Autor Wątek: problem z praca na benzynie  (Przeczytany 3376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem z praca na benzynie
« dnia: Kwiecień 25, 2010, 22:34:12 pm »

klosplandeka

  • Gość
witam wszystkich
pare dni temu kupilem Poloneza Caro Plus z gazem jednak problem polega na tym ze ktos kombinowal z przelacznikiem gaz-benzyna
silnik nie pracuje jak przelacznik jest ustawiony na benz(czyli przelacznik w prawo) da sie uruchomic gdy jest na srodkowej pozycji i jezdzi na gazie wtedy - co jest dla mnie dziwne bo powinien w srodkowej pozycji nie chodzic. no i mam problem bo musze zapalac go na gazie
co zrobic zeby dalo sie uruchamiac na benzynie?? to moje pierwsze auto na gaz.
z gory dzieki za odpowiedz
pzdr

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2010, 23:35:27 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
pewnie długo nie jeżdżony na benzynie i układ paliwowy zasnął. jak prubujesz odpalić na benzynie to słychać pompę paliwową po przekręceniu kluczyka?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2010, 09:54:58 am »

klosplandeka

  • Gość
słychac pompke. nigdy nie mialem auta z gazem wiec sie nie znam ale u mnie przelacznik w srodkowej pozycji jest wlaczony caly czas i auto jezdzi na gazie, a nie powinno byc tak ze np przelacznik w prawo - benzyna, w lewo gaz, a srodek bez zasilania?? cos jest pokopane wg mnie, tylko ze ja chyba sobie z tym nie poradze??

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2010, 10:32:04 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nic nie jest "pokopane"
Najprawdopodobniej masz przełacznik BEN/GAZ non stop/odpalenie z benzyny i potem przełaczenie na gaz. Czyli jak masz teraz na środku to tylko gaz.
z instalacją gazową jest raczej wszystko w porządku, problem jest z benzyną.
jeśli pompka chodzi to teraz pytanie jest czy paliwo dochodzi, oraz czy wtryskiwacz chodzi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2010, 10:34:41 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Zalezy od przelacznika, ale srodek to powinno byc odpalanie na benzynie i przelaczenie na gaz. Pewnie ktos nie korzystal z benzyny i jezdzil i odpalal tylko na gazie. Trzeba bylo przed zakupem to sprawdzic.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2010, 11:08:41 am »

pablo686

  • Gość
Srodkowe położenie przełącznika to tzw położenie awaryjne odpalanie na gazie, używane wlaśnie w takich przypadkach jak na benzynie nie mozna adpalac i jeździc...

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2010, 15:49:07 pm »

klosplandeka

  • Gość
Cytat: "Lupo#1891"
Trzeba bylo przed zakupem to sprawdzic.

niby racja ale autko udalo mi sie kupic za takie pieniadze ze nie ma co grymasic. skoro przelacznik jest ok bede szukal innego powodumoze poprostu wskaznik z paliwa zle dziala i nie ma paliwa, zobacze to. koledzy powiedzcie jeszcze jedna rzecz (zeby sie upewnic) - gdy wszystko bedzie dobre to odpalac mam na benzynie(przelacznik w prawo), jak sie troche zagrzeje przelacznik w pozycji srodkowej(chodzi mi o to czy trzeba przepalic ta benzyne zanim sie wlaczy gaz?) i po chwili na gaz (przelacznik w lewo) czy moge od razu w lewo przelaczyc z benzynki??  :oops: sorki za styl ale jestem swiezak w tych sprawach

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2010, 15:58:34 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Ustawienia przelacznika duzo zaleza od centralki. u mnie np. polozenia dzialaja zupelnie inaczej.

Ogolnie powinno sie odpalac na benzynie i po jakims czasie przelaczac na gaz - instalki czesto maja tryb taki ze same to robia i przelaczaja albo po osiagnieciu temperatury okreslonej, albo po przekroczeniu danego poziomu obrotow.

Tyle teorii. Ja osobiscie odpalam i jezdze na gazie, choc ponoc sie tak nie powinno ;)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2010, 19:12:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
klosplandeka,
co masz napisane na tym przelaczniku ? AEB moze ?
wychodzi na to ,ze masz pozycje w prawo benzyna ,po srodku gaz ,a w lewo odpala na benzynie i sam sie przelacza na gaz ,gdy jakies tam obroty osiagnie ,
nic nie musisz wypalac ,to jest wtrysk - pykasz przelacznikiem i paliwa sie przelaczaja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2010, 19:37:44 pm »

BillBoard

  • Gość
Kiedy ja dostawałem swojego polda na gaz to teściu mówił że pozycja zero (środkowa) to automatyczne przełączanie... że mam mieć cały czas na środku bo wtedy odpala na benzynie i sam przełącza na gaz... i tak to u mnie działa

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2010, 20:59:35 pm »

klosplandeka

  • Gość
na przelaczniku pisze 626
i troszke nizej injection
po lewej pisze gaz a po prawej B czyli rozumia ze jak przycisk po lewej to jest na gazie
przycisk po prawej to na benzynie. ja caly czas jezdze na srodkowym polorzeniu
gdy przelacze na B to gasnie i nie zapalim, gdy przelacze na gaz to nie gasnie ale jak wylacze silnik to juz na tym polorzeniu nie zapali

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2010, 21:34:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czyli masz przełacznik taki jak napisałem.
Zacznij od tego-nalej paliwo :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2010, 21:38:14 pm »

klosplandeka

  • Gość
oki dzieki tak zrobie, jak juz bede cos wiedzial to napisze

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2010, 06:56:42 am »

Offline Dark Warrior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 2.0 DOHC
Ja mam to samo, kupiłem ponad tydzień temu poldka caro i tez mi na benzynie nie chodzi, na gazie chodził ciężko ale poczyściłem wszystko, nowe filtry itp. i teraz na gazie pali ale na benzynie nie. Pompka paliwa chodzi, ale patrzyłem i nie dochodzi paliwo, odkręciłem filtr paliwa i cos tam wypłynęło benzyny ale później kręciłem silnikiem i już nic nie leciało. U mnie z przełącznikiem jest chyba tak ze po lewej czyli 1 jest tylko benzyna, po środku czyli 0 tylko gaz a po prawej na 2 benzyna i że samo się przełącza. Jak będziesz coś wiedział to napisz, mam ten sam problem co Ty. Sorki ze się tak rozpisałem. Powodzenia

[ Dodano: 28 Kwi 2010 09:39 ]
U mnie jest tak: przy włączeniu zapłony pompke słychać, filtr paliwa wymieniłem, z przewodu paliwowego czuć benzyne, jak dmucham to słychac w bagażniku ze powietrze przechodzi czyli przewód zatkany nie jest. Probowałem też ciągnąć do siebie ale benzyna i tak nie poleciala. Paliwo wogole nie leci przez przewód. Ktoś wie o co może chodzić?

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 01, 2010, 15:02:20 pm »

klosplandeka

  • Gość
i mnie diody sie nie palily - np wlaczylem na benzyne silnik zgasl i a dioda z benzyny sie nie swieci. okazalo sie ze sie przepalil jakis przekaznik od przelacznika czy czegos. koszt z robocizna 50 zl i teraz wszystko chodzi elegancko a diody sie swieca.
jesli moge ci cos poradzic to nie jedz z ta usterka to pierwszego lepszego mechanika - ja bylem sie spytac u takiego przypadkowego to mi juz chcial pompe paliwowa wymienic i te cewki zaplonowe czy jak to sie teraz nazywa, bo cos strzelalo przy zaplonie - a to tez byla wina tego przelacznika. to wkoncu pojechalem do znajomego mechanika i mi to naprawil w godzine za pare groszy

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 01, 2010, 21:34:33 pm »

Offline Dark Warrior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 2.0 DOHC
No to spoko ze u Ciebie już wszystko gra. U mnie w ogóle benzyna nie leci przez przewód bo odkręcałem przewód przy filtrze paliwa i sprawdzałem. Pompkę paliwa słychać przy włączeniu zapłonu wiec raczej jest sprawna. Zobaczę tez z tym przełącznikiem tak jak mówiłeś, może to przez to, trudno powiedzieć. Diody się tam coś świeciły ale nie zwróciłem uwagi jakie a jak się przełączy na gaz to słychać taki trzask przy silniku w momencie kiedy wskakuje na gaz.

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 02, 2010, 09:50:37 am »

klosplandeka

  • Gość
u mnie tez pompka pracowala a benzyna w ogole nie leciala przez przewod- to wlasnie przez ten przelacznik

problem z praca na benzynie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 02, 2010, 12:31:31 pm »

Offline Dark Warrior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 2.0 DOHC
Ok dzięki za odpowiedź. Sprawdzę to, może faktycznie to przez to bo filtry nowe, przewód paliwowy nie jest zatkany bo sprawdzałem, pompka pracuje a w baku jest ok 8l więc mało raczej nie jest. Może w tym tygodniu pojade do znajomego ale narazie kasy nie mam. Dam znać jak będzie już działać. Pozdrawiam

[ Dodano: 10 Maj 2010 16:50 ]
No, gitara. Auto już działa na benzynie. Powodem był kawałek przegnitego wężyka przy pompce paliwa, takie male gówno o długości 5cm i średnicy 2cm. Działa już na benzynie, teraz musze wymienić reduktor bo ten jest siadnięty i auto gaśnie jak nie jest odkręcony na full. Wiec teraz mmi będzie palił bardzo dużo gazu. Po następnej wypłacie kupie owy i bedzie git.