Autor Wątek: Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!  (Przeczytany 17654 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2004, 20:46:11 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Czaku#1802"
175/65/13 jeszcze ujda jesli masz dosc wysoko tyl zeby nie zachaczyc mostem   :D

A jak w takiej sytuacji wygląda komfort prowadzenia auta ? Czy jest lepiej czy gorzej w stosunku do 175/70 R13 ? Czy wogóle jest sens kupowania takich opon, czy lepiej zbyt wiele nie kombinować ?

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2004, 21:40:53 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "guciu#1801"
a ja mam z tylu jedna 165 a druga jakos 175 teraz i komfort wyzszy i przechyly mniejsze:D


 Dobrze ze przypomniales moje fele :twisted:

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 05, 2004, 22:18:35 pm »

Anonymous

  • Gość
cO DO TYCH GUM TO SIĘ ZGODZE ZE TO SHIT. PO ZAOŻENIU I PRZEJECHANIU 200 KM JUŻ ICH NIE BYŁO.
CIĘŻKO JEST WYMIENIĆ SPRĘŻYNY? RAZ SIĘ DOI TEGO ZABIERAŁEM I NIE DAŁEM RADY. JAK TO ZROBIĆ??? NAJPROŚCIEJ.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 06, 2004, 01:29:29 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
rolek#1398 napisał:
a czy jest jakaś rożnica między sprężynami od traka disla a traka benzynowego  

Tak wtrucku benzyniaku sa zwykle sprezyny a w dieslu sa wzmacniane

Czaku co ty pleciesz??? Sam mam Trucka 1.6 i na pewno nie ma zwykłych, jak to nazwałeś, spreżyn. Jeśli pisząc "zwykłe" masz na mysli takie same jak w modelach osobowych to grubo sie mylisz. W trucku jaki by nie był (diesel czy benzyna) sprężyny są dużo sztwniejsze niż w osobówkach, gdyby były inaczej koła 14 calowe z oponami 175R14 (czyli na pełnym profilu 82%) w jakie są wyposażone trucki w życiu by się nie zmieściły pod nadkolami. Chociaż nie mam żadnych pewnych danych, że w truckach dieslach spręzyny są sztywniejsze niż w wersji benzynowej, ale osobiście uważam, że nawet sprężyny z benzyniaka po ścięciu o 1 zwój (tyle należy ściąć jeśli chce się zachować seryjny prześwit, 2 zwoje oznaczają obniżenie zawieszenia) znakomicie się nadają do utwardzenia wersji osobowej. Tak na marginesie sprężyna Trucka ma 15mm grubości, wersji osobowych 14mm (od 1995r.) lub 13,3 (do 1994r.).

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 06, 2004, 09:32:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A nówki sprężynki do trucka (utwardzane - tak powiedziano mi w sklepie) kosztują jkieś 60zł/szt. Do tego amorki dwukierunkowe po 80/szt i zawiecha nowa i sztywna jak trzeba :D.  w sumie to i tak czeka mnie kapitałka przodu wiec może przy tej okazji się i to pozamienia.

W połączeniu z oponkami 175/65R14 powinno się bajki prowadzać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 06, 2004, 22:54:03 pm »

Keneda

  • Gość
Włąśnie się dowiedziałem, że dużo dają amorki od FSO Truck. Nawet więcej niż same sprężyny. Co do oponek o  niskim profilu to się zgodzę, ale im niższy profil tym więcej dostają po tyłku amorki, sprężyny i tuleje metalowoi gumowe. Nie wiem w jak dużym stopniu???????  :)

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 08, 2004, 13:33:44 pm »

OLO35

  • Gość
Zacznijcie od twardszych amortyzatorów i innych kół. 13" to sobie można jeŹdzićw CC bo tam sie rozmiarowo nadają. Do polda to minimum 14.
Co do sprężyn trucka - pamiętam że te które kupiłem mają 14.5mm średnicy drutu. Std ma 14. Ale co do 15 mm to byłbym ostrożny - nie jestem pewien czy wogóle istnieją.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 08, 2004, 22:09:42 pm »

Mrozek#83

  • Gość
No więc pomierzyłem i muszę (częściowo) przyznac rację OLO35. 14,5mm mają sprężyny Trucka 1.6 (zamontowane w moim). Spreżyny wersji 1.9D ze znakiem żółtym (takie mam luzem - na pewno są od tej wersji, bo osobiście je wymontowywałem z Trucka Plusa 1.9D) wyszło mi, że mają 14,7mm. Więc jednak do tych diesli są twardsze, bo są ciut grubsze. Hiehie... do tego 3 piorowe resorki (mam seryjne fabryczne z pierwszych polonezów - oprócz trzeciego mają minimalnie dłuższe drugie piórko - tez mi sie szykuje kompleksowa naprawa całego zawieszenia) i bedzie git zawieszka  :lol:  :roll:
OLO35 - z tymi kołami to święta racja - nimimum felga 14 cali na 5,5 szeroka (motylki z 132 lub argentowskie rulez) i do tego kapcie najbardziej optymalne to moim zdaniem 185/65R14 lub ciut szersze 195/60R14. Ja mam zamiar włożyć 195/65R14 ale tylko dlatego ze mam schize w punkcie dużych kółek :mrgreen:, wrocławskie dziury skutecznie mnie już zniechęciły do tych mniejszych. Poza tym na maksymalnie dużych kołach prezencja Polda zaczyna być odpowiednia  8)

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 09, 2004, 19:01:21 pm »

Anonymous

  • Gość
Mam już zamówione amorki od trucka, ale nie wiem czym one się wyróżniają od normalnych. Czy mają jakieś specjalne oznaczenie czy jakiś kolor. Nie wiem i koleś może mi wcisnąć zwykłe a ja nawet nie będę wiedział. HELP!!!! :lol:

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 11, 2004, 11:28:22 am »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Ja do tylu zalozym dodatkowe sprężyny. Wsnunąłem je na amortyzator tak ze jeden koniec opiera się na moscie a drugi koniec na nadkolu.  Poldek podniósł się minimalnie i dosyć dużo utwardził.  Na przud nie mam pomysłu.


Jesli chodzi o tyl mam fotki moge przeslac.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 11, 2004, 12:05:28 pm »

OLO35

  • Gość
Cytat: "Mrozek#83"

OLO35 - z tymi kołami to święta racja - nimimum felga 14 cali na 5,5 szeroka (motylki z 132 lub argentowskie rulez) i do tego kapcie najbardziej optymalne to moim zdaniem 185/65R14 lub ciut szersze 195/60R14. Ja mam zamiar włożyć 195/65R14 ale tylko dlatego ze mam schize w punkcie dużych kółek :mrgreen:, wrocławskie dziury skutecznie mnie już zniechęciły do tych mniejszych. Poza tym na maksymalnie dużych kołach prezencja Polda zaczyna być odpowiednia 8)


Hola hola z szerokością. Mamy tylko 5.5 cala tej felgi. 185 to moim zdaniem max co warto zakładać. Szersza już będize sie mocno kiwała (podobnie jak 185/70R13 na 5 calowej feldze).
Ja mam obecnie 185/60R14 Na szerokosć jest spoko (i samochód ją uciągnie ;)), profil już jest dość niski i dobrze sie zachowuje a mniejsza średnica jeszcze sie mieści w granicach tolerancji. Przy okazji samochód siedzi nizęj o prawie centymetr. Co do wyglądu polda na małych/dużych kołach. Rożnice widać - mam na lato 185/60R14 , na zimę 175/70R14 - i na jednych i na drugich wygląda dobrze. Zależy co kto lubi. Ale 175/70R14 już naprawde sa spore.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 11, 2004, 14:12:40 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "t_o_m_e_k_m"
Ja do tylu zalozym dodatkowe sprężyny. Wsnunąłem je na amortyzator tak ze jeden koniec opiera się na moscie a drugi koniec na nadkolu.  Poldek podniósł się minimalnie i dosyć dużo utwardził.  Na przud nie mam pomysłu.


Jesli chodzi o tyl mam fotki moge przeslac.

Do tyly sprezynki przeciez z tylu masz resory i nie ma mozliwosc wedlug mnie zalozyc sprezyn 8)

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 11, 2004, 14:45:05 pm »

Guciu1801

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jesli chodzi o tyl mam fotki moge przeslac.


Ja chce te fotki, bo az jestem ciekaw goris@interia.pl

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 11, 2004, 21:02:08 pm »

Eater#851

  • Gość
Ja poprosze te fotki.

eater@poczta.onet.pl

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 11, 2004, 21:17:08 pm »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
mozna to jakos dac tu na forum zpakowane zajmujom 1,5mb

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 11, 2004, 21:24:44 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cóż po zmianach może się wypowiem. Otóż jak pisałem wcześniej zmieniłem z tyłu resory na nowe 3-piórowe. Różnica jest faktycznie odczuwalna, jest twardziej, ale bynajmniej jak niektórzy sugerowali auto nie ma charakterystyki podobnej do taczki. Prowadzi się dobrze, nie ucieka. Uważam, że jest to po prostu najbardziej optymalne rozwiązanie, które można zastosować z tyłu. Co do dodatkowych sprężyn to mi to wygląda na rzeŹbę i moim zdaniem nie warto, gdyż 3 pióra wydają się stanowić optimum do tego auta i wiele więcej poza dobrymi amorkami i oponami nie ma co w tym zagadnieniu kombinować. Dodam, że mam u siebie opony 165/70 R13 i w porównaniu do 175/70 R13 różnica w prowadzeniu jest praktycznie niewyczuwalna. Nie uważam, żeby na szerokich oponach auto się lepiej zachowywało, a na 100% będzie się cieżej kręciło, z lekka pogorszy się przyspieszenie i auto może więcej palić. Nie mniej uważam, że felgi 14' dla tego auta to dobre rozwiązanie, jednak nie koniecznie z tak szerokimi oponami.

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 11, 2004, 22:45:29 pm »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
mozesz uzasadnic swoje zdanie cytat  
" Co do dodatkowych sprężyn to mi to wygląda na rzeŹbę i moim zdaniem nie warto, gdyż 3 pióra wydają się stanowić optimum do tego auta"
Dlaczego tak sadzisz?
Widzialesz kiedys cos takiego?
Jezdziles czyms takim?
Ja sondze ze sprzenzyny tak jak jest to u mnie sa lepszym rozwiazaniem
1. mniej roboty przy zakladaniu
2. lepszy efekt
3. trwalsze
4. tansze

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 11, 2004, 23:13:31 pm »

Maciek#938

  • Gość
Dlaczego sądze, że to rzeŹba z prostego powodu - mianowicie w tym aucie seryjnie nigdy nie były przewidziane sprężyny i już na sam początek wskazuje oznacza to, że nie uniknie się sporej części przeróbek, zajmie to więcej czasu. Naturalnie nie twierdzę, ze to daje zły efekt, gdyż może być naprawdę ciekawe, lecz samo rozwiązanie jest bardzo jakby to nazwać rzadkie i trudno ropatrywać to pod względem trwałości. A co do ceny to za dołożenie pióra zapłaciłem 30zł za komplet, więc cenowo chyba i tak wyszedłem na tym lepiej.

Pozdrawiam

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2004, 00:24:13 am »

Anonymous

  • Gość
Absolutnie nie ma zdnych przerubek. Zajelo mi to moze 15 min. W tym wszytkim odktenca sie tylko dwie sruby po jednej na strone tyle jest roboty.

Jesli chodzi o trwalosc jest to sprawdzone mozna powiedziec w ekstremalnych warunkach. Dalekie trasy z duzym obcionzeniem (baz tych sprzenzym most dobija do nadwozia). Te moje sprenzynki majom trochu dlugom historie byly w duzym fiacie, fiacie kombi, a nawet maluszku jako dodatkowe do noramnych i  byly eksplatowane w taki sposub jak pisalem wyrzej czyli pod duzym obcionzeniem i stan ich jest bardzo dobry.

Jedno jest pewne: napewno cos takigo da sie zrobic i  napewno dziala.

Niech ktos sobie sprubuje tak zrobic. Zalatwic odpowiednie sprzenzyny wsadzic je i zobaczyc jak sie bedzie auto zachowywalo.

Jak dobrze utwardzić zawieszenie w Poldku???? HELP!!!
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 12, 2004, 00:40:10 am »

Guciu1801

  • Gość
nyslalem kiedys nad czyms takim, a nawet na pozbyciem sie pior i zmianie na sprezyny( lady maja sprezyny) znajomy blacharz powiedzial mi, ze jesli pozbede sie pior, to powinienem wzmocnic kielichy, bo inaczej moze mi je wyrwac. Ten problem znika przy dolozeniu sprezyn do pior, gdyz sa one tylko dodatkiem. Maciek.. rzezba, oczywiscie ze rzezba, ale czy czasem nie o to chodzi? Lubie zawieche w poldku, bo jest miekka i komfortowa(stosunkowo), ale o wiele lepiej byloby zamontowac z tylu sprezyny, poza tym wtedy obnizenie i utwardzenie nadwozia moznaby zrobiv jedynie kupujac jakies sportowe sprezynki i amorki.. a nie kombinujac z klepaniem i dokladaniem pior.