FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: asdx21 w Wrzesień 07, 2007, 10:34:52 am
-
Witam
Jak najprędzej (albo i inaczej) rozpoznać że pompa hamulcowa (w polonezie 1.5gle) "siadła" ??? tzn że przepuszcza płyn przez tłoczki (ale tłoczki czy ten tłok w samej pompie h.) . Bo mam takie zjawisko - jak odkręcę odpowietrzniki , przednie (tylnie są urwane) to z tych otworów cieknie płyn ( nie bardzo , ale jak bym tak zostawił na godz. to by wszystko płyno wyciekło). Proszę o pomoc kolegów.
Pozdrawiam
-
Jak dla mnie wyciekanie jest ok. Niesprawna pompa nie pompuje. Np jak bys próbował odpowietrzyć to by sie tylko saczyło albo wcale nei leciało zamiast mocno pluć płynem po puszczeniu odpowietrznika przy wduszonym hamulcu.
-
Z wyciekaniem jest jak najbardziej ok - pompa w stanie spoczynku nie trzyma ciśnienia więc płyn może sobie swobodnie przez nią przepływać w obie strony (np po to żeby po puszczeniu hamulca tłoczek wrócił), ciśnienie zaczyna wytwarzać w momencie nacisku na pedał i wtedy uszczelniacze muszą trzymać ciśnienie - gdyby nie trzymały to objaw byłby taki że naciskasz na pedał hamulca , pojawia się opór , po czym przy niezmiennym nacisku na pedał zaczyna być coraz miększy. To tak w skrócie.
-
A Próbowałeś je odpowietrzyć ?
-
jesli moge cos powiedziec to powiem ze w samochodam zawsze lepiej hamuja hamulce przednie niz tylne wiec jest to zjaiwsko całkowicie normalne
-
Dzięki za pocieszenie, ale odpowietrzyłem (oczywiście nie sam tylko fachowo z pomocą) i dokładnie to samo - luz spoczątku a na samym końcu opór i to jeszcze lekki. A jak rozpędziłem samochód do 100km/h i jak nacisnąłem hamulec "do dechy" to oczywiście lekkie uczucie że samochód hamuje a najgorsze jest to że zaraz po tym jak zatrzymałem się to z przednich kół dymiło (klocki sie lekko spiekły) , ale to nie wina "nie odbijających klocków" bo sprawdzałem koła. Ciekaw jest co powiedzą przy przeglądzie , aż wstyd tam jechać - co poradzicie?
-
Z tego co wyczytałem to problem masz tylko z nadmiernym skokiem pedału hamulca i słabą siła hamowania.Bo skoro twierdzisz że układ odpowietrzyłeś, uczucie hamowania sie pojawia i po zatrzymaniu z kół sie dymiło to znaczy że pompa i serwo działa.
Ja bym po pierwsze sprawdził klocki i tarcze, bo albo ci sie klocki kończą(o czym świadczy często duży skok pedału, ale nie zawsze) albo masz jakiś szmelc a nie klocki skoro słabo hamuje.Zobaczył bym tez na przewody elastyczne czy ci nie pęcznieją jak naciskasz hamulec.
Też można sprawdzić reduktor siły hamowania (jest nad tylnym mostem pod podłoga w starym typie hamulców lub pod pompą hamulcową w przypadku Lucas-a) bo jak jest uszkodzony to lubi sie zawiesić i albo podaje słabe ciśnienie na tył albo nie podaje w ogóle.A hamulec ręczny jest z reguły niezależny od hydrauliku bo sterujesz nim linką.
A i na koniec zmień fachowca który ci rzekomo odpowietrzał hamulce skoro nie potrafił ci pomóc :D Bo hamulce w polonezie są proste w budowie jak cep i ich naprawa nie jest trudna.
Powodzenia w naprawie :]