Autor Wątek: Przekladka silnika 1.6 ->1.4  (Przeczytany 7354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« dnia: Sierpień 05, 2017, 13:59:39 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Witam,

Poldka mam chyba z 9 lat i tyle samo jestem na forum. Nie opisywalem go w zadnym temacie, seria w bdb mechance. Ostatnio wpadl jedynie oryginalny farmont w bdb stanie. Teraz  zaczynam na dobre swapa na 1.4 z wysluzonej ohvki. Staram się robić wszystko tak jak trzeba, same części to 2 kolka.
 Mam pierwsze pytanie z serii dziwnych ktore mozna zadac przy takiej przekladce. Pomyslalem ze zamiast tworzyc za każdym razem tematy, zaloze jeden gdzie bede pytal, bez smiecenia. Temat jesli bedzie zawieral cokolwiek interesujacego zostanie albo przepadnie, prosba do adminow aby go nie usuwac  przed koncem prac
Sam patroszylem dawce ale nie wszystko zapamiętałem.

Moje pierwsze pytanie dotyczy drążka staba przedniego. Jak ma być wygiety ? Przy samej belce do góry czy w dół? Jakby ktoś miał ci fotkę było by chyba ideanalne : )

Dzieki

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2017, 14:07:15 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Pytam bo założyłem analogicznie jak w ohv, tzn skierowany w dół. No i żeby tak przekręcić musiałem odkręcić mocowanie przednie sanek...

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2017, 14:23:47 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Sanki i mocowanie w 1.4 są inne

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2017, 14:30:39 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Czyli sa pierwsze braki :) brak mocowania sanek.
Dzieki

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2017, 15:34:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Drążek jest wygięty w dół i do tyłu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2017, 09:54:09 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Kolejne pytanko, tym razem i kleje do gwintów w newralgicznych połączeniach. Dałem niebieski na koło zamachowe i docisk, ale gdy robiłem rozrząd zapomniałem. Nie pamiętam czy sruby na kołach zębatych wałków rozrzadu były również na kleju? Analogicznie śruba wału korbowego ?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2017, 10:43:04 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2017, 11:05:08 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki, spróbuje to zrobić bez demontażu rozrzadu.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 14, 2017, 20:42:16 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Cześć, mam dwa pytania:

1) Skrzynia rover, co kryje się za tymi dwiema śrubami? Chciałbym wymienić uszczelkę ale nie wiem co będzie po wykręceniu



2) Które zdjęcie przedstawia dobrze zamontowany docisk sprzęgła?


czy


chodzi o "szpilki" na docisku

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2017, 21:29:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ty tak poważnie z tym dociskiem? Oczywiste, że najpierw zakłada się go na kołki, żeby ustawił się na środku. Centrujesz tarcze i skręcasz do kupy.

Za śrubami są kulki zabezpieczające ze sprężynkami.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 15, 2017, 18:17:02 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
docisk zakładałem hmm w nienajlepszej kondycji :), już poprawione tzn częsciowo. Urwałem jedną ze śrubek trzymających docisk. Nie dokręcałem mocno, bez przedłużki i przy poprzedniej miałem wrażenie, że płynie...podobno mają wytrzymałość 10.9...jasne

Już się uporałem z odkręceniem tego co zostało i kolejne pytanie:

średnica gwintu 7mm, skok gwintu 1mm, szukać M7x1?

Na allegro jakiś gość z tczewa ma niby śuby docisku do szerokiej gamy rovera ale M8x1, poldorover miał inne? jest to możliwe?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2017, 22:20:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A do książki sprawdzić moment dokręcania to się nie chciało zajrzeć, przecież te śruby montuje się na kleju i dokręca momentem jak dobrze pamiętam 6 albo 8 Nm, a nie na chama grzechotką... U tego gościa z Tczewa, jak coś nie pasuje do rovera to znaczy, że nie jest do rovera :)

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2017, 22:55:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zwykły gwint M7 (skok 1), a długość chyba 20mm.

Pan z Tczewa nie posiada takich śrub, jedyna możliwość dostania nowych ori to sprowadzenie z UK. I raczej nowszego typu z łbem na E8.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 16, 2017, 06:29:44 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
dzięki Panowie, skoro to ma 6 albo 8 Nm to nie będę szukał oryginałów. Dam 8.8.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 16, 2017, 08:28:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Śrubki m7x1 o twardości 10.9 idzie dostać w dobrych sklepach ze śrubkami. Sam kupowałem dawno temu. Tyle że musiałem skracać do właściwej długości.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 23, 2017, 07:25:44 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
cześć,

dwa pytania:

1) czy takie połączenie kolektor - rura ma prawo być szczelne? ewentualnie jeżeli ktoś ma sprawdzony i dostępny na alledrogo pomysł jak połączyć spawany kolektor z rurą może podrzucić linka?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-ukladu-wydechowego-50-54-mm-i6922784504.html

2) silnik 1.4 w budzie nie daje możliwości wsadzenia nasadki 22 w celu dokręcenia momentem 160Nm, poza budą będzie ciężko... pomysł aby podnieść skręcony ze skrzynią silnik (po odkręceniu poduszek) sprawdzi się?

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 23, 2017, 08:31:48 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
1) czy takie połączenie kolektor - rura ma prawo być szczelne? ewentualnie jeżeli ktoś ma sprawdzony i dostępny na alledrogo pomysł jak połączyć spawany kolektor z rurą może podrzucić linka?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-ukladu-wydechowego-50-54-mm-i6922784504.html
rozumiem, że ta rzeźba to do rurowca ? Potrzebujesz drugiej rury od kolektora do pierwszego tłumika, która posłuży jako dawca - odcinasz fragment łączący się z kolektorem i spawasz do nowego.

W moim 4-1 wygląda to tak: http://i.imgur.com/FPwEnev.jpg
Cytuj (zaznaczone)
2) silnik 1.4 w budzie nie daje możliwości wsadzenia nasadki 22 w celu dokręcenia momentem 160Nm, poza budą będzie ciężko... pomysł aby podnieść skręcony ze skrzynią silnik (po odkręceniu poduszek) sprawdzi się?
Tak, innej opcji nie ma. Kawałek drewienka pod miskę i podnosić powoli silnik do góry.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:20:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
1) Rzeźba do 4-2-1. Nie mam skąd załatwić tej rury jako dawcy kryzy więc kombinuję inaczej, jest jeszcze taka flansza zbliżona kształtem ale szukam alternatywy gdyby nie pasowała:

http://allegro.pl/flansza-kryza-audi-seat-skoda-volkswagen-fi-50-vw-i6923900216.html


Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 23, 2017, 10:16:47 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
pomysł aby podnieść skręcony ze skrzynią silnik (po odkręceniu poduszek) sprawdzi się?
Tak. Nawet w minusie da sie wtedy włożycnasadkę.
Jak ostatnio robiłem SWAPa to złożyłem sobie silnik ze skrzynią na podłodze i wsadziłem kompletny zespół napędowy do samochodu. Wchodzi gładko i roboty mniej.
Nasmaruj gniazdo czujnika położenai wału zanim włożysz silnik. Przyda sie w razei wymiany.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Przekladka silnika 1.6 ->1.4
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 23, 2017, 10:18:49 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1295
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Dzięki za info, dużym ułatwieniem będzie jak wejdzie ze skrzynią.