Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1314013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7480 dnia: Grudzień 04, 2020, 19:21:58 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ciekawy film o ABSie. Bardzo fajnie widać różnicę w drodze hamowania na suchym i na "śliskim".

https://youtu.be/umCqPkoGTQg

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7481 dnia: Grudzień 04, 2020, 19:52:07 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6597
  • Płeć: Mężczyzna
Obstaję przy swoim jeżeli chodzi o ABS, tzn. wolę bez, zwłaszcza że oglądam regularnie Stop Chama i jakoś dziwnie często auta z ABSem, i to nawet drogie typu BMW X5 hamują z pełną blokadą jakby ABS nie działał albo się obracają. Czyli ABS jest układem który może się po prostu zepsuć.

Czyli nie dość że kierowca może zostać totalnie zaskoczony i postawiony w sytuacji z którę nie jest nauczony sobie radzić, a nawet jeżeli kiedyś był, to z racji ABSu musiał wyeliminować odruch, to jesze auto może nagle się obrócić albo polecieć bokiem w drzewo lub w auto z naprzeciwka, bo układy z ABSem nie mają korektora.

Oczywiście korektor też może się zepsuć, ale masowo obracają się chyba tylko Łady. W Polonezie jakoś mi nigdy korektor nie padł. W Pandzie zepsuł się już dwa razy ale jego awarie nie powodowały utraty stabilności przy hamowaniu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7482 dnia: Grudzień 04, 2020, 22:45:18 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Czyli ABS jest układem który może się po prostu zepsuć.
Szczególnie, że obecnie zazwyczaj ABS robi też za korektor siły hamownia (system EBD) co przy jego awarii oraz przewymiarowaniu hamulców daj podcięcie tylnej osi i zazwyczaj efektowny spin :/ Nieciekawa sytuacja którą przerabiałem i uratowała mnie tylko praktyka z Poloneza czyli odpuszczenie hamowania, na szczęście odruchu nie straciłem tak jak wspomniałeś, banned

Oczywiście korektor też może się zepsuć
Z tym, że te układy w takich starszych autach zazwyczaj nie są przewymiarowane, przez co nawet bez korektora zachowują się względnie stabilnie.

A nie wiesz jak wyglądał temat odbojów? Fabdyczne, brak, miękkie, twarde?
Na pewno były, jak z twardością, ciężko powiedzieć.
Na poniższym zdjęciu widać odbój w "seryjnych" kształtach jak i mocowaniu. Co ciekawe, miejsce mocowania dolnego wahacza również wydaje się fabryczne.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2020, 22:52:52 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7483 dnia: Grudzień 04, 2020, 23:34:23 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Co to znaczy przewymiarowanie hamulców?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7484 dnia: Grudzień 05, 2020, 00:00:23 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Patrz temat o zaciskach Palio - zaciski o tłoczku 54 mm trafiały się tylko w wersjach z ABS co przy takiej samej pompie hamulcowej daje większe przełożenie hydrauliczne (kosztem skoku). Z tego co przeglądałem fiatowski ePer to np. taka Marea w zależności od wersji mogła mieć z tyłu bębny 203 mm (jakieś totalne bieda-wersje) lub 228 mm ale wtedy zawsze był montowany ABS. To tyle z moich obserwacji, co również potwierdza praktyka -Polonez bez korektora siły hamownia tylnej osi nadal jest względnie przewidywalny (co potwierdzają również ludzie tutaj na forum). Natomiast taka Marea przy awarii EBD i gwałtownym hamowaniu od razu podcina tył i człowiekowi robi się gorąco.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7485 dnia: Grudzień 05, 2020, 00:19:08 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1317
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Przecież system abs posiada samodiagnostyke i każda anomalia jest oznaczana zaświeceniem się lampki kontrolnej. Musiałby być niesamowity zbieg okoliczności aby abs uległ nagłej niespodziewanej awarii.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7486 dnia: Grudzień 05, 2020, 00:20:55 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Z nosem wbitym w asfalt i zablokowanymi tylnymi kołami? Przewidywalny, bo wiadomo że będą zablokowane, to masz na myśli?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7487 dnia: Grudzień 05, 2020, 08:44:51 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Przecież system abs posiada samodiagnostyke i każda anomalia jest oznaczana zaświeceniem się lampki kontrolnej.
Tales, niestey nie żyjemy w idealnym świecie. Poczytaj o o awariach sterowników Lucas EBC 430 któe potrafią się całkiem wykrzaczyć od wibracji wywołanych np. wybojami. Dodaj do tego hamowanie awaryjne w takiej sytacji i mamy to o czym wspomina banned:
Czyli nie dość że kierowca może zostać totalnie zaskoczony i postawiony w sytuacji z którę nie jest nauczony sobie radzić, a nawet jeżeli kiedyś był, to z racji ABSu musiał wyeliminować odruch, to jesze auto może nagle się obrócić albo polecieć bokiem w drzewo lub w auto z naprzeciwka

Przewidywalny, bo wiadomo że będą zablokowane, to masz na myśli?
To też, ale bardziej chodzi mi o następujące kwestie:
1. Seryjny Lucas dawkuje silę hamowania (jak mi się wydaje) dosyć liniowo przez co łatwiej dozować hamowanie i wyczuć całość. W tej Mareii hamowanie przypomina raczej wyrzucenie kotwicy przez okno, bardzo ostro reaguje na hamulec. Dopóki działa ABS nie ma z tym problemu, jeśli jednak elektronika zawiedzie i rozdział siły hamowania jest po równo na wszystkie koła patrz punkt 2.
2. Polonez w normalnych warunkach suchego asfaltu, przy hamowaniu awaryjnym raczej blokował najpierw przednie koła, ew. zdarzało się że wszystkie na raz gubiły trakcję. W tym Fiaciku o którym piszę wygląda to tak, że najpierw blokuje tył co na pewno nie ułatwia sprawy i nie poprawia stabilności. Mowa oczywiście o sytuacji: brak mechanicznego korektora/awaria układu EBD
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7488 dnia: Grudzień 05, 2020, 11:29:37 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dobrze, że tych fiatów już wiele nie zostało.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7489 dnia: Grudzień 10, 2020, 18:11:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6597
  • Płeć: Mężczyzna
Jak bardzi chcesz to Ci znajdę nagrania na którtch poszedł ABS w Toyocie i w BMW X5
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7490 dnia: Grudzień 10, 2020, 19:49:15 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Chętnie zobaczę.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7491 dnia: Grudzień 11, 2020, 20:56:20 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
https://www.youtube.com/watch?v=lcLpq5XFLXM&ab_channel=jarrr8
Pamiętam jak coś koło 96/97 roku była relacja w tygodniku motor.....
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7492 dnia: Grudzień 12, 2020, 09:39:27 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7493 dnia: Grudzień 12, 2020, 11:18:19 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Czas leci, już nawet szerokie caro można wyeksportować do usa, jeszcze trochę i plusy Polonia zacznie ściągać.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7494 dnia: Grudzień 12, 2020, 20:23:04 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sam bym też bez swojego z kraju nie wyjechał  :d Ale tam to jest naprawdę egzotyczny widok.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7495 dnia: Grudzień 13, 2020, 00:11:48 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4686
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
Policjant z komisariatu w Ustroniu nigdy nie miał prawa jazdy, a mimo to przez kilka lat dojeżdżał do pracy samochodem, a podczas służby prowadził radiowóz. Wpadł tylko dlatego, że spowodował kolizję.

Sprawa zaczęła się od kolizji drogowej, którą we wrześniu spowodował wracający z pracy podoficer z komisariatu policji w Ustroniu. Na miejsce zdarzenia przyjechali policjanci z Cieszyna, którzy rutynowo sprawdzili trzeźwość uczestników zdarzenia. Badanie alkomatem wykazało, że zarówno sprawca kolizji, jak i pokrzywdzony są trzeźwi.

Nikomu nie stało się nic poważnego, dla mundurowych było to więc zdarzenie jak jedno z wielu. Chcąc jednak zakończyć interwencję, poprosili uczestników kolizji o pokazanie praw jazdy. Policjant, który ją spowodował, powiedział, że nie ma dokumentu przy sobie. Mundurowi chcieli mieć sprawę z głowy, więc wpisali jego dane do systemu. I okazało się, że mężczyzna nigdy nie miał uprawnień do prowadzenia pojazdów mechanicznych. Mimo to przez kilka lat jeździł autem do pracy w komisariacie.
Policjant nie miał prawa jazdy, jeździł jednak radiowozem

- Sprawa się mocno skomplikowała, bo ten policjant zajmuje się u nas wykroczeniami i przez lata jeździł w pracy radiowozem. Komendant był wściekły - mówi jeden z policjantów.

Zgodnie z policyjnymi przepisami prawo do korzystania z radiowozów mają funkcjonariusze, którzy przejdą odpowiednie badania lekarskie i  posiadają uprawnienia do kierowania pojazdami. Wtedy taki funkcjonariusz otrzymuje tzw. wkładkę, czyli terminowe zaświadczenie uprawniające do korzystania z radiowozów.

Jak to możliwe, że podoficer bez prawa jazdy dostał taki dokument? - On nigdy nie występował o uzyskanie wkładki, bo wiedział, że bez prawka jej nie dostanie. Po prostu oszukał wszystkich. Kiedy przed laty pierwszy raz przyszedł do dyżurnego po kluczyki do radiowozu, powiedział, że wkładkę zostawił w domu, a musi gdzieś pojechać - wyjaśnia nasz informator z policji.

Dyżurny uznał, że skoro policjant do pracy przyjeżdża autem, to musi mieć prawo jazdy i wkładkę. Dał mu więc kluczyki. - Potem leciało to już z automatu. Wszyscy byli przekonani, że skoro raz jechał radiowozem, to musi mieć uprawnienia. Kiedy więc prosił o kluczyki, to je dostawał za każdym razem - mówi jeden z policjantów.


Policja uznała, że wyrok kłóci się ze społecznym poczuciem sprawiedliwości

Komenda Powiatowa Policji w Cieszynie, której podlega komisariat w Ustroniu, skierowała do sądu wniosek o ukaranie swojego podoficera za jazdę bez prawa jazdy. 23 listopada Sąd Rejonowy w Cieszynie uznał winę funkcjonariusza i w trybie nakazowym, bez przeprowadzania postępowania dowodowego, ukarał go grzywną w wysokości 1,5 tys. zł. Z niewyjaśnionych powodów sąd w całości zwolnił też policjanta z kosztów.

Komenda uznała, że funkcjonariusz poniósł zbyt łagodną karę i wniosła sprzeciw od tego wyroku. - W naszej ocenie kara nie była adekwatna do stopnia społecznej szkodliwości, motywacji, a także sposobu działania obwinionego. Kłóci się także ze społecznym poczuciem sprawiedliwości - mówi podinspektor Aleksandra Nowara, rzeczniczka prasowa Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Wniesiony sprzeciw oznacza, że sąd będzie musiał przeprowadzić pełne postępowanie dowodowe w sprawie podoficera, który jeździł autem bez uprawnień.
Policjanci, którzy wydawali kluczyki, zostali ukarani

Jednocześnie komenda wszczęła wobec podoficera postępowanie dyscyplinarne, które jeszcze się nie zakończyło. Wyciągnięto za to konsekwencje służbowe wobec policjantów, którzy wydawali w komisariacie radiowozy, a nie sprawdzili, czy funkcjonariusz ma wkładkę pozwalającą na korzystanie ze służbowych aut.

https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,26598132,policjant-nigdy-nie-mial-prawa-jazdy-ale-jezdzil-radiowozem.html

 <lol2>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2020, 00:14:10 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7496 dnia: Grudzień 13, 2020, 00:42:07 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5125
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To jest mistrzostwo świata. Ten kraj codziennie mnie zaskakuje. Jak to możliwe, że nikt nie sprawdził, czy gość w ogóle ma prawko i jak mógł jeździć służbowym radiowozem? To oczywiście pytanie retoryczne, bo wszyscy chyba wiemy, jaka to klika. Zresztą, w takich "organizacjach" to nie takie rzeczy potrafią zlewać. I oczywiście, pan komendant, nic a nic nie wiedział. To jest na zasadzie, "póki nie wpadniesz, to my udajemy, że jest ok".

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7497 dnia: Grudzień 13, 2020, 10:47:36 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 884
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Nie zrobili mu i nic nie zrobią,gość ma za szerokie plecy i zbyt dużo rodziny w milicji. Gość ode mnie z roboty ma go po sąsiedzku to cała rodzina związana jest z mundurówką  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7498 dnia: Grudzień 13, 2020, 10:48:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dla mnie nic dziwnego. Coraz częściej w tym kraju sprawy załatwia się na "oświadczenie". Według zasady domniemania uczciwości przyjmujemy to za prawdę. O ile narciarz na "delegacji" śmierdzi na kilometr i tylko uczciwość hotelarza pozostawia wiele do życzenia. ale oświadczenie o niekaralności to już gruba sprawa i sprawdzenie tego na tyle skomplikowane, że przyjmuje się za pewnik...

Potem wychodzą takie kwiatki jak ktoś jednak sprawdzi to oświadczenie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7499 dnia: Grudzień 13, 2020, 21:03:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2866
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na mnie również nie robi to wrażenia...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)