FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: sova w Sierpień 25, 2009, 13:12:54 pm
-
trafiłem na fajną stronę z ilustracjami i cenami blach m.in. do poldka
pytanie do doświadczonych w temacie, jaka dokładnie jest różnica w progach trucka a caro?
spora różnica w cenie sugeruje grubszą blachę, ale co pozatym? wymiar jest ten sam?
chcę wymieniająć progi wstawić właśnie mocniejsze z trucka i jakie mogę napotkac trudności?
http://www.czesci.v10.pl/?searchparts=polonez%20próg
dodam,że wpadłem na pomysł poskładania progów w całość na sucho i oddania pospawanych do ocynkowni w bukownie - cena to kilkanaście zł za kilogram wsadu i dopiero wspawaniu w samochód.
wiadom że na spawach się wytopi , ale pod nakładkami nie zeżre
-
Błędnie rozumujesz, ja ostatnio wymieniałem u siebie - przed zlotem.
Nie da się tak zrobić jak mówisz, bo każdy polonez jest indywidualny - oryginalny.
Z resztą obejrzyj zdjęcia napraw moich progów - gdzieś są.
Widać, że po wycięciu wszystkiego i wspawaniu podproża, waliłem konserwację. Potem przyspawałem "drabinkę"i też konserwacja no i później zewnętrzny i konserwacja w środek.
-
nie da się wspawać pospawanych juz progów czy nie da się wsadzić truckowych?
-
Z tego co widziałem w linku, to te od TRUCKA to jest to samo co do normalnego Poloneza.
Nie wiem jak chcesz zamontować zespawane ze sobą trzy elementy - podproże, próg wew i próg zew. :?: dla mnie to awykonalne :roll:
-
Na allegro bodajze sprzedaje firma produkujaca te czesci , (gdzies z malopolski), taniej.
-
Progi od Trucka śa takie same, tylko po prostu grubsze, na oko mają 1,5 do 2 mm grubości.
-
Z tego co widziałem w linku, to te od TRUCKA to jest to samo co do normalnego Poloneza.
Nie wiem jak chcesz zamontować zespawane ze sobą trzy elementy - podproże, próg wew i próg zew. :?: dla mnie to awykonalne :roll:
kumple taki motyw zrobili jak robili poldka na pracę dyplomową u nas w technikum, całość była wspawywana łącznie z progiem wewnętrznym, czyli tym co widzisz po odchyleniu dywanika wycięte było wszystko do samej podłogi
-
Progi od Trucka śa takie same, tylko po prostu grubsze, na oko mają 1,5 do 2 mm grubości.
Potwierdzam.
-
Innymi słowy są takie jak fabryczne do pierwszego montażu (mam na myśli reperaturki TRUCKOWE), bo moje, które wspawywałem, to jakieś cieńsze były od tych, które są fabrycznie.
-
To prawda. zalegają u mnie progi zewnętrzne, które dziadek kupił do swojego Df jeszcze za PRL-są grube, sztywne-ogólnie miodzio. W okolicznym sklepie pomacałem sobie nowy analogiczny element-papier do kanapek...
-
Truck ma dłuższe drzwi więc i występ na słupek jest trochę dalej także nie do końca są takie same ale to oczywiście nie problem chwila rzeźby i da się zrobić . Natomiast moja sugestia ocynkowane elementy lepiej zgrzać niż spawać spawanie ocynku to nie jest ani dobry pomysł ani dobry spaw
-
To chyba widziałeś tylko TRUCKA z długimi drzwiami :lol: przecież jest jeszcze wersja 2D z krótkimi drzwiami i ROY.
Progi od ROYa pasują idealnie :wink:
[ Dodano: 2009-11-12, 12:40 ]
BTW w miejscach gdzie jest ocynk, przy spawaniu bardzo pryska tylko na początku, a potem wszystko GIT - wypala się warstwa ocynku z wierzchu.
-
A no tak przecież jest faktycznie ROY zapomniałem o nim
Tak ja wiem że ocynk się wypali tylko że stanie się to ze szkodą dla jakości spawu.No i po co cynkować jak się to i tak wypali i w tym miejscu nie masz wpływu na korozje ponieważ w dolnej części progu gdzie na płasko spotykają sie dwie blachy po złączeniu spawem zawsze pojawi się rdza . No a nie po to chyba chcesz montować progi z blachy 1.8 mm żeby zjadła je rdza .
Ja w swoim Trucku zastosowałem rozwiązanie progów takie progi zrobiłem z blachy 2.0 wewnętrzny i zewnętrzny a w górnej części wmontowana stalowa rura 50 . No ale ja potrzebowałem takiej zmiany bo to truck który wozi czasem jakiś towar w osobowym to nie będzie potrzebne
-
To chyba widziałeś tylko TRUCKA z długimi drzwiami :lol: przecież jest jeszcze wersja 2D z krótkimi drzwiami i ROY.
.
truck z krótkimi drzwiami?? nie kojarzę takiego...
no i właśnie co do spawania, jak spawać i zabezpieczyć łączenia blach tam gdzie się stykaja płaską powierzchnia? pomalowac całość wcześniej?? wiadomo, przy spawach się wypali jak to później skutecznie zabezpieczyć?
-
Można zabezpieczyć próg przed spawaniem podkładem reaktywnym-nie utrudnia on spawania.
Potem można (w przypadku słupków) wtrysnąć ten podkład od środka przez otwór w słupku - jak otworu nie ma, to wiercimy wiertłem minimum 8, żeby nam luźno wężyk wchodził. Potem można zabezpieczyć preparatem do profili zamkniętych i po sprawie.
Im więcej wtryśniesz, tym lepiej. Nie ma co na tym oszczędzać :)
-
To chyba widziałeś tylko TRUCKA z długimi drzwiami :lol: przecież jest jeszcze wersja 2D z krótkimi drzwiami i ROY.
Progi od ROYa pasują idealnie :wink:
.
Nie ma wersji z krótkimi drzwiami. Są z samymi drzwiami czyli SB i z okienkiem czyli LB (obie wersje mają drzwi od coupe/3d) oraz Roy czyli z 4 drzwiami.
-
Też mi się tak wydaje jak napisał kolega że nie ma trucka 2d z krótkimi drzwiami. Z małym wyjątkiem , ja mam takiego tucka tyle że sam go przerobiłem na takie ma założone drzwi od Atu . plusem takich drzwi w trucku ,jest to że się otwierają bez problemu przy pełnym załadunku i karoseria się dużo bardziej usztywniła z powodu słupka>
-
Oczywiście że jest TRUCK z normalnymi drzwiami, to model 2D, dwuosobowy :)
[ Dodano: 2009-11-15, 14:09 ]
http://www.allegro.pl/item809832749_polonez_truck_1_6_z_gazem_fso_po_remoncie_okazja.html
pierwsze zdjęcie w dolnym rzędzie :wink:
[ Dodano: 2009-11-15, 14:10 ]
chyba że mi siadło na wzrok, co też jest możliwe :lol:
-
Te drzwi są dłuższe od normalnych z osobowego o jakieś 15 cm
-
Tak mi się przypomniało, że z dopasowaniem progów bólu nie powinno być, dlaczego :?: ano dlatego, że jak kupowałem swoje progi, to nie miały żadnych wcięć w miejscach gzie są słupki :roll: ale czy tak mają wszystkie, to nie wiem .
-
Oczywiście że jest TRUCK z normalnymi drzwiami, to model 2D, dwuosobowy :)
[ Dodano: 2009-11-15, 14:09 ]
http://www.allegro.pl/item809832749_polonez_truck_1_6_z_gazem_fso_po_remoncie_okazja.html
pierwsze zdjęcie w dolnym rzędzie :wink:
[ Dodano: 2009-11-15, 14:10 ]
chyba że mi siadło na wzrok, co też jest możliwe :lol:
Normalne drzwi od Poloneza nie mają słupka i trójkątnej szybki z przodu. :wink:
-
Normalne drzwi od Poloneza nie mają słupka i trójkątnej szybki z przodu. :wink:
fakt, ale nadal nie mam pewności do końca. Muszę podejść do jakiegoś trucka z miarką :mrgreen:
-
To chyba widziałeś tylko TRUCKA z długimi drzwiami :lol: przecież jest jeszcze wersja 2D z krótkimi drzwiami i ROY.
Progi od ROYa pasują idealnie :wink:
.
Nie ma wersji z krótkimi drzwiami. Są z samymi drzwiami czyli SB i z okienkiem czyli LB (obie wersje mają drzwi od coupe/3d) oraz Roy czyli z 4 drzwiami.
http://www.allegro.pl/item806837707_polonez_truck_roy_1600_benzyna_gaz_4_drzwi.html
tak jak napisal Grzech, truck z krotkimi drzwiami jest 4 drzwiowy, reszta ma dlugie drzwi.
-
roy sie zwie zdaje sie
:lol: ale żeś zapodał, normalnie "nie czuje że rymuje" :lol:
O Royu już wspominałem, ale z tym 2D to już sam nie wiem, ale z miarką w tygodniu postaram się to zweryfikować :twisted:
-
naprawde nie ma co weryfikowac. ;)
jezeli ma szybke trojkatna w przednich drzwiach i lusterko w poszyciu drzwi to sa to dlugie drzwi, a tylko takie drzwi mialy trucki 2d (spadek po coupe). nie ma innej opcji ;)
-
Ale były dwie wersje 2D, tzn. dwuosobowe i pięcioosobowe z szybką za drzwiami.
-
Tak mi się przypomniało, że z dopasowaniem progów bólu nie powinno być, dlaczego :?: ano dlatego, że jak kupowałem swoje progi, to nie miały żadnych wcięć w miejscach gzie są słupki :roll: ale czy tak mają wszystkie, to nie wiem .
Jest tak jak piszesz na zewnętrznym nie ma śladu gdzie jest słupek ( w fabrycznych było przetłoczenie) ale rzemiosło tego nie robi . Za to na na drabince (wewnętrzny ) jest dolne wzmocnienie słupka > Choć to można przesunąć do przodu i odciąć nadmiar.
-
Ale były dwie wersje 2D, tzn. dwuosobowe i pięcioosobowe z szybką za drzwiami.
i obydwie wersje maja dlugie drzwi. zapewniam Cie (wiem bo ostatnio sie tym bardzo interesowalem z pewnego powodu, o ktorym juz pisalem jakis czas temu "w co dzis zrobilem...")
-
Moje obawy się potwierdziły... macie rację :mrgreen:
-
Można zabezpieczyć próg przed spawaniem podkładem reaktywnym-nie utrudnia on spawania.
Potem można (w przypadku słupków) wtrysnąć ten podkład od środka przez otwór w słupku - jak otworu nie ma, to wiercimy wiertłem minimum 8, żeby nam luźno wężyk wchodził. Potem można zabezpieczyć preparatem do profili zamkniętych i po sprawie.
Im więcej wtryśniesz, tym lepiej. Nie ma co na tym oszczędzać :)
czyli np jakim?
zapytalem w sklepie dla lakierników o podkład reaktywny i facet rozłzył ręce i zrobił duże oczy...
no i jeszcze pytanie, w opisach prawidłowych prac blacharskich zawsze pisze, blache zagruntować, potem podkład itd. zagruntowac czym? czym sie różni grunt od podkładu ?
-
sova, POLRUSTEM - najpierw jest biały, a jak wyschnie to przeźroczysty. Ja najpierw gruntuję tym od środka później spawam - troche śmierdzi jakby jajkami, ale nie ma tragedii. po wspawaniu elementu jeszcze wtryskuję do środka :mrgreen: i później konserwacja. na zewnątrz też pod pokład daje polrust.
BARTEK#1925, też tak robi więc chyba to zdeje egzamin :wink:
-
czyli to coś na kształt cortanina jest?
-
sova, olej cortanin, to dziadostwo.
POLRUSTa stosował też ajk#1212 przy remoncie swojej budy.
-
Używałem tego Polrustu, ale byłem nim z lekka rozczarowany. Ładnie wszystko pozabezpieczałem, wszystko zgodnie z instrukcją i zanim się obejrzałem rdza powylaziła spod spodu... Tak samo było z Corinną co miała nawet atest Instytutu Morskiego.
-
rdza powylaziła spod spodu
a dokładnie to skąd? jak ruda weszła między zgrzewy lub między blachy to obawiam się że nic jej z tamtąd nie wygoni. W miejscach mocno skorodowanych daję dwie warstwy i jest git.
-
a ja mam dylemat
kuipłem takie cosik BRUNOX EPOXY czyli niby taki lepszy cortanin czyli grunt reaktywny http://www.autokosmetyki.pl/brunox_epoxy_do_odrdzewiania_i_zapobiegania_korozji_100_ml,p771.html
pomalowałem wszystkie obszlifowane do gołego powierzchnie , spawy itp. i ni wiem czy ufać opisowi, i to zostawić, czy jednak zedrzeć i szpachlować /malowć na goły metal
-
A dlaczego twierdzicie, że progi od Trucka pasują ? Nie mierzyłem co prawda ale widać z daleka, że od Trucka są dłuższe... No chyba, że dopasowuje się szlifierka kontową...
-
ni wiem czy ufać opisowi, i to zostawić, czy jednak zedrzeć i szpachlować /malowć na goły metal
NIGDY NIE WOLNO SZPACHLI NAKŁADAĆ NA GOŁĄ BLACHĘ :!: :!: :!: chyba że chcesz, żeby Ci gniło pod spodem, przecież szpachla absorbuje wilgoć :!:
Polecam odpowiedni temat w tym dziale "Co i jak na gołą blachę..." , który zakładał chyba -Marcin-
-
oki, zatem szpachlung na ten podkład który użyłem będę dawał
-
zdzierasz do golej blachy, dajesz dwie warstwy brunoxa na niego podklad i dopiero szpachlex
[ Dodano: 2009-11-30, 20:59 ]
chyba ze auto na handel to odrazu szpachlex na gola blache
-
brunoxa matować czy nie koniecznie?
bo nic nie pisze
-
zdzierasz do golej blachy, dajesz dwie warstwy brunoxa
brawo, brunox na gołą blachę. :roll: odpadnie nim zdąży dobrze wyschnąć.
-
brawo, brunox na gołą blachę. odpadnie nim zdąży dobrze wyschnąć.
:shock: :shock: :shock: a że niby co by trzeba było dać pod brunoxa skoro na gołą blache się go nie daje wg Ciebie
-
podkład, najlepiej reaktywny. a brunox do kosza.
-
POLRUST, POLRUST, POLRUST I JESZCZE RAZ .. CO :?: POLRUST !!!!! :!: :!: :!:
-
Czym go malujesz? On jest w sprayu? :?:
-
rzekomo brunox jest podkładem reaktywnym
polecił mi go facet w sklepie, ze niby to samo co polrust tylko lepsze, nie chciał zarobić więcej bo cena ta sama. a polrust polecał na ogrodzenie a nie na auto, zresztą na polruście pisze zastosowanie pod chlorokauczuk itp, anie pod lakiery samochodowe
Maciejowski, masz z tym brunoxem złe doświadczenia?
-
u mnie przy brunoxie nic nie odpada, robilem tak jw opisalem
-
Ja też go stosowałem i wszystko gra.
-
Maciejowski, masz z tym brunoxem złe doświadczenia?
osobiście nie :P natomiast dużo złego się naczytałem, a koledze też wyszła ruda spod brunoxu.
natomiast z cortaninem mam złe doświadczenia.
-
natomiast z cortaninem mam złe doświadczenia.
ja podobnie. Raz nim robiłem, ruda wszędzie szybko wylazła. Obecnie stosuje APP Rust Stop, daje radę.
-
sprobuje zatem po Twojszemu :-)
tyle że zasadniczo słysząłem opinie, że szpachli sie nie powinno dawac na lakier podkładowy, bo go odparza przy utwardzaniu się :roll:
-
słysząłem opinie, że szpachli sie nie powinno dawac na lakier podkładowy, bo go odparza przy utwardzaniu się
na jednokomponentowym może się zważyć (aczkolwiek ja szpachlowałem na minię i nic się nie działo) na podkładzie z utwardzaczem nie ma prawa.
-
strasznie długo schnie ten brunox przy tej temperaturze, drugą warstwę dałem we wtorek rano a środa wieczorem jeszcze sie kleił miejscami, noo i daje dość gładka powierzchnię więc mam wątpliwości czy podkład dawać bezposrednio na to czy jednak matować.
p.s. fajny arttykół
http://www.lameriada.com/pl-misc-samochody/LAKIEROWANIE-miniporadnik-P-B-DLUGIE-4VV.html
-
http://www.v33.pl/produkty-do-metalu/346-rodek-przeciw-rdzy,401.html?&vars=cHJvZHVpdF9pZD0zNzk%3D a używał ktoś tego? właśnie wpadło mi w ręce, nie wiem czy z tym eksperymentować. jeżeli brać pod uwagę cenę (ponad 30zł za 0,5litra) to dobra klasa produktu...
-
brunox jest troszke drozszy, taka duza troszke
-
polecacie ten polrust, a stosowalem go na jednym nadkolu gdzie juz pecherze sie pojawily, obczyszczone, posmarowane, szpachla, pomalowane.. i po 4 miesiacach juz wychodzi... i po zimie jeszcze raz bede musial tylko juz czyms lepszym...
zreszta na progach tez mialem naloty rudej, obczyscilem, posmarowalem i jeszcze szybciej to wyszlo ;/ jak dl amnie lipa.. Nastepny do testow to bedzie brunox
-
Mogło Ci wyleźć, bo z drugiej strony Ci blachę żre, nigdy od zewnątrz :!:
-
Witam panowie pomimo że jakiś czas nie miałem czasu tu zajrzeć to widze że temat dalej żyje .
Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na jedna rzecz piszecie o polonezie a raczej o jego blachach i o wynikach jakie przynosi używanie specyfików do walko z rudą.
Obecnie na warsztacie mam iveco z zabudową termoizolacyjną osobiście 11 lat temu robiłem remont tej zabudowy, od tamtej pory była malowana już kilka razy (widać po warstwach farby)i co ciekawe prócz nowych miejsc korozji na uszkodzonym lakierze ,stare nie wyszło nigdzie .
I moim zdaniem żaden specyfik nie zmieni faktu iż polonezy w większości zostały sklecone z blachy złej jakości .
Uzasadnieniem mojego zdania są polonezy dwóch moich znajomych
1) 93 rok auto nigdy nie wiozło nawet konserwacji i nie ma na nim nawet grama rdzy( nie no może gram jest) pod autem widać fabryczny nalot lakieru.
2)98 rok no ale tego to ruda na śniadanie zjadła.
Oba auta jeżdżą od nowości w tym samym terenie.
Dlatego śmiem twierdzić że puki walka z rdzą będzie na słabej jakości blachach dotąd sjest ona skazana na fiasko bo żaden specyfik nie ma wpływu na skład i strukture metalu
-
Niestety nie da się niezgodzić z przedmówcą. Ponoć najlepsze roczniki to pierwsze wąskie caro i tak do wprowadzenia szerokiego....
EW. jest nadzieja w tzw. wersjach "eksportowych". Jedyne co możemy zrobić to dbać o te auta maxymalnie i zabezpieczać je przed dalsza postępującą korozją...
-
A ja miałem caro z 94 i był fenomenalnie niezardzewiały pomimo nonszalanckiego podejścia do zabezpieczeń antykorozyjnych... Nie pamiętam już z jakiego miesiąca był bo już go nie mam ale przy ćwiartowaniu to aż serce bolało ciąć te zdrowe progi, podłogi i resztę...
Tezę o jakości w zależności od roczników rozwinąłbym może o partie dostawy blach do FSO.
Można by zrobić ankietę w której zestawiono by datę produkcji z elementami ulegającymi korozji bez walki...
Przy odpowiednio dużej ilości polonezów użytych do takiego zestawienia byłoby to bezcenna informacja przy np. zakupie :D
-
mój był z 1997 roku i tez był w wieku 9 lat zdrowy jak ryba jak był cięty ;) , wujo miał z 1994 i tez auto prócz skorodowanych drzwi było nadwyraz zdrowe auto , zdrowsze od tego z 1998 roku które miał pózniej.
-
Nasz poprzedni polonez, było to Caro z lutego 1994r. mimo iż był garażowany to moznabyło do niego wsiadac bez koniecznosci otwierania drzwi :| w tym roku zakonczył swój żywot
-
Tak jak pisałem - wszystko zależy z którego miesiąca owego 94 roku auto pochodzi. Moje nie miało nadkoli, progów, podłogi, dołów drzwi - no po prostu rozpacz... Stan blacharki był taki jakby to był 40-letni oldtimer... :mrgreen:
-
mam takie pytanko zwiazane z progami: czy pomiedzy kratownica (ta blacha z dziurami wewnatrz progow) a progiem zewnetrznym jest cos jeszcze?
Wycialem prawie podloge i widze kratownice, ale gorny rant progu (to co sie naklada uszczelke drzwi na progu) sklada sie z 3 warstw blachy.
Chyba ze durny blacharz zostawil "kawalek" starego progu (byly "wymieniane").
Po co pytam: bo chce tez wymienic kratownice, bo sa zezarte od dolu i czy jest do nich dostep od "zewnatrz".
-
tak były tam montowane dużo cieńsze blaszki które teoretycznie miały pomoc zachować sprężystość progu, jednak z reguły pomagały tylko w roznoszeniu rdzy
-
(http://img704.imageshack.us/img704/2359/prgpn.jpg)
tak to powinno wyglądać
-
Piekny przekroj maciejowski. :) Dzieki. Z jakiej to ksiazki?
Czyli widac, ze pod uszczelka powinny byc 2 blachy zgrzane, a to ze 3 sa u mnie to pozostalosci starego progu.
tak były tam montowane dużo cieńsze blaszki które teoretycznie miały pomoc zachować sprężystość progu, jednak z reguły pomagały tylko w roznoszeniu rdzy
w progu? bo z tego co widac na przekroju to nic tam nie ma w zasadzie.
-
z tej: http://docs.google.com/fileview?id=0Bxyh5NDWKK5wNjgyYmE0ZTEtYzc5My00NjIwLTg2N2EtM2VmYWU4MjVjNWRl&hl=en :mrgreen:
-
zakupilem progi zewnetrzne i wewnetrzne z trucka, zamienniki 2mm blacha, z zamiarem wstawienia do mojego polda. i niestety jakosc wykonania znaaaaaaaaaaaaaaacznie odbiega od oryginalu. wewnetrzne progi nie maja przetloczen jak orygianaly, sa troszke szersze i w ogole nieco inaczej zaginane. tak samo zewnetrzne. ogolnie lipa, a podejrzewam ze innych progow z trucka nie ma.
kupilem w polcarze, takie same sa na allegro.
np. tu:
http://allegro.pl/item934740767_polonez_truck_progi_zewnetrzne_kpl_l_p.html
http://allegro.pl/item919115246_polonez_truck_progi_wewnetrzne_kpl_l_p.html
na szczescie mialem je taniej niz za 100zl/sztuka, wiec wiele nie stracilem.
wiec musze wstawic oryginaly i jakos wzmocnic te progi z cieniutkiej blachy. :? :|
generalnie szkoda, bo gruba blache rdza wolniej dziurawi i w ogole :| :|
wiec szybko i tresciwie - nie polecam progow z trucka (chyba ze oryginalne z grubej blachy, o ile takowe sa)
znaczy pasowac, to pewnie beda pasowaly jakos, ale wyglad progow od wewnatrz auta bedzie zdecydowanie inny i moze np dywanik nie pasowac, listwy-nakladki dywanikow itp
-
W wykonaniu rzemieślniczym to standard że nie pasuje nic jak powinno .
Ale jest jeszcze jedna istotna sprawa , to przekłamanie wymiarów ma właśnie podłoże w tym że tu jest dużo grubsza blacha wiec i wymiary nie mogą być te same co przy dużo cieńszej
-
zakładam ze do coupe :-)
też je mam kupione i facet mówił przez telefon ze troche sie rożnią od zwykłych polonezowskich, jeszcze nie porównywałem, ale zakładam że się uda dopasować, bo nie chcę zeby mi sie coupeta poskładała
ale progi wewnętrzne, czyli defacto miska podłogi , których nie kupiłes to przeciez nie zmieniasz, tylko drabinka i zewnętrzny, więc elementy wnętrza winny pasować.
-
nie zrozumielismy sie w sumie. bardziej mi chodzilo o jakosc wykonania, zgodnoscia z oryginalem, bo wiadomo, podpasowac sie da prawie wszystko ;)
(...)
ale progi wewnętrzne, czyli defacto miska podłogi , których nie kupiłes to przeciez nie zmieniasz, tylko drabinka i zewnętrzny, więc elementy wnętrza winny pasować.
wymieniam cala podloge razem z tunelem i progami wewnetrznymi i zewnetrznymi.
zdjecie z zaczetych prac (wycieta cala przedania i tylna podloga pasazera+przednie wzmocnienie podlogi - widac wahacz :mrgreen: )
(http://images48.fotosik.pl/265/2689e6e003a4c2a1m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2689e6e003a4c2a1)
(http://images42.fotosik.pl/177/761b1b089d435313m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=761b1b089d435313)
(http://images44.fotosik.pl/265/99fde1c3af65e320m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=99fde1c3af65e320)
a tu porownanie progow z trucka z caro: (z caro wewnetrzne na dole, chyba roznice widac ;) )
(http://images35.fotosik.pl/120/c3a79c4622e70a40m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c3a79c4622e70a40)
(http://images45.fotosik.pl/266/18169c9818034b68m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=18169c9818034b68)
(http://images39.fotosik.pl/262/f931418ee911733am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f931418ee911733a)
(http://images46.fotosik.pl/265/39c005944cddeacem.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=39c005944cddeace)
(http://images37.fotosik.pl/261/e478869551150badm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e478869551150bad)
(http://images40.fotosik.pl/261/fec558566d853485m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fec558566d853485)
a tu progi zewnetrzne (widac, ze z trucka sa "troszke" ;) szersze)
(http://images41.fotosik.pl/261/d051cf6ecfb20a72m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d051cf6ecfb20a72)
-
ale rzeźnia. :shock:
nie lepiej było kupić zdrową budę?
-
nie ;)
-
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?
Drugie pytanie - Czy grubością wzmocnienie progu i próg zewnętrzny odpowiadają oryginałowi?
-
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?
TooSlow, są zdjęcia i rysunki w tym temacie progów trucka i osobówki.
-
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?
Drugie pytanie - Czy grubością wzmocnienie progu i próg zewnętrzny odpowiadają oryginałowi?
no wlasnie jest tak jak piszesz, ze progi z trucka sa calkowicie inne niz w osobowce. mam wyciety kompletny oryginalny prog z trucka, i sklada sie on z 3 czesci (zewnetrzny, srodkowy, zewnetrzny), a nie jak w caro z 2 (wewnetrzny i zewnetrzny). wczesniej myslalem, ze to wina tego ze mam progi rzemieslnicze, no ale mylilem sie, bo jak juz napisalem progi w trucku sa zupelnie inne. maja mniej szczegolow, inny ksztalt, sa grubsze i jest ich wiecej.
-
Dlatego właśnie pytałem. Tzn. w Trucku jest próg zewnętrzny, wzmocnienie progu i podciąg, jak się mylę to proszę o poprawienie, bo nie wiem co rozumieć pod pojęciem drugiego zewnętrznego progu.
Wyciąłeś progi z jeżdżącego auta? Na szrocie znalazłem z fajnymi progami, ale myślałem, że nowe zamienniki właśnie z aukcji allegro będą lepsze, mylę się?
W sumie napisałem, że do wymiany jest lewy próg wraz z wzmocnieniem oraz oba podciągi (lewa + prawa ). Od dłuższego czasu męczę się z myślą, czy nie kupić obu progów i wzmocnień, czyli wymieniać jak Ty Marcin całości, ale boję się ogromu roboty. Chodzi o to, że lewym progiem auto musiało się gdzieś oprzeć na krawężniku, bo po prostu rozpłatało próg zewnętrzny, a wzmocnienie puściło delikatnie właśnie na dole, dopiero jak młotkiem (0,5kg wagi) uderzałem w próg, to wzmocnienie się po prostu rozpadało na kawałki - całe przerdzewiałe. Ale prawy próg wydaje się OK, tylko młotkiem nie stukałem, żeby sobie roboty nie narobić.
W skrócie, bo piszę w cały świat - wymieniać w tej sytuacji prawy próg też (koszty 200 zł większe.. )?
-
mam kawalek wycietego uzywanego ;) progu (tak z 1 metr), tak ze widac jego przekroj (nie wycinalem go celem wstawienia do siebie, poza tym kupilem nowe takie jak z allegro)
caro ma progi tak (w uproszczeniu):
[ ] _ i dalej podloga
a truck tak
[ | ] _ , czyli jest dodatkowy element w srodku progu
legenda ;) :
[ prog zewnetrzny
] prog wewnetrzny, kratownica itp (to z dziurami)
_ podciag progu
moze jutro zrobie fote, jak nie zapomne.
roboty moze byc znaaaaaaacznie wiecej. np u mnie trzeba wymienic WSZYSTKO czego dotykal prawy prog. wewnetrzna dolna czesc slupka przedniego, podloge, dolne poszycie bocznej sciany ogniowej itp.
na dzien dzisiejszy wyglada to tak: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: (widac ze wstawilem juz dolna czesc slupka przedniego).
oczywiscie dalo by rade zrobic to wszystko szybciej i takie tam, ale ja MUSZE zrobic idealnie :?
(http://images35.fotosik.pl/126/14d6dc9212480bc2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14d6dc9212480bc2)
-
przeniosłem do tematu o coupe...
-
A podłogę bierzesz ze szrotu (wycinasz) czy zwykłą blachę dajesz? Ja mam dostęp do 40 płatów blachy grubości 1,5 mm więc się poważnie zastanawiam czy brać szlifierkę i na szrocik jechać po dobrą podłogę.
Odnośnie progu, chyba źle powiedziałem - jest próg zewnętrzny, wzmocnienie oraz próg wewnętrzny wraz z podciągiem. Tak chyba jest prawidłowo opisane :)
-
sova, slupek jeszcze w standardowym miejscu.
najpierw prog wstawie, a potem przeniose slupek. ale drzwi z trucka juz mam (nowe) :D i nowe slupki tez.
tak w ogole nie masz sie co spieszyc, bo ja pierwszy i tak nie zrobie coupe ;) , bo zanim pospawam cos, to maluje reaktywnym i jak nie bedzie potem dostepu zeby pomalowac to czekam jakis czas (jak najdluzej, zeby mi nie odpadlo wszystko od blachy) i potem epoksydowy dopiero. wiec zanim cos wspawam to mija duuuuuuuuzo czasu niestety.
TooSlow, blacha 1,5 na podloge bedzie za gruba. maks 1mm. wg mnie
-
a czemu 1,5 za gruba?
-
a po co Ci pancerna podloga? :wink:
-
[url=http://images35.fotosik.pl/126/14d6dc9212480bc2m.jpg]Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=14d6dc9212480bc2)[/URL]
ale widze ze boki z trucka dc już czekają w gotowości :-)
-
ogolnie nie nadaja sie, bo otwor na szybe w trucku dc jest z 0,5-1 cm wyzej niz tylna szybka caro. czyli roznica poziomow szybek. :cry:
-
no tez już to przerabiam i sie zastanawiam co z tym zrobić. nie wim czy nie skończy się na przemodelowaniu orginalnego otworu szybki tak żeby dąło się wstawić szybę z DC razem z ramką.