Autor Wątek: cisnienie oleju  (Przeczytany 5847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cisnienie oleju
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 18, 2007, 14:57:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Gosc mial na mysli ze ma zegary Indiglo, i nie ma zamiaru wywalac wskaźnika oleju bo mu to spiermandoli cały wyglad deski :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

cisnienie oleju
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 18, 2007, 17:04:03 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
co do ciśnienia to wiem coś o tym u mnie była ta sama historia silnik miał około 160 tys. przebiegu i tak, na zimnym trzymał elegancko 0,4 po rozgrzaniu zaś wskazówka leżała praktycznie na zerze więc ze starszym postanowiliśmy się za to zabrać (wymiana panewek szlif wału) po wymianie tych podzespołów silnik zmienił się nie do poznania o wiele cichsza praca dużo chętniej wkręca się na wysokie obroty co wiąże polepszenie osiągów a cała naprawa we własnym zakresie 4 lata temu wyniosła około 250 zł jak pamiętam obecnie mam prawie 220 tys. i naprawdę nie raz zdrowo kręcę ten silnik a ciśnienie trzyma elegancko poniżej macie filmik jak powinna zachowywać się wskazówka ciśnienia oleju na ciepłym silniku  :wink:

http://video.google.pl/videoplay?docid=7870581315145680008

cisnienie oleju
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2007, 17:36:41 pm »

RedDevil

  • Gość
Łukasz#842, ładnie autko buczy  :wink: jakiś tłumik sportowy :?:  :roll:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2007, 17:57:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

 jakiś tłumik sportowy


Albo poprostu dziurawy :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

cisnienie oleju
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2007, 18:14:17 pm »

RedDevil

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

 jakiś tłumik sportowy


Albo poprostu dziurawy :D

 :mrgreen:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 18, 2007, 19:34:36 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dokładnie u mnie jest tak samo z tym że na 2.5 tys jeszcze nie mam 0.4MPa a dopiero coś koło 4tys zresztą u mnie olej to 5W50 tak wiec i wskazanie będzie minimalnie inne.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

cisnienie oleju
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 18, 2007, 22:40:17 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
co do wydechu to jeszcze wtedy był troszkę dziurawy ale z dobry miesiąc już mam zmieniony  :mrgreen: co do oleju ja śmigam na lotosie Gaz 15w40 a co do ciśnienia jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa  :wink:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:41:04 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "Łukasz#842"
jak dokręcę silnik do 6 tys. to udaje mi się przekroczyć 0,4 MPa
Na luzie czy na biegu ?

cisnienie oleju
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:13:06 pm »

matheus

  • Gość
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży  :(

cisnienie oleju
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:17:46 pm »

RedDevil

  • Gość
Cytat: "matheus"
kurde u mnie to wskazówka praktycznie wcale sie nie wychyla leży leży i cały czas leży  :(
moze czujnik do bani?

cisnienie oleju
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:30:42 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "Łukasz#842"
jak dokręcę silnik do 6 tys.
jak mi to wszyscy pisali na tym forum:

"zajedziesz tą ohv,tego silnika nie powinno się kręcic pow 5000...." reszte kazdy zna  :lol:

ehhhhh na czerniewicach niepamietam kto to byl,ale ktos mi wpierał ze (CYTUJE) "w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh coponiektorzy wiedza jak ja swoje traktowalem.....

cisnienie oleju
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:40:05 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Cytat: "CyCu"
"w kazdym ohv po 100tys km slychac panewki,niezaleznie jak sie jezdzi" bueheheh
 :lol:  :lol:
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

cisnienie oleju
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:42:18 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
bruns naturalnie że na biegach (mam tak jak dokręcę kilku krotnie ) i wtedy pompa zaczyna tłoczyć wyższe ciśnienie (wskazania z czujnika ) ile w tym prawdy to nie mam pojęcia  :wink:   mówię co widzę. Cycu ja ohv tak kręcę od bardzo dawna jak by miała paść od obrotów zrobiła by to 3 lata temu  :P widocznie polubiła to, wie co dobre  :mrgreen:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:53:50 pm »

Cycu_E30

  • Gość
dokładnie,auto trzeba wychowac  :D

to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to .......  :twisted:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 21, 2007, 18:08:59 pm »

bruns

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
dokładnie,auto trzeba wychowac :D

to jak z dzieckiem,jak od małego czegos nauczysz to .......
No ciekawe jak można można wychować  mechanizm taki jak silnik lub przekładnia od małego . Jakieś nowe VOO-DOO  ?

cisnienie oleju
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 21, 2007, 19:55:55 pm »

Cycu_E30

  • Gość
heh, to voo-doo nazywa sie żartem  :wink:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 22, 2007, 14:51:11 pm »

bruns

  • Gość
A ja to wziąłem na poważnie bo wielu kierowców wierzy w VOO-DOO samochodowe . Np. wiele razy słyszałem mit że jak wolno się jeżdzi to auto się "zamula" i traci dynamikę albo że silnik coś lubi albo nie np. markę oleju lub wysokie obroty . Mechanizm nie jest żywą istotą i nie można go przyzwyczaić do określonych zachowań . Przepraszam za małe OT i życzę Wesołych Świąt oraz szerokości na drodze !

cisnienie oleju
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 22, 2007, 16:41:35 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
bruns po prostu mój silnik ma dobre ciśnienie i wysokie obroty raczej nie są mu straszne wolę jakoś jeździć na wyższych obrotach niż dusić silnik niskimi :?  a znam takich ludzi co lubią  na piątkach wyprzedzać bądź jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem  :?:

cisnienie oleju
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 22, 2007, 16:59:56 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "Łukasz#842"
jeździć benzyniakiem poniżej 2 tys. obrotów bo tak mało pali ale czy to wtedy nie nazywa się katowaniem :?:
Bo tak im się wydaje że jak małe obroty to wtedy mało  pali ale nie widzą że mają pedał wciśnięty i gażnik leje jak konewka . Taki styl jazdy nie ma nic wspólnego z ekonomiką a i na "zdrowie" silnikowi  też nie wychodzi .

cisnienie oleju
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 22, 2007, 20:17:05 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
małe ot
guwno prawda że mało pali tak naprawde poniżej 2 tys żre jak głupi
sprawdziłem najmniejsze spalanie i na poszczególnych biegach wynosi ono
 2 - 30km/h z
3 - 50km/h
4 - 70 km h
5 - 90km/h z tym że przyśpieszanie z piątki z 90 w góre powoduje że żre jak glupii
najlepiej  wkręcać go z 4 do 100Km/h potez zarzucić 5 i tak trzymać wtedy naprawde idzie ekonomiczne, w każdym razie nie zawsze wyższe obroty świadczą o tym że więcej będzie palił wręcz przeciwnie mowa tu oczywiście o przyśpieszaniu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem