Pisz na FB bezpośrednio do Wojtka Mleczki,tutaj zaraz wyleje się fala teoretyków bez pokrycia praktycznego
Już się z nim kontaktowałem przed napisaniem tego tematu, jego rozwiązanie (czujnika prędkości) jest zupełnie inne i prawdopodobnie pójdę w tym kierunku biorąc pod uwagę że w przyszłości pewnie wpadnie u mnie skrzynia z RX8. Natomiast na tą chwilę na szybko chciałem spróbować poprawić wskazania prędkościomierza po zmianie mostu z 4.3 na 3.9 bez rozbierania skrzyni i wymiany przekładni licznika
Wczoraj poświęciłem godzinkę i uruchomiłem w swoim garażowym laboratorium taki układ:
- prędkościomierz Citroen Saxo 1.1 (1996r)
- czujnik prędkości Abimex SWF 601424 (w GSI jest chyba taki sam)
Czujnik prędkości Polonez Abimex:
Czujnik / Przewody we wtyczce wiązki silnika(?) Abimexa.
Czarny / niebiesko-biały - +12V
Brązowy / szary - masa
Niebiesko-czerwony / żółty - sygnał
Prędkościomierz Saxo:
Patrząc na 4 zdjęcie:
Pin1 (Fioletowy) - sygnał
Pin2 (Brązowy) - masa
Pin3 (Czarny) - +12V
Czujnik jest kompatybilny z prędkościomierzem z Saxo i całość rusza od strzała. Różnica wskazań prędkości przy tych samych (maksymalnych) obrotach wkrętarki to 10km/h (Polonez 80, Saxo 90) czyli tyle ile mniej więcej w moim przypadku potrzebuję. Sam front prędkościomierza z Poloneza Plusa (tarcza zegarów wraz z ramką) pasuje P&P do bebechów z Saxo, trzeba natomiast wyciąć kawałek tylnej części plastikowej obudowy licznika i zrobić jakieś mocowanie.