Autor Wątek: pytanie odnosnie temperatury silnika  (Przeczytany 6713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 06, 2006, 13:36:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Pereziarz"
ale jak sie dowiedziałem ile on kosztuje org 60 kilka a podróbka 40 zł to dałem sobie spokój:

chwila
nie pamietak kto ale na forum ktos kupowal ten termistor i za nowy zaplacil 15pln
 50pln to moze ten do wtrysku kosztyje (sa dwa obok siebie ,z jednym kablem to od wskaznika ,z dwoma kablami od wtrysku)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 06, 2006, 13:44:06 pm »

Pereziarz

  • Gość
Go?cio mówił że własnie do tych Gsi to s? o wiele droższe.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 06, 2006, 20:20:04 pm »

karol983

  • Gość
mam pytanie zwi?zane z tematem. Mam poloneza Plusa z 2000 roku i tylko dlatego ze nie chcialo mi sie dawac chlodnicy do naprawy kupilem uzywke miedziana( czyli od starego poldka ) i zalozylem ja sobie. Sprawa wyglada tak: silnik grzeje sie wolniej i temp. utrzymuje sie ponizej 90 stopni, w starej troszeczke powyzej. Jest problem jak dlugo postoje w korkach to wiatrak wlacza mi sie prawie na czerwonym polu, w starej tzn. oryginalnej wlaczal sie o wiele wczesniej. Teraz pytanie czy ma to zwiazek z czujnikiem temp. znajdujacym sie na chlodnicy???!!!I czy jak przeloze czujnik z oryginalnej do tej co mam teraz(miedzianej) to czy wiatrak bedzie mi sie wlaczla wczesniej???!!!

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 06, 2006, 20:37:08 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A czy nie podłaczyłes pod drugi czujnik?? ten co powinien reagować dopiero na czerownym?? przekładaj czujnik ze swojej :)

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 06, 2006, 21:44:54 pm »

karol983

  • Gość
A jaki dokladnie jest ten czujnik, ktory reaguje na czerwonym????I czy mozna zle podlaczyc wentylator tzn. czy moze sie on krecic w niewlasciawa strone??Na dole przy chlodnicy podłacza się 2 kabelki czy przez zmiane jednego kabla z drugim moze sie wiatrak krecic w niewła?ciw? stronę????

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 06, 2006, 22:18:41 pm »

karol-1987

  • Gość
hehe tego nie wiem, ale mozna szybko sprawdzic :D jak wlaczy sie wentylator, wsadz reke za wiatrak i zobacz czy Ci dmucha. jesli bedzie dmuchac to cos jest nie tak, jesli nie odczujesz dmuchania a ruch powietrza to wentylator chodzi dobrze :)

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 06, 2006, 22:22:59 pm »

karol983

  • Gość
No wła?nie tak mi się zdawało że tak powinienem sprawdzić czy wiatrak dobrze dmucha. Tak też zrobiłem i wydaje mi się że nie ma róznicy jak zmienie te kabelki odwrotnie to wieje tak samo. Bardzo bym jednak prosił o wyja?nienie jak mozna podł?czyć wiatrak tak że by się wł?czał dopiero na czerwonym???!!!Z góry dziękuję.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 06, 2006, 22:31:10 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Bardzo bym jednak prosił o wyja?nienie jak mozna podł?czyć wiatrak tak że by się wł?czał dopiero na czerwonym???!!!

masz tak podł?czone...

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 06, 2006, 22:45:09 pm »

karol983

  • Gość
Tak mi zasugerował Van 1860(Twój przedmówca)

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 06, 2006, 23:00:01 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
A w moim poldzie podczas jazdy non stop bez jaki? żadnych zatrzymń co caly czas przez grill zawiewa powietrze to tak przed 80 a jak się na chwilunie stanie to zaraz myk na 90 i się studzi poniżej 80 i znów spokuj a jest zmieniony termostat i czujniki i  czujnik od wska?nika...


Nie wiem jak to jest ale w czujniku zamyka Ci obwód tylko na + chyba ale nie jestem pewien...A z czujnikami to tak że ten co ma napisane ze tam chłodzi o dosłownie pare stopni czylu ten krótszy powinien byc na dole a ten co dłuze to na górze....

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 06, 2006, 23:03:26 pm »

karol-1987

  • Gość
czekaj czekaj, albo ja sie pogubilem albo Ty. on powiedzial ze zle podlaczyles swoj czujnik, czyli masz podlaczone pod ten ktory reaguje na czerwonym, czyli wentylator sie wlacza dopiero jak masz juz zagotowany silnik. czyli masz zle podlaczone, bo tak nei moze byc. jesli chcesz samochodem troche pojezdzic i nie wymieniac uszczelki pod glowica co tydzien to radzę zrób cos  z tym ;) jak cos pokrecilem to mnie ustawcie.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 07, 2006, 02:12:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no ja pitole
zeby nie zmienic wlacznika w uzywanej chlodnicy to juz przesada
oczywiscie ,ze wlacznik w chlodnicy jest uwalony
w starej chlodnicy z dwoma wentylami sa dwa wlaczniki
jeden 86C czy 88C ,a drugi 92C chyba  - jest napisane na wlaczniku

zmien wlacznik na ktorys ze starej chlodnicy i problem z wlaczaniem sie na czerwonym polu zniknie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 09, 2006, 12:22:15 pm »

samul

  • Gość
a mi ok 92stopni na ?wiatłach się samo autko wyłancza... termostat dziala wlasnie sprawdzilem choc nie zamyka sie do konca ale to raczej nie problem, wentylator sie nie wlacza chyba ze dluzej postoje, jaka diagnoza??

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 09, 2006, 13:00:49 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytat: "samul"
a mi ok 92stopni na ?wiatłach się samo autko wyłancza... termostat dziala wlasnie sprawdzilem choc nie zamyka sie do konca ale to raczej nie problem, wentylator sie nie wlacza chyba ze dluzej postoje, jaka diagnoza??

nie rozumiem. najpierw piszesz ze sie wylacza auto jak stoisz a potem mowisz ze jak dluzej postoisz to sie wentylator wlaczy... nie qmam.
a co do tego ze sie wylacza auto to jak? spadaja obroty i gasnie? czy tak ot tak sie wylacza jakbys kluczyk przekrecil? chociaz raczej nie mozliwe. masz lpg? rozumiem ze to gli...

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 09, 2006, 16:03:55 pm »

samul

  • Gość
bo to jest tak w trakcie jazdy i przy krótszym postoju (kilkanascie sekund) wentylator sie nie wł?cza, postoje 2-3minuty i się wł?czy, ale ?wiatła maj? zdeka krótsze cykle ?wietlne, no i już nie raz tak miałem że podjeżdzam pod ?wiatła temp akurat taka że powinien się wentylator wł?czyć(ale się wtedy nie wł?cza), nagle nim zatrzęsię obroty zaczynaj? falować(ale nie za mocno tak wychelenie w jedna albo druga storne na 0,5-1cm)... jezeli go wyczuje w tym momencie i dodam gazu to nie zgasnie. nie mam gazu, to jest GLI, boje sie teraz gdzies pojechac bo kilka dni temu jak mi tak zgasl to juz odpalic nie chcial:/ wczoraj jak mi tak zgasl to odpalil odrazu... nie ma reguly na to, we wczesniejszym poscie moze to ?le opisałem, teraz chyba już mniej więcej wiesz o co mi chodzi??

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 10, 2006, 00:57:12 am »

karol-1987

  • Gość
to zaczynamy remont poloneza GLI od najprostszej a czasem najskuteczniejszej rzeczy :D kolega wieczorem przyjezdza do domu, stawia poloneza. podnosi maske, odlacza z akumulatora minus. i zostawia tak na cala noc. rano przychodzi, podnosi maske, podlacza minus na akumulator. wsiada do samochodu i... zapala. teraz uwaga. zapalamy bez dodawania gazu, nic nie robimy, tylko krecimy rozrusznikiem az sam zapali. zostawiamy go zeby chodzil, caly czas nic nie robimy, czekamy az sie zagrzeje, czyli czekamy az sie wlaczy wentylator. jak sie wlaczy wentylator wylaczamy silnik. zrobione. to sie nazywa reset kompa w polonezie. byc moze zgina problemy z jazda. a tak na powaznie to reset robimy jak silnik jest zimny, akumulator odlaczamy na min. 10 minut najlepiej. podlaczamy i wtedy "programujemy" komputer poprzez zapalenie samochodu.
powiedz, dlaczego sadzisz ze wentylator sie nie wlacza wtedy kiedy powinien sie wlaczyc? wentylator sie powinien wlaczac dopiero jak temp podejdzie na 90 stopni lub nieco wiecej w GLI.

[ Dodano: 2006-07-10, 01:01 ]
byc moze masz zle zaprogramowany komputer, w ogole dziwnie silnik chodzi i podejrzewam ze w momencie kiedy wentylator powinien sie u Ciebie wlaczyc idzie duze obciazenie na silnik, spadaja ciut obroty, ale poniewaz masz sp.iep.rzone to Ci gasnie...

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 10, 2006, 08:12:04 am »

samul

  • Gość
instrukcja resetowania kompa jest nie potrzeba, co dwa tygodnie mniej więcej to przechodzi. wentylator powinien się zał?czyć przy 92+-2stopnie, s? momenty kiedy wskazówka wychyla się dalej a on nic... teraz zamontowałem ręczny wł?cznik wentylatora, jak bedę widział że ma 90 stopni i będę podje?dzał do skrzyżowania to będę sam wł?czał wentylator, może się sprawdzi a może nie, mam pytanko jak sprawdzić czy pompa wodna działa??

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 10, 2006, 11:00:25 am »

marcinmk2

  • Gość
Witam z tym wlacznikiem wentylatora to bardzo dobry pomysl.Ja tez mam wlacznuk reczny i jak stoje w korku i widze ze temp. jest poza 90 lekko to zalanczam i wentylator chlodzi.Tylko w tej kwestii trzeba obserwowac temp.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 10, 2006, 12:38:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wentylator daje male obciazenie pradowe ,ale moze to wystarczy by alternator obciazyl silnik
krokowiec w tym momencie powinien wpuscic troche powietrza by utrzymac obroty
u ciebie widac dziala to nieprawidlowo
wiec wyczysc krokowca i zresetuj kompa

jak to nie pomoze ,to patent chalupniczy (wujek kumpla tak zrobil jak mnie nie bylo - w hondzie concerto) podciagnij troche linke gazu przy przepustnicy
delikatnie tak by obrotywolne zwiekszyly sie o 100
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

pytanie odnosnie temperatury silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 10, 2006, 18:27:18 pm »

samul

  • Gość
silniczek krokowy już czy?ciłem bo mam problemy z obrotami także jak jeszcze dorzuce mu 100 to bede mial kolo 1300-1500... takze nie ma mowy