FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Marzec 10, 2017, 19:16:30 pm

Tytuł: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 10, 2017, 19:16:30 pm
Pacjent to fabryczny Plusorover, walczę z tym od tygodnia.

Pompa na bank sprawna, podłączona na krótko działa.

Prąd sprawdzany multimetrem, testerem do alternatorów i żaróweczką 5W.

Na wyłączniku bezwładnościowym jest ponad 12.5V i żaróweczka się świeci. To samo na złączu 13 kr.

Na skrzynce bezpieczników na bezpieczniku pompy przy kręceniu rozrusznikiem jest już tylko 9.6V. Tak samo na zmostkowanej kostce po lewej stronie komory silnikowej na błotniku.

Złącze 1kr za zegarami podłączone, nie zdrutowane, nie zaśniedziałe.

Kostki za wykładziną po lewej stronie od pedału: Na grubym turkusowym ani niebieskim nie ma śladu napięcia. Podanie plusa bezpośrednio z aku ani na bezpiecznik, ani na kabel niebieski, ani na turkusowy nie powoduje reakcji pompy.

Gdzie jeszcze szukać?
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Joker w Marzec 10, 2017, 23:37:43 pm
Zadzwon do mnie jutro.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 11, 2017, 16:31:55 pm
Z radością donoszę że Polonez ożył. Z tego miejsca podziękowania dla kolegi Jokera za konsultację telefoniczną.

Okazało się że zgubiła się masa przy zbiorniku paliwa, a poprzednie pomiary wskazujące brak napięcia na skrzynce musiały być wynikiem błędu przy pomiarze albo rozładowania akumulatora od wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem (w międzyczasie został doładowany). Po zrobieniu bypassu do masy auto odpaliło z półobrotu.

Zostało jeszcze tylko dojście dlaczego nie działa wskaźnik paliwa, ale na dniach najprawdopodobniej będzie montowany całkowicie nowy zbiornik i prawdopodobnie z nowym miernikiem.

Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Marzec 11, 2017, 18:44:15 pm
albo szlag trafił pływak albo nie masz podpiętego do niego massy ;)
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Joker w Marzec 11, 2017, 21:04:29 pm
Odnośnie plywaka tez zadzwon jak cos bo nic nie mówiłeś  ;d
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 11, 2017, 23:10:16 pm
zgubiła się masa przy zbiorniku paliwa
Chyba masa pompy. Masa zbiornika wpływa wyłącznie na wskaźnik poziomu paliwa i rezerwę...
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 11, 2017, 23:22:04 pm
Chyba masa pompy. Masa zbiornika wpływa wyłącznie na wskaźnik poziomu paliwa i rezerwę...

Tak, o to chodziło.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 04, 2017, 20:26:07 pm
Uff, dzisiaj w końcu to naprawiłem, i co się z pewnością okazało:

Auto miało co najmniej dwie !! różne awarie elektryki!
Jedna zaszła z mojej winy: zrobiłem złe podłączenie przy koszu pompy i raz łączyło, raz nie, w zależności od tego jak się dosztukowany kabel ułożył.

Drugi problem to rzeczywisty brak prądu na wiązce. Nie wiem gdzie. Po poprawieniu kabli w koszu, pompa działa podpięta do aku, ale nie podejmuje pracy przy podpięciu do wiązki. Dopiero na bypassie plusa od włącznika bezwładnościowego działa.

Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Kwiecień 04, 2017, 20:35:37 pm
Jak już mówiłem, wpadnij do mnie to wszystko ogarniemy jak trzeba bo takie sztukowanie kabelków i zastanawianie się czy będzie stykał czy nie to nie ma sensu. Na 90% stawiam że masz problem przy skrzynce bezpieczników, obluzowany albo zaśniedziały konektor od bezpiecznika.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 05, 2017, 10:37:53 am
Ale na bezwładnościówce jak poda prąd to działa. Może moduł przekaźników... trzeba by na drugim styku bezwładnościówki dać żarówkę z 50w i zobaczyć czy będzie zasilanie przy próbie odpalania.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Kwiecień 05, 2017, 10:55:46 am
No niezbyt, wcześniej kolega pisał że ma prąd na wyłączniku i na złączu 13 krotnym a wyłącznik bezwładnościowy jest za przekaźnikami i złączem 13 krotnym więc jak jest prąd na wyłączniku to tym bardziej na przekaźnikach, bezpieczniki są za wyłącznikiem więc tam należałoby szukać.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Kwiecień 05, 2017, 14:33:36 pm
A to nie idzie w roverze tak:?
Ecu jako sterowanie-moduł przekaźników pod ecu-bezwładnościówka-bezpiecznik w skrzynce-pompa paliwa...
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 05, 2017, 18:18:49 pm
Bezwładnościowy jest przed 13-krotnym. ECU sterowanie - przekaźniki - bezwładnościowy - 13 krotne - złącze pod deska  (do odcięcia np. Alarmem) - bezpiecznik - złącze wiązki budy przód/tył i na końcu złącze pompy/pompa.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 06, 2017, 18:12:04 pm
Pompa jest w tej chwili zasilana bypasem który bierze prąd od kabla wychodzącego z wył. bezwładnościowego. Także przekaźnik i wyłącznik bezwładnościowy funkcjonują normalnie i samochód jest bezpieczny bo sterowanie prądem i awaryjne odcięcie zostało bez zmian.
Tytuł: Odp: Trudna awaria elektryki pompy paliwa, 1.4
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Kwiecień 06, 2017, 18:13:08 pm
No to tak jak pisałem...