FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: mateo#1939 w Luty 04, 2017, 22:54:33 pm
-
Witajcie
Szukam następcy obecnego auta. Zaciekawiły mnie auta zasilane CNG( miedzy innymi ulgi podatkowe - Austria). Miała ktoś z was doświadczenia z CNG. Interesują mnie konkretnie auta z VW i Opla. VW 2.0 i Oplowskie 1.6 odpadają do miasta jeszcze ale w trasę katastrofa.
-
Jeździlem ciężarówką cng i więcej nie chciałbym tego powtarzać... znajomy miał Focusa z cng i prócz tego ze w Warszawie jest jedna stacja to więcej problemów nie miał
-
na CNG to iskrowe silniki sa zasilane i nic ciekawszego niz przy LPG sie nie dzieje - chyba ze gazu zabraknie to wtedy na benzynie jest wersja "doczlap sie do stacji"
ciezarowka to co innego, wiele rozwiazan bylo lacznie z przerobkami silnika, wiec nie tylko dwupaliwowe - jaka wersja jezdziles ?
-
Znałem właściciela żuka , który miał instalacje CNG , problemów z instalacją on nie miał ;>
-
ciezarowka to co innego, wiele rozwiazan bylo lacznie z przerobkami silnika, wiec nie tylko dwupaliwowe - jaka wersja jezdziles ?
Jeździłem 6,5 tonowym Iveco Daily ze 100 konnym silnikiem zasilanym tylko CNG z zasięgiem 200km... trauma na całe życie... ;p
-
Brat jeździł Ducato z CNG. W trójmieście chyba 2 czy 3 stacje tankowania, oddalone od firmy o 40 km najbliższa. Osiągów brak, zasięg 280 km. Korodujące butle pod autem.
-
diesle przerobione na sam gaz ,czyli z dolozonym ukladem iskrowym to slaby pomysl,
chociaz Ducato to akurat wystepowaly z silnikiem benzynowym i podejrzewam, ze taki byl zastosowany,
butle stalowe pod podwoziem beda rdzewiec jak kazdy inny stalowy element - trzeba je zabezpieczyc ,albo zastosowac butle z komponentow,
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji
-
Obejrzałem wczoraj i dzisiaj kilka aut. Opel Zafira 1.6 150koni, silnik nawet dawał radę. Ale zbiornik benzyny benzyny razie w to tylko 10litrow. Caddy i Touran z 2.0 to auta tylko do miasta. Zero dynamiki, bezynowy bak to tylko 11 litrow. Passat i Touran z 1.4 tsi to już inna sprawa, dodatkowo bak benzyny to 31 litrów.
Miał ktoś z was doświadczenia 1.4 tsi od rocznika 2011. Pierwsze modele to byla kicha, ale o tych nowszych niewiele jest informacjim
-
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji
CNG ma niższą wartość opałową i stosunkowo niską gęstość, co istotnie zmniejsza współczynnik napełnienia w silniku. Troche lepiej jest po zastosowaniu wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
-
osiagi silnika iskrowego zasilanego LPG lub CNG sa takie same jak przy zasilaniu benzyna, wiec gdy cos sie dzieje to trzeba odwiedzic warsztat w celu regulacji
CNG ma niższą wartość opałową i stosunkowo niską gęstość, co istotnie zmniejsza współczynnik napełnienia w silniku. Troche lepiej jest po zastosowaniu wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu.
kazde "popularne" paliwoma mniejsza gestosc energii niz benzyna,a wiec i wspolczynnik napelnienia jest mniejszy,
ale chodzilo mi o wyczuwalna roznice, bo nik nie wyczuje 2% mniejszej mocy na LPG ani 5% mniejszej mocy na CNG,
wariator zaplonu poprawia sytuacje, ale fabryczne auta na CNG maja cos lepszego : zwiekszony stopien sprezania na ~12.5:1 i ECU wystrojony pod metan