Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 22:26:32 »
Udało mi się wytargać nagrzewnice bez ruszania części z parownikiem. Jest to wykonalne, tylko trzeba się trochę pobawić. Trzeba odkręcić pedal gazu, odkręcić całkowicie blaszane mocowanie obudowy nagrzewnicy na tunelu środkowym i dopiero jako tako idzie to wyjąć. Oczywiście nie bez przeszkód bo przeszkadza  górne mocowanie na belce, obok obudowy parownika. Ale już to opanowałem i idzie to z powrotem włożyć na miejsce. Płukalem cały układ jakimś tam specyfikiem do czyszczenia układów chłodzenia i podpiąłem też pod silnik nagrzewnicę, to może coś jej pomoże, bo strasznie słabo grzała w zimie. Przepływ wody jest, to nie wiem, co za cholera. Spróbuję jeszcze wyjąć sam grzejnik i wygotować w occie. Sprawdzę też klapy, czy wszystko się otwiera i zamyka bez problemu. Te uszczelnienia z gąbki, to też bardzo mądry pomysł. Może by coś innego zastosować?
2
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Dzisiaj o 22:20:09 »
Na razie nie dam rady obejrzeć mojego korytka. Czyli lepiej szukać nowego korytka, a jak nie znajdę, brać szybę używkę kompletną z korytkiem?
3
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 21:31:31 »
Nie ma to sensu. Akurat przednie zawieszenie to element do którego w tym aucie nie można się przyczepić. Tylne - jest, owszem, do poprawy.
Swoja drogą, ciekawe jak rozwiązali przednie zawieszenie w analogu.....

Przednie zawieszenie Analoga było wzorowane na Ładzie Samarze.
4
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mruk1313 dnia Dzisiaj o 21:23:31 »
W końcu pobawiłem się z pokrywą zaworów w 125p z silnikiem poloneza. Walczyłem z drżącym pedałem gazu. Po bliższych weryfikacjach, konsultacjach okazało się że pokrywę zaworów którą posiadam, ma wyższy odlew na tzw sierżancie . A wcześniejsza pokrywa ( złachana, pęknięta z napisem 1500) ma odlew niższy ( cały czas mowa o polonezowskim silniku) Wniosek, taki że cięgno ocierało mi o wąż odmy oraz o drugie cięgno sterowania przepustnicą w gaźniku. Podszlifowałem owy nadlew , jest lepiej.
A może ktoś poratuje pokrywą zaworów od 125p z silnikiem poloneza z napisem fso i niskim odlewem na tzw sierżancie ( 1989-1991)?
5
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Dzisiaj o 21:17:13 »
Potwierdzam, korytko koroduje. W swoim polonezie musiałem jest spawać bo się rozeszło i nie trzymało szyby. Ponadto szyba jest osadzona w nim za pomocą gumowej uszczelki. Jeśli będzie ta guma zbutwiała, to najlepiej jest nowà wyciąć ze starej dętki od roweru.
6
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tales dnia Dzisiaj o 21:16:55 »
Nie ma to sensu. Akurat przednie zawieszenie to element do którego w tym aucie nie można się przyczepić. Tylne - jest, owszem, do poprawy.
Swoja drogą, ciekawe jak rozwiązali przednie zawieszenie w analogu.....
7
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tales dnia Dzisiaj o 21:12:43 »
Szyba jest obsadzona w takim metalowym korytku, chyba jeszcze poprzez element gumowy. Ale faktycznie, często owo korytko jest zgnite - woda spływa po szybie i stoi w tym korytku. Wymiana szyby w drzwiach to nie jest skomplikowana sprawa.
8
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Dzisiaj o 19:55:21 »
Najważniejsze, żeby ten "metal" był w dobrej kondycji, bo np. w autach stojących pod drzewem rdzewieje i gnije, rozpada się - a wtedy szyba wpada do środka drzwi.

Jak masz uszkodzoną szybę, to resztę "wybijesz" z uchwytu. Nowa jest montowana, jeśli się nie mylę, na ścisk. Ale grzebałem tam 10 lat temu (jeszcze w zgniłym polonezie), mogę źle pamiętać.
9
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 19:49:58 »
Z tego co mi wiadomo to maciek89 właśnie jest na etapie budowy takiego moda.

Kompletnie niecelowe. Wymaga modyfikacji zwrotnicy i kielicha sprężyny, bo trzeba gdzieś posadzić łożysko kolumny. W standardowym McPhersonie jeszcze wszystkie siły idą w kielich, co w Polonezie nie ma miejsca bo odbój jest na belce i to można zostawić. Standardowo w McPhersonie nie da się ustawić niczego poza zbieżnością, przy przeróbce w Polonezie dałoby się, tylko po co wyważać otwarte drzwi, skoro wszystkie możliwości regulacji już istnieją.

Kupa roboty tylko po to żeby uzyskać takie same możliwości jakie już były, przy czym zwiększą się obciążenia tulejek wahacza dolnego, bo już nic poza nim nie będzie trzymać kąta pochylenia koła przy przeciążeniu bocznym.

Więc prawdopodobnie żeby tulejka nie padała co kilkaset km. trzeba by również zastosować inne wahacze dolne z dwiema i większymi tulejami zamiast jednej, a to z kolei oznaczałoby likwidację możliwości regulacji kąta wyprzedzenia i łatwego eksperymentowania z różnymi kątami pochylenia koła, za to wymusiłoby również zastosowanie nowej belki, więc albo trzeba by wyrzeźbić do niej jakieś ramiona pod odboje jak w Polonezie, albo zdać się na odboje w McPhersonie. Tylko że przy tym drugim wariancie, przy dobiciu na większej dziurze na kielich będą działać siły, których konstruktorzy nadwozia w projekcie nie przewidzieli.
10
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 19:44:13 »
wiele problemów związanych z istniejącym zawieszeniem.
O jakich problemach mówisz?

Z tego co mi wiadomo to maciek89 właśnie jest na etapie budowy takiego moda.

Widzę, że banned mnie ubiegł w temacie.

Strony: [1] 2 3 ... 10