Autor Wątek: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?  (Przeczytany 1216 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Dzień dobry

Słabo działa u mnie ogrzewanie - termostat okej około 82 stopnie. Zaworek nagrzewnicy zamieniłem na taki od Lublina - plastikowy. Przewód który idzie z silnika do nagrzewnicy jest ciepły, trzymanie go wywołuje lekki dyskomfort, ale mogę go trzymać. Natomiast przewód gruby inny chłodniczy (nie do nagrzewnicy) jest tak gorący że po chwili trzymania dłuższą chwilę muszę dmuchać rękę bo boli z temperatury.

Pewnie nagrzewnica do wymiany, natomiast leje mi się ciągle płyn chłodniczy i wszystko wokół silnika mokre, trójniki od LPG były sprawdzane 3 razy i zmieniane, ubytek to 2,5 litra płynu na miesiąc.

Pytanie szybkie:

Czy u was przewód do nagrzewnicy idący parzy że nie można go trzymać? (po zagrzaniu się silnika)

Odp: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2020, 21:22:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13831
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
skoro parownik LPG jest podlaczony na trojnikach, to zaburza przeplyw przez nagrzewnice (pewnie wiecej idzie przez parownik niz przez nagrzewnice,
druga sprawa, ze w Plusie nie ma zaworka do nagrzewnicy, wiec gdy wstawiles takowy, to tez zdlawiles przeplyw
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2020, 21:24:02 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
To jest normalne że jeden z przewód do nagrzewnicy ma większą temperaturę niż drugi,masz plusa więc zacznij od sprawdzenia gruszki podciśnieniowej pod maską bo to ona jest odpowiedzialna za sterowanie nawiewem
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2020, 21:26:32 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Mój Polonez to minus z wtryskiem Boscha. Produkcja kwiecień 1997. Karoseria, licznik stary, silnik i osprzęt z Plusa (m.in. dwa wentylatory na chłodnicy). :) Nie było nic swapowane, tak od nowości.

Temperatura wchodząca i wychodząca z nagrzewnicy jest podobna w odczuciu na wężu. Ale oczywiście rozumiem że różnica jest. Tylko chciałem dowiedzieć się czy wasze wchodzące węże do nagrzewnicy są bardzo gorące ("jak wrzątek") .

Chodzi o to że leci letnie powietrze z nawiewów. Daje to radę tak jak dzisiaj w okolicy 0*C jak się silnik nagrzeje. Jestem w stanie się zagrzać tak że jest mi gorąco. Natomiast problem zaczyna się jak jest -8 czy jeszcze mniej. To nagrzanie kabiny trwa 30 kilometrów :D po rozgrzaniu silnika lub jeszcze dłużej. Jak auto będzie stało bez jazdy to też będzie słabe letnie powietrze dmuchało - tak jak piszę jest wystarczające ale nie przy temperaturach ujemnych. Instalację gazową mam od 3 lat, ale nie pamiętam od jakiego czasu powietrze jest letniawo-ciepłe. Czy od dwóch lat czy od trzech.. zakładałem w lipcu gaz i jestem z niego mega zadowolony (zapalam w zimę do -6 nawet -8 na gazie) spalanie w zimie 10,4 litra na odcinkach 12,5 km dojazdowych, w lecie 9,5l a na trasie w lecie zejdę do 8,7 (jeżdżę w obrębie zielonego pola na obrotomierzu). Ale to nie o tym mowa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2020, 22:31:08 pm wysłana przez modrih »

Odp: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2020, 01:00:11 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Zapowietrzony układ. Pojeździj bez korka na zbiorniczku wyrównawczym, zaczekaj aż uruchomią się wentylatory na postoju.

Odp: Polonez Atu 1,6 GLI Bosch - przewód z silnika do nagrzewnicy - wrzątek?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2020, 01:13:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13831
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
-8 to chyba stary problem, nie z tego roku ;>
tak jak pisalem wyzej, jezeli masz parownik wpiety na trojnikach to moze on zaburzac przeplyw przez nagrzewnice - przeciez nie wiemy jaki masz parownik, jak zapchana jest nagrzewnica i jak jest podlaczony na tych trojnikach,
a zapowietrzenie moze byc swoja droga,
parownik najprosciej podlacza w obieg grzania kolektora dolotowego i wtedy nie zaburza on przeplywow przez nagrzewnice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.