Autor Wątek: PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm  (Przeczytany 5584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« dnia: Grudzień 14, 2008, 08:42:21 am »

truck

  • Gość
Chciałbym podnieść Trucka o 10 cm, żeby śmiało śmigał po bezdrożach. O ile osobówkę podnieść można stosując sprężyny trucka i zabiegi kowalskie przy resorach, to w Trucku nie jest to już takie proste.

Chcę uzyskać efekt jak w Analogu (Traperze) i zastanawiam się jak poradzić sobie z przodem, bo tył po prostu odetnę i podspawam profil 10cm pod mocowanie resorów.

Macie jakieś pomysły?

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2008, 12:10:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Polecam temat kolegi bruns o podwyższaniu Fiata 125p:

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16436
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2008, 13:01:21 pm »

truck

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Polecam temat kolegi bruns o podwyższaniu Fiata 125p:

http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16436


Czytałem to, ale jak pisałem łatwiej podnieść osobówkę niż Trucka, bo truck ma już resory na moście.

Najlepsze jest oczywiście rozwiązanie na Nivie, ale to kosztowna operacja, myślałem raczej o dospawaniu nadkoli z poloneza do istniejących, tak żeby pasowało dotychczasowe zawieszenie i układ kierowniczy, trzeba będzie tylko przedłużyć kolumnę kierownicy. Chyba że zostawię układ kierowniczy, a dam dłuższe drążki kierownicze.

Rama byłaby dobrym rozwiązaniem, ale jakby nie było to dodatkowe obciążenie, dla i tak już ciężkiego auta jak na ten silnik.

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2008, 17:05:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
JA to widze tak ,a nad truckiem sie zastanawialem w tej materii ,ze z tylu mozna podwyzszyc mocowania resorow ,ale to logiczne  i dac wieksze kola ,co zwiekszy dystans miedzy pochwa ,a gleba
z przodu natomiast doszedlem do takiego konsensusu ,ze trzeba zmusic wachacze ,by oparly sie o ograniczniki odbicia
czyli realne podwyzszenie to ~5cm - myslalem o dorobieniu dystansu na gore sprezyny ,badz dostosowaniu sprezyn np. od Zuka
do tego oczywiscie wieksze kola

przyjmujac ,ze truck ma 185/70 R14 to zakladajac 195/70 R15  daje podwyzszenie auta o 2cm na samych oponach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2008, 22:21:58 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
z tego co ja pamietam to trucki z przodu maja waski zawias, wiec moze wystarczy go zmienic na szeroki i do tego springi z zuka i to by cie zadowolilo

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2008, 23:25:22 pm »

truck

  • Gość
Cytat: "G.T."
z tego co ja pamietam to trucki z przodu maja waski zawias


G.T. Nie znam się na tych różnicach, mógłbyś mi to szerzej opisać??? To pierwszy poldek, za którego się zabrałem, więc nie mam porównania.

Co dokładnie musiałbym wymienić i ile cm to mi da.

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2008, 23:40:11 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
roznica rozstawu kol waskiego i szerokiego caro to 6cm czyli po 3 na strone. inna jest belka pod silnik i jak dobrze pamietam trzeba by przespawac mocowanie gornego wachacza

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2008, 23:53:51 pm »

truck

  • Gość
Ale to, że wpakuję szeroki, nie za wiele mi da. Bardziej potrzebuję iść z całym zawieszeniem w dół żeby zwiększyć prześwit, niż na boki. Górny wachacz oprze się na odboju i koniec, nie zależnie czy to wąska, czy szeroka belka.


Muszę to jeszcze obmierzyć, może to coś da że belka będzie szersza?

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2008, 01:12:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
truck plus nie wyglada jakby mial z przodu waski zawias ,ale to nieistotne

mozna zrobic dodatkowa belke pod dolne wahacze ,a gornych nie ruszac ,tylko przedluzyc mocowanie sworzni gornych
ale to by byla rzezba niezla  :roll:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2008, 11:33:00 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
KGB,  truck nie wyglada bo ma 14"

truck, a dlaczego nie wypieprzysz odboja?

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:04:24 pm »

truck

  • Gość
Cytat: "G.T."
truck, a dlaczego nie wypieprzysz odboja?


nie, no nie róbmy kichy, odbój musi być. Zresztą jak spuszczę wahacz pod tak ostrym kątem, to będzie pokracznie.

Ale mam już pomysł! Co wy na to?

Dolny wahacz zamocuję na dospawanym uchu do belki - 10 cm poniżej oryginału - dospawka będzie z innej belki, a górny wahacz zostanie jak jest z tym że dospawam do niego od spodu drugi - z dystansem 10cm. Powinno to zagrać! Oczywiście stabilizator i drążki reakcyjne też zostaną odpowiednio odsadzone .

Najpierw kupię na złomowcu jakieś szmelcowate wahacze i 2 belki, żeby nie zniszczyć sprawnych - może dostanę gdzieś za darmo dla dobra nauki :twisted:

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:10:06 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "truck"
odbój musi być
nie musi, w kantach, i pewenie starszych polonezach też, nie było
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:52:19 pm »

truck

  • Gość
Cytat: "maciejowski"
nie musi, w kantach, i pewenie starszych polonezach też, nie było


No, nie było, ale pomijając odbój, wyobraź sobie że spuszczasz 10 cm wahacz - pod jakim kątem będzie - porażka. Będzie miał znacznie węższy rozstaw kół, a przy większej dziurze lub kamieniu górny wahacz wyrwie mocowanie w nadkolu. Zbyt duży kąt natarcia.

Druga sprawa - jak na nierównościach koło ma pracować skoro na płaskim będzie w skrajnym dolnym położeniu? Koło podczas jazdy pracuje w górę i w dół - musi być pełen zakres!

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2008, 21:18:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

PODWYŻSZENIE ZAWIESZENIA w Trucku o 10cm
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2008, 22:25:44 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak