Autor Wątek: Usuwanie rdzy  (Przeczytany 24788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2011, 22:25:48 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Cytat: "fizzy87"
Cytat: "TranceEternity"
fizzy87 napisał/a:
dzisiaj przejrzałem swoje nadkola, z tyłu jest ok a z przodu zaczynają pojawiać się bąble (jeden ma z 1 cm ), zastanawiam się czy da się to jakoś zabezpieczyć, żeby stan się nie pogorszył do wiosny bo teraz jakoś średnio robić w zimę blacharkę ... co byście mi poradzili ?


Ja bym to zeszlifował do gołej blachy i pomalował jakąś zwykłą farbą antykorozyjną czerwoną czy w innym kolorze




hmm w takim razie za tydzien biorę się do roboty, nie chcę po zimie mieć dziur w błotniku :D. Przyłożę się jednak do tego bardziej i wykręcę błotniki, zabiorę do ciepłego pomieszczenia i potaktuje je tak jak radzą w tym temacie.



Jak chcesz na wiosnę na pewno porządnie to robic to nie ma sensu teraz odkręcać błotnika tylko kup zwykłą czerwoną farbę antykorozyjną i pomaluj :)

A jak chcesz profesjonalnie to go odkręć i ja bym zrobił tak:

1.Zedrzeć rdzę do gołej blachy
2. Przemyć zmywaczem do silikonu.
3. Podkład reaktywny novol 340
4. Podkład akrylowy novol 350
5. Szpachel (szlif p120-320)
6. Przemyć zmywaczem do silikonu
7. POdkład akrylowy novol 350 (szlif na mokro p800)
8. Baza

:)

[ Dodano: 19 Sty 2011 22:33 ]
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "TranceEternity"
Czy mogę przykładowo załatwić taki większy kawałek blachy z innego Poloneza, przyspawać i zaszpachlować to ?
możesz, tylko docinaj dokładnie na wymiar i spawaj doczołowo spawem ciągłym. później podkład, szpachla i lakier.


Dzięki za pomoc :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 19, 2011, 23:09:15 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "maciejowski"
spawaj doczołowo spawem ciągłym
tylko rób przerwy podczas spawania i spawaj co chwile w innym miejscu, żeby się blachy nie "wichrowały". Do studzenia można przykładać młotek :wink:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2011, 00:39:15 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "TranceEternity"
1.Zedrzeć rdzę do gołej blachy
2. Przemyć zmywaczem do silikonu.
3. Podkład reaktywny novol 340
4. Podkład akrylowy novol 350
5. Szpachel (szlif p120-320)
6. Przemyć zmywaczem do silikonu
7. POdkład akrylowy novol 350 (szlif na mokro p800)
8. Baza

jak już tak dokładnie, to baza + bezbarwny, albo zamiast tego akryl.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2011, 19:42:40 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Jak maluję lakierem z mieszalni pod pistolet, to co dokładnie wchodzi w skład bazy? Tzn. wiadomo na pewno lakier i utwardzacz. Czy stosuje się jeszcze jakieś rozcieńczalniki i inne przyspieszacze do spowalniaczy, czy lakier + utwardzacz i koniec?

Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2011, 20:37:33 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Cytat: "graczol1"
Cytat: "maciejowski"
spawaj doczołowo spawem ciągłym
tylko rób przerwy podczas spawania i spawaj co chwile w innym miejscu, żeby się blachy nie "wichrowały". Do studzenia można przykładać młotek :wink:


Będę pamiętał :) sam nie mam spawarki ale znajomy mi pospawa. A ten kawałek blachy już kupiłem za 20 zł :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 26, 2011, 12:44:47 pm »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
Witam ! Powoli zabieram się do zakupów wszystkiego co będzie mi potrzebne do walki z rudą na nadkolach (bąble). Wiadomo, że musi być to twarde i mocno przyczepione do blachy.
Najpierw podkład reaktywny novol:
http://allegro.pl/podklad-reaktywny-novol-400ml-najtaniej-i1392859179.html
Na to :
Podkład epoksydowy :
http://allegro.pl/antykorozyjny-podklad-epoksydowy-novol-360-od-ss-i1426467601.html

Na to szpachla (która będzie lepsza):
Z pyłem aluminiowym :
http://allegro.pl/szpachla-szpachlowka-alu-z-pylem-0-75-kg-novol-i1419978140.html

Z włóknem szklanym :
http://allegro.pl/szpachlowka-novol-z-wloknem-szklanym-fiber-200g-i1403213086.html

Epoksydowa :
http://allegro.pl/sea-line-szpachlowka-epoksyd-uniwersalna-0-75kg-i1407711661.html

I tu się zastanawiam czy malować tak jak kolega RzR lakierem z mieszalni pod pistolet czy osobno baza + lakier

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 26, 2011, 18:13:06 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
fizzy87: będziesz walczył z bąblami w okolicy tylnych nadkoli?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 26, 2011, 18:49:27 pm »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
fizzy87: będziesz walczył z bąblami w okolicy tylnych nadkoli?

Z tyłu całe szczęście nie ma grama rdzy, będę walczył z przednimi.

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 26, 2011, 19:41:10 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Już się bałem, że będziesz kleił tył :P A jeśli chodzi o przedni to powiem tylko tyle. Jeśli rdza wyszła z wierzchu to musisz poświęcić z 1,5 godziny conajmniej na bardzo dokładne oczyszczenie tego miejsca. Jak są wżery, to drzesz do zdrowego metalu. Na to reaktywny, epoksyd i lakier. Jeśli przeżarło od środka - wymień błotnik - jakbyś nie zabezpieczał rdza i tak wyjdzie.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 26, 2011, 19:55:48 pm »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
Bąble są jeszcze małe i nie powinno być głębszych wżerów więc raczej nie będę zakładał nowych błotników, błotniki chcę wykręcić i zabrać do piwnicy gdzie jest ciepło więc prześwietlę je z wszystkich stron i usunę dokładnie rdzę. Możecie mi tylko doradzić, którą z wyżej wymienionych szpachli kupić ?

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 26, 2011, 20:16:11 pm »

Offline Bossman

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
Doda tylko że najlepszym sposobem usuwania rudej jest piaskowanie, bo wydrapie wszystkie wrzery
Poloneza szanuj i nie dewastuj jak debile na YOU TUBE

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 26, 2011, 20:40:50 pm »

waszczo

  • Gość
Ja walczyłem latem z tylnymi nadkolami, były spore braki... ładnie wspawałem łatki z blaszek, wszystko było oczyszczone bez grama rdzy, na to reaktywny, potem unikor czerwony, potem podkład akrylowy, uszczelnienie spawów tam gdzie spawałem punktowo, szpachla, podkład akrylowy, lakier i bezbarwny, a od wewnątrz baranek..... i wyłazi mi w tym miejscu rdza teraz po zimie :( Jak zrobi się cieplej muszę to poprawić póki bąble są małe, co ciekawe tylko na jednej stronie wyłazi a było robione jednakowo z obu...

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 27, 2011, 01:05:14 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jak namieszałeś tyle podkładów, to nic dziwnego, że wyłazi ruda. pewnie akrylowy pogryzł się z unikorem.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 27, 2011, 01:52:30 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Ten unikor był nie potrzebny, reaktywny i na to akrylowy a jeśli w ogóle chcesz mieć dobre zabezpieczenie to można też reaktywny na to akryl, epoksyd, znowu akryl szapachel itd :)

PS. Dla bezpieczeństwa Polonez powinien zimę przesiedzieć w garażu :P
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 01, 2011, 12:35:30 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Mój kumpel na reaktywny położył jeden podkład i po lakierowaniu lakier się ZWAŻYŁ! i trzeba było wszystko skrobać.... Nie przesadzajcie z tym reaktywnym na nadwoziu ...lepiej dać na podwozie i elementy które nie są widoczne tam gdzie najbardziej gnije czyli progi itd.

piaskowanie najlepsze na rdzę (jest dokładniejsze od druciaka....jak nie, to zakładaj rękawice do substancji żrącej, maska na twarz i nacierasz/szczotkujesz to kwasem (dla kozaków to i elektrolit z akumulatora może nawet być)  :one:
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 01, 2011, 12:52:44 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
...można maznąć (niewielka ilość) na oczyszczoną blachę roztworem z żywicy EPOKSYDOWEJ (jak do laminatów) (jest dużo bardziej odporna na hydrolizę więc zabezpiecza przed wilgocią i ogranicza powstawanie tlenku żelaza III czyli rdzy) przywiera do niemal każdej powierzchni i nie odpada ... lekko przeszlifować. na to podkład ze szpachli akrylowej(płynny) Żywica epoksydowa jest droga (ok50zł za 300g) ale zabezpieczenie będziesz miał cacy na lata wytrzyma... jest bardzo wytrzymała.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 01, 2011, 13:24:29 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
ładnie wspawałem łatki z blaszek, wszystko było oczyszczone bez grama rdzy, na to reaktywny, potem unikor czerwony, potem podkład akrylowy, uszczelnienie spawów tam gdzie spawałem punktowo, szpachla, podkład akrylowy, lakier i bezbarwny, a od wewnątrz baranek..... i wyłazi mi w tym miejscu rdza teraz po zimie


1. powinieneś zaspawać całość a nie punktowo tylko i szpachli napychać (to mnie nie dziwi czemu tak wyszło tobie rdzy) na goła blachę lutlampe odpalić i trochę pomazgać podtopionym spoiwem ołowiu jak nie chialo się spawać całości
2. z jakiej blachy wspawałeś łatki? typ czarny z arkusza? to normalne że w procesie spawania przy łuku blacha dostaje ognia i traci większość swoich właściwości (chodzi ilość cząstek węgla w stali i blacha jest osłabiona w miejscu spawów) dlatego wybrać najlepszy gatunek blachy oznaczony normami i klasą jakości.(wiem że to polonez ale paręset groszy więcej zapłacić a nie potem podwójna robotę sobie robić)
3. od wewnątrz trzeba było bardziej zabezpieczyć. Wilgoć trzymała właśnie od wewnętrznej. Ja tak mam za-żywicowane i nie wyłazi od 5lat blacha była wspawana z poszycia drzwi Borewicza80'(teraz jesienią skrobałem i odświeżałem to na nowo)
4. ten reaktywny coraz bardziej szkodzi niż pomaga...300razy lepiej byłoby prysnąć cynkiem w spreju za 35zl i ochrona perfect.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 01, 2011, 15:38:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dalej będę bronił rektywnego, co innego jak masz czystą, nierdzewiejącą blachę, to wtedy od razu epoksyd, ale na taką z nalotem, to oczyszczeniu mechanicznym tylko reaktywna. Po reaktywnym najrzadziej coś wyłazi.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 01, 2011, 15:56:41 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Mój kumpel na reaktywny położył jeden podkład i po lakierowaniu lakier się ZWAŻYŁ!
z tego co piszesz, to pogryzł się drugi podkład z lakierem, więc reaktywny nie ma nic do rzeczy.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 01, 2011, 16:50:04 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Cytat: El-Portero2 on Dzisiaj o 12:35:30
Mój kumpel na reaktywny położył jeden podkład i po lakierowaniu lakier się ZWAŻYŁ!

z tego co piszesz, to pogryzł się drugi podkład z lakierem, więc reaktywny nie ma nic do rzeczy.

Nie pogryzł się bo w miejscu gdzie nie było reaktywnego lakier leżał normalnie standardowo jak na każdym aucie, tylko w miejscach gdzie było reaktywnym malowane się zważyło wiec związkiem nie jest dobrym. Reszta wozów malowana w tej lakierni tymi samymi podkładami i lakierami nie miała takich defektów jak ta z reaktywnym więc problem jakiś jest widocznie.

W instrukcji Novol'a z gamy tych reaktywnych poliwinylowych jest napisane żeby nanosić bardzo cienkie warstwy ale jak ktoś wyciapie pól puszki to wtedy się waży (a skąd kowalski przeciętny użytkownik poloneza ma wymierzyć ile tego nakłada? większość myśli, że jak jest dużo to lepiej) :one:
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2011, 17:14:03 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER