Autor Wątek: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU  (Przeczytany 3073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« dnia: Styczeń 11, 2012, 14:33:52 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Wie cos ktos na ten temat, jest to czegos warte czy kolejny bajer do naciagania ludzi?

http://moto.allegro.pl/wariator-kata-wyprzedzania-zaplonu-ac-tap-01-i2025499641.html
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2012, 15:08:56 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
fajne ale drogie. to samo można chyba osiągnąć przesuwając czujnik położenia wału wstecz, bo domyślam się że chodzi tu o przyśpieszenie zapłonu do gazu
polskifiat.jazda.pl

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2012, 15:21:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no nie to samo co przesuniecie czujnika ,bo tu po wgraniu nowszego firmawar(dostepny na plytce) mozna zbudowac mape 2D i 3D,
troche sie bawilem roznymi mapami,ale efektow jakos nie zauwazylem - ktos kto z map nei korzystal ,a tylko z przesuniecia stalego w Lanosie podobno efekty odczol
teraz Poldek stoi ,wiec mam przerwe w strijeniu ,

dzialac raczej dziala ,bo koles mial wymodzony silnik w UNO turbo i korzystal z TAPa nietypowo ,bo mial zle CPWK ustawiony ,
no i TAP mu zgubil ustawienia ,czyli ustawil sie na 0 i korba wyszla bokiem,
normalnie jakby zgubil ustawienia to sie nic nie stanie ,bo kat bedzie seryjny,

u mnie jeszcze nie zgubil wartosci w czasie jazdy,

najprosciej to ustawic mape 2D ,bo z 3D trzeba troche pojezdzic ,zeby miala sens
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2012, 19:49:37 pm »

Offline NeoN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Motorsport; Audi 90 Sport Quattro 20v
Jeżeli chodzi o sens przyśpieszania zapłonu przy LPG to jest duży i różnica jest bardzo odczuwalna. W moim Golfie 2.0 8v mam wyprzedzony zapłon za pomocą aparatu zapłonowego. W stosunku do ustawienia zalecanego przez producenta to różnica w osiągach jest znaczna. Zwłaszcza moment obrotowy w niższych partiach obrotów jest odczuwalnie większy, reakcja na uchylenie przepustnicy też dużo lepsza. Wariator też mam, kupiłem do Alfy 1.6 TS ale jeszcze nie było czasu zamontować. Jak się uda założyć to opiszę jakie efekty.

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2012, 21:51:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
Jakby ktoś coś upędził i chciał na tym pojechać to taka zabawka się przyda, potencjalnie destylat ze STAGiem może dać +15% mocy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2012, 23:58:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
etanol to moze dac wiecej mocy,ale przy doladowaniu lub wtrysku bezposrednim,
niestety ,ale etanolu trzeba duzo wcisnac do cylindra,zeby jechac ,a to nie sprzyja napelnianiu cylindra mieszanka,
ten sam problem co w LPG,
dlatego silniki najwiecej mocy maja na benzynie

a druga sprawa,ze to nie jest STAG ,tylko TAP  :d
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 13, 2012, 13:52:58 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
Zapomniałem dodać że etanol nie potrzebuje tyle tlenu co benzyna, dlatego by wypadało dać większe wtryski.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 13, 2012, 15:28:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stosunek Lt benzyny i etanolu  0.61 ,stosunek wartosci opalowych 1.64 ,
1.64*0.61 = 1.00,
ale stosunek wartosci opalowych mieszanki stechiometrycznej 0.96 dla etanolu,
jakby nie patrzec jest w plecy,
zeby uzyskac przewage w mocy o 15% to trzeba zrobic 19% - jakos duzo jak na samo przyspieszenie zaplonu,jest tam troche oktanow ,ale czy az tyle ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: WARIATOR KĄTA WYPRZEDZANIA ZAPŁONU
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2012, 15:41:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6594
  • Płeć: Mężczyzna
LPG 115 oktanów
Etanol 129
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E