Autor Wątek: progi polonez osobowy vs progi polonez truck  (Przeczytany 20795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 14, 2009, 12:02:03 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
A ja miałem caro z 94 i był fenomenalnie niezardzewiały pomimo nonszalanckiego podejścia do zabezpieczeń antykorozyjnych... Nie pamiętam już z jakiego miesiąca był bo już go nie mam ale przy ćwiartowaniu to aż serce bolało ciąć te zdrowe progi, podłogi i resztę...
Tezę o jakości w zależności od roczników rozwinąłbym może o partie dostawy blach do FSO.

Można by zrobić ankietę w której zestawiono by datę produkcji z elementami ulegającymi korozji bez walki...
Przy odpowiednio dużej ilości polonezów użytych do takiego zestawienia byłoby to bezcenna informacja przy np. zakupie  :D
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 14, 2009, 12:44:07 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
mój był z 1997 roku i tez był w wieku 9 lat zdrowy jak ryba jak był cięty ;) , wujo miał z 1994 i tez auto prócz skorodowanych drzwi było nadwyraz zdrowe auto , zdrowsze od tego z 1998 roku które miał  pózniej.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 14, 2009, 13:09:39 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Nasz poprzedni polonez, było to Caro z lutego 1994r. mimo iż był garażowany to moznabyło do niego wsiadac bez koniecznosci otwierania drzwi :| w tym roku zakonczył swój żywot
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 14, 2009, 13:27:30 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak jak pisałem - wszystko zależy z którego miesiąca owego 94 roku auto pochodzi. Moje nie miało nadkoli, progów, podłogi, dołów drzwi - no po prostu rozpacz... Stan blacharki był taki jakby to był 40-letni oldtimer... :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 03, 2010, 21:21:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
mam takie pytanko zwiazane z progami: czy pomiedzy kratownica (ta blacha z dziurami wewnatrz progow) a progiem zewnetrznym jest cos jeszcze?
Wycialem prawie podloge i widze kratownice, ale gorny rant progu (to co sie naklada uszczelke drzwi na progu) sklada sie z 3 warstw blachy.
Chyba ze durny blacharz zostawil "kawalek" starego progu (byly "wymieniane").
Po co pytam: bo chce tez wymienic kratownice, bo sa zezarte od dolu i czy jest do nich dostep od "zewnatrz".
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 03, 2010, 21:40:13 pm »

Erix

  • Gość
tak były tam montowane dużo cieńsze blaszki które teoretycznie miały pomoc zachować sprężystość progu, jednak z reguły pomagały tylko w roznoszeniu rdzy

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 03, 2010, 21:48:22 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |


tak to powinno wyglądać
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 03, 2010, 22:17:49 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Piekny przekroj maciejowski. :)  Dzieki. Z jakiej to ksiazki?
Czyli widac, ze pod uszczelka powinny byc 2 blachy zgrzane, a to ze 3 sa u mnie to pozostalosci starego progu.

Cytat: "Erix"
tak były tam montowane dużo cieńsze blaszki które teoretycznie miały pomoc zachować sprężystość progu, jednak z reguły pomagały tylko w roznoszeniu rdzy

w progu? bo z tego co widac na przekroju to nic tam nie ma w zasadzie.
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 03, 2010, 22:22:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 25, 2010, 19:46:38 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zakupilem progi zewnetrzne i wewnetrzne z trucka, zamienniki 2mm blacha, z zamiarem wstawienia do mojego polda. i niestety jakosc wykonania znaaaaaaaaaaaaaaacznie odbiega od oryginalu. wewnetrzne progi nie maja przetloczen jak orygianaly, sa troszke szersze i w ogole nieco inaczej zaginane. tak samo zewnetrzne. ogolnie lipa, a podejrzewam ze innych progow z trucka nie ma.
kupilem w polcarze, takie same sa na allegro.
np. tu:
http://allegro.pl/item934740767_polonez_truck_progi_zewnetrzne_kpl_l_p.html
http://allegro.pl/item919115246_polonez_truck_progi_wewnetrzne_kpl_l_p.html
na szczescie mialem je taniej niz za 100zl/sztuka, wiec wiele nie stracilem.
wiec musze wstawic oryginaly i jakos wzmocnic te progi z cieniutkiej blachy.  :?  :|
generalnie szkoda, bo gruba blache rdza wolniej dziurawi i w ogole  :|  :|

wiec szybko i tresciwie - nie polecam progow z trucka (chyba ze oryginalne z grubej blachy, o ile takowe sa)
znaczy pasowac, to pewnie beda pasowaly jakos, ale wyglad progow od wewnatrz auta bedzie zdecydowanie inny i moze np dywanik nie pasowac, listwy-nakladki dywanikow itp
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 26, 2010, 11:35:48 am »

Erix

  • Gość
W wykonaniu rzemieślniczym to standard że nie pasuje nic jak powinno .
Ale jest jeszcze jedna istotna sprawa , to przekłamanie wymiarów ma właśnie podłoże w tym że tu jest dużo grubsza blacha wiec i wymiary nie mogą być te same co przy dużo cieńszej

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 26, 2010, 11:35:50 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
zakładam ze do coupe :-)
też je mam kupione i facet mówił przez telefon ze troche sie rożnią od zwykłych polonezowskich, jeszcze nie porównywałem,  ale zakładam że się uda dopasować, bo nie chcę zeby mi sie coupeta poskładała

ale progi wewnętrzne, czyli defacto miska podłogi , których nie kupiłes to przeciez nie zmieniasz, tylko drabinka i zewnętrzny, więc elementy wnętrza winny pasować.
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 26, 2010, 21:30:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie zrozumielismy sie w sumie. bardziej mi chodzilo o jakosc wykonania, zgodnoscia z oryginalem, bo wiadomo, podpasowac sie da prawie wszystko ;)

Cytat: "sova"
(...)

ale progi wewnętrzne, czyli defacto miska podłogi , których nie kupiłes to przeciez nie zmieniasz, tylko drabinka i zewnętrzny, więc elementy wnętrza winny pasować.

wymieniam cala podloge razem z tunelem i progami wewnetrznymi i zewnetrznymi.
zdjecie z zaczetych prac (wycieta cala przedania i tylna podloga pasazera+przednie wzmocnienie podlogi - widac wahacz  :mrgreen: )





a tu porownanie progow z trucka z caro: (z caro wewnetrzne na dole, chyba roznice widac ;) )






a tu progi zewnetrzne (widac, ze z trucka sa "troszke" ;) szersze)
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 26, 2010, 22:05:46 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ale rzeźnia. :shock:
nie lepiej było kupić zdrową budę?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 26, 2010, 23:04:15 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie ;)
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 13, 2010, 12:57:36 pm »

TooSlow

  • Gość
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?

Drugie pytanie - Czy grubością wzmocnienie progu i próg zewnętrzny odpowiadają oryginałowi?

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 13, 2010, 13:29:21 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "TooSlow"
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?


TooSlow, są zdjęcia i rysunki w tym temacie progów trucka i osobówki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 13, 2010, 22:29:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "TooSlow"
Mam lewy próg do wymiany w Trucku, w związku z tym mam pytanie, czy przypadkiem nie jest tak, że progi z Trucka po prostu mają inny kształt niż z osobówki?

Drugie pytanie - Czy grubością wzmocnienie progu i próg zewnętrzny odpowiadają oryginałowi?


no wlasnie jest tak jak piszesz, ze progi z trucka sa calkowicie inne niz w osobowce. mam wyciety kompletny oryginalny prog z trucka, i sklada sie on z 3 czesci (zewnetrzny, srodkowy, zewnetrzny), a nie jak w caro z 2 (wewnetrzny i zewnetrzny). wczesniej myslalem, ze to wina tego ze mam progi rzemieslnicze, no ale mylilem sie, bo jak juz napisalem progi w trucku sa zupelnie inne. maja mniej szczegolow, inny ksztalt, sa grubsze i jest ich wiecej.
to ja, byly Marcin#839

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 14, 2010, 14:40:48 pm »

TooSlow

  • Gość
Dlatego właśnie pytałem. Tzn. w Trucku jest próg zewnętrzny, wzmocnienie progu i podciąg, jak się mylę to proszę o poprawienie, bo nie wiem co rozumieć pod pojęciem drugiego zewnętrznego progu.

Wyciąłeś progi z jeżdżącego auta? Na szrocie znalazłem z fajnymi progami, ale myślałem, że nowe zamienniki właśnie z aukcji allegro będą lepsze, mylę się?

W sumie napisałem, że do wymiany jest lewy próg wraz z wzmocnieniem oraz oba podciągi (lewa + prawa ). Od dłuższego czasu męczę się z myślą, czy nie kupić obu progów i wzmocnień, czyli wymieniać jak Ty Marcin całości, ale boję się ogromu roboty. Chodzi o to, że lewym progiem auto musiało się gdzieś oprzeć na krawężniku, bo po prostu rozpłatało próg zewnętrzny, a wzmocnienie puściło delikatnie właśnie na dole, dopiero jak młotkiem (0,5kg wagi) uderzałem w próg, to wzmocnienie się po prostu rozpadało na kawałki - całe przerdzewiałe. Ale prawy próg wydaje się OK, tylko młotkiem nie stukałem, żeby sobie roboty nie narobić.

W skrócie, bo piszę w cały świat - wymieniać w tej sytuacji prawy próg też (koszty 200 zł większe.. )?

progi polonez osobowy vs progi polonez truck
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 14, 2010, 19:35:32 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
mam kawalek wycietego uzywanego ;) progu (tak z 1 metr), tak ze widac jego przekroj (nie wycinalem go celem wstawienia do siebie, poza tym kupilem nowe takie jak z allegro)
caro ma progi tak (w uproszczeniu):
[ ] _ i dalej podloga
a truck tak
 [ | ] _ , czyli jest dodatkowy element w srodku progu


legenda ;) :
[ prog zewnetrzny
] prog wewnetrzny, kratownica itp (to z dziurami)
_ podciag progu

moze jutro zrobie fote, jak nie zapomne.

roboty moze byc znaaaaaaacznie wiecej. np  u mnie trzeba wymienic WSZYSTKO czego dotykal prawy prog. wewnetrzna dolna czesc slupka przedniego, podloge, dolne poszycie bocznej sciany ogniowej itp.
na dzien dzisiejszy wyglada to tak:  :twisted:   :twisted:  :twisted:  :twisted: (widac ze wstawilem juz dolna czesc slupka przedniego).
oczywiscie dalo by rade zrobic to wszystko szybciej i takie tam, ale ja MUSZE zrobic idealnie  :?
to ja, byly Marcin#839