FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: LeszekR w Listopad 23, 2014, 11:39:20 am
-
Panowie co może być przyczyna tego, że raz na ileś wciśnieć pedał mocno sie zapada i zapala sie kontrolka hamulca recznego? Pacjent to akwara. Czyscilem hamulce, z tylu wymieniłem tłoczek, odpowietrzyłem tylko tył, bo z przodu tylko wysunąłem i wcisnąłem tłoczki. Gdzie szukać przyczyny? Może raz jeszcze odpowietrzyc tym razem wszystkie koła?
-
Spróbuj, jeszcze raz odpowietrzyć wszystkie koła, płynu nie widać aby gdzieś gubił?
Wcześniej miałeś wszystko ok i bez takich numerów?
-
Było ok i nawet nieźle hamował teraz chyba gorzej. Zastanawiam sie czy moglem uszkodzic pompę bo czy przy zapowietrzeniu bedzie zapalał kontrolkę?
-
w kwadratowych zegarach pedal oznacza niski poziom plynu
-
w kwadratowych zegarach pedal oznacza niski poziom plynu
Kurcze ale plyn jest. Dziwne ze zapala sie kiedy pedal wpada 99% nacisniec jest ok
-
gdy wpada lekko pedal,to ze zbiorniczka zaysaty jest plyn i wtedy moze sie poziom obnizac
-
Sprawdze to ale to by bylo
gdy wpada lekko pedal,to ze zbiorniczka zaysaty jest plyn i wtedy moze sie poziom obnizac
Sprawdze ale to chyba by bylo zbyt łatwe, po otwarciu korka plynu spor
-
Miałem podobnie, ale u mnie padała pompa. Zainwestowałem 49 zł i po problemie (inwestycja w zakup nowej pompy hamulcowej). <ok>
-
Miałem podobnie, ale u mnie padała pompa. Zainwestowałem 49 zł i po problemie (inwestycja w zakup nowej pompy hamulcowej). <ok>
Też raz na jakiś czas pedał wpadał w podłogę?Też zapalała się kontrolka?Kurcze przez pracami konserwującymi było ok. Trochę dziwne aby nagle padła tym bardziej, ze podczas wciskania tłoczków odkreciłem korki zbiorniczków. Jaka pompę kupiłeś?
-
Przed czyszczeniem cylinderków i wymiana płynu na nowy u mnie wszystko było ok. po robocie i odpowietrzeniu zaczęły się "schody" z hamulcami. czasami podczas hamowania pedał szedł w podłogę, ale kontrolka hamulców się nie paliła. Nie mogłem dostać nowych uszczelniaczy do pompy, więc zdecydowałem się na zakup nowej. Zamówiłem w sklepi motoryzacyjnym i dostałem. Założyłem zalaną płynem i nawet obyło się bez odpowietrzania, ale pewnie należało by się.... <ok> teraz wszystko jest ok i pedał nie ucieka do podłogi.....
-
Przed czyszczeniem cylinderków i wymiana płynu na nowy u mnie wszystko było ok. po robocie i odpowietrzeniu zaczęły się "schody" z hamulcami. czasami podczas hamowania pedał szedł w podłogę, ale kontrolka hamulców się nie paliła. Nie mogłem dostać nowych uszczelniaczy do pompy, więc zdecydowałem się na zakup nowej. Zamówiłem w sklepi motoryzacyjnym i dostałem. Założyłem zalaną płynem i nawet obyło się bez odpowietrzania, ale pewnie należało by się.... <ok> teraz wszystko jest ok i pedał nie ucieka do podłogi.....
Pompa była Delphi?Czy jakaś ze starych zapasów?
-
Masz korek z pływakiem do kontrolki poziomu, czy nie? bo jak nie to masz takie ustrojstwo jak w DF, które zapala kontrolkę, jak w którymś z obwodów ukladu nie ma płynu i takie sytuacje mogą być.
Stawiam na zapowietrzone hamulce-szczególnie tył trzeba dobrze "przewalić"-ma gdzie zostać powietrze. przynajmniej 300ml na prawe koło i ze 100 na lewe. Odpowietrzaj poprzez założenie wężyka na odpowietrznik i zanużenie go w płynie, odkreć go i pompuj obserwując wężyk.
-
Masz korek z pływakiem do kontrolki poziomu, czy nie? bo jak nie to masz takie ustrojstwo jak w DF, które zapala kontrolkę, jak w którymś z obwodów ukladu nie ma płynu i takie sytuacje mogą być.
Stawiam na zapowietrzone hamulce-szczególnie tył trzeba dobrze "przewalić"-ma gdzie zostać powietrze. przynajmniej 300ml na prawe koło i ze 100 na lewe. Odpowietrzaj poprzez założenie wężyka na odpowietrznik i zanużenie go w płynie, odkreć go i pompuj obserwując wężyk.
Zgadza się nie mam korka z kabelkami. Mam jeden korek dwa zbiorniczki a kabel na na boku. Odpowietrzałem bez wężyka ale zrobię tak jak mówisz. Zastanawiam sie czy mógł się zapowietrzyć przód mimo ze tylko wysuwałem(dość znacznie) tłoczki.
-
Nie powinien, ale dla pewności zrób i przód-dobrze zrobi nowy płyn i ruszenie odpowietrzników :)
-
BEz wężyka nie da się prawidłowo odpowietrzyć hamulców.
Im mniej odkręcony odpowietrznik tym lepiej.
Zrób tak:
Kup sobie dłuuuuuugi wężyk - taki żeby sięgnął od prawego tylnego koła , do zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Poluzuj deczko odpowietrznik, i wahluj pedałem aż cały wężyk zapełni się płynem i płyn zacznie "krążyć"
W wtedy zakręcasz odpowietrznik i robisz następne koło.
Jak jesteś sprytny to zrobisz to sam, bez podnoszenia auta i ściągania kół.
Oczywiście w odpowiedniej kolejności trzeba to robić.
Najpierw prawy tył
Potem lewy tył
potem prawy przód
I na koniec lewy przód.
Dla pewności czynność powtórzyć.
Jeśli po takim odpowietrzeniu pedał nadal będzie wpadał w podłogę to znaczy że pompa już przepuszcza i należy jej się wymiana.
-
Zastanawiam sie czy mógł się zapowietrzyć przód mimo ze tylko wysuwałem(dość znacznie) tłoczki.
Oczywiście że tak !
Wystarczy że poziom płynu w zbiorniczku spadł poniżej pewnego poziomu... pompa zassała powietrze i przepchnęła "w głąb" układu.
-
Zastanawiam sie czy mógł się zapowietrzyć przód mimo ze tylko wysuwałem(dość znacznie) tłoczki.
Oczywiście że tak !
Wystarczy że poziom płynu w zbiorniczku spadł poniżej pewnego poziomu... pompa zassała powietrze i przepchnęła "w głąb" układu.
Dzięki za wskazówki i ciekawy pomysł z dłuuugim wężykiem. Spróbuje tak zrobić:)
-
BEz wężyka nie da się prawidłowo odpowietrzyć hamulców.
Im mniej odkręcony odpowietrznik tym lepiej.
Zrób tak:
Kup sobie dłuuuuuugi wężyk - taki żeby sięgnął od prawego tylnego koła , do zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Poluzuj deczko odpowietrznik, i wahluj pedałem aż cały wężyk zapełni się płynem i płyn zacznie "krążyć"
W wtedy zakręcasz odpowietrznik i robisz następne koło.
Jak jesteś sprytny to zrobisz to sam, bez podnoszenia auta i ściągania kół.
Oczywiście w odpowiedniej kolejności trzeba to robić.
Najpierw prawy tył
Potem lewy tył
potem prawy przód
I na koniec lewy przód.
Dla pewności czynność powtórzyć.
Jeśli po takim odpowietrzeniu pedał nadal będzie wpadał w podłogę to znaczy że pompa już przepuszcza i należy jej się wymiana.
Hmm... tak się zastanawiam, nie próbowałem tej metody, ale jeśli wahlujesz pedałem przy odkręconym odpowietrzniku, to płyn nie będzie się cofał z wężyka przy puszczaniu pedału?
-
Bez wężyka też da się prawidłowo odpowietrzyć więc nie siej Herezji Stinger ;) oczywiście wężyk pomaga, ale nie jest niezbędny.
-
Bez wężyka też da się prawidłowo odpowietrzyć więc nie siej Herezji Stinger ;) oczywiście wężyk pomaga, ale nie jest niezbędny.
Samemu? Opowiedz o tym!
-
Z wężykiem jest po prostu łatwiej i dużo szybciej. By zrobić tył trzeba jakieś 30-40 wdepnięć. Tyle cykli zakręcania i odkręcania trochę twa.
Cały myk jest w tym, że jak jest węzyk i płyn jak się cofa minimalnie przy puszczaniu pedału to zaciąga z wężyka.
Węzyk najlepiej przeźroczysty-widzisz bąbelki, jak przestaną lecieć (po przerzuceniu odpowiedniej ilości płynu) zakręcasz. A odkręcić trzeba niewiele, jakieś 1/4 obrotu
I tak można samemu, bo nie trzeba przytrzymywać pedału.
-
O to mi właśnie chodziło - mało tego nie trzeba ściągać koła i sie naginać - tak jest po prostu szybciej i wygodniej.
A bez wężyka jest dużo trudniej a idealnie nigdy nie odpowietrzysz bo nie wieszy czy leci z odpowietrznika jeszcze powietrze czy nie.
A zawsze "coś tam się dostanie" a przy weżyku nie ma takiej możliwości. Im dłuższy wężyk tym lepiej , a już idealnie jest wtedy jak możesz go włożyć do zbiorniczka płynu pod maską i "przepompować cały płyn"
-
A próbowaliście odpowietrzyć podciśnieniowo?
Takim czymś:
(http://www.skleptechniczny.pl/zdj/ns/22a6bbe3b1314bca.jpg) <co>
-
nie takims czyms ale odpowietrzalem podcisnieniowo
-
zbiorniczek prozniowy.....
-
A ja ostatnio odpowietrzałem strzykawką 50ml. I też dało radę. kawałek wężyka naciągniętego na delikatnie poluzowany odpowietrzniki wyciągamy trochę płynu z powietrzem czekamy aż bąbelki przepłyną do góry i wtłaczamy płyn z powrotem do układu i tak po trochu aż do ustąpienia bąbelków. Fakt, że odpowietrzałem tak układ po zmianie półosi ale dało radę samemu.
No i ta metoda jest prawie bezstratna bo płyn jest cały czas "w układzie zamkniętym".