Autor Wątek: Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia  (Przeczytany 2395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« dnia: Styczeń 04, 2008, 19:47:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam

Większość wie jak działa amortyzator. Jest to tłok z zaworkami zatopiony w oleju. Podczas pracy zawieszenia tłoczek się przemieszcza a olej przelewa się poprzez zaworki.

Jak zatkamy zaworki to amory staną i zawieszenie przestanie pracować.

A jakby to wykorzystać...


Stosując nieco teorii fizycznych z zakresu hydrauliki łączymy oba amory na krzyż czyli komorę z nad tłoka z jednego z komorą z pod tłoka drugiego i na odwrót. Jak oba tłoki przemieszczają się w jednym kierunku wszystko działa normalnie. W drugą stronę ruch w przeciwnych kierunkach wytwarza siły przeciwdziałające przemieszczeniu. Innymi słowy działać to będzie jak standardowy stabilizator.

Myślałem aby zbudować to w oparciu o belkę amortyzatorów z pluszaka...

NO panowie a teraz do OT-pa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2008, 20:38:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
juz ze zdwa latata temu o tym myslalem

tylko doszedlem do wniosku ,ze jednoczesne ugiecie obu kol moze spowodowac efekty uboczne w uszczodzeniu czegos w tym ukladzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2008, 21:26:17 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak oba tłoki przemieszczają się w jednym kierunku wszystko działa normalnie.
No właśnie nie będzie działać normalnie bo przy jednoczesnym ugięciu dwóch amortyzatorów to olej spod tłoków będzie jednocześnie utwardzał oba amortyzatory . Pomysł ciekawy ale jak to by było takie proste to już dawno ten patent by zastosowali spece od WRC albo francuzi w cytrynach  zamiast  do bólu skomplikowanego zawieszenia hydro pneumatycznego .

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:17:42 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1180
A tymczasem firmy stosują niezawodny, prosty konsrukcyjnie gruby pręt...
Bociek - chyba wyzwań Ci brakuje.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:22:23 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
zawieszenie hydrolastic to było coś w ten deseń. tylko tam był przód z tyłem połączony a nie jedna strona z drugą. podobno spisywało się to bardzo dobrze. auto było komfortowe i jednocześnie nie przechylało się na zakrętach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:29:28 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "OLO35"
A tymczasem firmy stosują niezawodny, prosty konsrukcyjnie gruby pręt.
A my zamiast poduszek powietrznych od tira i skomplikowanego układu pneumatycznego z samo poziomowaniem stosujemy dwie wyklepane blachy czyli resor półeliptyczny  dokręcony do dyfra ! I też jest git !

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2008, 00:09:46 am »

matheus

  • Gość
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx  :mrgreen:

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2008, 16:15:18 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "matheus"
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx


zrobiono jeden egzemplarz z takim zawieszeniem. Niestety pozostało to na etapie jednego jeżdżącego prototypu :?
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Mega OT na Technice: Hydrauliczny stabilizator zawieszenia
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2008, 18:15:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "BARTEK#1925"
Cytat: "matheus"
to jak już chcecie się tak bawić to proponuje przeszczepić całe hydro zawieszenie z citroena bx


zrobiono jeden egzemplarz z takim zawieszeniem. Niestety pozostało to na etapie jednego jeżdżącego prototypu :?

na simrze jest niedokonczona praca dyplomowa w postaci Borka na totalnie hydraulicznym zawiasie
pompuje sie 0.5h przed jazda i wogole nikt nie wie jak do tego sterownik zrobic - ale nie ma co sie dziwic ,bo to tylko simr
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.