FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: master22 w Sierpień 29, 2017, 13:35:24 pm

Tytuł: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: master22 w Sierpień 29, 2017, 13:35:24 pm
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku dziwnie wibruje koło pasowe jak by było krzywe, obawiam się że to krzywy korbowód. Na zimnym silniku wszystko jest dobrze. napinacz przy pompie wspomagania nawet nie drgnie, a na rozgrzanym silniku strasznie skacze.
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 29, 2017, 13:43:08 pm
Możliwe, że koło pasowe się rozwulkanizowalo lub odkrecilo. zdjac trzeba paski i sprawdzic czy sie buja.

ps. krzywy korbowod, to ciekawy wniosek. ;-|
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: master22 w Sierpień 29, 2017, 13:48:01 pm
a dla czego na zimnym silniku jest wszystko ok?
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 29, 2017, 14:31:19 pm
To korbowód sie prostuje jak jest zimny?
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: master22 w Sierpień 29, 2017, 14:37:27 pm
Dlatego zapytałem Zoltana dlaczego nie ma tego luzu na zimnym silniku. Ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany/regeneracji, nigdy takiej naprawy nie przerabiałem.
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 29, 2017, 15:31:14 pm
Wypadałoby sprawdzić dokręcenie koła pasowego i jego stan, w razie potrzeby wymienić. Mając nasadkę zestaw kluczy z nasadką 24mm jest to do zrobienia bez problemu.
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: master22 w Sierpień 29, 2017, 15:46:50 pm
Tak wiem, spróbuje jutro zajrzeć mam nadzieje ze to jednak koło pasowe, tylko jak sprawdzić czy ono jest winne czy jednak wał. Zauważyłem również, że jak jest rozgrzany i koło pasowe zachowuje cię jakby było krzywe to słychać dziwny dźwięk jak był jakiś luz, lub było jakieś bicie w silniku.
Tytuł: Odp: krzywy korbowód?
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w Wrzesień 02, 2017, 22:40:33 pm
Zimny silnik ->ssanie->wyższe obroty - bicia nie widać.
Ciepły silnik->niższe obroty - widać bicie koła.
Miałem u siebie podobnie. Okazało się wyrobione koło rozrządu i wał korbowy. Koło nie siadało na wał "prostopadle" i biło.

Stukanie na ciepłym silniku->sprawdź czy po wciśnięciu sprzęgła przestaje.