Autor Wątek: GSI gaśnie na wybojach  (Przeczytany 2349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI gaśnie na wybojach
« dnia: Wrzesień 20, 2009, 00:24:32 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Witam
Stała się dzisiaj rzecz niebywała. Otóż robiłem za szofera podczas rodzinnej wyprawy na grzyby i zostałem pokierowany na totalne zadupie, pojeździłem trochę po powybijanych drogach polnych i leśnych. Na polanę dojazd git, ale podczas powrotu auto zaczęło gubić obroty przy przejeżdżaniu przez nierówności. Gdy wyjechałem na drogę, gdzie cały czas trzęsło, to wskazówka obrotomierza praktycznie non-stop odbijała się od 0. Problem występował zarówno podczas jazdy na biegu jak i na luzie, wciśnięty gaz także nie pomagał. Bak prawie pełny, więc wykluczam cokolwiek z paliwem. Później przejechałem ponad 100 km normalną asfaltową drogą i problem nie występował.
Mam dwie możliwe diagnozy:
1. "Coś" z układem zapłonowym - swiece ani kable nie ruszane od czasu zakupu auta (jakieś 2.5 tyś km), ale czy jest możliwe, żeby akurat na wybojach coś przestawało kontaktować? Może cewka?
2. Prozaiczna sprawa - stacyjka. Czy jest możliwe, że podczas drgań odbieranych przez kierownicę stacyjka drżała i "wyskakiwała" z położenia zapłonu? Co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić? Stacyjki w Polonezie jeszcze nie wyjmowałem, jest przylutowana czy kable są przykręcone/wpięte? Podejrzewam to, ponieważ czasem ciężko mi przy odpalaniu "znaleźć" położenie II, jakby coś nie kontaktowało.

Używałem opcji "szukaj" ale nie znalazłem żadnego tematu poruszającego taki problem.
Pozdrawiam i liczę na pomoc :)

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2009, 11:07:00 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wymień kostkę stacyjki. Najpierw odkręć obudowę kolumny kierowniczej, odkręcając 3 śruby od dołu, następnie wyciągnij górną część (zatrzaski), następnie zdejmij gumkę przy stacyjce i zdejmij dolną obudowę. Zobaczysz po lewej stronie kostkę stacyjki, odepnij kable, a potem odkręć kostkę (małe śrubki, niewygodnie się to demontuje, ale dasz radę).  :P Nowa kostka stacyjki 18zł-28zł.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2009, 11:34:19 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Dzięki za sugestię, mam tylko jedno pytanie, bo nie rozumiem idei immobilisera - czy trzeba później taką stacyjkę jakoś programować? Bo niestety nie mam "czerwonego kluczyka"  :cry:

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2009, 11:41:37 am »

misiek_staszic

  • Gość
kostka nie ma nic wspólnego z immo. Wymieniasz ją i nic nie programujesz

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2009, 18:19:45 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wyłacznik bezwładnościowy przy akumulatorze
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2009, 23:34:51 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cytat: "Mariusz#1926"
wyłacznik bezwładnościowy przy akumulatorze

Ten "przycisk" przy prawym nadkolu? Wyklucza toto jazdę po takich drogach w takim razie?

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2009, 23:58:01 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Nie wyklucza ale mogło nieco "wyskoczyć" i jest "na skraju" kontaktowania. Dociśnij.

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2009, 21:03:37 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
a jak nie to masa skrzynki przekaźnikowej bardzo często lubi się urwać w GSI . Jest na lewej podłużnicy koło silnika (poniżej zbiorniczka od wspomy) .

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 23, 2009, 18:28:45 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cytat: "diodalodz"
a jak nie to masa skrzynki przekaźnikowej bardzo często lubi się urwać w GSI . Jest na lewej podłużnicy koło silnika (poniżej zbiorniczka od wspomy) .

Przepraszam, ale za cholerę znaleźć nie mogę. Dostęp od góry?

Kostka wymieniona, przycisk przy wyłączniku bezwładnościowym wcisnąłem prewencyjnie, póki co to problem "nie znajdowania pozycji II" zniknął no i immobiliser w końcu chyba ostatecznie przestał świrować. Poszukam jeszcze co z tą masą i sprawdzę przy najbliższej okazji czy usterka się nie powtarza. Dzięki wszystkim za porady  :)

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2009, 21:39:20 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
pod serwem idzie główna wiązka do lewej lampy . na wyskokości amortyzatora z wiązki wychodzą czarne kable i są przykręcone do masy karoserii . to głowna masa skrzynki bezpieczników .

GSI gaśnie na wybojach
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 24, 2009, 17:27:08 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Wszystko jest ok z tą masą, a objawy póki co się nie powtarzały, czyli usterkę uznaję za zaleczoną. Dzięki wielkie wszystkim i pozdrawiam