Autor Wątek: Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!  (Przeczytany 6751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« dnia: Kwiecień 11, 2004, 12:14:52 pm »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Kupilem sobie centralny zamek z centralką alarmową. Centralny podlonczylem problemu. Ale z centralką alarmową mam już problem.
1. Jeden kabelek trzeba podlonczyć do +12 po przekrenceniu stacyjki. I tak: do stacyji idą 4 kabelki: czerwony, czarny, czarno żółty, brązowy - który  będzie dawal +12 po rzekrenceniu kluczyka (powinny to być 2 kabelki bo stacyjaka ma 2 stopnie zalanczania inslacji przeciez).
Ja myśle ze czerwony bedzie szedl prosta z akumulatora, a czarny do rozrusznika, natomiast pozostale 2 beda zalanczac instalacje. Ale nie jestem tego pewien.

2. Nastempny kabelek jest do blokady zaplonu. Gdzie tego podlonczyć? Tak zeby funkcja panic dzialala.

3. Kabelki do kierukowskazów myslalem podlonczyk do kostki od swiatel awaryjnych. Ale tez nie wiem czy jest dobry pomysl.

Jak najlepiej to podlonczyc zeby dzialalo.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2004, 15:35:53 pm »

zort#135

  • Gość
Ja zakładam instalacje alarmowe od paru ładnych lat i postaram Ci się to szybko wytłumaczyć :)

1. Kabelki po przekręceniu stacyjki podłączam zawsze do skrzynki bezpieczników. WeŹ sobie jakiś próbnik (żaróweczka z dwoma kabelkami) jeden z kabelków podłącz do masy, a drugi patrz na bezpiecznikach, żeby sie nie świeciła, gdy stacyjka jest wyłączona i żeby się świeciła żarówa gdy przekręcisz kluczyk. Tam się podepnij.

2. Mylisz pojęcia... Panic to jest funkcja pozwalająca odszukać autko na duuuuuuużym parkingu, włączasz na pilocie guzior a autko przez chwilę wyje... Chodzi ci zapewne o anty-napad (zresztą każdy producent alarmu inaczej określa odcięcie zapłonu ;) )
Więc najlepiej podpiąć się pod pompe paliwową (we wtrysku) przecina się kabelki przed przekażnikiem, podłącza do alarmu i tyla :) Jesli chodzi o gaznikowego poldka, to nikt jeszcze z moich klientów nie chciał tego ustrojstwa i zastanów się czy NA PEWNO TO JEST KONIECZNE, boisz się że mimo wyjącego alarmu ktoś będzie próbował odpalić auto i nim odjechać???

3. Kabelki do kierunkowskazów w większości aut łączyłem do kostki przy żarówce jednego z kierunku. Jako, ze wszsytkie 3 na stronę kierunki podłączone są równolegle, to podanie napięcia na jedną zarówkę zaświeci wszsytkie. W polonezie można także podłączyć pod licznik. żaróweczki w liczniku są równolegle podłączone do kierunków. Nie zapomnij o bezpiecznikach 5A na każdą stronę... Często ratuje to alarm.

Jeśli chodzi o podłączenie czujników drzwiowych to w nowszych poldkach jest takie cuś jak automatyczny wyłącznik oświetlenia wewnętrznego. Taki dziwny przekaŹnik koło bezpieczników. Zeby nie ciągnąć przewodów przez całe auto od każdego włącznika drzwiowego wystarczy podpiąć się pod jedną z nóżek tego dużego przekaŹniora.

Po podłączeniu wszystkiego najlepszym miejscem do zamontowania puszki z alarmem jest miejsce pod deską rozdzielczą mniej więcej w połowie... Wiem, ze dużo jest roboty ze zdjeciem deski rozdzielczej i większości się nie będzie to chciało, ale w tym miejscu jest praktycznie nie do wyrwania przez złodzieja, a i wygląda to profeslonalnie, bo wszystkie prewody są w wiązkach POD deską rozdzielczą.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2004, 18:38:20 pm »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Wielkie dzienki za info ja mam  poldka 88 i wlasnie koncze remont skladam go do kupy. Miejscie na centralke znalazlem wlasnie na podluznicy pod deską rozdzielczą po prawo albo po lewo od licznika. czujniki w dzwiach mam zamontowane od kierowcy osobno i na recszte drwi osobno. Pewnie sie bedziesz smial 88 rok i autoalarm  :D . mnie tez to smieszy ale poprostu mialem kupuiony zwykly sterownik centralnego ale dodatkowy kanal byl spalony i wymienilem na centralke alarmowom za doplatom 20zl.


Mial bym jeszcze jedno pytanko: w jakis sposub najlepiej podlonczyc silownik do zamka tyniej klapy  (dodatkowy kanal) w kturym miejscu go zamontowac najlepiej.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2004, 00:58:42 am »

zort#135

  • Gość
Nie będę się śmiał... Zakładałem autoalarm z pełnym zestawem czujek do malucha 75 rok :) więc nic mnie nie zdziwi.

Nie zakładałem z tyłu siłownika w polonezie jeszcze... Montowałem tylko w nowszych Carusach, a tam nie ma zamka tylko linka [a w 88 jest zamek??? - sorki za niewiedzę]
Gdzies widziałem opis założenia siłownika do linki, ale nie przerabiałem tego.

Co do podłączenia, jeśli już znajdziesz miejsce to pamiętaj: dodatkowy kanał z alarmu ma prąd max. 500mA (czesto 300mA) [shadow=green]więc nie możesz w żadnym przypadku podłączyć go bezpośrednio do siłownika[/shadow]. Potrzebujesz więc zrobic sobie dodatkowy przekaŹnik, albo użyć kolejnego modułu sterownika centralnego zamka...

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2004, 01:18:37 am »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Dokladnie nie zamka tylko linka (chodzilo mi o ten mechanizm do zatrzaskiwania klapy)
U mnie jest 300mA. Jak to zrobic najmniejszym kosztem zeby dzialalo.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2004, 01:32:59 am »

zort#135

  • Gość
Opis jest tutaj:
http://www.fsoteam.boo.pl/tuning.php?page=tun10

przekaŹnik najlepiej kup samochodowy taki jak w poldkach nowszych (mały, czarny, plastikowy tylko ok 6zł - elektroniczny RM [tylko w sklepach elektronicznych] ok 12zł), siłownik powinien kosztować ok 20 zł.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 12, 2004, 11:17:52 am »

t_o_m_e_k_m

  • Gość
Silownik mam kosztowal 10zl, wielkie dzienki jutro bede to zakladal.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2004, 12:16:54 pm »

zort#135

  • Gość
Nie ma sprawy, polecam się na przyszłość. Jesli ktoś ma jakies problemy z centralnymi/alarmami/elektroniką/elektryką to pisac do mnie :)

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2004, 22:59:31 pm »

zort#135

  • Gość
Można to zrobić, wykorzystując ten sygnał syrenki. Dodajesz diodę prostowniczą, kondziora (trzeba będzie dobrac eksperymentalnie, powiedzmy na początek 100 uF) i przekaŹnik podwójny, albo dwa pojedyńcze. Nie wiem jakie samochodowe mają oznaczenia. Potrzebujesz przekaŹnik z prostego powodu - kierunkowskazy masz dwa i razem nie można ich spiąć, bo gdybyś je razem połączył, to skręcając w lewo, czy prawo miałbyś awaryjne ;) do kazdego z wyjśc przekaŹnika podłączasz jeden kierunek. Sorry za jakośc schematu ale to tak na szybko w paincie.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2004, 23:18:45 pm »

zort#135

  • Gość
a co do wpinania do kierunków. Zawsze jak podłączam alarmy w autach to podpinam się pod ktrórąś z żarówek, wszystkie są połączone równolegle, więc świecą jak nalezy. U siebie w poldku nie chciało mi się ciągnąc kabli więc podłpiąłem się do kabli idących do licznika za deską rozdzielczą, ale jak nie chce ci się demontowac tego wszystkiego to podłącz się do żarówek.

Aha - jeszcze jedno - wada powyższego rozwiązania które w poprzednim poście przytoczyłem jest taka, ze w przypadku właczenia się alarmu kierunkowskazy będą cały czas świeciły. Rzowiazanie o którym wspomniałeś nie jest w żadnym wypadku trudne od strony producenta. Po prostu wypuszcza on sygnał z wewnętrznego generatora impulsów na bramke AND gdzie druga nóżka podłączona jest z sygnałem syreny. Wszystko to siedzi w środku procka i podłączone jest do przekaŹnika. Dlatego dla zwykłego USERA jest to trudne do zrealizowania z zewnątrz...

Jesli bardzo Ci zalezy na tym i znasz sie na elektronice mogę Ci podesłać schemat jak zrobic to żeby pięknie i ładnie świeciło tak jak trzeba. Potrzebne elementy to dioda 1n4148, kondziorek (do dobrania), NE555, rezystor 100k, kondziory 10nF, 1uF ceramiczny, 2xpot mont 100k,  BC547B (lub inny NPN - jeden lub dwa w zalezności od ilości przekaŹników) i 1 lub dwa rezystoki 1k ... Ale nie wiem czy chciałoby Ci się to składać :P

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2004, 13:43:47 pm »

Anonymous

  • Gość
Zort#135 pisales ze swoje kierunki podpiales pod kable, ktore ida do licznika. Jestes w stanie powiedziec ktore to sa kable?
Z tylu licznika sa 3 kostki:
- czerwona
- biala mala
- biala duza

Do kturej kostki ida te kabelki i jaki jest kolor tyh kabelkow.
Z gury dzienki.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2004, 17:09:04 pm »

Anonymous

  • Gość
a nie lepiej podłączyć się pod włącznik awaryjnych kabelki od kierónków??
co do tego gabelka który niby ma być podłaczony podstacyjke, to polecam też coś takiego, czyli wpinamy się pod jakiś wyłącznik, a dokładnie pod + diody oświetleniowej, przecież zapalają się po przekręceniu kluczyka!
Co do blokady zapłonu to zależy jaki jest tam przekażnik, ile ma amper. Wtedy można odciąć np zasilanie (nie wiej jak jest w beznzyniakach, ale u mnie w dieslu tak jest) że mam odcięty obwód wycieraczek, dmuchawy i zaworu elektromagnetycznego~~!!

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2004, 23:54:21 pm »

drucik#1814

  • Gość
a dlaczego wszyscy umieszczają centralkę za zegarami? Przecież to chwila, żeby się tam dostać i ją zniszczyć. Pomyślcie nad innym miejscem. Jest ich tak dużo. Bandzior dobrze zna standartowe miejsca.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2004, 00:08:57 am »

Mebig#489

  • Gość
Ja mam tez pytanko, a jak podłaczyć odcięcie zapłonu z alarmu któe jak wiadomo to ten kabel który należy rozciać, przynajmniej u mnie żeby to działało, bo mam i bene i gaz, i zeby za cholere nie odpalił i na jednym i na drugim, myślałem o rozruszniku co by wogóle nie kręcił, ale czy to wytrzyma, moze macie jakis pomysł na to by to działało dobrze na jakąs rzecz co by nie odpalić na gazie i na benie, mówie z góry ze mam Boscha i jakiekolwiek grzebanie z zapłonem odpada.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2004, 00:15:59 am »

Mebig#489

  • Gość
Acha czytałem opis na siłownik klapy tylnej, tez chce to zrobić, za 30 zł moge kupić siłownik zwykły do tego celu przeznaczony (lekka praca, której prawie nie czuć jak się rusza, tzn nie czuc oporu) który jest przystosowany do wsadzenia spreżyny któa będzie go cofać, lub bez wsadzania jej i będzie się cofał przy pomocy sprężyny umieszczonej już w zamku. Mam teraz następujące pytanie, jak kolesiowi sie cofa siłownik skoro zdiął sprężynę z zamka, bo nie wiem czy to się cofa jak się zamknie klape, nie sprawdzałem tego, a zawsze mnie nutrowało to pytanie jak będzie się siłownik cofał, wtedy jakbym wiedział jak mu sie cofa to bym zrezygnował ze swojej koncepcji. Niestety na siłownik specjalny przygotowany na klapę ale juz porządny mnie nie stać, kosztuje coś ok 80 zł.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2004, 00:27:52 am »

Anonymous

  • Gość
hm "po pierwsze primo" to poruszanie takich tematow publicznie jest  :thumbs: a "po drugie primo ultimo" odcinka zaploonu bedzie skuteczna jesli ja wsadzisz wlasnie w uklad a nie gedzies na rozrusznik... pomysl tak jak zlodziej i sam dojdziesz do wniosku ze skoro ty wiesz jak zabezpieczyc swoje auto to on tez wie jak je uruchomic. zadajac sobie troche trudu i jemu utrudnisz zadanie!

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2004, 00:28:49 am »

007#506

  • Gość
to bylem ja jak by ktos pytal

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2004, 07:54:12 am »

drucik#1814

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
zadajac sobie troche trudu i jemu utrudnisz zadanie!

popieram kolegę. nie stosujcie standartów. Każde urządzenie ma być improwizacją, ma być tam, gdzie nikt się tego nie spodziewa, wtedy możemy podyskutować o skuteczności.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2004, 09:45:58 am »

Mebig#489

  • Gość
Zgadza sie, ale może mi chociaż ktoś wytłumaczy na jakiej zasadzie działa to odciecie w alarmie i na jakich parametrach to moze pracować, spalić alarmu nie chce.

Autoalarm: Jak go podloczyć do instalacji !POMOCY!
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 07, 2004, 12:03:13 pm »

Patryk#153

  • Gość
Cofa go główna sprężyna w zamku. Ja zamontowałem na siłownik 3kg i działa, tylko trzeba wyciągnąć mniejszą spręzyne i dobrze zamek wyregulować. Ja mam jednokanałowy alarm, więc musiałem co innego wykombinowac i wykombinowałem: w miejscu gdzie jest miejsce na dłoń w caro żeby klapę podnieść umieściłem microstycznik który jak nacisnę otwiera mi zamek.W momencie kiedy auto jest zamknięte na styczniku nie ma napięcia, więc niemożliwe jest otwarcie.Dodatkowo zostawiłem otwieranie bagażnika oryginalne-czyli z linki. I wreszcie nie muszę iść najpierw do przednich drzwi żeby klapę otwrzyć :roll: