Autor Wątek: Odprężony 1500?  (Przeczytany 6238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odprężony 1500?
« dnia: Sierpień 15, 2010, 13:55:02 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, szukam informacji na temat odprężonych silników 1500ccm, wiem że aktulanie nikt na takich nie jeździ jednak być może ktoś z rodziny jeździł na takich w dawnych latach? Chciałbym zakupić lub przerobić nowe tłoki na nizszą kompreche. Szukam info:
- Jak zwiększy się czas przyspieszenia do 100.
- Czy zmieni się prędkość maksymalna?
- Jak ze spalaniem?
- Ile mniej więcej zwiększy się żywotność
- Jaki jest stopień kompresji silnika odprężonego?
- Czym różniły się jeszcze takie silniki?

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2010, 14:06:14 pm »

Larry075

  • Gość
Taaak, doskonale o tym wiem.  :D

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2010, 14:29:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co pamiętam to odprężony 1500 ma takie mniej więcej osiągi, jak 1300 i pali więcej niż zwyczajny 1500. Dane silnika to:
 stopień sprężania 7,2 :1.  
70 zamiast 75 KM
i 106 zamiast 113 Nm.
Jest też do niego inny gaźnik.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2010, 14:55:11 pm »

Larry075

  • Gość
inny gaźnik?

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2010, 15:41:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak. Z innymi dyszami.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2010, 20:25:32 pm »

Larry075

  • Gość
są inne silniki do rasowania, OHV jednak sie do tego nie nadaje. Chciałbym sobie wstawić takie tłoki, na allegro je kiedyś widziałem jednak juz ich nie ma i myśle czy by czasem nie stroczyć nowego kompletu. A tak jeśli ktoś ma wiedze to czym się rózniły 1300 od 1500 próćz pojemności?

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2010, 21:11:25 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "Larry075"
rózniły 1300 od 1500 próćz pojemności?
głowice miały takie same - wszystkie zmiany stopnia sprężania były realizowane garbkami na tłokach. Mój tato miał DFa, w którym przetoczył sobie tłoki na płaskie, ale wtedy była benzyna LO78 i na takiej ładnie pracował, jak się mu wlało 94 to już miał humory, ale silnik dużo zyskał na trwałości - jak się spotkało (po kilkunastu latach) kolejnego właściciela to nie mógł się tego fiata nachwalić i zapewniał że dalej jeździ w kolejnych rękach.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 15, 2010, 21:54:43 pm »

Larry075

  • Gość
Tak sobie właśnie myślałem, polonezem poruszam się dla przyjemności, na różne wypady, ogólnie mi się nie śpieszy a i te dźwięki silnika i mostu są jak muzyka. Niby ciśnienie ma świetne ( kontorlka gaśnie juz na rozruszniku) to jednak bierze troche oleju, być może to uszczelniacze ale gdyby okazało się że wymaga remontu to bez wachania zamontował bym mu płaskie tłoki albo juz tulejowanie na 1300 - bo tłoki są dostępne. Ale czy jednak komory spalania były te same? Jednak różnica między 1300 a 1600 jest juz znaczna.

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2010, 21:56:40 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Larry075"
bez wachania zamontował bym mu płaskie tłoki albo juz tulejowanie na 1300
po grzyba?

może od razu wstaw silnik od malucha. :roll:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 15, 2010, 22:32:53 pm »

Larry075

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
po grzyba?


że by zrobić więcej niż 150tys bez remontu...

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 15, 2010, 22:42:55 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To wymieniając tłoki i inne czynności które planujesz to tak jakbyś prawie zrobił remont a potem przez ile lat masz zamiar
Cytuj (zaznaczone)
dla przyjemności, na różne wypady

natłuc te 150 tys ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2010, 22:44:26 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Wstaw se GSi -mój kolega ma w atu+ z przebiegiem 320tys bez remontu z gazem...taki przebieg a na kostce jeszcze nim wariat kółeczka kręcił i dawał rade :D
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2010, 23:29:20 pm »

Larry075

  • Gość
domek letniskowy mam oddalony o 350km i jestem tam co wekend, ogólnie trzaskam minimum 5tys miesięcznie, dla poldka to nie mało a taki remont starczył by mi na rok...
DF, miałem na myśli remont generalny z modyfikacją odprężenia albo przeróbki na 1300ccm dlatego potrzebuje tych informacji. Na jakimś forum wyczytałem że 125p na tych silnikach kręciły dosyć ładne przebiegi.

danieldeni20_ co ma w sobie GSi że "daje rade"?

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 16, 2010, 00:44:00 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
1300 te pierwsze były robione z włoskich części i na nie wytłuczonych maszynach i dlatego miały fajne przebiegi.Troszkę na wyrost jest stwierdzenie że OHV nie nadaje się do tuningu,poprawiając fabrykę można mieć fajne efekty nie tracąc na trwałości ale fakt jest faktem że rewelacji nie będzie nigdy :cry:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 16, 2010, 00:45:27 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
Na jakimś forum wyczytałem że 125p na tych silnikach kręciły dosyć ładne przebiegi.
kręciły ładne przebiegi bo obrabiarki do ich produkcji nie były jeszcze zużyte. oglądałem przykładowo gaźnik u kolegi w 68 i 81 u siebie, różnica jakości jest kolosalna.
to, że zmniejszysz pojemność to ci nic nie da oprócz mułowatego auta. poza tym ten silnik będzie częściej przeciążony niż mocniejsza wersja.
jak chcesz trwały silnik to przede wszystkim, osiowanie bloku i wyważanie wału, korb, tłoków, zamachu i poprawianie wszelkich niedoróbek fabrycznych, przede wszystkim w głowicy, układzie ssącym i wydechowym.
na koniec zastosuj fabryczne panewki, a nie rzemieślnicze śmieci.

jak chcesz przerabiać silnik to zdobądź elementarną wiedzę na ten temat, a nie zabierasz się za rzeczy totalnie pozbawione sensu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 16, 2010, 09:51:10 am »

Larry075

  • Gość
maciejowski_ szukałem w necie przyczyny, dlaczego trwałość takich silników jest tak mała i większość informacji które znalazłem mówiła o starej i fabrycznie nie przemyślanej konstrukcji więc jedynym rozwiązaniem było by odprężenie silnika. Nie zdawałem sobie sprawy że jakość części i wykonanie jest tu kluczowym problemem.

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 16, 2010, 10:24:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Na trwałość tego silnika ma też wpływ sposób jego użytkowania.

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 16, 2010, 15:16:02 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
jak zrobisz taki remont jak napisał kolega maciejowski ze szczególnym dopracowaniem pompy oleju to bedziesz zadowolony z niego przez ponad 150kkm. Ważne jest tez prawidłowe dotarcie- wg mnie na mineralu i w całym zakresie obrotów, bez przeciążania. Ja zrobiłem cały dół i dzielnie służył mi przez ponad 100kkm, ale czapka zaczęła padać
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 16, 2010, 23:18:45 pm »

Larry075

  • Gość
To znaczy, pompe oleju mam naprawde świetną, kontrolka smarowania gaśnie juz na rozruszniku. A co do oleju, nie jestem przekonany do mineralnych - nie posiadają one żadnych szlachetnych minerałów a i całkiem inaczej zachowuje się silnik jednak przyznam że ten typ silnika raczej jest dużo inny niż te które obecnie eksplatuje (OHC na płytkach)

Odprężony 1500?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2010, 23:53:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Larry075"
A co do oleju, nie jestem przekonany do mineralnych - nie posiadają one żadnych szlachetnych minerałów a i całkiem inaczej zachowuje się silnik jednak przyznam że ten typ silnika raczej jest dużo inny niż te które obecnie eksplatuje (OHC na płytkach)
Silnik dociera sie zawsze na mineralu, potem mozesz wlac inny olej. Nikt nie kaze jezdzic potem na mineralnym  :P
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG