Autor Wątek: 1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem  (Przeczytany 14734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 21, 2004, 12:54:41 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
przecie w skanach z trzeciaka jest to ladnie opisane jak sprawdzic czy szpilki sie jeszcze nadaja do uzytku, oj widze braki  :D , a to przeciez obowiazkowa lektura roverowcow :D
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 21, 2004, 14:31:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
przecie w skanach z trzeciaka jest to ladnie opisane jak sprawdzic czy szpilki sie jeszcze nadaja do uzytku, oj widze braki  :D , a to przeciez obowiazkowa lektura roverowcow :D

Dokładnie tak. A z innej beczki to powiem tylko że wysokość głowicy w miejscu jej przykręcania to około 100mm (dokładnie nie mierzyłem). Trzeciak podaje maksymalny dopuszczalny wymiar ponad powieżchnię bloku 97mm. U mnie najdłuższa wystaje około 95-96mm. Zawsze to parę zl zaoszczędzone.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 21, 2004, 15:21:27 pm »

bomba

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
szlif ??? przeciez rover nie przewiduje zadnych nadwymiarow naprawczych, wszystko wymiania sie na nominal


To powszechny pogląd ale mylny.
W większości sklepów z częściami kupicie (zamówicie) panewki co najmniej na dwa szlify.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 22, 2004, 14:28:09 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
W większości sklepów z częściami kupicie (zamówicie) panewki co najmniej na dwa szlify.


moze i tak, ale czytajac znowu material o dobieraniu panewek do walu ze wzgledu na grupy selekcyjne, to nie wiem czy to takie dobre rozwiaznie, ile pojezdzi taki silnik czy nadal bedzie cichy ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 22, 2004, 16:51:23 pm »

Gifter

  • Gość
AndrewS#100 ja mam pajero 2.6 po szlifach walu,głowicy itp i silnik chodzi jak pszczoła jeszcze 900km na dotarcie potrzeba ale jest super :)

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 22, 2004, 17:17:10 pm »

bomba

  • Gość
Nie ma problemu z selekcjami gdy robisz szlif wszystkich gładzi czy to głównych czy korbowych i masz komplet nowych panewek. Robi się szlif pod dane panewki z odpowiednią dokładnoscią. Poza tym przecież robią panewki na zamówienie do każdego rodzju silnika,  normą jest dorabianie panewek do wysokoobrotowych silników japońskich przecinaków.
Z warsztatu w którym robiłem dziennie zjeżdza co najmniej kilka wałów a nie słyszałem o reklamacji, a opowiadania o jakimś szczególnie precyzyjnym dobieraniu elementów silnika rovera to troche bójda, taka precyzja to teraz norma.  
Co prawda  zrobiłem tylko 8tys km ale jestem przekonany ze wał mam jak nowy.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 27, 2004, 20:24:17 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A czy ktos interesowal sie tematem zrobienia kolektora rurowego do 1.4? Co by to dalo, ile kosztowalo i takie tam
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 27, 2004, 21:57:40 pm »

Gifter

  • Gość
Marcin#839 a co to za kolektor????

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 28, 2004, 09:37:01 am »

bmw318

  • Gość
moja matka przejechali poldroverkiem 10 km bez płynu chłodzącego (troche było ale na pewno nie w głowicy), jedyne co było do zrobienia to uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, uszcelniacze wałka. Potem stwierdziłęm ze to silnik nie do zajechania.
Oleju troche ubywa (0,1l na 1000) ale dosyć ostro cieknie spod pokrywy zaworów.
wiec prawdopodobnie gdyby nie to to by nie ubywało go wcale, zreszta tak było do czasu az nie zaczął ciec.
Poziom od wymiany do wymiany sie nie zmieniał.
Jedyno co to pusci lekkiego dymka na zimnym silniku ale też takiego mini

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 28, 2004, 09:47:39 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Gifter#354"
Marcin#839 a co to za kolektor????

No nie wiem  :mrgreen: , takie cos jak do GSI, tylko zeby zrobic do roverka (wiem ze nie pasuje od gsi dlatego zeby zrobic go od nowa)
to ja, byly Marcin#839

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 28, 2004, 13:15:57 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ale pasuje od rovera 214 tylko trzeba to polaczyc z wydechem w poldku, czego fso nie dostosowala tego kolektora rurowego ??, czy go jeszcze wtedy w roverach nie bylo, albo tam jest taki kat ze potem w zaden sposob nie da sie go polaczyc z wydechem w poldku

moj tez jak postoi kilka dni to jak go zapalam to pusci dyma, a moze to kurz z rury  :lol:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 29, 2004, 10:17:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No ja chciałem wypoleroważ swojego żeliwniaka od środka (a pracy potrzeba naprawdę sporo) i zwątpiłem. Żaden papier ścierny tego nie ruszy a kamyki polerskie starczą tylko kilka cm w głąb. Właśnie wyślałem na d tym z rovera ale nie wiem ile takowy może kosztować i jak go potem połączyć z resztą wydechu. MOże jak jeszcze bym miał pod ręką takie cuś to bym pokombinował i może by coś przyszło do głowy.
Puki co pozostanę przy próbie wypolerowania tego co mam. Jak przybędzie gotówki i czasu to może przejadę się do igań i porównam te kolektorki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 29, 2004, 11:28:56 am »

Gifter

  • Gość
a co taki rurowy kolektor da?????? lepsze odprowadzanie spalin????

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 29, 2004, 12:12:09 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No na chłopski rozum jest to logiczne, spaliny z kazdego cylindra odprowadzane sa oddzielnie i nie maja wplywu na pozostale. Idealnym rozwiazaniem byloby odprowadzenie 4 w 4 ale z ekonomicznego i technicznego punktu wrecz nie do wykonania i raczej bezsensowne. Tym bardziej ze przyrost momentu pewnie jest znikomy. Dlatego tez najlepiej robic 4 w 2 i to mozliwie najdalej od bloku.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 29, 2004, 12:32:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak myślicie ile może kosztować pospawanie czegośtakiego??



Gifter coś mówił że rurka kosztuje koło 70zł/mb.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 29, 2004, 12:35:54 pm »

Gifter

  • Gość
a to jest od rovera 214??????

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 29, 2004, 13:06:21 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Bocian_s#313"
Jak myślicie ile może kosztować pospawanie czegośtakiego??

Gifter coś mówił że rurka kosztuje koło 70zł/mb.


Sądze ze z 500 zyla za wszystko.
Podobno ten kolo zajmuje sie wydechami:

Józef Toamala (firma nazywa się "TOMALI").
ul. Harfowa 4 (jest na wysokości Rakowca, wjazd od ulicy Grójeckiej 206)
tel. 846-52-52 lub 823-94-80
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 29, 2004, 13:14:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To kto się wypyta. Trochę mam daleko do wawki a i chwilowo nie mam czym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 29, 2004, 13:42:46 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No niestety. Dzwonilem i oni zajmuja sie tylko produkcja tlumikow wiec lipa :(
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

1.4 RoVeR co to może być???? Bo zgłupiałem
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 29, 2004, 20:31:41 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
zagladalem do mojego zeliwnego od spodu i tam sa chyba dwie odzielne komory, dwa cylindry w jedna i dwa w druga
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350