FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Maxiu w Luty 13, 2009, 22:51:00 pm
-
Witam,
Przydałoby mi się założyć wspomaganie kierownicy... Ale mam jedną kwestię której nie potrafię rozwiązać. Mam Caro 1.6 GLE (nie mam otworów, ani nadlewów pod otwory mocowania pompy, pompka paliwa mechaniczna), wspomaganie jest JKC. Wyciąganie silnika i wiercenie otworów to jak dlamnie za duży hardcore, więc może macie jakieś inne pomysły? Słyszałem coś takiego, że sie dorabia wspornik, który przykręca sie do pod/do poduszki silnika...
czekam na odp.
-
mam 2 takie wsporniki. oba na sprzedaż. jak co pisz PW a napisze Ci co i jak
-
pamietaj jeszcze o wycięciu ściany grodziowej .
-
poniżej kilka fotek wspornika:
(http://img7.imageshack.us/img7/2600/dsc00013vs0.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img14.imageshack.us/img14/5441/dsc00014nw6.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img17.imageshack.us/img17/9131/dsc00015dl3.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img17.imageshack.us/img17/5310/dsc00016vx0.jpg) (http://imageshack.us)
-
Jaki pasek do napędu pompy mam kupić?
-
Czy ktoś ma może rysunek techniczny tego wspornika ? Kolega ma abimexa i chce zaszczepić sobie wspomkę.
A Maxiu, kupujesz zwykły pasek klinowy.
-
http://polonez_1.6gle.webpark.pl/
Stingerek, chodzi mi o długość, na jdenym ze zdjęć z tej stronki widac pasek 6285mc= 9,5....10x763 i taki kupie dzisiaj.
Jak kolega ma abimexa no to juz powinien mieć nadlewy i otwory pod wspornik (orginalny). Jeżeli ma nadlewy, ale bezotworów to ten wspornik bedzie pasował dopiero po ich zeszlifowaniu, bo inaczej bedzie się o nie opierał, taki pisze twórca tej stronki.
-
ja w swoim abi nie zeszlifowałem nadlewów i dorobiony wspornik przylegał idealnie, poza tym po założeniu paska był on na tyle napięty, że nie musiałem dawać napinacza
-
Potwierdzam powyzsze, jak wspornik przylega do nadlewow nic mu nie jest, pod warunkiem ze jest gladki - bo jesli nie ma wspawanych szpilek tylko zwykle sruby z lbami, to jest kiepsko.
-
No i wszystko jasne :lol:
[ Dodano: 29 Cze 2009 20:40 ]
Mam jeszcze pytanie: mam osłonę gumową do przekładni ze wspoma, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów, czy jak?
-
, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów
dokladnie tam
-
No i wszystko jasne :lol:
[ Dodano: 29 Cze 2009 20:40 ]
Mam jeszcze pytanie: mam osłonę gumową do przekładni ze wspoma, czy ta guma przychodzi miedzy przegrodę, a wspornik pedałów, czy jak?
Powinieneś ją nałożyć na przekładnie po jej zamontowaniu, a przed przykręceniem wałka od kierownicy, z drugiej strony zakładasz ją na wspornik (z tego co kojarzę powinno sie dać na przykręcony), chyba że n ie masz oryginalnego wspornika tylko tniesz ten stary z mała dziurą, to wtedy raczej tego nie założysz, i możesz komuś kto nie ma odstąpić :)
Szkoda że za chinskiego boga nie da sie tej gumy nigdzie kupić :(
-
jak masz caro mr93 to powinieneś mieć już otwór pod tą gume, więc musisz tylko wydłubać starą (ciężko wychodzi bo ma w środku kawałek blachy) i wstawić nową. najlepiej popuścić wspornik pedałów i jedną śrubę od serwa. następnie śrubokręt i wyciskasz
-
jak masz caro mr93 to powinieneś mieć już otwór pod tą gume, więc musisz tylko wydłubać starą (ciężko wychodzi bo ma w środku kawałek blachy) i wstawić nową. najlepiej popuścić wspornik pedałów i jedną śrubę od serwa. następnie śrubokręt i wyciskasz
Nie ma Mr93 to po pierwsze, po drugie większy otwór pojawił się dopiero przypuszczalnie w 1995r. Mam mr93 produkcja ~wrzesień/październik i nie miałem większej dziury na przekładnię.
-
Nie ma Mr93 to po pierwsze, po drugie większy otwór pojawił się dopiero przypuszczalnie w 1995r. Mam mr93 produkcja ~wrzesień/październik i nie miałem większej dziury na przekładnię.
Zgadza się :) Miałem 2 poldy z 1994 i nie było tam dużego otworu. Pojawił się dopiero w 1995 roku podczas kolejnej modernizacji -oprócz niego zmieniono tez parę innych rzeczy np tylna wiązka instalacji w peszelu a nie izolacji, dodano pochłaniacz par paliwa i przerobiono wlew tak aby nie wchodził pistolet z ropa oraz dodatkowe odboje na belce zawieszenia przedniego. Mam kolegę który tez ma 95r i były te same zmiany co u mnie z tym ze on miał hamulce starego typu a ja miałem tzw przejściówkę czyli stare zaciski montowane już tak jak Lucas
-
to sorry, mój błąd, ale słyszałem że mr93 ma już ten otwór. Mimo wszystko w 95 roku dziura jest odpowiednia,a co do zacisków, to u mnie były z przodu, więc tak jak lucasy
-
No to już wspoma siedzi w aucie i działa. Wrażenia z jazdy.... bezcenne. :mrgreen: Auto zrobiło się bardziej zwrotne ze względu na inne przłożenie przekładni. Wszystko odbyło sie bez większego bólu. Jak by się ktoś pytał o otwór w przegrodzie to dodam od siebie, że wystarczy wstępnie wyciąć kwadrat, którego dł. boku wynosi tyle co srednica orginalnego otworu i poźniej powiększać az łeb przekłądni wejdzie. Śruby które trzymająteraz blache i wspornik poduchy silnika dałem o 5mm (25mm) dłuższe niż orginalne (M10x1,25 , 20mm, 8.8), musiałem odgiąć przewod paliwowy bo byt się spotkał z króćcem pompy, kiernownice udało mi sie założyć poprawnie za 5 razem :twisted: , nie polecam patrzec na wybite znaki, bo i tak co innego w praniu wychodzi. Ogólnie zajęło mi to ok 30h, robiłem sam, i w sumie pod koniec już mi sie niechciało powoli. Jak zrobie zdjęcia to dodam.
-
odgiąć przewod paliwowy
problem pojawia się też w 125p . Trzeba przewód paliwowy skrócić i dorobić brakujący kawałek . u mnie wychodzi teraz razem z przewodami hamulcowymi i biegnie po fartuchu .
-
Właśnie założyłem wspomaganie JKC w 125p i tylko lekko odgiąłem przewód paliwowy w stronę przodu auta.
Przy okazji podpowiem że:
- otwór pod przekładnię najłatwiej powiększyć piłą lisicą a nie kątówką, trzeba tylko wyciąć prawy dolny róg - gdy się patrzy stojąc z przodu przed autem
- zbiornik płynu wspomagania zamontowałem do uchwytu zbiornika płynu chłodniczego, z użyciem opaski od Poldka
- trzeba obrócić moduł zapłonowy wtyczkami do góry, ale musi być ten mniejszy, w większym trzeba obciąć ostanie żebro radiatora
- trzeba przenieść cewkę zapłonową na nadkole powyżej modułu
Dzięki temu przewody łączące podzespoły wspomagania nie będą kolidowały z elementami zapłonu.
Dodam że przyjemność z jazdy 125p ze wspomaganiem jest olbrzymia :-)
-
ja przeniosłem duży moduł hybryda pod samą końcówkę ściany grodziowej na fartuch błotnika , cewkę dałem w org miejsce modułu a zbiorniczek od płynu między filtr powietrza a serwo . tylko za 1 razem zrobiłem nieco za długi przewód zbiorniczek pompa i jak rozgrzewał się silnik to go zasysało i pompa wyła . Ale po skróceniu jest ok 20 tyś km ok . dół otworu na przekładnie wycina się aż do podłużnicy prawie .
-
Znalazłem zdjecie przyrządu A. 00001 do blokowania wału korbowego w celu odkręcenie śruby koła pasowego.
(http://img196.imageshack.us/img196/7231/dsc02041b.th.jpg) (http://img196.imageshack.us/i/dsc02041b.jpg/)
-
witam! SEBA czy posiadasz jeszcze te wsporniki pod wspomaganie ?
-
Maxiu#1935, musisz poinformować Trzeciaka i Morawskiego o nowym przyrządzie :mrgreen:
-
JA BYM SIE PODPIĄL POD STARE ZADANE PYTANIE, CZY SĄ GDZIEŚ DOSTĘPNE WSPORNIKI POD POMPE WSPOMAGANIA?
mam Atu 1.6GLI `96 - zakladam wspomaganie we wlasnym zakresie.
dzieki z góry za info.
-
Zrób sobie z blachy 5mm, wymiary były gdzieś na forum w tematach o wspomaganiu.
-
ale jak z blachy :)))) przeciez nie mam jak :)) myslalem ze moze ktos klubowiczów ma taki ajzol i móglby go sprzedać....
co koledzy ?? nikt nie dysponuje takim wspornikiem ??
[ Dodano: 21 Lut 2010 21:32 ]
Paowie ,
czy montując przekladnie w Atu `96 - mam na mysli przekladnie do wspomagania ZF - powinienem miec juz oryginalnie większy otwór ?? może obejdzie się bez dodatkowego szlifowania.....
-
Powinienes, ja w aucie z marca 96 juz mialem. Napisz w ogłoszeniach ze szukasz takiego wspornika, może ktoś ma na zbyciu.
-
odezwij się do mnie - powinienem mieć taki wspornik
-
Ciekawa pozycja do literatury tematu :
http://www.polonez16gle.republika.pl/
-
no wlasnie ta literatura moze i ciekawa, ale autor pisze, że do ABimex kolo pasowe musi być trójbieżne. po co ??? trójbieżne jest potrzebne przy klimatyzacji a ja takowej rzecz jasna nie posiadam :))
-
Zdaje się, że abimex robił koła od razu trójbieżne. czy klima była czy nie.
-
z tego wzgledu ze podwojne kolo pasowe do abimexa to takie troche yeti:)
-
chyba niemożliwe.....robiliby d razu trójbieżne? przecież to bez sensu. chociaz u nas to nigdy nic nie wiadomo. ale nie wydaje mi sie. ja czekam wlasnie na info do jutra, bo mam na oku niby dwubieżne do abimex, ale muszą sprawdzić, czy to przypadkiem nei do bosch.
i tu wlasnie - różnica z tego co wiem optyczna jest taka, że kolo pasowe do BOSCH ma jakby taką zębatke prawda ? a w abimex tej jakby zębatki brak.....
czy mam racje ?
pozdrawiam
tom
-
Może Abimex miał być z założenia wypasioną wersją Poldonów ale z czasem stwierdzili, że na klimie można zaoszczędzić i nie wkładali nagminnie tylko od święta. Moje koło jest również trójbieżniowe. A moja wspoma nadal leży i czeka na... wspornik :D
-
Wspome zamontowałem rok temu w moim 1.5 GLE. Sprawiłem sobie wsporniczek, który założyłem na śruby od pomby paliwowej, a czołową część na śrubie mocującej osłone rozrządu. Do dzisiaj śmiga.