GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > AUTA SYMPATYKÓW KLUBU
m4rlb0r0 KOMBI 2000 1.6 GSI/MPI
m4rlb0r0:
Auto od nowości w rodzinie. Kupione w 2000 roku przez mojego ojca, który zawsze jeździł samochodami FSO. Wcześniej były 3 czerwone duże fiaty i polonez caro i tymi autkami jeździłem całe dzieciństwo :). W 2008 kombi trafiło pod moje skrzydła :)
Kombiak z założenia miał służyć jako auto dostawcze i tutaj niestety wyposażenie nie było najwyższych lotów. Pojawiła się nawet nagrzewnica i niezbyt urodziwy panel sterowania Calsonic z trucka. Będzie okazja to się wymieni.
Do fabrycznego wypasu brakuje mi jeszcze elektrycznych szyb i klimatyzacji. Szyby w najbliższym czasie będą a za klimatyzację zabiorę się na samym końcu jak już wszystko inne będzie dopieszczone.
===================================================================
NAPĘD
» silnik seryjny 1.6 GSI/MPI
» instalacja LPG
Jeżeli chodzi o jednostkę napędową to gdzieś tam po głowie myśli o przekładce... :)
Czas pokaże, może jakaś poważna awaria zmusi do podjęcia decyzji :)
===================================================================
NADWOZIE
» lakier metalik - kolor 92u
» białe kierunki
» elektryczne, podgrzewane lusterka
» czujniki parkowania
» owiewki HEKO
W nadwoziu nie przewidziane w najbliższym czasie żadne większe zmiany, poza kilkoma małymi zaprawkami i odmalowaniem ramek szyb.
Ewentualnie chodzi mi po głowie delikatne przyciemnienie szyb w części bagażowej.
===================================================================
ZAWIESZENIE
» trójramienne oryginalne alufelgi
W najbliższych planach malowanie bębnów i zacisków na czarno oraz wymiana łączników tylnego stabilizatora.
===================================================================
WNĘTRZE
» centralny zamek, alarm, immobiliser
» czerwone podświetlenie przycisków, gniazda zapalniczki i klamek ( licznik od zawsze w planach ale sposobności brak :P )
» przycisk + siłownik otwierający wlew paliwa
» woltomierz, termometr
» podłokietnik
We wnętrzu jest dużo do zrobienia ale niestety cierpię na chroniczny brak czasu.
W pierwszej kolejności chciałbym zmienić podświetlenie zegarów i zamontować elektryczne szybki z domykaniem.
Modyfikacja przełączania LPG/PB - odłączanie pompy paliwa przy jeździe na gazie.
Kilka innych elektro-modyfikacji.
Następnie na liście modyfikacji mam audio modyfikacje. Chcę dołożyć gwizdki i wymienić standardowe głośniki 100mm na coś ciut większego oraz wyciszyć wnętrze.
===================================================================
PODSUMOWANIE :)
Dużo planów a mało czasu. Każdą wolną chwilę poświęcam dla małego synka i na naukę.
W między czasie do pracy i pospać też trzeba, czyli na grzebanie przy poldku zostaje 10minut / dobę :P
Za 2 tygodnie koniec sesji więc czas na naukę będzie do rozdysponowania :)
Ukash:
Fajny Kombiak, dbaj i działaj :-)
--- Cytat: m4rlb0r0 w Czerwiec 14, 2011, 09:56:15 am ---» przycisk + siłownik otwierający wlew paliwa
--- Koniec cytatu ---
Napisz/pokaż coś więcej o tym i o podświetlenie klamek wewnątrz ;)
qziok:
ładne kombi, ciekawe modyfikacje,
ja też podświetliłem klamki tyle że na zielono i widać to tylko w nocy
pozdrawiam
m4rlb0r0:
--- Cytat: Ukash w Czerwiec 14, 2011, 16:30:06 pm ---
--- Cytat: m4rlb0r0 w Czerwiec 14, 2011, 09:56:15 am ---» przycisk + siłownik otwierający wlew paliwa
--- Koniec cytatu ---
Napisz/pokaż coś więcej o tym i o podświetlenie klamek wewnątrz ;)
--- Koniec cytatu ---
Patent wprowadzony gdy zepsuł mi się siłownik w tylnych lewych drzwiach. Zamówiłem nowy siłownik. Po zdjęciu boczku okazało się że ludzie którzy montowali centralny zamek użyli chyba za krótkich kabli i od razu jak tylko przewód wchodzi do drzwi był łączony z 2 części i się rozpadła ich prowizoryczna konstrukcja (skręcone kable i taśma izolacyjna). Polutowałem wszystko i w ten oto sposób miałem o jeden siłownik za dużo :)
Posiedziałem na allegro wyszukałem odpowiedni przycisk mono-stabilny. Idealnie nadał się przycisk od Passata nawet podświetlenie mi podpasowało :)
Nie mam niestety fotek po montażu w aucie ale jak znajdzie się okazja to zrobię i dorzucę.
Jeżeli chodzi o podświetlenie klamek w ogóle nie mam fotek z produkcji, ale tutaj nie ma większej filozofii.
» zdejmujesz osłonę klamki, w odpowiednim miejscu wykonujesz otwór o średnicy 5mm. Ja robiłem to rozgrzanym nad gazówką śrubokrętem.
» przygotowujesz diody, papierem ściernym (chyba 100) ścierasz zaokrąglone czubki diody. Pozbywamy się w ten sposób soczewki skupiającej, dzięki czemu światło diody jest bardziej rozproszone i nie świeci punktowo. Do "+" diody (dłuższa nóżka) przylutować trzeba odpowiedni rezystor (nie powiem dokładnie ale chyba 4,7k "Omów" ,znajomy elektronik kupił mi tych rezystorów ze 100 za 5zł i teraz po prostu jak potrzebuje to biorę, z tego co pamiętam mówił też coś, że wartość rezystora ma też znaczenie koloru diody bo różnie prąd pobierają)
» wklejasz diodę w osłonę tak żeby nie wystawała
» reszta to doprowadzenie prądu do diody
Marcin OBR:
Z czego masz zapalniczke zastosowana ??
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej