FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Młody95 w Maj 03, 2011, 18:31:34 pm

Tytuł: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 03, 2011, 18:31:34 pm
Panowie szukałem ale nie znalazłem jak zrobić najlepiej negatyw ? :) Jak by można było jakieś fotki albo dobrze wytłumaczyć :)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Maj 03, 2011, 19:18:53 pm
Pisz do Kolegi zombiepox...
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 03, 2011, 21:18:50 pm
Ok dzięki :)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 03, 2011, 21:21:14 pm
Piszcie tutaj, a nie odsyłacie ludzi na PW...
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Excalibur#1937 w Maj 03, 2011, 21:21:51 pm
Zakładam, że Koledzy się wiedzą podzielą...
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Marcin OBR w Maj 03, 2011, 22:14:45 pm
Spawiesz podkłądki do belki z przesunieciem ,gdzieś na połowe fabrycznej dziury ,a potem przewiercasz na nowo dziure i gotowe.
Barni ma u siebie negatyw
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Maj 03, 2011, 22:52:54 pm
Tak na szybko to można wstawić kołyskę górnego wahacza od wąskiego   ;> :d
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 04, 2011, 16:46:12 pm
Do pół stopnia i w plus i w minus reguluje się podkładkami. Przy obniżonym powinien dać się ustawić na minus ale czy tak też jest przy obniżonym do leżenia na jezdni to nie wiem.

Negatyw ci niepotrzebny, jak będziesz próbował szybko wejść w zakręt to zmarszczka na asfalcie urwie ci wydech. Lepiej skoncentruj się na geometrii przedniego zawieszenia żeby się nie okazało że na skutek twojej przeróbki zetnie opony.
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 04, 2011, 17:54:55 pm
Teraz już staram się tak nie jeździć, ale jakiś czas temu (wtedy, gdy skrzywiłem felgi) mój polonez potrafił zrobić "skok w bok" - w okolicach pół metra i dalej gdy wchodziłem w 90* przy 110km/h (droga szeroka), albo przy 360tce. Myślałem właśnie o negatywie, ale co z tego, jak przechyły są takie, że odrywa się od ziemi. Gdybym podesłał fotki całej zawiachy, mógłbym liczyć na małą instrukcje co do negatywu?

ps. Udało się komuś opanować bujanie? Amorki z przodu mają kilka miechów.
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 04, 2011, 20:48:04 pm
Tak mi :) niema się co bujać :P
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 04, 2011, 22:30:13 pm
Chętnie dowiedział bym się jakim cudem to Ci się udało, jeśli oczywiście to nie tajemnica. ;)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 04, 2011, 22:34:02 pm
Chętnie dowiedział bym się jakim cudem to Ci się udało, jeśli oczywiście to nie tajemnica. ;)
Przeciął sprężyne na pół i krzesa iskry spod auta. Nic sensownego.
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 04, 2011, 23:00:44 pm
nie na pół tylko 4 zwoje :) tylko trzeba odboje wywalić i auto już jest pewniejsze :) jeżeli nie chcesz mega gleby to polecam 2,5 zwoja nie będzie za nisko a już będzie lepiej :)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Maj 05, 2011, 15:46:24 pm
Ja nie chce robić gleby, chciałbym zmniejszyć skok zawieszenia, ale to chyba nie możliwe  a tym modelu, może spróbuje te 2,5 zwoja, to będzie ładnie siedział.

ps. Co myślicie o tych gumach na sprężyny z allegro? Wiem, że sposób druciarski, no ale w polonezie pewnie by się sprawdził.
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Maj 05, 2011, 16:45:51 pm
Sprężyny podobno pękają od tych gum co się wsadzą pomiędzy zwoje ;)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 05, 2011, 20:34:00 pm
moze i pekaja ,ale nie w Polonezie,
po wsadzeniu gum robi sie twardszy pod tym wzgledem ,ze sie mnie ugina ,
w poldku robi sie ten problem ,ze trzeba je wcisnac ,a wiec praktycznie przod sie podniesie,

co do zmniejszenia skoku zawieszenia ,to zeby sie mniej uginal najlepiej obnizyc ,a zeby kolo mniej opadalo to najlepiej dac wieksze odboje gorne
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Maj 05, 2011, 20:41:44 pm
Negatyw u siebie zrobiłem ( po przerobieniu z wąskiego na szeroki zawias w 125p) (w belce roverowej, ale to akurat nie ma znaczenia) w ten sposób że zrobiłem fasolki w otworach oryginalnych na zewnątrz o 8mm- do 1 cm można rozpiłować, na koniec podkładki z zewnątrz przyspawałem do belki (dwie na lewą (przód tył, i dwie na prawą (przód tył belki) stronę, tak aby nie było fasolek tylko nowy otwór (szerzej od starego o 8-10mm) i wszystko. Na koniec na geometrię i gotowe- teraz mam ustawione - 2 stopnie. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na 6, a zbieżność na o ile dobrze pamiętam 2 albo 3 mm- generalnie nastawy z omegi wzięte, i jest konkretnie ;)

Foto:

(http://img810.imageshack.us/img810/6893/jedend.jpg)

(http://img806.imageshack.us/img806/1586/dwar.jpg)

(http://img684.imageshack.us/img684/2748/trzyf.jpg)

Aha- do tego sprężyna "polonezowa" cięta 2.25 zwoja
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 05, 2011, 21:37:36 pm
Dziękuje bardzo :) Tak właśnie chciałem zrobić tylko nie wiedziałem czy ten sposób jest bezpieczny :) więc po Jaworznie auto idzie w garaż :)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Maj 05, 2011, 22:03:19 pm
Tybek a jak taki nagatwy ma się do zużywania opon?
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Maj 06, 2011, 08:52:33 am
Podobno "nie zostało zauważone złe/krzywe zużywanie opon" ja zbyt krótko się tym poruszam abym mógł cokolwiek w tym temacie powiedzieć (kwestii zużywania opon od wewnętrznej strony) ale że negatyw mam w rajdówce, to nawet nie brałem tego pod uwagę, bo opony będą zużywane zapewne w szybszym tempie niż "zetnie" je negatyw (o ile w ogóle coś będzie się z nimi dziać. Podobno wszystko będzie OK, bo nie jestem pierwszy, który taki negatyw ma)
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: banned w Maj 06, 2011, 10:03:33 am
a zeby kolo mniej opadalo to najlepiej dac wieksze odboje gorne

I co to da? Chyba tylko tyle że w zakręcie szybciej poderwie jedno z przednich kół do lotu i znowu stracimy przyczepność na skręcie.
Z tego co zauważyłem to zbyt duży przechył na tylnej osi powoduje też podrywanie do lotu przednich kół.
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: myszaradom w Październik 25, 2011, 22:35:39 pm
Odświeżę kotleta, ma ktoś zdjęcia jak wygląda autko na takim negatywie ?
Tytuł: Odp: Negatyw co i jak jak zrobić
Wiadomość wysłana przez: Sobek24 w Październik 26, 2011, 22:43:33 pm
Też chętnie bym zobaczył.