FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => PTK CLASSIC => Forum klasycznych pojazdów FSO => Wątek zaczęty przez: Grzech#1938 w Styczeń 02, 2012, 00:55:55 am

Tytuł: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 02, 2012, 00:55:55 am
Zakładam nowy temat, bo wygląda na to, że tym razem będziemy mogli naprawdę ujrzeć kompletny pojazd w skali 1:1. :)


http://www.syrenasport.eu/index.html
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Dj. Illusion w Styczeń 02, 2012, 02:30:30 am
Już nie moge się doczekać kiedy odbudują Syrenę Sport
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Styczeń 02, 2012, 11:36:48 am
ciężki temat beda mieli z rekonstrukcją, wyzwanie to jest nie lada wyczynem.
 Zobaczymy jaki będzie efekt koncowy.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 02, 2012, 15:31:38 pm
ciezko to moga miec z silnikiem,
rama i poszycie pojdzie gladko przy dzisiejszej technice - przeciez 50lat temu to ja recznie ulepili
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Styczeń 02, 2012, 17:43:00 pm
1 maja pod PKiN będzie można podziwiać
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: PutiN|FSO w Styczeń 02, 2012, 17:55:53 pm
A jaki w tym wozie był motor, że może być problem z jego odbudową??
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: berecik w Styczeń 02, 2012, 18:06:45 pm
2 cylindrowy boxer z cylindrami od Junaka. Więc silnik trzeba robić od podstaw.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 02, 2012, 19:59:54 pm
50 lat temu to ramy nie było...

Przypominam że nadwozie Sporta w przeciwieństwie do seryjnej Syreny było samonośne bo testowali na tym płytę podłogową która miała trafić do zwykłej Syreny ,a poza podłogą cała buda była z tworzywa.

Silnik S-16 tak jak pisze berecik był to dwucylindrowy bokser w którym tuleje cylindryczne były od Junaka i na tym pokrewieństwa się kończą. Dodajmy że nie zachował się do naszych czasów. Przetrwał S-17 który inż. Skoczyński zaczął robić ale nie skończył bo odszedł z fabryki ,a motor zakopano w piasku.

Dodajmy że S-16 też fabryka nie skończyła bo osprzęt prowizorycznie wzięto z Panharda ,a sam motor nie wyszedł poza wersję testową bo Skoczyński dopiero sprawdzał czy konstrukcja jest wydajna.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: zazikupl w Styczeń 03, 2012, 10:53:00 am
1 maja pod PKiN będzie można podziwiać
coś nie za szybko jak na odbudowę?? :) swoją drogą dobrze, że nie użyto do budowy silnika pozostałych podzespołów od Junaka, bardzo niewdzięczne i trudne w budowie silniki
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Aetius w Styczeń 03, 2012, 11:20:05 am
może zrobią tylko model nie do jeżdżenia
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Dj. Illusion w Styczeń 03, 2012, 12:12:25 pm
Na stronie jest napisane, że nad projektem walczą już 6 lat więc moim zdaniem jest możliwe pokazanie Syreny Sport w tym roku. Pożyjemy, zobaczymy :)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Styczeń 03, 2012, 17:32:29 pm
to chodzi o projekt wirtualny, a mi chodzi o prezentacje żywego modelu jezdzącego...
jedno z ostatnich opublikowanych zdjęć w trakcie prac (razem z konstruktorem)
(http://img811.imageshack.us/img811/8717/syrsp3975.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/811/syrsp3975.jpg/)
pobrano z syrena.nekla
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 03, 2012, 19:59:35 pm
Totalnie złe proporcje tego samochodu. Jakaś poczwara z tego wyjdzie.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 03, 2012, 21:10:29 pm
co tam proporcje, ważne że pan mirek lansuje się w mediach i opowiada bajki aż witki opadają.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 03, 2012, 22:08:02 pm
A później się dziwią, że w Polsce się nic nie produkuje. Buduje auto które było widziane przez mniej osób niż Yeti, ale oczywiście komentarze, że koleś robi to źle. Najlepiej nic nie robić i wstąpić do PISu.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Styczeń 03, 2012, 23:49:36 pm
Lepiej zrobić koślawo i wstąpić do Platformy?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Styczeń 03, 2012, 23:56:30 pm
Nie wplatajcie tutaj wątków politycznych bo zaraz będzie zadyma. Pisu dawno nie ma, a Platfusy rzadzą jak widać. Jedni drugich warci. Koniec OT

Od siebie dodam, że faktycznie na tym zdjęciu jakieś dziwne te proporcje. Na historycznych fotkach bardziej mi się ta srojda podobała. Tak czy inaczej trzymam kciuki za autora i mam nadzieje zobaczyć końcowy efekt. Nawet jak trochę nie wyjdzie to widać, że ktoś próbuje.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 03, 2012, 23:58:32 pm
A później się dziwią, że w Polsce się nic nie produkuje. Buduje auto które było widziane przez mniej osób niż Yeti, ale oczywiście komentarze, że koleś robi to źle. Najlepiej nic nie robić i wstąpić do PISu.
to jak nazwiesz robotę, gdzie na pierwszy rzut oka widać, że proporcje są koszmarnie rozjechane?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 04, 2012, 00:04:20 am
Są gdzieś wymiary tego auta i rysunki żeby można zrobić pełną odbudowę? Powstaje kilka rekonstrukcji, więc wtedy będziecie mogli powybrzydzać. Docenić trzeba, że ktoś się tego podejmuje.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: tracer1990 w Styczeń 04, 2012, 00:18:10 am
Powinna być bardziej spłaszczona. Tak wnioskuje na podstawie fotografii oryginału.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 04, 2012, 00:54:35 am
50 lat temu to ramy nie było...

Przypominam że nadwozie Sporta w przeciwieństwie do seryjnej Syreny było samonośne bo testowali na tym płytę podłogową która miała trafić do zwykłej Syreny ,a poza podłogą cała buda była z tworzywa.
albo nie wytrzezwiales jeszcze ,albo poprostu nie wiesz co jest czym,
samonosne nadwozia z tworzyw jeszcze nie istnieja




Nie wplatajcie tutaj wątków politycznych bo zaraz będzie zadyma. Pisu dawno nie ma, a Platfusy rzadzą jak widać. Jedni drugich warci. Koniec OT
a tobie co sie stalo ? jak pisalem to samo kilka lat temu to bany dostawalem od pewnego osobnika ,co sie w moim podpisie lansuje ,
zawod milosny przezyles ?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 04, 2012, 01:14:47 am
samonosne nadwozia z tworzyw jeszcze nie istnieja
jesteś pewien? http://www.automobilia.pl/prototypowy-fiat-odnaleziony-na-moto-allegro-pl.html
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 04, 2012, 02:38:01 am
jak zostalo napisane to prototyp o blizej nie znanej konstrukcji ,
nie wiadomo z czego jest plyta podlogowa ,wiec nie wiadomo czy to nadwozie samonosne,
jest tez ciekawa wzmianka ,ze "wladza" nie pozwolila produkowac ,czyli typowe sranie w banie - wtedy przynajmniej mieli wymowke dla wszelkich niepowodzen ,w;adza nie pozwolila i ch...,
teraz musza sie glowic nad innymi wymowkami
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 04, 2012, 02:47:20 am
ty chyba widzisz, to co chcesz widzieć.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KristofX w Styczeń 04, 2012, 03:46:30 am
Są gdzieś wymiary tego auta i rysunki żeby można zrobić pełną odbudowę? Powstaje kilka rekonstrukcji, więc wtedy będziecie mogli powybrzydzać.
Dokumentacji na temat tego auta jest stosunkowo dużo.
Poczytaj stronę przytoczoną w pierwszym poście. Tam już kilka lat się tym zajmują a jeszcze nie skończyli modeli wirtualnych, a wszytko po to by jak najwierniej odwzorować to auto. Natomiast pan Mirek nadwozie wykonał niejako na oko. Oczywiście nie przeczę, iż całe takie przedsięwzięcie jest godne podziwu i szacunku, ale jestem zdania, że lepiej coś robić dłużej i dobrze, niż szybko i po łepkach.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 04, 2012, 11:29:53 am
ty chyba widzisz, to co chcesz widzieć.
;>
a ty widzisz to co inni chca,zebys zobaczyl ?,
problem jest taki,ze malo widac ,wiec duzo trzeba sie domyslac,
a domysly to nie fakty
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 04, 2012, 18:49:09 pm
Są gdzieś wymiary tego auta i rysunki żeby można zrobić pełną odbudowę? Powstaje kilka rekonstrukcji, więc wtedy będziecie mogli powybrzydzać. Docenić trzeba, że ktoś się tego podejmuje.
(http://img27.imageshack.us/img27/994/dokumentacja02.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/img27/994/dokumentacja02.jpg)   (http://img27.imageshack.us/img27/4456/dokumentacja03.th.jpg) (http://img27.imageshack.us/img27/4456/dokumentacja03.jpg)

Moim zdaniem to dobrze, że w ogóle cokolwiek powstaje. Nie ma co wybrzydzać tylko się trzeba cieszyć, że robią Syrenę Sport zamiast się bawić np w Porsche 956 co jest i łatwiejsze, i w Polsce bardziej szanowane, i nikt się nie czepia jakichś tam niezgodności z oryginałem...
Po prostu będziemy mieli egzemplarze bardziej wierne oryginałowi i mniej - i po co od razu krytykować, narzekać i tak dalej?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 04, 2012, 20:00:27 pm
A później się dziwią, że w Polsce się nic nie produkuje. Buduje auto które było widziane przez mniej osób niż Yeti, ale oczywiście komentarze, że koleś robi to źle

Nie zakazuję mu budowania, jednak stwierdzam że robi to źle. Jak zrobi poczwarę i wszyscy będą mówić że to G to będzie dobrze dla FSO?

albo nie wytrzezwiales jeszcze ,albo poprostu nie wiesz co jest czym,
samonosne nadwozia z tworzyw jeszcze nie istnieja

Istnieją od lat... Konstrukcja prototypu jest znana, mam nawet kontakt z jednym z niewielu żyjących inżynierów który robił to auto. I powtarzam, w oryginale BYŁA PŁYTA PODŁOGOWA. Sport testował m.in. konstrukcję płyty bo zwykła Syrena miała zostać posadzona na płycie!

Są gdzieś wymiary tego auta i rysunki żeby można zrobić pełną odbudowę?

Rysunki które przytoczył kolega Grzech wykonał technik Zygmunt Grochowski, były robione dla modelarzy więc trzymają skalę. Konstruktor jakby by mu się chciało mógł sobie precyzyjnie policzyć co ma mieć jaki kształt.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 04, 2012, 20:12:09 pm
A później się dziwią, że w Polsce się nic nie produkuje. Buduje auto które było widziane przez mniej osób niż Yeti, ale oczywiście komentarze, że koleś robi to źle

Nie zakazuję mu budowania, jednak stwierdzam że robi to źle. Jak zrobi poczwarę i wszyscy będą mówić że to G to będzie dobrze dla FSO?

albo nie wytrzezwiales jeszcze ,albo poprostu nie wiesz co jest czym,
samonosne nadwozia z tworzyw jeszcze nie istnieja

Istnieją od lat... Konstrukcja prototypu jest znana, mam nawet kontakt z jednym z niewielu żyjących inżynierów który robił to auto. I powtarzam, w oryginale BYŁA PŁYTA PODŁOGOWA. Sport testował m.in. konstrukcję płyty bo zwykła Syrena miała zostać posadzona na płycie!

Są gdzieś wymiary tego auta i rysunki żeby można zrobić pełną odbudowę?

Rysunki które przytoczył kolega Grzech wykonał technik Zygmunt Grochowski, były robione dla modelarzy więc trzymają skalę. Konstruktor jakby by mu się chciało mógł sobie precyzyjnie policzyć co ma mieć jaki kształt.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 04, 2012, 21:52:09 pm
Najpierw należało by zmierzyć to auto i sprawdzić czy na pewno nie trzyma proporcji. Równie dobrze to może być złe ujęcie, albo aparat zniekształca.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 04, 2012, 23:43:41 pm
A później się dziwią, że w Polsce się nic nie produkuje. Buduje auto które było widziane przez mniej osób niż Yeti, ale oczywiście komentarze, że koleś robi to źle

Nie zakazuję mu budowania, jednak stwierdzam że robi to źle. Jak zrobi poczwarę i wszyscy będą mówić że to G to będzie dobrze dla FSO?


Ile aut zbudowałeś / odbudowałeś?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 05, 2012, 10:50:14 am
Ile aut zbudowałeś / odbudowałeś?

A co to ma za znaczenie? 20 idiotów na ulicy jest gotowych to zobaczyć i stwierdzić że to jednak brzydkie badziewie było.

Najpierw należało by zmierzyć to auto i sprawdzić czy na pewno nie trzyma proporcji. Równie dobrze to może być złe ujęcie, albo aparat zniekształca.

Coś tu za dużo tych zniekształceń. W obu atutach felgi mają 15 cali. I spójrz co się dzieje. Ta odbudowana Syrena stoi z tyłu bardzo wysoko ,a i tak koniec błotników idzie idealnie poziomo choć na rysunku wyraźnie widać że koło powinno chować się w błotnik ,a przedni błotnik nawet przy czymś takim opadać w dół. Widać też wyraźnie że błotnik przedni jest za wysoki. Patrząc z boku przy szybie maska powinna wystawać ,a potem chować się za opadającym błotnikiem. Tymczasem nie ma szans żeby z boku zobaczyć maskę z pozycji równej błotnikowi ,a błotnik zamiast na wysokości koła zacząć opadać i to coraz bardziej jest praktycznie cały czas poziomy. Poza tym kształt wnęk na koła jest nieprawidłowy. Sporo niedociągnięć zostanie, pozostaje mieć nadzieję że konstruktor przynajmniej zeszlifuje jeszcze przednie błotniki i to mocno.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: utek w Styczeń 05, 2012, 11:50:11 am
Ile aut zbudowałeś / odbudowałeś?

A co to ma za znaczenie? 20 idiotów na ulicy jest gotowych to zobaczyć i stwierdzić że to jednak brzydkie badziewie było.


Takie ma znaczenie, że skoro komuś sugerujesz, że robi coś źle, znaczy że musisz mieć w tej materii jakieś doświadczenie.

Co do ładne czy brzydko, to kwestia gustu, a nie jak to będzie odbudowane. Na tym forum niektórzy ludzie nie odróżniają poloneza coupe od 3D, a Ty się przejmujesz, że na ulicy przypadkowi ludzie będą krytykować Syrenkę, której nikt wcześniej nie widział.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 05, 2012, 14:07:00 pm
Totalna
A co to ma za znaczenie? 20 idiotów na ulicy jest gotowych to zobaczyć i stwierdzić że to jednak brzydkie badziewie było.
Żarty sobie robisz. <lol2>
 Przeciętny człowiek z ulicy nie odróżnia tyłu przejściówki od Caro, czy Plusa od Caro i trzeba różnice pokazywać palcem pilnując czy aby na pewno dobrze patrzy... :d
Jak się przeciętnemu pokaże zdjęcie coupe to uważa, że to Polonez jak wszystkie i dopiero po dłuższym przyglądaniu przestają się upierać że "tam jest przecież normalnie 5 drzwi!".   <lol>
Kiedy pytałem mechanika czy to nie szkodzi, że wspomaganie kierownicy ma odłączone chłodzenie, to mi zaczął wmawiać, że "nie ma wspomagania, bo w Polonezach nigdy go nie było", a kupowanie części do GSI za każdym razem kończy się wbijaniem sprzedawcom do głów, że naprawdę mi się nie wydaje że w Polonezie jest wielopunktowy wtrysk.
 Nawet jakby ktoś wykonał tę Syrenkę jako 4-drzwiowy kabriolet, to by się niemal nikt nie zorientował, a już widzę te tabuny co w ogóle pomyślą że to polskie auto. <lol>
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 05, 2012, 15:10:57 pm
Takie ma znaczenie, że skoro komuś sugerujesz, że robi coś źle, znaczy że musisz mieć w tej materii jakieś doświadczenie.

Co do doświadczenia patrz mój avatar, a jeżeli chodzi o sam wygląd auta to przecież ślepy nie jestem i nie jedyny który ma zastrzeżenia.

Przeciętny człowiek z ulicy nie odróżnia tyłu przejściówki od Caro, czy Plusa od Caro i trzeba różnice pokazywać palcem pilnując czy aby na pewno dobrze patrzy... :d

Wytłumacz mi zatem dlaczego zatrudnia się setki stylistów którzy miesiącami pieszczą detale każdego samochodu (jak nie latami) żeby się podobał? Bo ludzie mają oczy i im się auto może nie spodobać z zależności od samego kształtu zderzaka przedniego.
Jak w FSO robili Syrenę Sport, po godzinach pracy dodajmy, to miesiącami rzeźbili żeby to wyglądało równie ładnie jak na rysunku Nawrota. A to że ludzie czasami mają problem z odróżnieniem jednego auta od drugiego to inna para kaloszy.

a Ty się przejmujesz, że na ulicy przypadkowi ludzie będą krytykować Syrenkę, której nikt wcześniej nie widział.

Równie dobrze można twierdzić że wszystko jedno czy kobieta której jeszcze żaden z nas nie widział ale zobaczy np. idąc do pracy jest wcięta w talii czy nie. Przykro mi, nie jestem anatomem ani absolwentem akademii sztuk pięknych ale dla mnie ma to znaczenie ,a nawet ci dla których liczy się tylko to czy ma cycki czy nie, zauważą różnicę i wcięta będzie podobać im się bardziej.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 05, 2012, 15:51:01 pm
Wytłumacz mi zatem dlaczego zatrudnia się setki stylistów którzy miesiącami pieszczą detale każdego samochodu (jak nie latami) żeby się podobał?
Dla kasy. Aktualnie produkowane samochody mają kształt opracowywany z udziałem psychologów. Poszczególne fragmenty mają oddziaływać na podświadomość, a całość udawać że nie jest plastikowym g*****.

Warto czasem przyjrzeć się współczesnym samochodom z takim świeżym stanem umysłu. Widać wtedy, że to zlepek kawałków nie pasujących do siebie, a całość robi pokraczne wrażenie i jest potworkiem na kołach.


Artykuł w temacie: http://www.autogen.pl/news-2151-syrena-sport-fundament-odrodzenia.html (http://www.autogen.pl/news-2151-syrena-sport-fundament-odrodzenia.html)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 05, 2012, 19:01:02 pm
albo nie wytrzezwiales jeszcze ,albo poprostu nie wiesz co jest czym,
samonosne nadwozia z tworzyw jeszcze nie istnieja

Istnieją od lat... Konstrukcja prototypu jest znana, mam nawet kontakt z jednym z niewielu żyjących inżynierów który robił to auto. I powtarzam, w oryginale BYŁA PŁYTA PODŁOGOWA. Sport testował m.in. konstrukcję płyty bo zwykła Syrena miała zostać posadzona na płycie!
teraz juz jestem pewny,ze nie wiesz co to jest nadwozie samonosne i konstrukcja ramowa,
rama to nie tylko zlepek pretow przytrzymujacych plastikowe czesci karoserii,
wlasciwie to nie jest rama auta ,tylko jakas rama przestrzenna do karoserii,

rama to odpowiednio uksztaltowana podloga ,ktora trzyma wszystkie elementy pojazdu,
wiec posiadajac podloge stalowa i plastikowa karoserie SS nie mogla miec samonosnej budowy nadwozia ,bo mogla miec co najwyzej polramowe nadwozie,
polramowe od ramowego roznic sie niewiele ,za to samonosne odstaje od nich sporo ,bo w samonosnym to cala konstrukcja nadwozia przenosi obciazenia

a tobie sie pewnie wydawalo,ze jak karoseria sie sama trzyma to juz jest samonosna
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 05, 2012, 20:49:37 pm
Natomiast możliwe jest jak najbardziej laminatowe nadwozie samonośne. Mogę wskazać co najmniej parę aut, które były tak wykonywane.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 05, 2012, 21:47:51 pm
to wskaz,
poki co ,to aluminium ma modul younga 3x mniejszy od stali i zrobienie aluminiowej budy wymaga stosowania odpowiednich profili ,
chcialbym zobaczyc taka bude z plastiku
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 05, 2012, 23:00:24 pm
Proszę - laminatowe nadwozie:
(http://img9.imageshack.us/img9/1889/samlaminat1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/samlaminat1.jpg/) (http://img268.imageshack.us/img268/5026/samlaminat2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/268/samlaminat2.jpg/) (http://img846.imageshack.us/img846/5909/samlaminat3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/samlaminat3.jpg/)


Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 06, 2012, 00:08:06 am
ale troche za duzo rdzy jak na plastik,
karoseria jest plastikowa ,podloga tez,
ale skad wiesz co siedzi w progach i podluznicach ? dlaczego zakonczenie podluznicy jest tak mocno kanciaste ,przeciez z plastiku mozna odlac dowolne ksztalty ;]

przede wszystkim co to za ford ?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 06, 2012, 00:21:13 am
KGB, uznaję że musisz mieć rację, przy czym co do jednego dojść chyba możemy: że nie było tam typowej ramy podwoziowej tylko coś lżejszego, po co by mieli testować płytę do Syreny gdyby nie miała być lżejsza. W każdym razie cokolwiek tam siedziało nie zwalniało reszty od obciążeń bo ta karoseria trzeszczała. Nawet mam gdzieś foto tej płyty, z grubsza wygląda to jak konstrukcja normalnego nadwozia "samonośnego" z progami i podłużnicami.

Jak zatem jednak w świetle tego co powiedziałeś zaklasyfikować nadwozie typu monokok?

Coś w rodzaju ramy przestrzennej miał na pewno 125p Coupe o którym inż. Glajzer pisał wyraźnie że nadwozie z tworzywa wzmocniono elementami stalowymi co "nie do końca się udało".

Aktualnie produkowane samochody mają kształt opracowywany z udziałem psychologów. Poszczególne fragmenty mają oddziaływać na podświadomość, a całość udawać że nie jest plastikowym g*****

Ford już w 1960 roku zatrudniał 100 stylistów. W dalszym ciągu też 17 ludzi rzeźbiło Syrenę do utrapienia żeby to wyglądało oszałamiająco.

Artykuł w temacie: http://www.autogen.pl/news-2151-syrena-sport-fundament-odrodzenia.html

Takie merytoryczne teksty to o kant d.... Te "pierwsze testy" to było ładne 40tys. km. Co więcej, materiały z których wykonano nadwozie były tak drogie że auta i tak nie opłacało się produkować.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1981 w Styczeń 06, 2012, 00:36:45 am
Ja może i żadnego samochodu w pełni nie odremontowałem ale trochę rometów tak i mogę powiedzieć tyle, okropne jest uczucie gdy się człowiek stara zrobi coś co mu się podoba a przyjeżdża taki pierwszy lepszy i mówi jakie to g**no, jakich proporcji ta syrenka by nie była to wykonawcy nie należy tak krytykować bo podjął się budowy repliki takiego samochodu którego pewnie nikt tu z forum na oczy nie widział, a na drodze wątpie żeby ktoś mówił o proporcjach bo większość ludzi to laiki którzy o samochodach wiedzą tylko tyle że ma 4 koła i silnik.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 06, 2012, 01:18:17 am
ale troche za duzo rdzy jak na plastik,
karoseria jest plastikowa ,podloga tez,
ale skad wiesz co siedzi w progach i podluznicach ? dlaczego zakonczenie podluznicy jest tak mocno kanciaste ,przeciez z plastiku mozna odlac dowolne ksztalty ;]

przede wszystkim co to za ford ?
Wszystko jest z laminatu. W progach nic nie siedzi, rdza pochodzi z elementów mechanicznych, a nie nadwozia. Zarówno zawieszenie, jak i silnik i inne przykręca się wprost do laminatu, a tak poza tym to nie jest żaden Ford. :) Więcej jutro bo dziś za późno...
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 06, 2012, 03:40:11 am
okropne jest uczucie gdy się człowiek stara zrobi coś co mu się podoba a przyjeżdża taki pierwszy lepszy i mówi jakie to g**no

Nie wiedziałem że rozmawiamy tu o uczuciach. To nie ja mu powiem że to g tylko ludzie na ulicy. Pracy włożył dużo i efekt znaczny, być może się jeszcze poprawi bo miał problem z wykonaniem kopyta ale parę rzeczy jest tu wyraźnie przeoczonych na dzień dzisiejszy ,a właściwe zwymiarowanie tego naprawdę nie jest problemem.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 07, 2012, 13:56:26 pm
KGB, uznaję że musisz mieć rację, przy czym co do jednego dojść chyba możemy: że nie było tam typowej ramy podwoziowej tylko coś lżejszego, po co by mieli testować płytę do Syreny gdyby nie miała być lżejsza. W każdym razie cokolwiek tam siedziało nie zwalniało reszty od obciążeń bo ta karoseria trzeszczała. Nawet mam gdzieś foto tej płyty, z grubsza wygląda to jak konstrukcja normalnego nadwozia "samonośnego" z progami i podłużnicami.

Jak zatem jednak w świetle tego co powiedziałeś zaklasyfikować nadwozie typu monokok?

monokok to nowa technologia ,ale w dzisiejszym wykonaniu jest to konstrukcja półramowa ,
moze w przyszlosci uda sie w ten sposob wykonac samonosne nadwozie z tworzyw

co do syreny to nie znam szczegolow,ale wrecz nieprawdopodobne byloby zastosowanie samej plyty podlogowej ,bo SS by sie prawdopodobnie zlamala,
choc w sumie mozna dopuscic pewne prawdopodobienstwo ,bo w tym okresie w FSO bawili sie stroboskopami i nadwozie Warszawy wlasciwie przesztywnili (gdzies czytalem taki news) ,wiec mogli stwozyc przesztywniona plyte podlogowa ,ktora mialaby wlasciwosci miedzy ramą i półramą ,
wtedy auto by sie nie zlamalo ,ale alminat skrzypalby przy kazdym dolku
Wszystko jest z laminatu. W progach nic nie siedzi, rdza pochodzi z elementów mechanicznych, a nie nadwozia. Zarówno zawieszenie, jak i silnik i inne przykręca się wprost do laminatu, a tak poza tym to nie jest żaden Ford. :) Więcej jutro bo dziś za późno...
no i gdzie te dalsze newsy ?
pociales taki samochod ,skoro wiesz ,ze wszystko jest z plastiku?
bo ja tam widze poduszki amortyzatora i wahacze ,wiec pewnie McPhersony siedza,
a po co w aucie z plastiku zawieszenie ? przeciez sama buda by sie zginala w kazda strone :lol: ,
cos mi sie wydaje ,ze w sposob oczywiscy nie wiesz jak to jest zbudowane ,nie masz pojecia,czy i gdzie sa zatopione ksztaltowniki stalowe (lub aluminiowe) i poprostu piszesz co ci wygodne korzystajac z tego ,ze nikt ci nie udowodni klamstwa,
a jednoczesnie nie moszesz udowodnic swoich twierdzen
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 07, 2012, 14:36:46 pm
Zarzucanie komuś kłamstwa to zwyczajny brak kultury. Cytuję:
 The Coupé is unusual for low-volume car manufacture in that it has a glass-reinforced plastic (grp) monocoque rather than a separate metal chassis. This approach relied upon the use of computer analysis to ensure that structural rigidity would not be compromised, offering the strength of a steel chassis but without the weight penalty.

Samochody nazywają się Quantum. http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_Sports_Cars A co do zginania się konstrukcji, to jakoś łodzie i jachty zbudowane z samego laminatu nie mają z tym najmniejszego problemu. Trzeba czasem myśleć co się pisze...
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 07, 2012, 15:30:52 pm
a zadales sobie wysilek,zeby wrzucic to w tlumacza ?
tam nie ma nic o braku metalowych elementow ,jest jedynie mowa o "osobnej metalowej obudowie" ,czyli prawdopodobnie o ramie:
Cytuj (zaznaczone)
Coupé jest nietypowe dla małej objętości produkcji samochodów w tym, że ma-szklanych (GRP) monocoque, a nie osobne metalową obudowę. This approach relied upon the use of computer analysis to ensure that structural rigidity would not be compromised, offering the strength of a steel chassis but without the weight penalty. Podejście to polegać na wykorzystaniu komputerowej analizy w celu zapewnienia sztywności strukturalnej nie byłaby zagrożona, oferując siłę stalowa obudowa, ale bez kary wagi.

co do braku kultury, to wciskanie swoich domyslow,jako prawd objawionych tez kulturalne nie jest,
czasami trzeba nazwac rzeczy po imieniu - co by zmienili ,gdybym napisal,ze mijasz sie z prawda ?
czesto budujesz swoje zdanie na informacjach wyczytanych z internetu ,na niedopowiedzianych kwestiach i nie poduszczasz mysli,ze sie mylisz,
wiec zgadzam sie ,ze trzeba myslec co sie pisze, nawet czesto
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 07, 2012, 16:25:36 pm
Nie chce mi się szukać innych źródeł - masz nazwę to sam sobie poszukaj. Czytałem o tych autach jeszcze w innych miejscach i wszędzie słowem nie wspominali o istnieniu w nich elementów metalowych. Wszędzie jest jak byk, że to są samonośne nadwozia z samego laminatu. Przypuszczam, ze o łodziach z samego laminatu pewnie nigdy nie słyszałeś? <lol>


A tak na marginesie - ktoś może nie mieć racji, ale kłamstwo (czy mijanie się z prawdą) to jest wtedy jak świadomie wmawia specjalnie komuś coś co nie ma miejsca z sobie tylko wiadomych przyczyn... Warto zauważyć różnicę...
A Syrena Sport zgodnie z tym co kolega pisze o płycie podłogowej prawdopodobnie została wykonana podobną metodą jak liczne kit-cary. Płyta podłogowa + laminat.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 07, 2012, 21:25:49 pm
Czytałem o tych autach jeszcze w innych miejscach i wszędzie słowem nie wspominali o istnieniu w nich elementów metalowych. Wszędzie jest jak byk, że to są samonośne nadwozia z samego laminatu. Przypuszczam, ze o łodziach z samego laminatu pewnie nigdy nie słyszałeś?
w pierwszym zdaniu podajesz informacje ,a w drugim mijasz sie z prawda - wiec o co masz pretensje ?
stwierdzasz,ze wszedzie podaja ,ze to nadwozie samonosne ,a w linku ktory podales nie pada takie stwierdzenie (tlumacz google go nie generuje)

pomijam juz fakt samych roznic w nazewnictwie i to ,ze jak ktos czegos nie napisal,to nie znaczy ,ze tego nie ma

trzecie zdanie jest bardzo ciekawe ,bo z tego co wiem to SS nie byla łodzią ,nawet nie byla amfibią - to byl samochod,
te angielskie sklejki tez nie sa lodziami,
wiec o co chodzi ?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 07, 2012, 21:56:00 pm
Pisząc o łodziach miałem na myśli to, że na tym świecie jest trochę konstrukcji z samego laminatu, które się nie gną i nie mają ogólnie problemu z wytrzymałością. To, że w motoryzacji laminat stosuje się na ogół w połączeniu z płytą podłogową wynika raczej z wygody dla producenta i kosztów produkcji. Łatwiej pospawać szkielet i nałożyć na niego cienki laminat niż tworzyć zaawansowane struktury z samego laminatu.

Coupé jest nietypowe dla małej objętości produkcji samochodów w tym, że ma-szklanych (GRP) monocoque, a nie osobne metalową obudowę.

monocoque = samonośna, a owo GRP to laminat wzmacniany włóknem szklanym :d

Tłumaczenie powinno iść: "Coupe jest nietypowe dla samochodów produkowanych w małych seriach w tym, że jest wykonane z samonośnego laminatu nie posiadając stalowej ramy. Podejście to wynika z komputerowej analizy która pozwoliła zaprojektować nadwozie oferujące wytrzymałość stali bez znaczącego przyrostu masy.

Tak na marginesie: - znasz w ogóle angielski?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 07, 2012, 22:41:44 pm
nie znam angielskiego ,ale mam google :]
zeby poznac angielski techniczny to trzeba sie go uczyc troche,
aczkolwiek nie jestem pewny ,czy monokok oznacza samonosnosc ,

zlozenie wyrazow mono i coque wskazuje jednak na sposob wykonania w postaci monolitu,a co na to translator ang->polski  ?
pojazd o konstrukcji kadłubowej - hmm, jednak bylem blisko

a jak jest samonośny ?
self-supporting

a wiec musisz wrocic do mojego opisu we wczesniejszych postach ,bo nie czujesz czaczy

a co do lodzi ,to one sie opieraja calym dnem na wodzie ,a nie w 4 punktach ,
w dodatku maja fajny ksztalt ,taki troche bez kantow ,za to po lagodnych krzywiznach,
roznice niesubtelne
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 07, 2012, 23:52:37 pm
nie znam angielskiego ,ale mam google

Google głupoty pisze zazwyczaj

Patrząc na to angielskie zdanie też mi się wydaje że tam nie ma stali. Padają sformułowania "monokok zamiast stali" i "wytrzymałość stali bez jej ciężaru".


czkolwiek nie jestem pewny ,czy monokok oznacza samonosnosc

Jak mnie pamięć nie myli to nowoczesne fotele kubełkowe są monokokami bez ramy właśnie (fotel na ramie jest w odwrocie bo zdarzały się przypadki zabicia kierowcy przy uszkodzeniu fotela), samochody monokoki mają często ramy jako element pomocniczy do montażu podzespołów ale F1 chyba tego nie ma, a to jest monokok. Angielska Wikipedia podaje:

) is a construction technique that supports structural load by using an object's external skin, as opposed to using an internal frame or truss that is then covered with a non-load-bearing skin or coachwork. The term is also used to indicate a form of vehicle construction in which the body and chassis form a single unit.

Czyli: technika konstrukcyjna która przenosi siły przy użyciu zewnętrznego poszycia, w przeciwieństwie do użycia wewnętrznej ramy lub czegośtam pokrytego niepracującym poszyciem albo karoserią. Termin także używany dla pojazdów w których nadwozie i podwozie są jednolitym elementem.

I dalej:

The technique may also be called structural skin, stressed skin, unit body, unibody, unitary construction, or Body Frame Integral. A semi-monocoque differs in having longerons and stringers

Czyli:

Technica także nazywa strukturalne poszycie, jednoczęściowe nadwozie, jednolitą konstrukcję albo zintegrowaną z nadwoziem ramę. Pół-monok różni się tym że posiada podłużnice i poprzecznice.


W każdym razie w Syrence była płyta, tym bardziej że po co mieliby budować Sporta jak silnik z niego się nie nadawał do normalnej Syreny ani do sportu, a tylne zawieszenie mogli sobie przetestować na zwykłej Syrenie?

Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 08, 2012, 01:24:24 am
Tu pod tym linkiem jest artykuł po angielsku, w którym jak byk jest napisane, że w konstrukcji nadwozia nie ma żadnych stalowych elementów. Za to jest sporo na temat różnych warstw, komór i tak dalej...

http://www.quantums.info/pictures/saloon/K&S_may_1988/page3.jpg (http://www.quantums.info/pictures/saloon/K&S_may_1988/page3.jpg)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 08, 2012, 20:55:11 pm
no,ale niby wahacze do plastiku by przykrecili ?? :]
w sumie moja wyobraznia,ze przewidziala jednego - ze to angole ,a oni potrafia zrobic cos,co logiczne nie jest,
wiec na kolanie przeliczylem beleczke i przyszlo mi do glowy ,ze ta podluznica nie musi miec zatopionego ksztaltownika (rura prostokata) ,ale moze miec zatopiona belke drewniena (tak ,angole sa do tego zdolni ) albo poprostu to bela z tworzywa,
totalnie bez sensu robic pelny profil w tym ksztalcie,bo przeciez jak juz odlewac z palstiku to mozna ladna kratownice - ale widac systemy CAM wtedy byly zbyt slabe,
jednak silnik w orginale ma rame pomocnicza (belka silnika) wiec w tym przypadku tez musi byc,
dala uwazam,ze nie pisza o tym,ze w podluznicach nie ma zalanych ksztaltownikow - mozna o tym nie wspominac i traktowac to jako laczenie elementow zawieszenia ,takie niedomowki ,zeby wywolac okreslony efekt,
moze byc tez drewniana belka i wtedy przeciez nie mamy elementow metalowych :]

w sumie i tak musze pocwiczyc metode Clebsza ,wiec policze przyblizone ugiecie takiej podluznicy (jako samej ,bo nie jestem w stanie policzyc wplywu usztywnienia przez dach)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 08, 2012, 23:28:44 pm
W necie można znaleźć ładne zdjęcie Quantuma po dachowaniu, więc sprawdzone zostało doświadczalnie, że konstrukcja daje radę. :) Nadwozie jest lżejsze od metalowego o tej wielkości o jakieś 200 kg, a w posiadanej przeze mnie instrukcji budowy wszędzie jest jak byk o przykręcaniu elementów śrubami z podkładkami wprost do laminatu. Żadne metalowe elementy na rysunkach nie występują. W końcu samoloty też się robi z samego laminatu, przykręca do nich silnik, stery, podwozie i inne i jakoś wszystko daje radę...
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Styczeń 09, 2012, 00:13:07 am
Laminat na budowe łodzi jest bardzo twardy(miałem w reku i "testowałem") -praktycznie tak jak stal mozna go obrabiac tzn wiercic i frezowac itd tyle ze lodka to nie auto... To zupelnie dwa rozne rodzaje zastosowan i inne wymagania np łodka moze wazyc sporo natomiast auto w tym wypadku zalezy nam aby wazyło jak najmniej. Co nie znaczy ze sie nie da-moj znajomy wykonał takze kompletne nadwozie... poloneza do rajdów :D niestety nie znam szczegółow ale wiem ze  facet nie sciemnia. Wiem ze jest w stanie zrobic kompletne nadwozie z laminatu tyle ze trzeba mu dostarczyc tzw kopyto tzn wyspawana czy wyszpachlowana bude aby było jak najmniej załaman i uskokow zeby mogł to oblac zywica i zdjac forme ktora pozniej obrobi. Z tym ze mimo wszytko uwazam ze stalowe elementy zalane w srodku sa konieczne przynajmniej w miejscu gdzie nadwozie jest obciazone tzn mocowanie zawieszenia i dachu -takie wstawki nie waza znowu duzo a znacznie polepszaja sztywnosc nadwozia i inaczej sie tez rozkladaja wszelkiego rodzaju siły -bardziej równomiernie na wiekszej powierzni niz bez zastosowania dodatkowyc wzmocnien
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Styczeń 09, 2012, 01:16:25 am
Myślę, że czym innym jest wykonanie ręcznie budy Poloneza z laminatu według kopyta, a czym innym nadwozia zaprojektowanego specjalnie pod kątem wykonania go w całości z laminatu. W artykule do którego dałem linka wspominają o komorach, podwójnych ściankach i innych tego typu elementach wpływających korzystnie na sztywność, a jednocześnie nie powodujących nadmiernego przyrostu masy.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Luty 04, 2012, 19:28:29 pm
Dzisjaj pokazywali w wiadomościach gostka co robi syrene sport. Podobno będzie pokaz na 1 maja 2012 jak to chodzi.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: kapsel w Luty 05, 2012, 10:37:01 am
A to nie jest ten sam koleś z zdjęcia z pierwszej strony tego wątku?
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: miki1305 w Luty 05, 2012, 15:39:57 pm
Chyba tak, nie mam pamieci do twarzy. Tylko teraz sport jest w czerwonym lakierze.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: berecik w Luty 05, 2012, 19:33:20 pm
Mi się wydaje że inny to był koleś ale głowy nie daje.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Luty 06, 2012, 01:05:39 am
może gość inny, ale auto to samo.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: irenka w Marzec 16, 2012, 13:44:54 pm
Wygląda na to,że chętnych na rekonstrukcję Syreny Sport jest więcej
http://www.marketing-news.pl/message.php?art=33490
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11334732,Syrena_Sport___Replika_stylistyczna.html
http://www.motofakty.pl/artykul/legendarna_syrena_sport_powraca.html
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 16, 2012, 16:18:15 pm
za mocno na reklame nastawione ,nei zdziwilbym sie ,gdyby pod maska znalazl sie silnik na etanol 40% zasloniety maskownica w ksztalcie butelki wodki 0.7l ;]
przy takiej kasie jaka dysponuje fabryka wódy nie rozumiem jakim probleme jest zlecenia opracowania polramy zamiast sie bawic w przerabianie plyty podlogowej innego pojazdu,
taka polrama to 20-30 kpln przy szybkim terminie realizacji ,a biorac pod uwage ,ze pomaga im tylu "pasjonatow" to pewnie zdecydowanie mniejszy koszt,
cos mi sie wydaje ,ze to bedzie taka SS jak ten pedzio http://www.youtube.com/watch?v=DrXlvwwcxBI
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 17, 2012, 12:53:41 pm
Zważywszy że pod nazwą "Żołądkowa Gorzka", która zawsze była słodka, teraz wypuszcza się także czystą to podjęcie produkcji samochodów przez tę firmę mnie nie dziwi.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Marzec 28, 2012, 11:57:04 am
Czerwona Syrenka Sport z boxerem pod maską. :) http://wiadomosci.wp.pl/gid,14366534,kat,1342,title,Kultowa-Syrenka-Sport-powraca,galeria.html - budowa trwała półtora roku. Aczkolwiek nazwał bym ją raczej autem przypominającym oryginał...
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Marzec 29, 2012, 00:40:04 am
No wreszcie coś sie pojawiło!! Chciałbym to z bliska oblukac :(
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Marzec 29, 2012, 07:22:09 am
Wygląda dosyć pokracznie ale nakłady prace i kasy i tak był pewnie duże. Fajnie że jest - teraz czekać na kopię która będzie wierna oryginałowi.
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Marzec 29, 2012, 09:19:10 am
Trzeba znaleźć robotę i jechać na tą wystawę w kwietniu do Wa-wy :D:D To może sie to cudo zobaczy :P
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Marzec 29, 2012, 14:02:46 pm
w maju jak juz... dokładnie 1go
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: michal17abc w Marzec 29, 2012, 14:04:49 pm
Moje niedoczytanie chyba... :D Ale projekt kozak. Koleś nie wytrzymał napięcia i urąbany po pachy robił foto :D
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Marzec 30, 2012, 20:45:25 pm
Zobaczymy czy to się da podlinkować... Model 1:4.

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/523667_404034666291556_1024662998_n.jpg)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Alien#174 w Marzec 31, 2012, 07:58:40 am
W najnowszym ClassicAuto jest (kolejny) obszerny artykuł o SS, a precyzyjniej o kilku jej rekonstrukcjach. Gdzieś tam w główce rodzi się marzenie, że może z SS będzie jak z Morganem czy Donkenwortem, nie miałbym nic przeciw możliwości kupna jak w GB auta w paczkach i poskładania go do kupy we własnym garażu...
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Kwiecień 16, 2012, 23:28:42 pm
Wypożyczone z innego forum:

Cytuj (zaznaczone)
2012-04-16 20:52:34, stabby pisze:
Dobra, takiej fotki to nie ma co kisić:    (http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/301826_416523198376036_213652361996455_1479739_120970831_n.jpg)    Nabieramy nieco kształtów :)
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 17, 2012, 11:10:26 am
Żołądkowa odbuduje Syrenę Sport

http://www.powrotlegendy.pl/
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: bartek66977 w Kwiecień 17, 2012, 15:24:31 pm
Kto się wybiera na premierę 28 kwietnia w Lublinie? :P
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: berecik w Kwiecień 18, 2012, 23:32:45 pm
http://autokult.pl/2012/04/18/renesans-syreny-odbudowa-modelu-sport-i-wystawa-syren-w-bydgoszczy
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Kwiecień 20, 2012, 07:38:22 am
z ta wystawą 1 maja  w warszawie może być lipa w każdym razie pewne narazie na 50%
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Maj 01, 2012, 23:34:11 pm
z ta wystawą 1 maja  w warszawie może być lipa w każdym razie pewne narazie na 50%
I nie była: http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11649306,Replika_sportowej_Syreny___Prezentacja.html
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Van w Maj 02, 2012, 00:18:49 am
Z daleka to może i podobna do prototypu. Ale dobrze ze choć taka jest :) to cześć osób będzie miało jakieś pojecie o tym, czym była bądź miała być syrena sport
Tytuł: Odp: Syrena Sport
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Maj 06, 2012, 03:14:08 am
Znowu cytat z innego forum:

2012-05-05 22:46:18, stabby pisze:
Tymczasem Marcin w Szczecinie robi swoje :) Przód już pokazywaliśmy:
    (http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/564778_433342836694072_213652361996455_1523742_1267388826_n.jpg)    (http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/543208_433344556693900_213652361996455_1523753_1320989523_n.jpg)
    Tyłu jeszcze nie...
    (http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/579266_433344703360552_213652361996455_1523754_1556404704_n.jpg)
     ... a całość będzie można zobaczyć już 19. maja podczas "Nocy Muzeów" od 18:00 do 24:00 w szczecińskim Muzeum Techniki i Komunikacji  muzeumtechniki.eu/ (http://muzeumtechniki.eu/)  www.facebook.com/pages/Muzeum-Techniki-i-Komunikacji-w-Szczecinie/112164515490947 (http://www.facebook.com/pages/Muzeum-Techniki-i-Komunikacji-w-Szczecinie/112164515490947)    Będzie można spotkać ekipę, porozmawiać, zaopatrzyć się w koszulkę, a nawet popracować przy samochodzie :)