI z fabrycznymi tłumikami od 1998roku) po założeniu końcówki ultera powyżej 3,5tyś obr/min gwiżdże autentycznie.
Tu co przedstawiasz nic specjalnego.
Ale przypomniało mi się jak odkupiłem składaka od Tomasza1969 to z tyłu miał wydech ala borewiczowski ( buda Caro a bebechy od 1500 z 1980 roku) i gwizdał jak głupi a było to zwykłe 1.5 AA.
Dodam od siebie że nawet 1.6 GLI czy to abimex czy  Bosch wydawał całkowicie bardziej przyjemny dźwięk niż ten Twój.


Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 08, 2018, 21:24:01 pm
Ja na tych filmach w ogóle nie słyszę gwizdu.


Gwizd był tutaj

https://youtu.be/5TREApSR92U?t=1h23m28s
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 08, 2018, 22:07:40 pm
A czy ja napisałem, że słychać gwizd, panowie.

Cytuj (zaznaczone)
przy otwartych w lecie będzie przyjemnie posłuchać takiego dźwięku, jeśli się nie uzyska gwizdu

Chodziło o dźwięk, jaki wyszedł z tego układu tłumików, mi się podoba, trochę go niestety zniekształca aparat, ale słychać. Nad gwizdem będę dalej pracował, aby go uzyskać. :)

Mruk, bulgocących wydechów nie trawię, kojarzą mi się z trzema paskami i BMW, wolę warkot podobny do rekordowego fiata z filmu "ballada o...", lub brzmienia łady z "trójkąta bermudzkiego". Ale ideałem jest gwizd. Następna próba=tłumik Bonifacego w moim aucie.  :]
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Tomekk w Grudzień 09, 2018, 12:39:23 pm
Ja na tych filmach w ogóle nie słyszę gwizdu.


Gwizd był tutaj

https://youtu.be/5TREApSR92U?t=1h23m28s

Też to chciałem napisać.  Daniel: to nie wolnoobrotowe V8, silnik Poloneza czy 125p trzeba porządnie rozkręcić żeby gwizdało:) Patrz start Fiatem 125p w przywołanym filmie.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 09, 2018, 12:47:12 pm
Uwierz, robiłem wiele prób i gwizdu nie ma nawet na pełnym gazie przy 5000 obr. Na drugim fillmiku silnik wszedł na wyższe obroty i gwizdu jak nie było, tak nie ma. Teoria, że to tylko kwestia braku wytłumienia w puszce upadła, teraz będziemy wypróbowywać kolejne. Tłumik Bonifacego zaczyna gwizdać już w okolicach 3,5 tysiąca obrotów, i to niekoniecznie na pełnym gazie.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Grudzień 09, 2018, 12:59:40 pm
A może będzie tak że:
1. Gwizd pojawia się kiedy tłumik się przepala?
2. Niechlujnie wykonany tłumik, najpodlejsze rzemiosło i może są zawirowania i jakieś zadziory które działają jak gwizdek?
3. Z innej beczki- Plus GSI tłumik fabryczny, po obcięciu fabrycznej końcówki i dospawaniu prostej z Ultera ( 3,5 tyś książkowo jest gwizd).
Może działa to jak gwizdek albo w ten sposób.

U mnie w wiejskim sklepie, pytałem sprzedawcę , ostał mu się jakiś do 125p, Poloneza, twierdzi że to te z tych co gwiżdzą.
Chyba zainwestuje te całe 30zł i spróbuje,oczywiście producent no name.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Grudzień 09, 2018, 13:04:47 pm
Ja na tych filmach w ogóle nie słyszę gwizdu.


Gwizd był tutaj



https://youtu.be/5TREApSR92U?t=1h23m28s

Też to chciałem napisać.  Daniel: to nie wolnoobrotowe V8, silnik Poloneza czy 125p trzeba porządnie rozkręcić żeby gwizdało:) Patrz start Fiatem 125p w przywołanym filmie.


post pod postem ale

piękny klasyczny gwizd- ale może tu w Prywatnym Śledztwie jest jakoś podłożony, bo zauważcie że granatowa Łada też tak gwizdała.

Niestety ja też z tym walczę i Brodnica z 2007 r ( współczesna) nie chce nawet zawyć:(.




Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 09, 2018, 14:21:55 pm
Też to chciałem napisać.  Daniel: to nie wolnoobrotowe V8, silnik Poloneza czy 125p trzeba porządnie rozkręcić żeby gwizdało:) Patrz start Fiatem 125p w przywołanym filmie.

Niemniej na niskich obrotach, tak powiedzmy 2-3 tys. powinien być taki niski gwizd, jak w tym Polonezie. Dobrze pamiętam ten dźwięk, w latach 90tych masa Fiatów i Polonezów tak gwizdała, a po roku 2000 wykrywało się na słuch Fiata i borewicza z 500 metrów po tym dźwięku.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 12, 2018, 13:18:47 pm
Mój EVO IV gwizdał po włożeniu tłumika ze 125p:
https://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Jak tylko otworzył się II przelot.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 12, 2018, 13:27:39 pm
Miałeś w nim dwa przelotowe i końcowy DF, czy inny układ?
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 13, 2018, 12:45:57 pm
Tak jest. 1 i 2 przelot z Caro, kołnierz, ucięte kolano ze 125p i jako 3 przelot ze 125p - stary piwniczny zapas z lat 80tych.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 13, 2018, 14:07:13 pm
To by potwierdzało, że gwiżdże tylko końcowy, i nad wykonaniem "repliki" będę musiał się skupić  :] Nie pamiętasz, czy to była Brodnica, czy coś innego?
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 14, 2018, 14:05:43 pm
Mój EVO IV gwizdał po włożeniu tłumika ze 125p:
https://www.youtube.com/watch?v=mspAYNzMOiQ
Jak tylko otworzył się II przelot.
Jaki kolektor wydechowy to to miało? Klasyczna dwururka z Caro, czy GSi?
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: OLO w Grudzień 14, 2018, 16:03:38 pm
Oczywiscie że GSI. Ale to nie miało wpływu na dźwięk.

To by potwierdzało, że gwiżdże tylko końcowy, i nad wykonaniem "repliki" będę musiał się skupić  :] Nie pamiętasz, czy to była Brodnica, czy coś innego?
Oczywiście że TYLKO! Tłumik był fabryczny z przełomu lat 70/80. Dziadek miał go jako zapas i jak pamiętam zawsze leżał w jego garażu.
drugi gwiżdzący mam w Wisience - podejrzewam że też daawna fabryka, trzeci gwiżdżący mam w EVO 9 (przejściówka). Ale to rzemiosło z nierdzewy.

Podejrzewam że jak tłumik jest pusty to dopiero zaczyna gwizdać. Warto zbadać ten trop.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 14, 2018, 17:25:48 pm
Czyli jednak kolektor GSi nie ma wpływu na gwizd. Na brzmienie wydechu borkowego, jak słychać po moim i filmiku OLO, też nie  <lol> Sprawę braku brzmienia "borka" załatwiał u mnie pierwszy tłumik z caro. Gdybym nie wypruł ostatniego tłumika z wnętrzności, pewnie byłby całkiem borkowy dźwięk.

Zajrzyj na poprzednią stronę, to zobaczysz, że niestety to jest zły trop. Powoli zbliżamy się w takim razie do tego, że jednak wymiary tłumika, ew. odległość ostatniej rurki lub "dziurkowanie" ma znaczenie, skoro kolejna nierdzewka (pewnie wykonana na wzór brodnicy) gwiżdże. Myślę, że w nowym roku wielka tajemnica "gwizdu" zostanie rozwiązana  :] Do tego zamierzam zrobić fuzję kolektora GSi z borkową dwururką celem zapewnienia komory rozprężnej za kolektorem, bez konieczności wsadzania 1 tłumika. Zobaczymy co z tego wyjdzie, i czy auto odzyska swoją elastyczność. Kolektora żeliwnego montował nie będę - za dużo babrania z jego obróbką.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 14, 2018, 17:37:09 pm
Oczywiście że nie! Gdyby to było tak jak piszesz, to inne auta nie miałyby szans gwizdać, a takie np. Subaru też lubi zagwizdać wydechem, przykład: https://www.youtube.com/watch?v=RA7eaQZyxeA .

Czyli jednak kolektor GSi nie ma wpływu na gwizd. Na brzmienie wydechu borkowego,
Ale na osiągi już ma, z taką długością odcinka 2-1 działa właściwie jak kolektor 4-1
Do tego zamierzam zrobić fuzję kolektora GSi z borkową dwururką celem zapewnienia komory rozprężnej za kolektorem, bez konieczności wsadzania 1 tłumika.
Tylko pamiętaj o tym, że odcinek 2-1 powinien mieć taką samą pojemność jak suma dwóch łączonych rur w odcinku 4-2.
owoli zbliżamy się w takim razie do tego, że jednak wymiary tłumika, ew. odległość ostatniej rurki lub "dziurkowanie" ma znaczenie, skoro kolejna nierdzewka (pewnie wykonana na wzór brodnicy) gwiżdże.
Przecież gwizd to jest fala dźwiękowa, a fala dźwiękowa to drgania gazu. Czyli coś musi w te drgania wprowadzić ten gaz. Może to być spowodowane wpadaniem w rezonans puszki i jakaś śmieszna interferencja fali, ale równie dobrze może to być jakiś zadzior powstały w wyniku niedbałego montażu tłumika etc. To jest szukanie igły w stogu siana, ale powodzenia.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 14, 2018, 21:46:17 pm
Gomulsky, w latach 80 z tego, co słyszałem z opowieści gwizdały prawie wszystkie fiaty (wystarczy nawet w ramach relaksu wsłuchiwać się oglądając "prywatne śledztwo" - gwizdają prawie wszystkie fiaty i polonezy, nawet w scenie, jak milicjanci jadą w nocy słychać przejeżdżające w tle "gwiżdżące" fiaty  :]

W motorze i auto technice motoryzacyjnej też się uskarżali na gwiżdżące tłumiki z FSO (fakt faktem po pewnym przebiegu od kupna, kilka tysięcy kilometrów), a tłumiki wykonane na wzór fabrycznych również gwiżdżą, przy czym opróżniona pucha fiatowska za nic w świecie nie chce gwizdać. Pewnie to jest wypadkowa kilku rzeczy, ale być może długość puszki i jakaś z pozoru drobna pierdoła pozwolą uzyskać ten efekt z opróżnionego tłumika fiata.

W 125p mam zamontowany rzemieślniczy tłumik z lat `80, nówka kupiona z graciarni polmozbytu - otwory w wewnętrznej puszce są nawiercone niedbale, pełno jest zadziorów sterczących do wewnątrz rury (wierconych chyba wiertarką), puszka jest pomalowana zwykłą farbą na szaro. Wytłumienia w środku podejrzewam, że nie ma, a jeśli ma, to jakieś kiepskie, które już dawno by się przepaliło. Fajnie ryczy, ale nie chce gwizdać nic a nic :).
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Chińczyk w Grudzień 14, 2018, 21:50:45 pm
Gomulsky, w latach 80 z tego, co słyszałem z opowieści gwizdały prawie wszystkie fiaty (wystarczy nawet w ramach relaksu wsłuchiwać się oglądając "prywatne śledztwo" - gwizdają prawie wszystkie fiaty i polonezy, nawet w scenie, jak milicjanci jadą w nocy słychać przejeżdżające w tle "gwiżdżące" fiaty  :]

Z tym, że jak ktoś już tutaj wspomniał w tym filmie jak i w wielu innych z tamtego okresu mogli podłożyć dźwięk. Nie twierdzę, że nie gwizdał, ale jak widziałem pare scen z tego filmu to wszystkie nic tylko gwiżdżą a głosu ryczącego Ochłapa prawie nie słychać, więc skłaniałbym się (przynajmniej w przypadku tego filmu) do tego, że mogli podłożyć te dźwięki.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 17, 2018, 22:38:54 pm
Z tym, że jak ktoś już tutaj wspomniał w tym filmie jak i w wielu innych z tamtego okresu mogli podłożyć dźwięk. Nie twierdzę, że nie gwizdał, ale jak widziałem pare scen z tego filmu to wszystkie nic tylko gwiżdżą a głosu ryczącego Ochłapa prawie nie słychać, więc skłaniałbym się (przynajmniej w przypadku tego filmu) do tego, że mogli podłożyć te dźwięki.

To normalne że dźwięk jest podkładany na etapie postprodukcji, ale skądś te dźwięki wzięli. Naprawdę wątpię żeby w polskim filmie umyślnie podkładali sample z gwiżdżącym wydechem.
Osobiście mam wyraźne wspomnienia z notorycznie gwiżdżącymi Fiatami i Polonezami, pamiętam to jak pierwsze wspomnienia wyglądu tych aut które kazały w mi po dojściu do dorosłości je kupować. Jak widok Poloneza w zimie wjeżdżającego pod górę bokiem na parking szpitala pośród ostrzegawczych okrzyków "Polonez podjeżdża, i widoku twarzy jego kierowcy za przednią szybą, który ewidentnie przeklinał pod nosem. ;)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: PatrykBe w Grudzień 17, 2018, 22:55:33 pm
Znalazłem na YT taki film - https://youtu.be/_Oss7sVlTNs
Tu na pewno dźwięk nie jest podłożony ;)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Grudzień 18, 2018, 10:17:44 am
Pamiętam ze swojej młodości takie kombi w kolumnie transportu sanitarnego. Zajebiście gwizdał, i chodził super. 100km/h wyciągał na III biegu w 13 sek.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Styczeń 21, 2019, 18:19:41 pm
Pojawił się ciekawy film https://www.youtube.com/watch?v=5XBJtGwfk88
komentarze autora

Ja w swojm Fso 125p ME wymieniłem cały układ wydechowy czyli tak od kolektora dwururka polmostrów srodkowa rura freoz a tumnik środkowy polmo brodnica z lat 80 tych a końcowy jakies rzemiosło tagże z lat 80 tych ale tumniki są fabrycznie nowe i może magia gwizdu polega na wypaleniu się tumnika końcowego lub trafialy się bez wyguszenia. Ale ostatnio czytalem bardzo ciekawy wpis na jednym z forum fso i miałem w garażu używany tumnik końcowy z polmostrowa i wywalilem z niego wyguszenie i pojawił się ten rasowy gwizd znany z polskich mustangów i polonezów borków : )

A i naciołem końcowke tak jak to było w tłumikach końcowych z Polmo Brodnica z lat 80 tych ^^

Wstawił też zdjęcia wnętrzności.
https://photos.app.goo.gl/2k5PFeptFtVWswy67
https://photos.app.goo.gl/pjaCZYMTwLzabZQL9
https://photos.app.goo.gl/Ne7CB6jT3EAxvsnG7
https://photos.app.goo.gl/6pYmZFh3xW2XxFAf6
https://photos.app.goo.gl/jp2snz9o2FU7BEhL6
https://photos.app.goo.gl/t8PwzG2ipiy3b8uC6
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 21, 2019, 19:40:53 pm
Super :) W takim wypadku popełniłem chyba tylko jeden błąd - nie ściąłem końcówki pod kątem, jak w brodnicy. W najbliższym czasie tak zrobię, ciekawe, czy efekt będzie identyczny, zdam relację :).
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Styczeń 21, 2019, 19:42:09 pm
No jest gwizd.
Czyli potwierdza się to o czym pisałem wcześniej, wypalanie się wkładu, ale może to działa tylko na rzemiosło z lat 80 jak i Brodnicę ale i ścięcie końcowy pod katem też coś daje... ???
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 21, 2019, 21:26:52 pm
Ja bym zaczął od samego cięcia końcówki, może się okazać że wywalanie wkładu nie ma związku ze zjawiskiem.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 21, 2019, 22:37:24 pm
Też tak myślę. Wywalenie wkładu nie dało u mnie kompletnie nic. Jak tylko wybiorę się do garażu, zetnę końcówkę i sprawdzę, czy gwizd się pojawi.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Bonifacy w Luty 02, 2019, 16:04:08 pm
Wrzucę kilka fotek, które mogą coś wnieść do tematu - ten z dłuższą puszką to gwiżdżący z nierdzewki, a ten drugi to Polmostrów współczesnej produkcji. W nierdzewnym coś grzechocze w środku, być może to resztki wytłumienia.

(https://farm5.staticflickr.com/4825/46045063465_5343232c1c_b.jpg) (https://flic.kr/p/2d9QZbz)
(https://farm5.staticflickr.com/4869/46959039251_39a6c2832d_b.jpg) (https://flic.kr/p/2exBmkM)
(https://farm8.staticflickr.com/7807/46045059315_67fd1a8076_b.jpg) (https://flic.kr/p/2d9QXX2)
(https://farm8.staticflickr.com/7880/46234562674_7b67e33d94_b.jpg) (https://flic.kr/p/2drAdGj)
(https://farm5.staticflickr.com/4813/46045057825_b0693d8cfa_b.jpg) (https://flic.kr/p/2d9QXvk)
(https://farm8.staticflickr.com/7831/46234559284_76b31cdde7_b.jpg) (https://flic.kr/p/2drAcFS)
(https://farm8.staticflickr.com/7806/46234558014_1ce4ddd7ec_b.jpg) (https://flic.kr/p/2drAciY)

W gwiżdżącym nierdzewnym rurka wylotowa jest dospawana do sitowej pod kątem, a ponadto jest nieco mniejszej średnicy niż w tłumiku Polmostrów
(https://farm5.staticflickr.com/4814/46234560694_c838686227_b.jpg) (https://flic.kr/p/2drAd7b)

I teraz wnętrze - rurka sitowa Polomstrowa wygląda tak
(https://farm5.staticflickr.com/4827/46045060545_b7284fcb7d_b.jpg) (https://flic.kr/p/2d9QYje)
A w gwiżdżącym nierdzewnym jest taka
(https://farm8.staticflickr.com/7907/46959035491_ecd5142822_b.jpg) (https://flic.kr/p/2exBkdX)
(https://farm8.staticflickr.com/7859/46959036441_b1fbae2868_b.jpg) (https://flic.kr/p/2exBkvk)
(https://farm8.staticflickr.com/7927/46045062495_875f75f1ba_b.jpg) (https://flic.kr/p/2d9QYTR)
(https://farm5.staticflickr.com/4852/46959037891_91424378a4_b.jpg) (https://flic.kr/p/2exBkWk)
(https://farm8.staticflickr.com/7859/46959036441_b1fbae2868_b.jpg) (https://flic.kr/p/2exBkvk)

Tak to wygląda zamontowane w samochodzie
(https://farm8.staticflickr.com/7870/46907275562_f3f095ca0f_b.jpg) (https://flic.kr/p/2et33No)

A tak wygląda połączenie rurki wylotowej z sitową
(https://farm8.staticflickr.com/7881/32018357847_c1fc1897aa_b.jpg) (https://flic.kr/p/QMmshx)
(https://farm8.staticflickr.com/7869/32018357717_7688439b39_b.jpg) (https://flic.kr/p/QMmsfi)
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Luty 02, 2019, 17:03:57 pm
Ściąłem międzyczasie w swoim tłumiku końcówkę pod kątem. Nie chciało mi się demontować znowu całego tłumika na mrozie, więc uciąłem na tyle, ile pozwalał, nie uszkadzając zderzaka. Gwizdu brak, ale nie ten kąt i końcówka rurki. Następna próba -> tłumik Bonifacego u mnie pod koniec lutego. Jak zagwiżdże - próbuję ściąć identycznie aktualny wybebeszony tłumik, jak nie zagwiżdże -> robimy replikę gwiżdżącej nierdzewki z relacją na forum :).
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 24, 2019, 00:17:12 am
No i sprawdzone, Bonifacy zawitał na Śląsk, przywiózł auspuff, który zagwizdał z kolektorem GSi oraz środkowym tłumikiem z borewicza :) Teraz pozostaje tylko wykonać dokładną kopię :)

https://youtu.be/n-Y27U6giJU
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Marzec 24, 2019, 01:00:02 am
No to już coś wiemy  <jupi> . Wam obu należy się co najmniej po flaszce dobrego trunku za wkład w poszukiwanie źródła gwizdu  :) . Ciekawe czy na tłumikach z caro też by zagwizdał.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 24, 2019, 01:45:28 am
Dzięki :) Myślę, że tak. Tłumik gwiżdże od okolic 3,5 tysiąca obrotów, najmocniej przy bucie w podłodze. Przy jeździe z prędkościami rzędu 110-120 km/h delikatnie pogwizduje. Swoją drogą, wytłumienie w szerokim caro jest lepsze, niż w przejściówce, znacznie mniej słychać gwizd w środku auta, niż w aucie Bonifacego :). Wymiary zdjęte, więc w najbliższym czasie będziemy się pewnie starali wykonać kopię, która zagwiżdże. Najwięcej frajdy jest przy dynamicznym ruszaniu   <spoko>

https://www.youtube.com/watch?v=WeUrhP2tNZU&feature=youtu.be
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Marzec 24, 2019, 09:41:03 am
Dzięki :) Myślę, że tak. Tłumik gwiżdże od okolic 3,5 tysiąca obrotów, najmocniej przy bucie w podłodze. Przy jeździe z prędkościami rzędu 110-120 km/h delikatnie pogwizduje. Swoją drogą, wytłumienie w szerokim caro jest lepsze, niż w przejściówce, znacznie mniej słychać gwizd w środku auta, niż w aucie Bonifacego :). Wymiary zdjęte, więc w najbliższym czasie będziemy się pewnie starali wykonać kopię, która zagwiżdże. Najwięcej frajdy jest przy dynamicznym ruszaniu   <spoko>

https://www.youtube.com/watch?v=WeUrhP2tNZU&feature=youtu.be


I to jest ten dźwięk który pamiętam.
Wykonaj kopię i podziel się bo tego gwizdu szukam od około 2009 roku.
ps. u mnie Plus od około  3500obr/min po założeniu końcówki Ulter tez zaczął gwizdać jednak to nie jest to.
Nawiasem mówiąc to nowa Brodnica w 125p  nigdy tak nie zagwizdała.
Coś tam z siebie próbuje wydawać  ale to nie to.



Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: PatrykBe w Marzec 24, 2019, 11:01:24 am
Udało mi się uzyskać gwizd. Środkowy to Kant, sprawdzę co jest wybite, bo już zapomniałem, a końcowy to Polmostrów 2004r. Z Borewicza. Z tą kombinacją u mnie jest gwizd. Myślę, że to zasługa gabarytów i przepływu powietrza. Po przyłożeniu nogi do układu z Caro jest mały przepływ powietrza, a przy mojej kombinacji podmuch powietrza faluje spodniami. Zamieszczam na dolę filmik:
https://youtu.be/snSfsk4LOvM
Daniel to nie może być wina końcówki u mnie jest prosta i gwizda.
https://youtu.be/ZKcKEN20XfQ
Btw: nasze Caro gwizdzą obydwa inaczej
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Marzec 24, 2019, 12:44:16 pm
Możesz zrobić zdjęcie jak u ciebie wygląda sitko w końcowym ?
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 24, 2019, 13:18:02 pm
Udało mi się uzyskać gwizd. Środkowy to Kant, sprawdzę co jest wybite, bo już zapomniałem, a końcowy to Polmostrów 2004r. Z Borewicza. Z tą kombinacją u mnie jest gwizd. Myślę, że to zasługa gabarytów i przepływu powietrza. Po przyłożeniu nogi do układu z Caro jest mały przepływ powietrza, a przy mojej kombinacji podmuch powietrza faluje spodniami. Zamieszczam na dolę filmik:
https://youtu.be/snSfsk4LOvM
Daniel to nie może być wina końcówki u mnie jest prosta i gwizda.
https://youtu.be/ZKcKEN20XfQ
Btw: nasze Caro gwizdzą obydwa inaczej

Zmień olej w skrzyni. U mnie też już się pojawił problem z wrzucaniem biegów w górę i nowy olej załatwił sprawę.

Co do tłumika: fajny gwizd ale np. nie założyłbym tego do Rovera. Jeździłem przez parę miesięcy z tłumikiem z borewicza i o ile dźwięk nawet bez gwizdu był fajny, to prawdopodobnie zredukowana średnica końcówki była winna temu że auto straciło moc na wysokich obrotach. Po mieście było spoko, bo moment z dołu został, może nawet był ciut elastyczniejszy, ale nie szło tym autem wyprzedzać, rozkręcałeś motor licząc że wyda trochę mocy powyżej 5 tys. a on wtedy zdychał.

Co ciekawe bardzo fajnie chodził i brzmiał Rover z zwururuką zamontowaną zamiast tłumika końcowego, dźwięk trochę jak R6 sprzed 50 lat, i góra odetchnęła.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: PatrykBe w Marzec 24, 2019, 21:51:19 pm
Skrzynia będzie ogarniania :)
Co do mocy szczerze to nie czuję różnicy
Majonez ogarnę jutro i wrzucę
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 24, 2019, 22:14:02 pm
Myślę, że jednak podobnie brzmią te nasze wydechy, tylko youtube przekłamuje dźwięk. Zresztą, w tym tygodniu przekonamy się na żywo :). Masz zdjęcie tych tłumików przed montażem, jakieś dokładniejsze? U mnie polmostrów końcowy i środkowy sam z siebie za chiny nie chciał gwizdać, ale to współczesny wyrób. Jakiś detal za to odpowiada, pytanie, jaki. Przepalenie tłumika na pewno nie.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Marzec 24, 2019, 22:35:36 pm
Nie wiem co powoduje gwizd, ale logika nie wiem czy dobrze kombinuję podpowiada iż na magiczny gwizd ma wpływ tylko i wyłącznie rurka sitkowa wewnątrz tłumika. Nie wiem jak jest to produkowane ale napewno na przestrzeni lat zmieniały się wielkości oczek w tyk sitku ( nowsze maszyny etc). Na zdj od Bonifacego widać że w gwizdawce otwory mają większą średnicę, dla pewności trzeba by sprawdzić jeszcze jak te otwory są wykończone, czy nie ma na nich zadziorów itp które też mogą powodować zjawiska falowe i w efekcie gwizd. Daniel ja na twoim miejscu w twoim tłumiku rozwierciłbym otwory sitla do średnicy otworów  z gwizdawki. Teraz jeszcze przydało by się zdj otworów z tłumika od Patryka i jeżeli są podobnej średnicy jak u Bonifacego to być może zagadka się nam rozwiązała. A jeżeli jest inaczej to jedna hipoteza zostanie obalona.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: PatrykBe w Marzec 24, 2019, 22:59:51 pm
Ja oprócz tego sitka dołożyłbym przepływ powietrza.
Środkowy tlumik u mnie to duży fiat wybite na nim "edex", końcowy to borek Polmostrów 2004
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 24, 2019, 23:02:21 pm
Środkowy nie ma nic do rzeczy, bo jak widać na kompletnie różnych i tak gwiżdże - to kwestia tylko tłumika końcowego, co mocno ułatwia sprawę :). Faktycznie wielkość oczek może mieć wpływ. Nie ma na nich zadziorów na pewno - sprawdzone. Zwykła rura perforowana z gładkimi oczkami.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: PatrykBe w Marzec 25, 2019, 15:58:31 pm
https://images92.fotosik.pl/149/863506ae7a42707fmed.jpg
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a55bcbabb1ba78fb
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 25, 2019, 16:29:24 pm
to wam chodzi o taki chamski wysoki ton gwizdu - eee to slabo, tak jak w jakims niedorobionym tlumiku ;p
myslalem, ze chodzi o nizszy ton gwizdu z charakterystycznym chrypnieciem, ktory mialem w DFie (z silnikiem AB),

a tu jest typowy gwizd, wiec zwykly gwizdek zalatwilby sprawe ;>
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: MateuszCOMPANY w Wrzesień 05, 2023, 17:27:53 pm
Kiedyś czytałem że komuś udało się uzyskać gwizd poprzez nawiercenie tłumika w odpowiednim miejscu niedużym wiertłem.

A tak wogóle to gwiżdżące tłumiki były w PRLu zmorą kierowców. Czasami nawet nowe Brodnice potrafiły gwizdać, a właściciele namiętnie je reklamowali i pisali zażalenia do zakładów produkcyjnych bo to był wstyd gdy nowy Fiat albo Polonez grał fletem z wydechu
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: ceva w Wrzesień 05, 2023, 17:36:15 pm
nawet nowe Brodnice potrafiły gwizdać
Brodnica nie gwizdała, a na pewno nie te z ostatnich serii.
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Wrzesień 05, 2023, 17:58:53 pm
nawet nowe Brodnice potrafiły gwizdać
Brodnica nie gwizdała, a na pewno nie te z ostatnich serii.

Owszem gwiżdżę, nawet ostatnia seria pod warunkiem że się zacznie wypalać.
 
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: ceva w Wrzesień 05, 2023, 18:15:14 pm
To moje jakoś nie chciały... <marzyciel>
Tytuł: Odp: Świzdu-gwizdu z tłumika FSO !
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Wrzesień 05, 2023, 20:36:42 pm
To moje jakoś nie chciały... <marzyciel>

Kiedyś o tym pisałem, że nowa Brodnica nie gwizdała ( zaczeła po 10 latach jak sie przepalała), rzemiosło w 125p z silnikiem Poloneza gwizdało, no name zrobione  z grzejnika rurowego także.