FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: JohnyWalker w Grudzień 10, 2014, 18:19:57 pm
-
Witam.
Pomyślałem że może warto pokazać mojego daily cara lpg.
W skrócie: Caro, rocznik 1996, zdrowa buda, prawdziwy rover.
(http://images67.fotosik.pl/444/f328f87420c4bdfamed.jpg)
Posiada trochę dodatkowych, żeby nie było smutno na pokładzie.
](http://images67.fotosik.pl/444/db47727704a4e186med.jpg)
Napęd to nudne 1.6 rovera na wałkach ze snopowiązarki i z wydechcem z odkurzacza.
W zestawie nieco mocniejsze hamulce. Na wiosnę jakaś lekka gleba.
-
Prawdziwy Rover 1.6, to znaczy fabryczny 1.6 ?
-
dziwne zdjecie - nie widac jaki to kolor,wyglada na czarny
-
l122 tak się mieni, przelecieć opalarką ori i zdezraki i wygląda lepiej niż nie jeden nasz polonez :)
-
Prawdziwy Rover czyli zapewne nie swap (pomijając pojemność).
Jakie wałeczki ? :) Wydech Fi50 czy coś więcej?
-
Na optykę bardzo przyjemny Polonez, nie obniżaj, w obecnej konfiguracji jest ok <spoko> z tymi wszystkimi bajerami wyjechał z FSO czy dokładałeś ?
-
wiem jak wyglada L122 i tu na pewno nie mozna go rozpoznac,
ale ogolnie zdjecie takie blade jest, dlatego pytam o kolor,
moj aparat najlepiej wypaluje zielone kolory,wiec na moim byloby widac ,ze to L122 ,za to kolory budynkow bylyby cieplejsze i przez to mylace
-
Na moim mocno leciwym monitorze od razu poznałem, że to L-122...
-
Kolor nie wiem który, bo nie kręci mnie znajomość ich numerów. Zajrze pod maskę to się okaże. Po mojemu ciemna zieleń.
Wałki z 1800, wydech w sumie poza pierwszą i ostatnią częścią bazuje na oryginalnym.
-
Na moim mocno leciwym monitorze od razu poznałem, że to L-122...
to swietnie,zatrudnij sie w grafice komputerowej,
mam porownanie do innych zdjec polonezow L122,wiec moge pogratulowac nie tyle wzroku,co intuicji :lol:
-
Dla mnie czarny nielakierowany PN to L-122 i to samo pomyślałem patrząc na zdjęcie...
Środkowy i tłumik rozumiem zmienione na większą średnicę ? Przelot ?
-
Kolektor- pierwszy tłumik znany ze starego 1.4-> rura z 1.4-> tłumik zwykły polonezowski-> wariacja komorowa na bazie tłumika końcowego. Tak więc w sumie nie odbiega to za bardzo od serii, ale okazało się że sprawdza się bardzo dobrze. No i do wyższych obrotów jest po prostu cicho.
-
No no wnetrze niczym z prospektu i w dodatku roverek <ok> a do koloru to na moje oko to ewidentnie szmaragd l122 ;)
-
Dupowóz spoko. Jaka konfiguracja instalacji LPG?
-
No właśnie chciałem żeby fotka podobnie do prospektowej wyszła :)
Lpg w zasadzie rzekłbym że prymitywne: parownik+ blos.
-
W warunkach zimowych :)
(http://images69.fotosik.pl/481/a6248d8328b70f69med.jpg)
(http://images69.fotosik.pl/481/74f1f9a7f7066425med.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/480/8f7f45ef18ba7040med.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/480/ae1aacbc1cac293cmed.jpg)
-
Ładny, ładny Panie ten polonezik ale wspoma by się zdała.
-
To fabryczny Polonez 1.6 16V? 1 z 10 które podobno powstały?
-
Nie.
-
To fabryczny Polonez 1.6 16V? 1 z 10 które podobno powstały?
Większy rarytas to fabryczny atu z 1.8 rovera + klimatyzacja i inne bajery ;)
-
Większy rarytas to fabryczny atu z 1.8 rovera + klimatyzacja i inne bajery ;)
A gdzie go można zobaczyć??? :-)
-
W częsciach go mozesz zobaczyc.
-
fabryczne 1.6 nie mialy takich podrobionych naklejek na klapie - mialy albo przerabiane z ohv ,albo nie mialy oznaczen wcale
-
A tu byś się jeszcze zdziwił KGB. Ta na klapie to istotnie współczesna produkcja, bo to w końcu wiejski zlep, ale mam wizualnie taką samą, tyle że... kupioną lata temu.
-
a nie pamietasz,jaka byla w reklamie ATU ?
telewizory nie duze (jak teraz) ostrosc obrazu taka sobie ,a jakos sie rzucala w oczy,ze cos z tym 16v nie tak jak zawsze,
nie moge namierzyc tej reklamy na youtube ,chociaz od kilku lat czasami szukam - moze nikt jej nie umiescil
fabryczne rovery 1.6 jakie widzialem w salonie nie mialy naklejek,ale jeden to byla pokazowka
-
https://www.youtube.com/watch?v=F8JVBprgTLI
-
to caro, z opisu wynika,ze 1994
reklama wlasciwa,to reklama ATU z 1996 ,bo wtedy wprowadzili atu
-
Siema. Po pięciu latach niebytu, Caro powraca do ruchu., wart odnotować to wydarzenie :P Jak zazwyczaj w takich przypadkach, plan był jasny i klarowny, zapowiadało się trochę pracy, ale bez niespodzianek. Naturalnie wyszło inaczej. Samochód stał od wspomnianych pięciu lat bez silnika. Jeszcze wtedy zachciało mi się uruchomić w końcu VVC, ale temat musiał być wiele razy odkładany na później. Wreszcie, na początku roku zacząłem coś ruszać. Wyprodukowałem wiązkę dostosowaną do budy FSO, przeprowadzając od razu konwersję LPG na sekwencję. Przy tej okazji, dziękuję wszystkim, którzy podpowiedzieli co wrzucić. Niestety, potem zaczęły się schody. Dawno temu nabyłem silnik, który zapowiadał się bardzo dobrze. Dlatego też, mimo długich lat stania, wymieniłem tylko strategiczne elementy i do wozu. Niestety, jednostka okazała się dotknięta fatalizmem, cały czasy są z nią jakieś jaja :P Jeszcze nie miałem takiego silnika. Nawet groźby spuszczenia z wiaduktu okazują się nieskuteczne. Wyszły też atrakcje nietypowe, jak erozja wszystkich kabli od centralnego zamka i tym podobne numery. Ale koniec końców. Polonez jeździ. Poza silnikiem, lekkim modernizacjom podległy zawieszenie i hamulce. Z przodu wpadły heble 280 z fiata coupe, z tyłu 260 z alfy i spółki. Resory z tyłu to mix poloneza i Iveco, twrdość jest ok, ale muszę coś jeszcze pokombinować ze skokiem. Most to Fiat Argenta, przełożenie 4,1, przetworzony z bębnów na wspomnianą tarczową alfę. Do zrobienia jest jeszcze masa rzeczy, trzeba zrobić porządny wydech, poprawić silnik (...), ogarnąć budę, bo wynikło klika purchli, pomalować ramki i jeszcze w cholerę innych rzeczy. Docelowo przewiduję most z Volvo, który dzięki koledze ma już mocowania do FSO, ale to pewnie dopiero, gdy reszta będzie gotowa.
https://naforum.zapodaj.net/9a91703279cf.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/d5614b140284.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/6a8c520c63e1.jpg.html
-
Pokazałbyś zdjęcia tylnego zaiwszenia i hamulców?
Pompa hamulcowa jest seryjna? Jaka jest średnica tłoczków w zaciskach? Pedal nie leci mocno w dół?
-
A Ty nie miałeś wcześniej czerwonego atu 1,8 rovera? Zmieniacie te auta jak rękawiczki i ciężko się połapać :P Ten kolor, to taki, nazwijmy go, nieciekawy, ale jeśli to ma być jakiś sleeper, to jak najbardziej pasuje, taki niepozorny. Kolektor ssący bym prysnął jednak na czarno z błyszczącym logo VVC, jak w wersji 145.
-
Zrobię przy okazji. Nie pamiętam już po ile mają tłoczki (hamulce i most wjechały jeszcze pod koniec bytności 1.6), z przodu na pewno 50-pare, z tyłu nie są jakieś radykalnie większe od bendixa, mam gdzieś drugie, to sprawdzę. Ogólnie fabrycznie był lucas i pompa z serwem zostały, z zasilaniem tych hamulców nie ma najmniejszych problemów, skok pedału jest minimalny. W sumie trzeba uważać, jadąc pierwszy raz, bo można się zdziwić.
Atu jest do dzisiaj, tylko też częściowo rozgrzebane, stoi w garażu. Oprócz tego mam jeszcze dwa inne caro i trucka, tego akurat od niedawna <uoee> Ja ten kolor akurat osobiście lubię. Pod maską jest obecnie kipisz, połowa rzeczy to prowizorka, trzeba to wszystko ogarnąć, ale najpierw musi chodzić jak trzeba, a z tym jest opornie :P
-
(https://images89.fotosik.pl/407/9bd4dd5df4e519b3gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9bd4dd5df4e519b3)
(https://images90.fotosik.pl/407/c44d72cff328fa69gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c44d72cff328fa69)
(https://images90.fotosik.pl/407/1c43f98b13b38b3bgen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1c43f98b13b38b3b)
(https://images92.fotosik.pl/407/e0dbb46e124be9b5gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e0dbb46e124be9b5)
Tak to wygląda, jakość może nie poraża, ale na szybko z kanału ;>
Przy okazji, w poprawionej widoczności:
(https://images91.fotosik.pl/406/af2edf2f4b243f33gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/af2edf2f4b243f33)
(https://images90.fotosik.pl/407/b2656946f7f192d8gen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b2656946f7f192d8)
A propo Atu:
(https://images89.fotosik.pl/407/7a16d899a1abd58cgen.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a16d899a1abd58c)