FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: micho83 w Kwiecień 07, 2011, 10:51:24 am

Tytuł: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: micho83 w Kwiecień 07, 2011, 10:51:24 am
Witam.Chcę wymienić olej w skrzyni oraz w moście i mam takie pytanie.Jak zmieniany był 3 lata temu to zostało mi jedno nie rozpoczęte opakowanie Hipolu,które mam do dzisiaj.Czy taki olej stojący w opakowaniu przez dłuższy czas traci swoje właściwości?Nie żebym był do przesady oszczędny ale jeżeli nic by mu się nie działo to bym go dał do zalania.Dodam jeszcze że był cały czas przechowywany w temp.pokojowej.Jego data produkcji to maj 2008.Daty ważności brak.   
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 07, 2011, 11:13:25 am
Olej wymienia się co trzy lata.

Hipol kosztuje 12-14zł to kup świeży.

Ten ktory masz możesz uzywać do smarowania zawiasów.
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 07, 2011, 11:52:39 am
jak nawet nie odkreciles korka to nic mu sie nie stalo - totalnie nic ,nawet sie ciut nie utlenil ,ani nie wchlonal kropli wody ,
moze smialo zalac
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: JanekZuk w Kwiecień 07, 2011, 17:27:06 pm
Takie małe pytanko mam ile do mostu wchodzi oleju ?
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: micho83 w Kwiecień 07, 2011, 21:29:19 pm
Dzieki.
Opakowanie faktycznie nie było otwierane az do dzisiaj.Chciałem się pezyjrzeć olejowi,ale nic podejrzanego na oko nie stwierdziłem.
Co do ilości to książkowo do mostu wchodzi 1,2 l,ale nie wiem jak w trucku.Mnie do do skrzyni i mostu mechanik zużył łącznie 2 l.Nie wiem jakim sposobem bo powinno to być łącznie 2.75-2.8 l (wg instrukcji).
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Kwiecień 07, 2011, 21:42:10 pm
Tak jest, do mostu i skrzyni ja zawsze wlewam po poltora litra... od nadmiaru głowa nie boli..
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 07, 2011, 22:23:58 pm
pewnie nie spuscil oleju z przestrzeni V biegu ,ale tam jest jakas szklanka oleju ,a nie prawie litr ,wiec cos malo nalal ,

a zeby wlac 1.5l do mostu to trzeba go niezle przechylic ,a i tak pozniej ucieknie simeringiem
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: micho83 w Kwiecień 07, 2011, 23:35:39 pm
Z tym V biegiem to jak to jest? :oIstnieje jakiś osobny spust?
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 08, 2011, 02:19:15 am
tak ,jest osobny spust,
ale wlew jest jeden dla calej skrzyni
Tytuł: Odp: Olej Hipol
Wiadomość wysłana przez: oprawca_1978 w Kwiecień 08, 2011, 07:13:26 am
Przy wymianie olejów w skrzyni i moście warto zalać je po zlaniu starego oleju naftą i dać popracować skrzyni i mostowi po podniesieniu tylnych kół przez parę minut, żeby się nafta z resztkami starego hipola wymieszała i przepłukała wszystkie zakamarki. Potem się ją zlewa, czeka z pół godziny, żeby jej resztki wyparowały i zalewa nowy olej. Żeby stary olej całkowicie zlać z mostu, warto podnieść prawą stronę samochodu. Wtedy przechyla się samochód na stronę korka i olej całkowicie ucieka. W skrzyni nie ma sensu tak robić, korek jest w deklu dolnym skrzyni.
Nie warto też zalewać za dużo oleju, bo jego nadmiar zaraz załatwi uszczelniacze i będzie to obleśnie ciekło.
No i warto pomyśleć o oleju syntetycznym do skrzyni, bo w zimie hipol gęstnieje do tego stopnia, że czasami włączenie a potem wyłączenie biegu jest na prawdę ciężkim zadaniem.
Warto też pomyślec, przy okazji wymiany oleju w moście, o wymianie uszczelniacza wałka napędowego mostu. Jego koszt jest niewielki, a w większości mostów te simmerigi ciekną. Przy okazji ponowne dokręcenie nakrętki wałka (moment od 175 do 225 Nm) często może spowodować uciszenie się hałasów mostu, spowodowanych poluźnieniem się naprężenia łożysk wałka napędzającego, które reguluje się właśnie ww. nakrętką.
W skrzyni można się też pokusić o wymianę uszczelniacza wałka wychodzącego z niej, bardzo często tam cieknie olej przekładniowy. Koszt jeszcze mniejszy, niż w przypadku uczelniacza wałka mostu.