Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Joker dnia Dzisiaj o 11:43:20 »
Witam,
zaczęła cieknąć mi nagrzewnica, oryginalna z zaworkiem pod maska (wiem da się naprawić i w ostateczności tak zrobię) ale czy może dopasował ktoś jakąś nagrzewnice ale aluminiowa z innego auta ? chodzi mi o samą nagrzewnice, bez całego zestawu ogrzewania.

Pozdrawiam
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Wczoraj o 23:00:33 »
Nie przy pierdolonezach, a przy jednośladach.

W WUSCE poprawiłem uszczelkę na pokrywie sprzęgła. I byłoby fajnie, bo już nie cieknie, niestety pojawił się problem polegający na tym, że nowy oring który "na oko" był taki sam, okazał się jednak nie być taki sam i wałek startera pracuje z oporem - nie wraca. Drugi problem jest taki, że współczesny wałek startera, który wymieniłem przy okazji naprawy sprzęgła, jest zrobiony z gównolitu i już ma spore ubytki we wpustach... Więc chyba  zainwestuję w kolejny wałek+nowa uszczelka+właściwy oring i powinno być ok. Po wszystkim, powalczyłem z pozimowym zastojem i wyruszyłem na przejażdżkę. Pomyślnie dokręciłem kilkanaście km.

W końcu, po pół roku grzebania się w g... złożyłem i odpaliłem Charta na zapłonie CDI mojego pomysłu. Jak na prototyp nie wyszło najgorzej. Natomiast jest kilka drobiazgów które będę musiał poprawić w wersji finalnej. A ogólnie, to w porównaniu do serynego zapłonu, to jest przepaść. Odpala z ćwierć obrotu, ładowanie ma takie, że "kur*" mać. Generalnie 3 fazowe ładowanie wyszło na prawdę zacnie, nawet chyba trochę za zacnie, bo spaliło żarówki 12V które do tej pory miałem w nim zamontowane <lol> Mam nadzieję, że w tym tygodniu uda mi się okiełznać problemy wieku dzieciencego i przejść do testów drogowych :)
3
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Wczoraj o 15:43:36 »
Tak, produkcji "krzak" szajs-złom, które będzie szumieć od nowości, albo zaraz się rozleci. Albo jest pomyłka w katalogu, jak to często bywa. Zdjęcie czysto poglądowe, wrzucone jakieś byle jakie łożysko podwójnie kryte, bez pierścienia. To jest specjalne, precyzyjne, silnie obciążone, o podwyższonej wytrzymałości. Mówię o jakości fabrycznej, łożyska FŁT, które się montuje raz i wymienia za 100-200 tysięcy.
4
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Wczoraj o 15:29:13 »
https://sklep.volpex.pl/poprzeczne-jednorzedowe-zwykle/35470-lozysko-cbk-083.html kilka chwil w internecie wystarczy aby nabyć łożyso.
5
Mechanika / Odp: Części i zamienniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Wczoraj o 15:02:18 »
Ciekawy temat, tylko żeby czasem nie było tak, że zaraz znajdą się "zaradni" którzy zaczną pisać przy danych częściach "Subaru BRZ, Forester; Toyota GR86 POLONEZ" albo tylko POLONEZ i cena od razu 100% w górę, bo to do poloneza i tego już niema.

Już to robi, ale tylko na razie jeden, i jest to sklep REGMOT, który chyba czyta to forum :D

https://sklep.regmot.com.pl/uszczelniacz-simering-silnika-tyl-fso-polonez-f,3,14181,17781

Pojawił się jakiś czas po tym, jak kiedyś napisałem, że ten model elringa, pierwotnie do nissana patrola, pasuje do poloneza. Ale dzięki temu tylko więcej osób kupi dobry uszczelniacz z porządnego materiału, zamiast badziewia :) Tak to dalej sklepy by oferowały tylko moto-technikę i inny szajs, kiedy na półkach sklepowych leżą części pasujące, a kilkukrotnie lepszej jakości.

tylny uszczelniacz OHV to (jak wiekszosc takiech elementow w OHV) simering o wymiarach znormalizowanych, a nie jakies nissany czy inne zasrany/posrany,
mozna kupic z gladka warga, lewoskretny, prawoskretny , z gumy, vitonu lub czego tam chcesz - oczywiscie trzeba dobrac odpowiedni,

wiec szukajcie pasujacych czesci z innych aut, ale sie przy tym nie zesrajcie z podniecenia,
sruby, nakretki, opony, zarowki to nie sa czesci pasujace z innych aut, a w przypadku PN takimi nie sa rowniez simeringi i lozyska


Tylko dziwnym sprawem, jak ktoś najczęściej pyta, to nie dostaje odpowiedzi, tylko link do gówna pralkowego :D Jak tak łatwo z tym wszystkim to poszukaj dostępnego od ręki dobrego zamiennika CBK-083, z wyłączeniem łożyska z GPZ, bo to ruska produkcja sprzed 30 lat, a gówna typu kraft czy inny syf nie warto montować bo przerobiłem, i to jest rozdupczone już jak jest w pudełku. Najlepiej jakiś NTN, albo SKF by mi przypasował.
6
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Wczoraj o 09:15:18 »
1 cm to nie. Ale grubość pierścienia oporowego to już tak Sam jeździłem 125p z takim luzem i zrobił 40 tyś km. Tylko ciekł przedni uszczelniacz.
7
CAŁA POLSKA / Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 00:51:59 »
a co to za kolor, powinien byc 111 tylko aparat dziwnie pokazuje, czy byl jeszcze jakis inny jasny zielony oprocz 111 ?
8
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KGB dnia Wczoraj o 00:50:34 »
Pokrywy zaworów w GSI trafiały się malowane na czarno, czy to właściciel pomazał? Gada coś o wymianie silnika, więc kto wie.
moze i trafialy sie, w boschach przeciez tez byly srebrne,
a ze silnik zmienial, to rownie dobrze mogl zalozyc boscha

Jak mówi o tym silniku, że taki złom był, to ciekawe, w jakim stanie był wałek rozrządu, bo żeby się czasem nie okazało, że był w porządku, pomimo stanu silnika.
pier.doli trzy po trzy, dobrze szedl, wyciagal 150,
a pozniej, ze luz osiowy 1cm, co jest fizycznie niemozliwe, wiec prawdy sie nie dowiesz
9
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Maj 03, 2024, 22:53:48 pm »
A to widzieli?
https://www.youtube.com/watch?v=BW4p4u7B6Pk
Pokrywy zaworów w GSI trafiały się malowane na czarno, czy to właściciel pomazał? Gada coś o wymianie silnika, więc kto wie. Jak mówi o tym silniku, że taki złom był, to ciekawe, w jakim stanie był wałek rozrządu, bo żeby się czasem nie okazało, że był w porządku, pomimo stanu silnika. Ale lakier się ładnie świeci, auto z wyglądu jak nowe. Niby fabryczny lakier, to fabryczny, ale jak na każdym elemencie jest coś do poprawienia, to chyba lepiej jednak pomalować całościowo, jeśli kogoś oczywiście stać.
10
CAŁA POLSKA / Odp: ---- aukcje i oferty allegro.pl tablica.pl ebay.pl otomoto.pl itp ----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Maj 03, 2024, 22:35:46 pm »
Co ten wątek ostatnio taki zapomniany? Teraz pewnie już wszyscy po fejsbukach ogłoszenia wstawiają itd. Nieważne. Widzieliście to?
https://www.olx.pl/d/oferta/fso-polonez-caro-1-6-orciari-1994-CID5-IDVYCJV.html?isPreviewActive=0&reason=ip%7Ccool_rec_platform&sliderIndex=7
Ponoć przygotowany już do rejestracji na żółte. Cena konkretna. Ostatnio widziałem 1,4 w orciari (117 capri) za 15500.
Strony: [1] 2 3 ... 10