FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: BARTEK1925 w Październik 14, 2011, 14:52:34 pm

Tytuł: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 14, 2011, 14:52:34 pm
Witam,

temat założyłem żeby zsumować doświadczenia osób mających pojęcie i mogące podzielić się swoimi doświadczeniami i uwagami dotyczącymi zakupu używanych turbosprężarek - na co zwrócić uwagę i o co pytać sprzedawcę - jak również doświadczenia związane z doborem turbin do silników benzynowych.
Nie ukrywam że chodzi mi po głowie draw thru i stąd chęć zdobycia maksymalnej ilości informacji.

Sam biorę pod uwagę turbinę od VW 1.8 T, są wydajne i jest ich dużo na rynku, więc i cena jest dobra.

Przy opcji drwa thru zastanawia mnie ciągle problem upuszczania nadmiaru ciśnienia, co zrobić aby było bezpiecznie?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 14, 2011, 15:09:46 pm
draw thru-czyli jeśli dobrze rozumiem,gaźnik przed turbiną ? :)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 14, 2011, 15:17:59 pm
Dokładnie.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 14, 2011, 18:06:59 pm
BARTEK#1925, a przecież miałeś go kundlić na EFI.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Październik 14, 2011, 21:07:29 pm
Przy opcji drwa thru zastanawia mnie ciągle problem upuszczania nadmiaru ciśnienia, co zrobić aby było bezpiecznie?
założyć Blow off'a w odpowiednim miejscu :)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 14, 2011, 21:35:54 pm
z tym że upuszczałby on wtedy mieszankę paliwa z powietrzem...a może upust zrobić z powrotem w dolot przed gaźnikiem?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Październik 14, 2011, 21:38:54 pm
przecież musi upuszczać nadmiar powietrza a nie mieszanki...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Październik 14, 2011, 21:55:40 pm
ale przecież w takim układzie do turbiny wpada mieszanka a zawór upustowy jest za turbiną więc jak ma wpuszczać tylko powietrze ?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 14, 2011, 23:32:19 pm
założyć Blow off'a w odpowiednim miejscu
Zeby upuszczac mieszanke LPG/beny z powietrzem pod maske w okolice goracego kolektora wydechowego ?? Nagrode Darwina mozna wtedy miec w kieszeni bez problemu.... W tym ukladzie turbo spreza mieszanke paliwa z powietrzem gdyz jest pomiedzy gaznikiem a silnikiem(gdyby ktos nie wiedział) i nie mozna stosowac chodnicy powietrza w tym ukladzie
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 15, 2011, 00:07:12 am
no więc dlatego na początku pisałem że gaźnik jest przed turbiną,czyli taki zawór musiałby wpuszczać nadmiar z powrotem w dolot przed gaźnikiem
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 15, 2011, 12:35:59 pm
czyli taki zawór musiałby wpuszczać nadmiar z powrotem w dolot przed gaźnikiem
Po to zeby gaznik do istniejacej juz mieszanki paliwa z powietrzem dodał kolejna zbedna porcje paliwa i uczynił ja zbyt bogata zeby sie zapaliła w silniku ?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 15, 2011, 12:45:06 pm
wypuszczac moze tylko miedzy gaznik a turbine,
inna sprawa ,ze na dzien dzisiejszy nikt (z producentow) takich drutow nie robi ,a wiec nie wiadomo jak dlugo pochodzi sprezaraka obwmywana benzynka z kazdej strony,
przy zasilaniu gazem problem jest zdecydowanie mniejszy ,
no i przy zasilaniu IIgen wogole mozna z tego druta zrezygnowac i zalozyc mikser za sprezarka jak na ludzi przystalo,

jezeli koniecznie ktos chce sprezac mieszanke to lepiej isc w kompresor - ale tu tez permamentne mycie benzyna moze nie wyjsc na zdrowie urzadzeniu
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 15, 2011, 12:59:36 pm
Draw thru to nie drut, stosowano to z powodzeniem w latach 70-tych i 80-tych głównie w Stanach i nic nie wybuchało.
Mieszanka paliwowa nie wybuchnie w gorącej turbinie, nie ma tam iskry !
Upuszczenie nadmiasru ciśnienia nie może się odbywać z powrotem do układu, najbezpieczniejsze jest chyba upuszczenie pod auto, ale nie w okolice wydechu, to z resztą oczywiste.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 15, 2011, 14:05:23 pm
a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow ,oni sa troche do przodu wzgledem reszty :P
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 15, 2011, 18:56:52 pm
Oba rozwiązania są dobre, nie upieraj się przy swoim z góry zakładając że draw thru to kupa.

Pod poniższym linkiem jest ładne foto pinciaka z draw through:
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Photos/Tech/Pinto/McHughPinto.JPG
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 15, 2011, 22:03:13 pm
nikt (z producentow) takich drutow nie robi

Nawet FSO takiego druta nie robiło

a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow

Daleko szukasz. Wystarczy brać przykład z OBR. W 1.5 Turbo gaźnik był za turbiną, był to uszczelniony FOS Łódź.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 16, 2011, 01:48:51 am
Cytuj (zaznaczone)
Cytat: KGB w Wczoraj o 14:05:23

   
Cytuj (zaznaczone)
a w japonczyku z 1985 turbina dmucha do gaznika - radze brac przyklad z japoncow


Daleko szukasz. Wystarczy brać przykład z OBR. W 1.5 Turbo gaźnik był za turbiną, był to uszczelniony FOS Łódź.
sorka ,ale blizej mam do japonca ,przed chwila wrocilem z przejzadzki  ;p
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 16, 2011, 09:58:28 am
Był chyba nawet PN co miał turbo na abimexie :D ...turbo było przed wtryskiem. Też jestem zdania że jak już montować turbo do gaźnika to tylko przed nim... dobrać odpowiedni gaźnik (ciężko może być) jeśli aktualnie zamontowany nie będzie chciał chodzić na tym - bo wiadomo że normalny gaźnik musi mieć podciśnienie do pracy a nie nadciśnienie.

Gaźnik przed turbo to jak dla niektórych druciarstwo... "gra nie warta świeczki" :P Jak już robić to porządnie i koszt założenia pełnego wtrysku chyba nie jest taki drogi?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 16, 2011, 11:12:57 am
a nie myśleliście może o tym, że zamiast upuszczać ciśnienie z turbiny, może ograniczać spaliny do niej dopływające?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 16, 2011, 11:56:32 am
Nawet FSO takiego druta nie robiło

post widzę na temat jak cholera, widzę że w ogóle mało wiesz na ten temat, ale oczywiście z góry zakładasz że jest to drut.
Standard widzę na forum, gówno wiem ale swoje pierdy i tak napiszę...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 16, 2011, 13:12:10 pm
Pawel075
tak to sie ogranicza maksymalne ladowanie ,a upust jest potrzebny swoja droga ,zeby przy puszczeniu gazu cis. nie wzroslo za duzo

BARTEK,
co sie prujesz, pytasz o technike rodem sprzed IIwś i sie dziwisz,ze nikt tego nie chwali ?
co z tego ,ze amerykance sobie tak rzezbili - amerykance to glupi narod ,a benzyne maja "z deczka" tansza niz my to sobie moga rzezbic w goownie,
mamy XXI wiek ,elektronika jest tansza od ciuchow ,sprawne samochody osiagaja cene zlomu ,wiec ich czesci tez kosztuja grosze ,a ty chcesz sie bawic w relikty przeszlosci i liczysz ,ze ktos powie ,ze to dobry pomysl,
takie druty stosowano ,gdy nie bylo za bardzo wyboru,
ale dzisiaj wybor jest i sa rowniez mozliwosci
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 16, 2011, 13:14:07 pm
a nie myśleliście może o tym, że zamiast upuszczać ciśnienie z turbiny, może ograniczać spaliny do niej dopływające?
chodzi o zawór upustowu spalin wastegate - to też musi być... ale jak turbina sie rozpędzi to upuszczając ciśnienie na stronie ciepłej i tak jej odrazu nie zatrzymasz i nadal będzie pompować po stronie zimnej.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 16, 2011, 13:29:13 pm
co sie prujesz, pytasz o technike rodem sprzed IIwś i sie dziwisz,ze nikt tego nie chwali ?

ja nie chce żeby ktoś chwalił lub nie, chcę poszerzyć wiedzę, ale widzę że tu sami profesorowie są  <rotfl2>
nikt nie zakładał, nie eksploatował, ale wszyscy są znawcami...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 16, 2011, 13:35:16 pm
z góry zakładasz że jest to drut.

Odniosłem się tylko do wypowiedzi KGB, powinienem był dać drut w klamerkę

elektronika jest tansza od ciuchow ,sprawne samochody osiagaja cene zlomu ,wiec ich czesci tez kosztuja grosze ,a ty chcesz sie bawic w relikty przeszlosci

No nie do końca bo nawet jeśli uda się zaadaptować komputer z jakiejś serii to trzeba będzie opłacić gościa który to wystroi, BARTEK pewnie po prostu wybrał wariant który samemu będzie potrafił wykonać.

najbezpieczniejsze jest chyba upuszczenie pod auto

A czy to w ogóle jest konieczne? Przecież blow off wywala w normalnym układzie falę nadciśnienia która powstaje po zamknięciu przepustnicy. Przepustnica jest na gaźniku więc jeżeli gaźnik będzie przed turbo to nawet po zamknięciu przepustnicy nie będzie czego upuszczać bo silnik spali sobie wszystko aż turbina nie będzie miała czego pompować.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 16, 2011, 22:58:11 pm
a może blow off z jakimś pochłaniaczem, czy separatorem par paliwa?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 18, 2011, 18:08:59 pm
Tak jak mówiłem, blow off jest zbędny przy tym układzie. W normalnym turbo z gaźnikiem za turbiną lub wtryskiem blow off wypuszcza powietrze którego fala ciśnienia zawraca z zamkniętej przepustnicy by wysadzić turbosprężarkę. W momencie kiedy gaźnik jest przed turbiną problem nie występuje. Przepustnica przed turbiną odcina dopływ powietrza DO turbiny ,a silnik dopala resztki sprężonej mieszanki. Przepustnica nie może nawet być w tym układzie za turbiną bo był by to dodatkowy element na którym osiadałoby paliwo co by dobrze na pracę nie wpłynęło. Czyli możemy zapomnieć o upuszczaniu mieszanki i zaworze blow off, potrzebny jest tylko waste gate.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 19, 2011, 17:25:59 pm
tak ,moge potwierdzic ,ze blowoff nie jest potrzebny ,
zapomnialem o tym szczegole :p ,ale teraz sobie przypomnialem z nawiazka - sprezarka nie moze pracowac w podcisnieniu tzn. silnik nie powinien przeciagac powietrza (zasysac) przez lopatki sprezarki,bo wychodza wtedy rezonanse ,ktore w skrajnych przypadkach moga uszkodzic lopatki sprezarki,
w normalnym ukladzie taka sytuacja zachodzi rzadko ,w momencie ,gdy sprezarka jeszcze nie ma wlasciwych obrotow (turbodziora) ,ale jezeli zalozymy przepustnice przed sprezarke to przez wiekszosc czasu pracy bedzie silne dlawienie dolotu
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: snikers w Październik 19, 2011, 18:18:08 pm
Tak czytam ten temat i się zastanawiam, po co blow off za turbinną która jest  za przepustnica/gaznikiem.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 25, 2011, 00:17:25 am
Tak czytam ten temat i się zastanawiam, po co blow off za turbinną która jest  za przepustnica/gaznikiem.
Jak sie nie ma pojecia to sie tworzy fizyke od nowa...
Po pierwsze stosuje sie draw-thru w celu uzyskania odpowiedniej charakterystyki silnika -tak zamocowane turbo polepsza ciag silnika od dołu i poprawia znacznie przebieg momentu obrotowego(moc niewiele) w całym zakresie dzieki czemu silnik nie ciagnie od wysokich obrotów tylko jezdzi sie tak jak byłby wiekszy motor o wiekszej pojemnosci
Po drugie stosuje sie odpowiednia turbine z dodatkowymi uszczelniaczami osi(które posiadaja TYLKO turbosprezarki od benzyny) po to zeby przy zamknieciu przepustnicy nie wysysało oleju ze sprezarki która obniza liczbe oktanowa mieszanki w cylindrach.
Po trzecie aby ulzyc uszczelniacza i samej sprezarce przy zamknietej przepustnicy kiedy pracuje ona na duzym podcisnieniu stosuje sie albo dodatkowy zawor obejsciowy jak w kompresorze albo stosuje sie turbine z takim zaworem np
http://photos.motoiq.com/MotoIQ/Project-Cars/Frankenmiata/Frankenmiata-turbo-2/686772726_xa7wL-M.jpg
na zdjeciu TD04H-13C z volvo 2.3 cisnienie fabryczne 0.5 bara, mozliwosc maksymalne(niezalecane) okolo 1 bar i z zaworem obejsciowym który laczy obie czesci zimne turbo ze soba kiedy w kolektorze ssacym panuje podcisnienie(ten okragly element z gumka pod napisem TD04L)
Po czwarte nie stosuje sie zaworu bloow-off poniewaz bedzie upuszczał palna mieszanke wiec o pozar pod maska nie trudno oraz chlodnicy poniewaz bedzie sie w niej wykraplało paliwo
Po piate bloof-off nawet gdyby dało sie zastosowac jest niepotrzebny poniewaz regulacja cisnienia tutaj odbywa sie zaworem upustowym spalin, a nawet gdyby sie okazało ze jest jakims cudem nie wystarczajaca to jakos nikt z tutaj obecnych nie wpadł na pomysł ze turbina ma ZWEZKE W POSTACI GAZNIKA NA WEJSCIU w zwiazku z czym nie przekroczy nigdy swojego cisnienia fabrycznego chocby miała sie rozleciec z rozpaczy bo nie bedzie w stanie zaciagnac tyle co normalnie(chyba ze zablokujemy dodatkowo zawor upustowy za pomoca dodatkowej sprezyny ale to inna bajka)
Po szoste jezeli to takie niebezpieczne to podajcie linka, zdjecia cokolwiek co pokazuje samochod po samozaplonie, samospaleniu czy innym wypadku z Draw-thru, a tutaj mały film na zachete jak dziala system do dupy
http://www.youtube.com/watch?v=S6V_iBqmWDg

Po siodme ktos sie naczytał o gaznikach nadcisnieniowych lub słyszął od brata szwagra zony kumpla z osiedla, to chetnie poczytam o jakis łatwo dostepnych(i tanich) modelach które mozna ustawic bez problemu w kazdym warsztacie lub samemu (pomijam gaznik od renault 5, który jest zajebiscie ciezki do zdobycia, a czesci kosztuja krocie no i za cholere nie wykarmi to zmodyfikowanego 2.0 ) Jakies propozycje ? Bo w draw thru bez problemu mozna zastosowac np pojedynczego boczniaka dellorto 40 DHLA co by sie maska zamknełą bez problemu(byly tez wersje dostosowane do nadcisnienia ale powodzenia w szukaniu ;))
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 25, 2011, 09:45:31 am
W kwestii gaźnika SOLEX 32DIS (z renault 5 turbo), to są one osiągalne, na capri.pl są ludzie którzy mają dostęp i nie kosztuje to fortuny, jednak problemy zaczynają się przy regeneracji - jak przy każdym gaźniku.
W kwestii poziomych i pionowych weberów, dellorto to tak jak napisał Elwood, są ale ceny zaporowe. Niedawno na Ebayu były dwie sztuki weberów dcoe 45 za ~4000 zł, nadciśnieniowych. Częściej trafiają się zestawy do przeróbki w/w gaźników pod turbo.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 25, 2011, 19:48:02 pm
nikt z tutaj obecnych nie wpadł na pomysł ze turbina ma ZWEZKE W POSTACI GAZNIKA NA WEJSCIU

Poza trzema osobami
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 25, 2011, 23:13:15 pm
Poza trzema osobami
??? Szkoda tylko ze nikt nie pomyslał co to zwiazku z tym powoduje, a dwie strony kompletnie jalowej dyskusji sa na temat zakladania bloof offa do draw-thru...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 26, 2011, 17:41:01 pm
I tak jest zawsze, prosiłem aby odzywały się osoby które coś wiedzą, a nie bazują na opinii szwagra brata kuzynki męża...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: gerfur w Październik 26, 2011, 19:46:42 pm
Oprócz renault 5 jeszcze można pomyśleć o renault fuego tam też było draw-thru
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 27, 2011, 10:48:00 am
... z tym samym gaźnikiem ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Październik 27, 2011, 22:15:48 pm
Szkoda tylko ze nikt nie pomyslał co to zwiazku z tym powoduje,

Poza trzema osobami... Gdybyś przeczytał drugą stronę to byś wiedział że napisałem dlaczego blow off jest niepotrzebny ,a KGB stwierdził jeszcze jeden problem z tym związany.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Październik 28, 2011, 10:32:45 am
pomijając drut czy nie drut , czasy idą do przodu kiedyś może ktoś tak kombinował ale w czasach gdzie graty do Twojego silnika kosztują grosze (zakładam że Ty masz pinto) nawet bym się nie zastanawiał i przerabiał go na wtrysk... Kupisz ecumastera (kupiłem miesiąc temu używkę żywą z mapsensorem mpx4250 za 350 zl :) ), na allegro wyhaczysz sobie wtryski 240-260 , zestroisz to albo ktoś Ci zestroi i będziesz miał auto dobrze jeżdżące , nie kichające , nie prychające i do tego wzglednie ekonomiczne ...  bez zadnych historii z pożarem pod autem... . Jak już chcesz drawthru to absolutnie nie ma mowy o bov , jedyna opcja to upuszczać mieszankę za gaźnik albo jej wogóle nie upuszczac... Nie każde fabryczne auto z turbo ma DV (starocie) i jakoś to jeździło  . W każdym razie lepiej raz na dwa lata wymienić turbine niż raz na pol roku zmieniac auto po pożarze :) . Co do samej turbiny to pomyśl o t25 z saaba 900, tanie jak barszcz i do 250 KM dają rade .

EDIT

Przypomniało mi się że widziałem ecumastera do sprzedania http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=1626 zaloguj się i odezwij do tego czlowieka czy ma jeszcze DETa do sprzedania .

EDIT 2 - dopiero teraz doczytałem drugą stronę tematu
Po pierwsze stosuje sie draw-thru w celu uzyskania odpowiedniej charakterystyki silnika -tak zamocowane turbo polepsza ciag silnika od dołu i poprawia znacznie przebieg momentu obrotowego(moc niewiele) w całym zakresie dzieki czemu silnik nie ciagnie od wysokich obrotów tylko jezdzi sie tak jak byłby wiekszy motor o wiekszej pojemnosci


to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia . Charakterystyka silnika z turbo zależy głównie od samej turbosprezarki i pojemności silnika. Sposób zasilania nie ma znaczenia bo silnik powinien mieć odpowiedni  AFR na każdych obrotach niezależnie czy to jest gaźnik wtrysk czy lpg 2 gen, jak nie ma tzn ze trzeba coś zmienić proste.  Strojenie DrawThru czyli zabawa z dyszami też nie obejdzie się raczej bez szerokopasmówki i pewnie pochłonie sporo więcej paliwa... . Wystrojenie świni w takiej konfiguracji nie bedzie napewno trudniejsze niz mizianie gaźnika . Ja bym proponował zasilić auto wtryskiem ,zapodać ecumastera postroić sobie go , oswoić się z nim  , dozbierać na szerokopasmówke i dopiero sie brac za turbo.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 29, 2011, 19:32:53 pm
BARTEK#1925, nie pierdziel sie z tym systemem, tylko bierz przykład z Kwiatka i Krissa z SF i działaj ohca ze świstakiem na wtrysku ;)
a co do turbo... jak szaleć to na całego, hx35 :D
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 30, 2011, 19:32:13 pm
Powiem Ci tyle:
mam blok po prawdziwej kapitalce, przejechane 5000 km, nowe nadwymiarowe tłoki, szlify, panewki, nowa pompa oleju o większym ciśnieniu niż fabryka. Żeby wycisnąć tyle co chłopaki na SF dobrze byłoby posadzić to na tłokach i korbach od Cossiego, tak jak u Krissa.
Niestety nie stać mnie na zakup kompletu tłoków i korb od Cossiego, do tego tłoki nadwymiar - zakup dobrych nadwymiarowych używek graniczy z cudem. W zasadzie niemożliwe. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to koszt około 4000 zł, korby używki od Cossiego to 400-600 zł.
Na razie zastanawiam się nad sensem montażu wtrysku, który po ponad 20 latach użytkowania jest chyba jednak bardziej zawodny od starego gaźnika, który przy jeździe na lpg i tak robi tylko jako przepustnica, zapłon mam w bardzo dobrym stanie.
Ciągle biję się z myślami. Nadal nie rozgryzłem do końca wiązki forda - to głównie wina braku czasu, dopiero dzisiaj skończyłem adaptację części mieszkalnej na strychu mojego domu, trwało to kilka lat. Jak wiązkę rozgryzę to pomyślę nad montażem do auta EFI. Martwi mnie przepływka i jej niska odporność na strzały przy LPG, choć te mi się nie zdarzają, ale zawsze może to mieć miejsce....

Turbo na gaźniku to ciekawa opcja, na wtrysku żeby dobrze to chodziło powinno się to wystroić Ecumasterem...do tego nadciśnieniowy mapsensor...

Tak czy siak turbo w połączeniu z moim motorem to maks 0,5 bara i dobre sterowanie.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Październik 30, 2011, 19:35:18 pm
Powiem Ci tyle:
mam blok po prawdziwej kapitalce, przejechane 5000 km, nowe nadwymiarowe tłoki, szlify, panewki, nowa pompa oleju o większym ciśnieniu niż fabryka. Żeby wycisnąć tyle co chłopaki na SF dobrze byłoby posadzić to na tłokach i korbach od Cossiego, tak jak u Krissa.
Niestety nie stać mnie na zakup kompletu tłoków i korb od Cossiego, do tego tłoki nadwymiar - zakup dobrych nadwymiarowych używek graniczy z cudem. W zasadzie niemożliwe. Komplet nowych tłoków ze sworzniami i pierścieniami to koszt około 4000 zł, korby używki od Cossiego to 400-600 zł.
Na razie zastanawiam się nad sensem montażu wtrysku, który po ponad 20 latach użytkowania jest chyba jednak bardziej zawodny od starego gaźnika, który przy jeździe na lpg i tak robi tylko jako przepustnica, zapłon mam w bardzo dobrym stanie.
Ciągle biję się z myślami. Nadal nie rozgryzłem do końca wiązki forda - to głównie wina braku czasu, dopiero dzisiaj skończyłem adaptację części mieszkalnej na strychu mojego domu, trwało to kilka lat. Jak wiązkę rozgryzę to pomyślę nad montażem do auta EFI. Martwi mnie przepływka i jej niska odporność na strzały przy LPG, choć te mi się nie zdarzają, ale zawsze może to mieć miejsce....

Turbo na gaźniku to ciekawa opcja, na wtrysku żeby dobrze to chodziło powinno się to wystroić Ecumasterem...do tego nadciśnieniowy mapsensor...

Tak czy siak turbo w połączeniu z moim motorem to maks 0,5 bara i dobre sterowanie.

Słuchaj , nie ma się co martwić starym wtryskiem , będzie to zawsze znacznie lepsze rozwiązanie niż gaźnik . Martwisz się o przepływkę ... , kupisz  ecumastera to ją wywalisz :) Tak jak napisałem za det2 z mapsensorem 2.5 barowym (do 1,5 bara doładowania )  zapłaciłem 350 zł więc to nie jest kosmiczny pieniądz . Wrzucisz sobie ecumastera , pobawisz się nim wywalisz przepływkę przejdziesz na mapa i przy uturbieniu znacznie łatwiej będzie Ci to ogarnąć . Co do gazu to też bym się zastanowił nad używaną sekwencją :) . Naprawde takie graty idzie wyhaczyć w ciekawych cenach , trzeba na to poświęcić czas niestety .

Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki . Co masz do rozgryzania w wiązce forda ? Myśle że na seryjnych tłokach z takim t25 miałbyś masę frajdy , do tego ecumasterem mógłbyś boost na niskich obrotach ograniczyć zeby korby oszczedzic . Z elektroniki tak naprawde płyną same pozytywy .
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Październik 30, 2011, 20:28:12 pm
BARTEK#1925, poszukaj na streetracing gościa który ostatnio posadził w Lotusie pinto... doładowanie chyba do 0.8 albo 1 bar, na seryjnym dole po remoncie i .. dotrysku wody/metanolu żeby zapobiegać stukowemu. Ale tego bez zaprzyjaźnionej hamowni raczej nie zrobisz, bo Ci rdza w cylindrach urośnie ;) Typo stroił to chyba w Kreatorze Mocy, są filmiki na youtubie. Tylko takie zabawki to są koszta... a najłatwiej o turbieniu, swapach itp gada się ludziom których ingerencja w samochód ogranicza się do dywaników z blachy ryflowanej, ostatecznie pomalowaniu lusterek w kolor auta. Rób swoje i nie patrz się na innych - mi "prosty" swap zajął rok, ale teraz jeżdżę i jestem zadowolony... a psy zawsze będą szczekać.

Pozdr!
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 30, 2011, 21:48:33 pm
Turbonez, ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Co raz częściej na zadane pytania, zamiast otrzymać odpowiedź, ktoś chce żeby mu nadmiar paliwa oddać, adwokaci się pojawiają, wypowiadają się sami "profesjonaliści" którzy zamiast uargumentować odpowiedź stosują zasadę Lecha Kaczyńskiego:"nie bo tak", ale żeby ktoś odpowiedział na temat, to rzadkość. Pozostaje czerpać z doświadczeń Kolegów z forum sierrafan. Jeździ tam kilka sierrek turbo OHC.
Najmocniejsza jeszcze do niedawna jeździła na stockowej elektronice, która została celowo oszukana.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Październik 31, 2011, 01:00:53 am
no ja przyznam że przez ostatnie lata rzadko tu zaglądałem bo więcej tu tematów o ekonomi niż tuningu  ale akurat Twój nick kojarzę i wiem że nie jesteś chwilowcem  i myśle że w Twoim przypadku gdzie trzymasz poloneza i w niego inwestujesz (patrz kapitalka forda ) warto wybrać sobie jakąś sensowną ścieżkę i sie jej trzymać . Rób sobie to etapowo żeby się nie wkur... że Ci auto nie jeździ i tyle . Ja bym to tak rozegrał :

1 ogarnąć wtrysk , żeby auto jeździło sensownie na tym
2 kupić ecumastera i się bawić , takie coś jest trochę jak gra video i naprawdę daje satysfakcje jak widzisz że auto jedzie lepiej . Na początek nie musiałbyś mieć nawet szerokopasmówki na dobrą sprawę . Sam ecumaster to świetne narzędzie bo możesz do niego podpiąc w ostateczności wąskopasmową sonde lambda i logować podczas jazdy co się dzieje . Wprowadzać zmiany i patrzyć co to zmienia . Ecumaster ma funkcje hamownii drogowej więc mógłbyś sie pobawić z zapłonem na lpg i też pewnie kilka KM szło by dołożyć .
3 jak już byś to troche ogarnął to wywaliłbyś przepływkę(jest algorytm w DET2 który sie uczy i sam buduje mape do konwersji ) + może odrazu większe wtryski . Tyle że tu już przydała by się szerokopasmówka .
4 samo uturbienie . Po przejściu poprzednich etapów to co najważniejsze masz przygotowane , odprężyć piec , zmajstrować kolektor wydechowy intercooler i inne pierdoły i sobie to stroić powoli . Jak byś po 3 etapie odpowiednio przygotował mape w ecumasterze to całe strojenie ograniczyło by się do kolejnych przelotów , ustalenia afr na odpowiednim poziomie no i ewentualnie lekkim tańcem z zapłonem połączonym z nasluchiwaniem stuków . DET daje Ci możliwość porównywania kolejnych pomiarów dzieki hamowni więc nie jesteś jak dziecko we mgle . Nie jest powiedziane że musisz walić w niego odrazu 1 bar .
5 ja bym poszukał używanej sekwencji , w lepszych sterownikach mozesz sobie zubożyć mieszanke przy małych obciążeniach gdzie nie potrzeba dużo paliwa dzięki czemu może się okazać że sekwencja zwróci Ci się bardzo szybko , do tego auto jedzie jak na benzynie bez dziur w obrotach itp .

to jest moim zdaniem odpowiednia droga na rok 2011 .

pozdrawiam i  kibicuje  bo mało "kolorowych " i ciekawych polonezów
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 31, 2011, 01:09:11 am
Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki .

Hmm, napisze to co ktos kiedys napisał wczesniej - "to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia" ...
Owszem korbowody(jak i wał korbowy) w 1.6/1.8/2.0 ohc ford sa takie same, poniewaz skok tloka w tych silnikach jest identyczny. Tloki zgadza sie, sa rózne i maja w zaleznosci od pojemnosci  inna srednice tzn im wieksza pojemnosc tym wieksza srednica, tylko ze dotyczy tylko i wyłacznie zwyklych silnikow. Rozumiem ze ktos po prostu w gaszczu danych w internecie nie wyłowił faktu ze silnikach cosworth opatych na bloku 205 silnikow 2.0 ohc pinto tłoki sa tylko 1,5 mm nizsze a korbowody tylko o 1,5 mm dłuzsze niz w serii. Wiec majac same tloki albo same korby jest dupa, kompletu sie nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara. Jezeli juz wiercic to tylko blok 2.0 205 pod tłoki od silnika 2.8 V6 które sa nizsze od serii wiec tak czy inaczej trzeba planowac blok(obojetnie czy turbo czy NA) poniewaz stopien sprezania wyjdzie w granicach 7:1 albo nawet jeszcze mniej mimo wiekszej pojemnosci
P.S Bartek na mnie zawsze mozesz liczyc w razie potrzeby przy fordzie :)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 31, 2011, 11:14:24 am
Witam, koledzy polecicie jakąś turbinę do benzyny? Na jaki koszt powinienem się przygotować (racjonalnie) przy kupnie turbosprężarki? Może ktoś dokładniej opowiedzieć o tych dodatkowych uszczelnieniach turbin benzynowych i czym skutkuje założenie sprężarki od diesla.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Październik 31, 2011, 11:35:35 am
poczytaj sobie ten temat http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=15663.msg302328#msg302328
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 31, 2011, 12:13:47 pm
pobawić z zapłonem na lpg i też pewnie kilka KM szło by dołożyć .

no tu na szczęście mam zmienione mapy zapłonu w fabrycznym ECU forda.
Przez zimę będę chciał, jak już wcześniej pisałem, ogarnąć, wyczyścić wiązkę którą mam. Wiązki mam dwie, ale jedna jest mocno wytyrana więc w razie potrzeby posłuzy do ewentualnych poprawek w tej dobrej.
Jakby co to będę kontynuował temat tutaj i na sierrafanie.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 31, 2011, 14:03:47 pm
Paweł075, pytanie jakiego diesla, turbo jest turbo, należy tylko pamiętać aby założy turbine od diesla od pojemości wiekszej niż bezyniak ;) a no i warto sprawdzić czy turbo nie ma vtg.... bo wtedy średnio nadaje sie do benzyny ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 31, 2011, 14:32:46 pm
Witam, turbo od diesla mogę kupić za 200zł na alegro a od benzyniaka już dużo więcej. Chciałbym doładować silnik 1500:
(https://lh3.googleusercontent.com/-sDZJUZym8AQ/Tq6hKTuPJwI/AAAAAAAAAt8/hKGTzK2u9yk/s640/Zdj%2525C4%252599cie-0018.jpg)(https://lh4.googleusercontent.com/-1sS2VbbatII/Tq6hQE1FC4I/AAAAAAAAAuE/3x2yehRGo60/s640/Zdj%2525C4%252599cie-0013.jpg) (https://lh6.googleusercontent.com/-JAZ_cqy79NQ/Tq6hQD9_EYI/AAAAAAAAAuI/zAWr6rV3jzk/s640/Zdj%2525C4%252599cie-0014.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-0dBsvlvbw28/Tq6hg1Imt9I/AAAAAAAAAuU/3QKJWQuzr6s/s640/Zdj%2525C4%252599cie-0015.jpg)
Jest to 1.6 tulejowany na 1.5 wymiar nominalny na żeliwnych tulejach więc będę obserwował ten temat z uwagą.

ps. Możecie mi powiedzieć cos na temat ciśnienia oleju? Obiło mi się o uszy coś o zwężkach które ograniczają przepływ aby nie uszkodzić uszczelnień, wiecie coś o tym?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 31, 2011, 14:56:51 pm
do 1,5 w sam raz bedzie turbo z bmw 2,5 tds( takie jak barszcz ;) )
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Larry075 w Październik 31, 2011, 16:15:29 pm
np. taka: http://allegro.pl/bmw-e34-e36-e39-omega-b-turbina-2-5-tds-98r-turbo-i1897956585.html ?
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 31, 2011, 17:20:52 pm
Dobieranie turbiny na pałę jest bez sensu.
Nie zapominaj że turbo od diesla wcześniej wstaje, i szybciej "klęka". Zawdzięcza to charakterystyce diesla - inny zakres pracy.
OK, sama sprężarka jest często takim samym typem jak w benzyniaku, ale ma inną część gorącą, mniejszej objętości jak w dieslu.
Warto o tym pamiętać.
Lepiej żeby turbo wstawało przy 3000 obr niż przy 1500 jak w dieslu. Tak samo u góry, w benzyniaku lepiej jak turbo pompuje do tych 6000 obr.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Październik 31, 2011, 17:22:21 pm
Cytat: turbonez w Wczoraj o 19:35:18

    Co do gratów z coswortha to ja widze wyjście , czy przypadkiem 1.6 i 1.8 z rodziny pinto nie mają mniejszej średnicy cylindra ? Kup używki korby i tłoki  i rozwierć  u szlifierza mniejszy blok pod tłoki .


Hmm, napisze to co ktos kiedys napisał wczesniej - "to jest bełkot i nie ma to żadnego znaczenia" ...
Owszem korbowody(jak i wał korbowy) w 1.6/1.8/2.0 ohc ford sa takie same, poniewaz skok tloka w tych silnikach jest identyczny. Tloki zgadza sie, sa rózne i maja w zaleznosci od pojemnosci  inna srednice tzn im wieksza pojemnosc tym wieksza srednica, tylko ze dotyczy tylko i wyłacznie zwyklych silnikow. Rozumiem ze ktos po prostu w gaszczu danych w internecie nie wyłowił faktu ze silnikach cosworth opatych na bloku 205 silnikow 2.0 ohc pinto tłoki sa tylko 1,5 mm nizsze a korbowody tylko o 1,5 mm dłuzsze niz w serii. Wiec majac same tloki albo same korby jest dupa, kompletu sie nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara. Jezeli juz wiercic to tylko blok 2.0 205 pod tłoki od silnika 2.8 V6 które sa nizsze od serii wiec tak czy inaczej trzeba planowac blok(obojetnie czy turbo czy NA) poniewaz stopien sprezania wyjdzie w granicach 7:1 albo nawet jeszcze mniej mimo wiekszej pojemnosci
P.S Bartek na mnie zawsze mozesz liczyc w razie potrzeby przy fordzie :)
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 01:28:06 wysłana przez Elwood#1887 »

piszesz o rozwiercie 1.6 ze bedzie za cienka ścianka , można wziąć w obroty 1.8 i już powinno być lepiej (chyba że to to samo) . Swoją drogą podejrzewam że jak by się sprężyć to szło by ogarnąć blok 2.0 nadający się do użytku . Dlaczego miało by się nie dać kupić korb i tłoków z coswortha ? Wszystko się da , podstawa to nie kupować na już tylko stac się allegrowym kretem i czekać na okazje . Jak nie uda się ogarnąć tłoków coswortha to można pokombinować z innymi , np z saaba , tłok 90 mm, w pyte mocny , pogłówkować i napewno dało by się to sensownei połączyć.  Więcej optymizmu :) .

Wogóle to te dywagacje o korbach coswortha tlokach saaba itp sa z dupy , bo te klocki nie sa potrzebne żeby ogarnąć 200 KM z tego silnika ...

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 31, 2011, 18:22:52 pm
tak ta turbina sie nada, BARTEK#1925 wiele 4 cylindrowych softów na niej lata i ludzie sobie chwalą, przy pojemności 1,5 nie bedzie wstawać na wcześnie i nie spuchnie przy odcince ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Październik 31, 2011, 18:26:54 pm
Bartek posłuchaj Turboneza zakładaj wtrysk i nie kombinuj z gaźnikiem za dużo zachodu bo może się okazać , że trzeba będzie zmieniać miejsca dysz paliwowych rozwiercać lub jeszcze co innego i przede wszystkim wyjdzie cie to taniej.Ecu master będzie odpowiednia jak na początek i podstawa to sonda szerokopasmowa bo jak AFR będzie złe to może dojść nawet do uszkodzenia turbiny.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 31, 2011, 18:30:08 pm
bo jak AFR będzie złe to może dojść nawet do uszkodzenia turbiny
jak afr jest zły to uszkodzenie turbiny jest najmniejszym problemem <lol>
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: kazko kk w Październik 31, 2011, 18:30:58 pm
To jeszcze lepiej bo szkoda by było wtedy tego remontowanego silnika.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 31, 2011, 21:37:50 pm
Najprędzej dziura w tłoku albo spłynięcie tłoka do misy.....
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 02, 2011, 00:54:02 am
ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Co raz częściej na zadane pytania, zamiast otrzymać odpowiedź, ktoś chce żeby mu nadmiar paliwa oddać, adwokaci się pojawiają, wypowiadają się sami "profesjonaliści" którzy zamiast uargumentować odpowiedź stosują zasadę Lecha Kaczyńskiego:"nie bo tak", ale żeby ktoś odpowiedział na temat, to rzadkość. Pozostaje czerpać z doświadczeń Kolegów z forum sierrafan. Jeździ tam kilka sierrek turbo OHC.
Najmocniejsza jeszcze do niedawna jeździła na stockowej elektronice, która została celowo oszukana.
przeciez nikt cie tu nie trzyma,
moda mozesz zawsze sie zrzec,choc za twoje popisy i tak powinien byc ci zabrany - na tym forum nie ma zwyczaju "gnebic" modow ,wiec nikt ci go nie zabierze,
dobrze ,ze forum sierrafan jest takie konkretne i super - normalnie bialy kruk na tle forow motoryzacyjnych,
mam nadzieje ,ze nie jest na poziomie fcp, bo troche glupio by bylo,
czy ktos broni ci z niego korzystac ,moze sam tam zapytam o porade dotyczaca OHVki - przeciez wiedza tam wszystko o wszystkim,
niech ci pomoga w twoim problemie - w koncu ford jest duzo starsza marka od fso i tam jeszcze pamietaja takie wynalazki ,a tutaj wybacz,ale jestesmy na to zbyt nowoczesni :D
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Listopad 02, 2011, 01:31:38 am
Cytuj (zaznaczone)
nie dostanie z drugiej reki, tym bardziej za normalna cene. Bloki silnikow 165/185 które najlepiej sie nadaja na rozwierty ze wzgledu na materiał uzyty do odlania bloku oraz dodatkowe wzmocnienia nie wytrzymaja rozwiertu na srednice tłokow 2.0 poniewaz blok 1,6 ktory ma srednice tlokow 81,3 nalezy wiercic na srednice 90,8 co daje prawie 1cm(czyli po 5 mm na strone !) na srednicy, w przypadku 1.8 jest lepiej poniewaz do zebrania jest "troche" mniej, poniewaz jest tylko niecale 2,5 mm na strone. Niestety  według mojej wiedzy jest to zbyt duzo do rozwiertu poniewaz blok nie ma az tyle zapasu na rozwiert, wiec gdyby nawet jakims cudem udało sie tyle zebrac to zaraz  na usta cisnie sie pytanie o wytrzymałosc tak skonstruowanej dwulitrowki przy doladowaniu 0,5 bara

A wedlug wszystkich obliczeń i wymysłów wszystkich naukowców tego świata trzmiel nie ma prawa latać....


Ale trzmiel o tym nie wie... i lata :)





PS

Cytuj (zaznaczone)
ostatnio to w ogóle już mi się odechciewa tu wchodzić, choć jestem klubowiczem, modem.
Jak się wypaliłeś to odejdź, zrób miejsce młodszym z innym patrzeniem na świat.... świeżą krwią... itd itd... typowa kampania przedwyborcza "Stabilnie i ekologicznie"

Czyli trzymamy się stołka i koryta i pogłębiamy dno.♠
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Listopad 12, 2011, 20:35:29 pm
Co się wszyscy czepiacie tego pomysłu z draw thru; na moje to jeden z ciekawszych pomysłów przynajmniej bez zbędnej elektroniki. Jak da sobie czas i na spokojnie to zrobi to zawstydzi nie jednego posiadacza auta z fachowo wyregulowaną elektroniką, zresztą jak wszyscy są tu tacy nowocześni to czemu jeździcie polonezami a nie jakimś naszpikowanym elektroniką nowoczesnym autem? Czy to borewicz czy caro plus to praktycznie taka sama konstrukcja auta. Dołożenie wtrysku do auta z silnikiem pamiętającym lata 50-te nie czyni z auta nowoczesnej maszyny.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 12, 2011, 23:42:34 pm
da sie dobrze zrobić draw thru, tylko po co zatrzymywać sie na parze jak cały świat lata już na ropie ? ;) po prostu świat poszedł do przodu i można zrobić to już bardziej " po bożemu" wcale nie wysokim kosztem ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Listopad 13, 2011, 00:47:51 am
epiacie tego pomysłu z draw thru; na moje to jeden z ciekawszych pomysłów przynajmniej bez zbędnej elektroniki. Jak da sobie czas i na spokojnie to zrobi to zawstydzi nie jednego posiadacza auta z fachowo wyregulowaną elektroniką, zresztą jak wszyscy są tu tacy nowocześni to czemu jeździcie polonezami a nie jakimś naszpikowanym elektroniką nowoczesnym autem? Czy to borewicz czy caro plus to praktycznie taka sama konstrukcja auta. Dołożenie wtrysku do auta z silnikiem pamiętającym lata 50-te nie czyni

bredzisz , wymień choć jedną przewagę draw thru nad "fachowo wyrególowaną elektroniką"  która ma wpływ na osiąganą moc .
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 13, 2011, 10:25:55 am
bartek skoro chcesz turbo z VW 1.8 T to zastosuj tamto rozwiazanie. tam nie ma Blow offa. poprostu nadmiar cisnienia wraca spowrotem przed turbine. a skoro chcesz draw thru to upust ten zastosuj miedzy gaznikiem a turbina. sprawdzone...
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: fanatyk w Listopad 14, 2011, 10:41:14 am
turbonez powiem ci tak ja chciałbym mieć poloneza 2.0 z doładowaniem najlepiej kompresorem i na gaźniku; silnik 2.0 to nie problem problemem jest gaźnik, jesteś wstanie załatwić za rozsądne pieniądze gaźnik nadciśnieniowy który by odpowiednio wykarmił 2.0? Owszem draw thru to stare dzieje ale jak ktoś chce mieć auto z doładowanie i gaźnikiem  to nie jest takie głupie choćby z tego powodu że można zastosować zwykły podciśnieniowy gaźnik.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Listopad 14, 2011, 12:26:41 pm
iem ci tak ja chciałbym mieć poloneza 2.0 z doładowaniem najlepiej kompresorem i na gaźniku; silnik 2.0 to nie problem problemem jest gaźnik, jesteś wstanie załatwić za rozsądne pieniądze gaźnik nadciśnieniowy który by odpowiednio wykarmił 2.0? Owszem draw thru to stare dzieje ale jak ktoś chce mieć auto z doładowanie i gaźnikiem  to nie jest takie głupie choćby z tego powodu że można zastosować zwykły podciśnieniowy gaźn

ktoś niedawno chciał turbiną napędzać alternator czy to ma sens ? przeczytaj to co pisałem w tym temacie , do dohc też możesz zaadaptować wtrysk i zapodac ecumastera . Jak jest jakiś silnik którego nie było na wtrysku to są megasquirty , vemsy i inne , na upartego to detem 3 można ogarnąć paliwo całkowicie bo ma opcje fuelimplant i działa jak standalone paliwowy , dokładając do tego edisa z forda masz kompletny system zarządzania silnikiem, jak masz cokolwiek pojęcia to same graty 1000 zl , troche kabli lutownica , pięć czteropaków i jesteś 20 lat do przodu :) no ale możesz też tą kasę stracić na jakiś  zaje... gaźnik ktory obsluży Ci to 2.0  . Myślałem że tuninguje się auto w jakimś konkretnym celu , żeby ciągnęło górą pod cwiare , dołem pod kajtki i na miasto a widze że jednak czasy chce gaznik bo chce gaznik się nie skończyły.

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 24, 2011, 12:11:39 pm
do "drał tru" niepotrzeba blołofa jak juz koledzy wspomnieli..
ja jezdze na turbinie garetta z volvo 2.4 hmmm juzładnych lat kilka .. i niemam z tym zadnego problemu.. owszem nie jezdze duzo i raczej spokojnie... choc na samym poczatku jak to zalozylem to i dawalem w palnik.. auto niema jakis rewelacyjnych osiagow... ale jak sie ustawi mieszanke na bardzo bogato to jest czym jechac..

rozwiazanie moze przestarzale technologicznie ale niezawodne i banalne zarowno w montarzu jak i uzytkowaniu...  ja jestem zadowolony.... gaznik ma od poloneza 1.5AB.  do tego  mixer do gazu o srednicy identycznej jak gardziele w gazniku..

napewno jest to tansza instalacjia  turbo niz nawet najranszy wtrysk... pozatym ..GAZNIOR TO GAZNIOR ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 24, 2011, 15:08:24 pm
tak żuku, niestety chyba koledze nie koniecznie chodzi o Twój nie wypał ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 24, 2011, 18:00:44 pm
ojtam wypał nie wypal... chcial opinie kogos kto uzytkuje taki systm to dostal..  ja tam jestem zadowolony...masakry niema ale jezdzi nieco lepiej niz przed tymiż zmianami.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: turbonez w Listopad 25, 2011, 10:25:16 am
nieco lepiej po uturbieniu... ? nieco lepiej to może jechać po obróbce głowicy . Pozatym tak jak sam piszesz ze jak dolejesz gazu to zaczyna jechać czyli standardowo masz sporo za ubogo a silnik ratuje przed stukiem tylko to ze jezdzisz na lpg  . Gdybyś miał to wystrojone to miał byś sporo więcej radochy :)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 25, 2011, 14:36:25 pm
Tak, bez amortyzatorów i na sprzęgle co tego co jest nie przeniesie.
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Listopad 25, 2011, 20:16:41 pm
turbonez, nie wysilaj sie, to jest człowiek który dmucha silnik doprzężony garbatymi tłokami, to nic nie da ;)
Tytuł: Odp: Zakup turbosprężarki, draw thru
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Listopad 26, 2011, 02:04:45 am
Gdybyś miał to wystrojone to miał byś sporo więcej radochy
nieco lepiej po uturbieniu...
nie tak wiele wiecej radochy prz takim cisnieniu..
standardowo masz sporo za ubogo

standartowo mam odkreecony gaz na maxa wlasnie.. a kiedys dawke zmienszylem i w tedy nieszlo to..

Leonek.. dmucha i jezdzi i jemu to odpowiada.. wystarczy? bo mi wystarczy.. pozatym w tdy kiedy to bylo robione.. a zreszto co sie bede tlumaczyl mi odpowiada a auto moje..

 w temacie powiem jeszcze raz tylko  ze sam system jest beawaryjny,, lat juz sporo..